VW laatu...

256 kommenttia
1234579
  • mutta noista vioista kun oli puhe. pointtini oli, että esimerkkinä itselläni on viimeiset 7-8 autoa olleet 1-5 vuotiaita aitoja japanilaisia, plus kakkos/kolmos/hupiautoina vähän vanhempia japseja, ja nämä uusimat ovat olleet täysin ruosteettomia kaikki, siitä olen pitänyt huolen. vanhemmissa on ollut tottakai ruosteita johtuen iästä (lue edellisistä omistajista), mutta ei mitään vakavaa niissäkään.

    tästä huolimatta minulla ei ole tarvetta vängätä että japsit olisivat yhtä hyviä mitä tulee ruosteherkkyyteen, kuin esim. volkkarilla joka on tunnetusti hyvä.

    joillekkin jotka omistavat volkkarin ja siinä ei satu olemaan vielä ollut vikoja, tuntuu mahdottomalta niellä sitä tosiasiaa, että isossa mittakaavassa ja muutkin yksilöt kuin se oma huomioon ottaen vikoja esiintyy paljon, ja huomattavasti enemmän kuin sitä kiitettävää laatua edustavissa kulkineissa.


    :kiss: :tongue:

      
  • joillekkin jotka omistavat volkkarin ja siinä ei satu olemaan vielä ollut vikoja, tuntuu mahdottomalta niellä sitä tosiasiaa, että isossa mittakaavassa ja muutkin yksilöt kuin se oma huomioon ottaen vikoja esiintyy paljon, ja huomattavasti enemmän kuin sitä kiitettävää laatua edustavissa kulkineissa.

    Niin, minä en ole nähnyt todisteita (Esson baaria ei lasketa) että "vikoja esiintyisi paljon, ja huomattavasti enemmän kuin muissa." Olen nähnyt useita luotettavuustilastoja, joissa on aina vähän eri tuloksia. Useissa VAG-vehkeet ovat kuitenkin kärkipäässä. Otetaan nyt vaikka ADAC: http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Autojen+vikaindeksit+ADAC-raportin+mukaan/1135219939556

    Näistä nyt voi vääntää loppuelämän että mikä tilasto nyt on se "oikea".

    Tuulilasista löytyi joku taulukko jossa kärjessä on vuoden ikäisenä Smart ForFour ( http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=140725&page=2 ). Otetaan peräpäästä verrokiksi japsi, Toyota Corolla. Smartissa oli vuoden ikäisenä 0,9 vikaa per 100 autoa, Corollassa 8. Passatissa 4,3. Subarua ei löytynyt listasta. Toisinsanoen 99,1% Smarteista, 92% Corollista/Versoista ja 95,7% Passateista oli viattomia vuoden ikäisenä. 3 vuotiaina Corolla ja Passat: 7,8% ja 7,9% viallisia, 6 vuoden vanhoina Passat: 19,9% ja Corolla: 28,6% oli vikoja. (Näissä vanhoissa Passateissa oli vieläpä se murheenkryyni 4 tukivarren keula, uusissa on "hieman" yksinkertaisempi systeemi.)

    Minun alkeellisen tilastotiedeosaamiseni mukaan Passat on tuon tilaston mukaan viattomampi kuin laadun esikuva Corolla. Ja ostaapa nyt kumman tahansa niin on aika hyvä mahdollisuus saada viaton auto. Samat sanat melkein kaikille muillekkin, erot eivät ole kovin suuria tilastojen mukaan. Esson baarien ja keskustelupalstojen jutut on sitten taas erikseen.

    [Ilwagen muokkasi tätä viestiä 12.10.2007 klo 08:56]
      
  • Lainaus:
    12.10.2007 klo 08:54 Ilwagen kirjoitti

    Niin, minä en ole nähnyt todisteita (Esson baaria ei lasketa) että "vikoja esiintyisi paljon, ja huomattavasti enemmän kuin muissa." Olen nähnyt useita luotettavuustilastoja, joissa on aina vähän eri tuloksia. Useissa VAG-vehkeet ovat kuitenkin kärkipäässä. Otetaan nyt vaikka ADAC: http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Autojen+vikaindeksit+ADAC-raportin+mukaan/1135219939556

    Näistä nyt voi vääntää loppuelämän että mikä tilasto nyt on se "oikea".

    Tuulilasista löytyi joku taulukko jossa kärjessä on vuoden ikäisenä Smart ForFour ( http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=140725&page=2 ). Otetaan peräpäästä verrokiksi japsi, Toyota Corolla. Smartissa oli vuoden ikäisenä 0,9 vikaa per 100 autoa, Corollassa 8. Passatissa 4,3. Subarua ei löytynyt listasta. Toisinsanoen 99,1% Smarteista, 92% Corollista/Versoista ja 95,7% Passateista oli viattomia vuoden ikäisenä. 3 vuotiaina Corolla ja Passat: 7,8% ja 7,9% viallisia, 6 vuoden vanhoina Passat: 19,9% ja Corolla: 28,6% oli vikoja. (Näissä vanhoissa Passateissa oli vieläpä se murheenkryyni 4 tukivarren keula, uusissa on "hieman" yksinkertaisempi systeemi.)

