TSI-moottorin jakoketjuongelmat

294 kommenttia
145679
  • Ryne:

    Normaalit huollot tuolla ajalla on n.450€.




    Siis kolme vuotta ja 60tkm? Hybridi-Auriksen huoltoväli lienee edelleen 15tkm, eli noilla ajoilla huoltoja tulee neljä kappaletta, kaksi isompaa ja kaksi pienempää. Itselläni on suunnilleen samaa tekniikkaa edustava Prius. Isommat huollot maksavat siihen noin 300 euroa, ja pienemmät puolet siitä. Yhteensä 60tkm matkalla siis noin 900 euroa. Todella halvalla saat Auriksen huollatettua jos samaan menee vain 450 euroa.

      
  • Ryne:

    Farkkua en ole varrannut kun ei sitä Golfissa vielä ole. Minähän kirjoitin, että isoilla kilsoilla tulee samoihin hintoihin Auriksen kanssa. Miksi kuitenkaan vertaisin jollain 150tkm, kun ajan sen 20tkm vuodessa nykyään.

    Mutta oletko NHB erimieltä siitä, että Golfilla on noilla kilsoilla 2kertainen kk-maksu?
    Golfista en viitsi edes bensaa kysellä, kun ne nyt on mitä on siksi vertailu pari oli diesel vs. Hybrid koska noista se oli valittava.




    No kun tuossa olit osailevinasi kertoa, että Volkkarien hurrjan kalliit huoltosopparit kertovat paskasta laadusta, niin kai se pätee isoillakin kilometreillä? Vai onko niin, että Auris hajoaa totaalisesti enemmän ajettaessa ja sen vuoksi Auriksen huoltosopparin hinta on kaksinketainen?



    Katsotaanpa mitä ne sopparit maksavat lasskurien mukaan sitten noilla sinun kilometreillä (36kk/60000km):

    Auris bensa 39-44 €/kk

    Auris diesel 44-50,3 €/kk

    Auris hybridi 34 €/kk



    Golf bensa 43-49 €/kk

    Golf diesel 48-54 €/kk



    Totta. Ei Golfisssa ole noilla kilsoilla kaksinkertaista maksua. Auris hybridi on edullisempi kuin Golfit mutta se on myös edullisempi kuin muut Aurikset. Jos nuo Golfin hinnat kertovat huonosta kestävyydestä, niin sitten kai hybridiä lukuunottamatta myös Aurikset ovat yhtä huonoja. Ja kuten huomat, tässäkään ei ole mitään muuta kuin puhdasta faktaa. Aika turha alkaa louskuttamaan leukoja jostakin volkkarin äänitorvista, kun tosiasiat osoittavat väitteesi pelkäksi potaskaksi.

      
  • Mistä sää NHB keksit nuo hinnat? Yhtään golffia ei saa noilla sinun summilla.



    Laita nyt edes sisältö samaksi. Xenon valot maksaa golfiin erikseen, sijaisauto maksaa erikseen, renkaanvaihdot erikseen, renkaan säilytykset erikseen. 1,4 tsi 60tkm/36kk 77€/kk. Kaikista halvin karvalakki 1,2tsi trendline 71€/kk tai 4,3cent/km ihan miten haluat.



    Ja joo kertoo paskasta laadusta jos takuulla olevasta autosta pitää nyhtää vanha 500mk/kk noilla kilsoilla. Isoilla kilsoilla voivat antaa samaan hintaan kuin kilpailijat. Ei se huolenpitosopimus korvaa kuitenkaan noita dsg ja tsi vikoja,vetoavat kuitenkin käyttäjän laiminlyönteihin.



    Lefa. 2000km huolto 0€, 15tkm huolto n.80€, 30tkm huolto n.130€, 45tkm huolto n.80€ ja se pelätty "isohuolto" n.160-190€. Ja joo saan vähän alea mutta en paljoa.

      
  • Joten älä NHB viitsi kirjoittaa paskaa. Mies jätttää kaiken sisällön pois huoltosopparista ja väittää minua valehtelijaksi.



    Ajettelijalla se on vaikeaa. Koita nyt ymmärtää (vaikka varmaan vaikeaa se on) ne sun stronic ja dsg on ihan samaa tavaraa samalta Kasselin tehtaalta.



    Vai tuleeko sinun mielstä stronic laakerit jostain premium linjalta (kiinalainen tehdas muuten) ja sama tehdas tekee sitten ne volkkarin laakerit samaisen tehtaan pihavarastossa. Malmikin kaivetaan premium kaivoksesta siihen stronic kuoriin ja rattaisiin. Dsg:n rattaat tehdään noiden kuonasta. Stronic laatikoita kokoaa vain huippukoulutetut insinöörit, joiden pohjakoultuksena oltava minimissään neurokirurgi. Dsg laatikon kokamiseen riittää albani tai turkkilainen ilman koulutusta.Myös stronicin tietokoneet ovat varmaan supertietokoneita kun dsg laatikoissa tyydytään tavanomaisiin. Myös pakkaamot ovat erilaisia stronic laatikot pakataan yksiltellen hiilikuitu laatikoihin jotka vedetään vacumiin. Dsg laatikot vain heitetään kottikärryihin ja kipataan kuorma-auton kyytiin. Eikö tosiaan yhtään osaa ole yhteistä? Miten helvetissä tuollainen voi kannatta nykypäivänä? Kahteen samaa tekniikaa käyttävään autoon ei laiteta yhtäkään samanlaista osaa. Mut niin se varmaan sitten on jos kerta Audi Centeristä ovat niin sanoneet.



    Saksalainen talousihminen on varmaan noin helkkarin tyhmä?

      
  • Keksin hinnat noista laskureista ilman mitään ekstroja. Xenonit ei esimerkiksi taida kuulua kummankaan auton vakiovarustukseen ja renkaan vaihdot tuskin liittyvät millään tapaa siihen, onko huollon hinta korkea huonon kestävyyden vuoksi vai ei. Menikö tässä joku mielestäsi väärin?



    Isoilla kilometreillähän (150000km/36kk) Auris on pirusti kalliimpi kuin Golf.

    Auris 91 kW diesel 238-248 € riippuen lisäpalveluista

    Golf 135 kW diesel 114-160 €



    Eli vaikka ottaisit Golfiin kaikki lisäpalvelut ja Aurikseen et ottaisi yhtään mitään ekstroja, niin silti Golf on paljon halvempi. Kerro ihmeessä jos saat Auriksen jotenkin Golfin kanssa tasoihin. Ja kyllä, hybridi ilman lisäpalveluita pääsee samaan kuin Golf kaikilla lisäpalveluilla. Kun verrataan mahdollisimman poikkeavia malleja ja mahdollisimman erilaisia palveluja, niin tasoissa ollaan. Tuossa on nyt Golfin huonous todistettu aukottomasti Rynen logiikalla.



    Mikähän siinä on, ettet vain voi ottaa yksiselitteisiä faktoja faktoina, vaan alat selittelemään milloin mitäkin. Tahtia ei näytä hidastavan sekään, että ensin oli vuotuiset ja kolmen vuoden kilometrit somasti sekaisin. Mitäs pienistä... Eihän tuo tee kuin kolminkertaisen heiton. Et sitten edes ystävällisestä vinkistä tuota tajunnut, vaan ihmettelit kuinka Volkkarin laskurista ei edes löydy 150 000 km:n valintaa. Suurena ajattelijana ymmärsit heti, että se tarkoittaa vain sitä, ettei Volkkari pysty lupaamaan yhtä pitkää sopimusta kuin Tojo, koska Volkkarit ovat niin huonoja. Eikä haitaa mitään, vaikka todellisuudessa Volkkari tarjoaa Tojoa pidempia sopimuksia. Kun kerran on pättetty jotain, niin siitä pidetään kiinni. Tosimies ei nimittäin erheitään tunnusta.

      
  • Ryne:

    Joten älä NHB viitsi kirjoittaa paskaa. Mies jätttää kaiken sisällön pois huoltosopparista ja väittää minua valehtelijaksi.




    Miten tuo lisäpalvelut muuttavat tilannetta oleellisesti ja moniko niistä liittyy auton kestävyyteen?



    Voit raksia kaikki lisäpalvelut tuohon Volkkarin hintaan ja silti se sopimus on paljon ajavallerajusti halvempi kuin Tojon sopimus vähemmillä palveluillla.

      
  • VeeAaaGee:


    VW-konserni vihdoinkin "tunnustaa" että DSG/s-tronic ovat ihan susia jonka autoista perillä olevat jo tietävätkin ja alkaa tilaamaan Japanista laatu laatikoita Aisinilta ja luopuu pikku hiljaa DSG laatikoista. Näyttää käyvän samalla lailla kun VW-konsernin ketjukone kokeilussa joka meni tunnetusti pahasti metsään.

    http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20130912/vws-problem-med-dsg-vaxer-vilket-gynnar-aisin




    Aiempi Aisinin automaattiloota ja edelleen yleinen on 6-pykäläinen poikittaismoottorisiin tehty malli, jota löytyy mm. Volvosta, Fordista, Peugeotista, Sitikasta jne. Missään noista se ei ole tunnettu kestävyydestään. Lisäksi se on polttoaineenkulutuksen kannalta aika heikkotasoinen. Uusi malli voi olla eri juttu, mutta aiempi ei ole ollut mikään erikoinen.