    Minun alkeellisen tilastotiedeosaamiseni mukaan Passat on tuon tilaston mukaan viattomampi kuin laadun esikuva Corolla. Ja ostaapa nyt kumman tahansa niin on aika hyvä mahdollisuus saada viaton auto. Samat sanat melkein kaikille muillekkin, erot eivät ole kovin suuria tilastojen mukaan. Esson baarien ja keskustelupalstojen jutut on sitten taas erikseen.


    Laitoit sitten kaksi linkkiä ADAC:in aineistoon... No, kukin tyylillään.

    Volkkarin laatuongelmat on jossain määrin vähentyneet viime vuosina. Silti maailmalle pääsee edelleen todellisia maanantaikappaleita. Esson baari -tasolla kuulee jutut juuri niistä kaikkein kauheimmista yksilöistä, mutta yleensä niiden puheiden takana on ihan oikeat tapahtumat. Näiden maanantaikappaleiden vaikutus erilaisiin luotettavuustilastoihin on hyvin pieni, koska niitä on niin vähän. Silti juuri ne todelliset maanantaikappaleet ovat ainoita autoja, joiden kanssa eläminen aiheuttaa sietämättömiä ongelmia.

    Minun edellisessä autonvalinnassani maanantaikappaleen välttäminen oli aika tärkeä kriteeri. Noita luotettavuustilastojakin toki tutkailin ja kun mahdollisimman monta lähdettä laski yhteen, niin kyllä japanilaiset oli lopputuloksissa kärjessä. Mutta lisäksi kuuntelin lähipiirissä kulkevia tarinoita murheenkryyni-autoista, ja tosiasia on se, että yhtään tarinaa todella epäluotettavasta Corollasta en kuullut. Passateista aika huomattavan moniakin. Sinun mielestäsi nämä puheet ovat tietenkin ilkeämielistä propagandaa, mutta minun mielestäni ne ovat yksi tietolähde muiden joukossa, epäluotettavammasta päästä kylläkin, mutta silti.

    Corollan ostin, ongelmia ei ole ollut. Mittarissa on vähän yli 70 tuhatta.

      
  • Kuten sanottua, tilastoja löytyy. Olen töissä niin en jaksanut/ ehtinyt sen enempää Googlailla. ADAC on Esson baaria luotettavampi.

    Minä ajoin Sitikalla, voitteko kuvitella, ilman suurempia ongelmia 100 000 kilsaa eli välin 180 000 - 280 000. Piti siihen akku vaihtaa ja jarrupalat ja puslat eteen, 11 euroa/kpl. Ruostetta ei ollut missään.
    Esson juttujen mukaan näin ei olisi pitänyt kyllä olla.

    Ehkä mulla on vaan niin hyvä munkki autojen kanssa... Uskallan siksi ostaa näitä Esson juttujen mukaan epäluotettavia vehkeitä. Tosin kun olin VW:tä ostamassa niin itse kuulemieni Esson juttujen mukaan se oli kyllä sieltä luotettavammasta ja jämäkämmästä päästä. Maanantaikappaleita varmaan on. Onneksi osuin siihen 99% jolle semmoista ei osunut. 38 000 kilsaa, ongelmia 0 kpl.

    Taksikuskitarina: olin pari viikkoa sitten Passatin kyydissä Hki-Vantaalta Espooseen. Koska se oli tasan samanlainen (paitsi 125kw myllyllä) kuin minulla niin kyselin että onko ollut ongelmia. Lähinnä kiinnosti DSG josta liikkuu kaikenlaista huhua. Sillä yksilöllä oli kelattu tammikuusta lähtien 140 000 kilsaa ilman vikoja. Pakin päälle menemisessä joskus esiintyvä pieni viive oli ainoa hieman häiritsevä seikka kuulemma. (Kun loota luulee että seuraavaksi pitäis laittaa kakkonen silmään mutta pistetäänkin pakki -> pieni viive.)




    [Ilwagen muokkasi tätä viestiä 12.10.2007 klo 10:49]
      
  • hehe, olin myös taksi-passatin kyydittävänä tuossa kesällä, ja tottakai utelin kuskilta mitä tykkää autosta. sanoi tykkäävänsä ajaa kyllä ja on tyytyväinen, mutta kuulema liian paljon pitää ravata kaikenlaisia vikoja tarkistuttamassa korjaamolla, sanoi vaihtavansa pian hyundaihin tai accordiin :kiss:

    tuohan ja ilwagenin kertoma vain osoittaa että kaikentasoisia yksilöitä löytyy, plus vielä nämä todelliset maanantaikappaleet.

    mutta jos mietin vaikka mazdaa tai mitsua, enpä ole koskaan kuullut että tarvisi pahemmin kamppailla vikojen kanssa, saati nämä maanatai fiasko kappaleiden yleisyys on varmasti promillen murto-osan luokkaa.