    Aisinin jälkeen Ford ja Volvo ovat useissa malleissa siirtyneet käyttämään Getragin laatikoita. Tuon jutun mukaan Volleen tulee taas takaisin Aisinin laatikoita ja syy on varmaan sama kuin ennenkin, eli hinta.

      
  • finwoman:

    Mielenkiintoinen sivusto tämä http://www.skoda-octavia.fi/

    Täytyy kyllä olla aika rohkea joka uskaltaa ostaa takuuajan jälkeen auton jossa on TSI/TSFi tai DSG/S-Tronic on sen verran kallista jo Skodaakin korjata.




    Minusta 70% korvaus autoon jossa ei takuu enää ole voimassa kuulostaa ihan kohtuulliselta sinänsä. Itse olen lähtenyt oletuksesta, että takuuajan jälkeen takuuta ei ole. Tässä tapauksessa näköjään kuitenkin on.

      
  • Ryne:


    Lefa. 2000km huolto 0€, 15tkm huolto n.80€, 30tkm huolto n.130€, 45tkm huolto n.80€ ja se pelätty "isohuolto" n.160-190€. Ja joo saan vähän alea mutta en paljoa.




    Ilmeisesti korjaamosi myy sinulle palveluita tappiolla tai sitten siellä ei ole kuultu lainmukaisista palkoista, saati sitten veroista. Ei tuollaisia työhintoja muuten voi kannattavasti tarjota.





    Toyotan huoltohinnastosta löytyy Auris 1.4 bensalle (halvin huollettava) seuraavat hinnat:

    15 ja 45 tkm huollot 162 euroa per huolto

    30 ja 60 tkm huollot 297 euroa per huolto

      
  • Kyllä ne ksenoit nyt vaan oli vakiona molemissa. Eli sinä otat autoon huoltosopparin ja vaihtelet polttimot sitten itse. Samalla huoltosopparilla sinä vaihtelet ja peset renkaat itse ja kävelet vaikkapa töihin kun auto on huollossa. Eli kyllä ne vaan täytyy ruksia volkkarilla kun ei kuulu automaattisesti.



    Mut siis oliko se volkkari samanhintainen vai ei? Sinä väitit sen olevan,mutta kun laskuri näyttää karvalakki 1,2 tsi 71€/kk minimissään. Mistä siis sait tuon 43€ vai mitä nyt olikaan?



    Ne lisäpalvelut liittyy kestävyyteen siten, että jos ne nyt pystyisi jättämään tuosta minun saamasta 30€/kk tarjoukseta pois olisi se ilman niitä jotain 15€ luokkaa. Silloin se golffin 43€/kk olisi minusta aika helkkarin kallis. Ja tosimies takertuu ainoaan korteensa eli tuohon 50tkm vuotuiseen ajomatkaan 36kk soppariin. Toyotassa ihan tehtaan takuukin korvaa tuohon asti, mites volkkarilla? Vuoden vanha 50tkm ajettu tsi porsii niin maahantuoja maksaa ehkä jopa 50%. Enkö muka myöntänyt virhettäni heti seuraavassa viestissä? Sinä et pysty myöntämään volkkarin olevan kallis tuossa 60tkm/36kk,eli sopparissa joka lähes varmasti on ostetuin sopimus. Taksikuskeilla varmaan on sitten ihan muut sopparit kuin nuo.



    Mut hei käsipystyyn kellä tollanen soppari ihan oikeasti on? Veikkaan, että ei kellään koska nuo on joka merkillä ryöstöä.

      
  • 100% volkkari/audi/skoda miehet NHB ja Ajattelija ovat vaan pakokauhussa. Pakko sössöttää jotain kun omassa tallissa seisoo tavaraa joka ei kelpaa kohta yhtään mihinkään. Heh heh.



    Noista dsg/tsi vehkeistä ei kohta pääse eroon kuin tekemällä vakuutuspetoksen eli polttamalla tai ajamalla puuhun nuo.

      
  • Mihin nuokin AkiK hinnat perustuu. Kaikki ei asu PKS seudulla.



    Pieneen huoltoon menee aikaa 30min,4litraa öljyä, suodatin ja propuntiiviste.



    Työ:24€ (sos.kuluineen)

    Öljy:20€

    Suodatin:5€

    Tiiviste:0,1€



    Yhteensä:49,10€ loput 30,90€ katetta.



    Isohuolto sisältää muuten samat kuin pieni mutta lisäksi sisäilma suodattimen ja töihin menee tuplat kun tarkastuksia enemmän. Sitten se pelätty isoiso huolto 60tkm kohdalla. Hybridissä vielä ison ja