      
  • Aiemmin kertomani polon tapaus sai positiivisen käänteen. Perusteellisen kirjallisen reklamoinnin jälkeen maahantuoja ilmoitti muuttaneensa kantaansa ja ottavansa auton tutkimuksiin, jossa öljynkulutuksen syy selvitetään ja tehdään korjaustoimenpiteet.
    Näin tämän asian olisi pitänyt mennä alunperinkin, mutta hyvä näin.

    Ja nyt vain odotellaan, että Rampe2 toteaa tämänkin olevan Bullshittia!

      
  • Lainaus:
    12.10.2007 klo 14:44 petos kirjoitti
    mutta jos mietin vaikka mazdaa tai mitsua, enpä ole koskaan kuullut että tarvisi pahemmin kamppailla vikojen kanssa, saati nämä maanatai fiasko kappaleiden yleisyys on varmasti promillen murto-osan luokkaa.


    Eikös kutosessa ollut huomattavan paljon ongelmia pyöränkulmien kanssa. Taka-akselit viturallaan ja korjaaminen ei tahtonut onnistua.

    Korjatkaa jos muistan väärin.

      
  • Heittiö; kuuleppas nyt kokemuksem ja järjen ääntä! Tarkoitin bullshitillä sitä, että moisen öljynkulutuksen suhteen varmaan vastuullinen maahantuoja tekee toimenpiteitä! Muistaakseni sanoin myös, että muutamien jälleenmyyjien tapa on sälyttää vastaavat asiat ostajan harteille!

    Olinko paha?

      
  • Pahoitteluni Rampe2. Sain tosiaan sen käsityksen, että tarkoitit koko tarinan olevan bullshittia. Sitähän se ei ollut. Melko kierroksilla on tullut koko jutun takia oltua, joten ehkä myös se on vaikuttanut asiaan.

      
  • VV-huolto ei löydä vikaa Passatista ei sitten millään.

    No, onneksi leasing yhtiö otti asiassa ohjat käteen ja päätti vaihtaa auton! :smile:
    Nyt sitten uuden auton suunnitteluun ja odotellaan milloin sellainen saadaan

      
  • Tuolla tavalla minäkin korjaan mahdolliset auto-ongelmat! :sunglasses:

      
  • Hyvin pitää paikkansa vanha sanonta,että volkkari on juutalaisten kosto saksalle ja koko maailmalle

      
  • Eikös se ole Hitlerin viimeinen kosto pahalle maailmalle? :innocent:

      
  • Tuossa vähän tutkimusta uudemmista volkkareista ja niiden laadusta.
    Golf odotetusti kärkisijoilla, jättäen jopa monen niin vähävikaisena hehkuttaman Corollan taakseen. ( Hyvin toki kyseinenkin malli pärjäsi).

    http://www.hs.fi/autot/artikkeli/4-5-vuotiaat+autot/1135231333710

      
  • Sanotaan Volkkarista vaikka näin: Henkilökohtainen kokemus "Vokkeloista" on aika pienehkö mutta näin vierestä seuranneena hyvin ovat pelanneet ja kyllähän ne ulkoisestikkin silmää miellyttävät jne.. Itse vain olen löytänyt "oman"merkkini ja olen ollut tyytyväinen siihen ja pysyn siinä ainakin toistaiseksi :smile:. Erään autolehden Golf Variantin kestotestin sanoja lainatakseni: "Ei mikään tavallinen rivimies".

      
  • Polon öljynkulutuksen syy selvisi. Sylintereistä kaksi olivat soikeita. Mittausten mukaan eivät mahtuneet tehtaan antaman toleranssin sisälle. Kyseessä oli siis valmistusvika.
    Autoon vaihdettiin moottorin koko alakerta. Kustannusten jako ei ole vielä selvillä, koska autotehtaalta ei ole vielä saatu vastausta. Ilmoitin, että en aio osallistua kustannuksiin senttiäkään ja tämä on myös kuluttajaneuvojan kanta. Alustavan kyselyn perusteella maahantuoja vaatii minulta osallistumista kustannuksiin perustuen saamaani käyttöhyötyyn vanhasta moottorista, jolla reklamointihetkellä oli ajettu 26000km. Tämä olisi kuulemma 13% luokkaa. Omasta mielestäni moottori on nyt siinä kunnossa, missä sen olisi alunperinkin pitänyt olla, eli virheetön. Tilanne elää, ilmoitan miten lopulta käy.

      
  • Just joo. Missään tapauksessa älä suostu moiseen vedätykseen!!!. Kyllä se on ihan selkeä tehtaan vika ja koko organisaation on hoidettava homma nopeasti kuntoon.
    Käsittämätöntä touhua jos tuotetaan sontaa ja maksatetaan se asiakkaalla.
    Minä vaatisin vielä sijaisauton kuluja seisonta-ajalta osittain korvattaviksi samalla.
    Takuu on takuu, ei asiakkaan kuulu osallistua takuuajan korjauksiin.
    Toyotalla moisesta korvauskäytännöstä ei edes keskusteltaisi!

      
  • Lainaus:
    02.11.2007 klo 08:57 Disukka kirjoitti
    Toyotalla moisesta korvauskäytännöstä ei edes keskusteltaisi!

    Mistä tiedät? Eihän niissä toyotissa koskaan ole vikoja niin kukaan ei ole päässyt asiaa testaamaan :wink:

      
  • Siksi ei keskustellakkaan? :sunglasses:

      

  • Joo mutta se, että menetkö golfiin tai passattiin ulkonäkö ja sisätilat samannäköisiä.
    Arkisen harmaita tylsiä autoja josta saa maksaa paljon.

      
  • No sehän rippuu aivan siitä että minkälaisen sisustuksen valitsee. Ei ole pakko valita sitä "tylsää".

    http://www.volkswagen.fi/VV-Auto/vw4.nsf/0/95B45DBF86FB672FC22572440030B5E7?OpenDocument

      
  • Lainaus:
    07.11.2007 klo 08:13 tioeria kirjoitti

    Joo mutta se, että menetkö golfiin tai passattiin ulkonäkö ja sisätilat samannäköisiä.
    Arkisen harmaita tylsiä autoja josta saa maksaa paljon.


    Jännä juttu että kyseisille autoille on vaan kysyntää vuodesta toiseen vaikka tarjolla olisi jännittäviä japseja paljon halvemmalla. :sunglasses:

    [F23 muokkasi tätä viestiä 07.11.2007 klo 22:25]
      
  • No kyllähän niille japseille kysyntää löytyykin. Muistuttaisin, että Toyota on maailman isoin/toiseksi isoin autonvalmistaja.

      
  • Lainaus:
    07.11.2007 klo 22:29 Simppa- kirjoitti
    No kyllähän niille japseille kysyntää löytyykin. Muistuttaisin, että Toyota on maailman isoin/toiseksi isoin autonvalmistaja.

    En ole japanilaisten autojen menekkiä kyseenalaistanutkaan. Esitin vain huomioni siitä että huolimatta hieman korkeammasta hinnasta VW:n suosio pysyy, merkki siis antaa vastinetta rahalle.

    [F23 muokkasi tätä viestiä 07.11.2007 klo 22:53]
      

  • Autoja on muitakin kuin japsit joita saa halvemalla kuin klokswagen.

      
  • Lainaus:
    08.11.2007 klo 08:01 tioeria kirjoitti

    Autoja on muitakin kuin japsit joita saa halvemalla kuin klokswagen.


    On toki ja ihan hyvä että vaihtoehtoja löytyy niin jokainen voi valita sellaisen kuin itseä miellyttää.

    edit: tosin VW:tä silti rekisteröidään enemmän vuosittain kuin näitä "muita merkkejä". Toyota kärjessä uusien autojen rekisteröinneissä ja VW toisena.

    [F23 muokkasi tätä viestiä 08.11.2007 klo 21:27]
      
  • Muuten en ota kantaa VW-laatuun, mutta äidilleni ostettiin käytetty, -98 vuosimallin Golf. Tutukin auton läpikotaisin, ja uskomattomalta tuntui sen korin laatu. Ruostetta ei ollut nimeksikään vaikka auto oli melkein kymmenen vuotta vanha, ja ollut käytössä etelän suolaisilla teillä. Hänen vanha Toyota jouduttiin hylkäämään ruosteen vuoksi.

      
  • Oliko Tojo samanikäinen koska vertailet niitä keskenään? :innocent:

      
  • Tapaus polo on loppuunkäsitelty. Valmistaja oli korvannut kustannuksista 85% ja jälleenmyyjä loput. Itse maksoin uudet öljyt sekä jäähdytinnesteet yht. 100e.
    Auto kulkee nyt selvästi kevyemmin pienillä kierroksilla ja muutenkin vaikuttaa pirteämmältä. Sisäänajo on menossa. Sen pituinen se...

      
  • Lainaus:
    16.11.2007 klo 19:48 Heittiö kirjoitti
    Tapaus polo on loppuunkäsitelty.


    kunnes seuraava VIKA ilmaantuu :grin: :grin:


    :no_mouth:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit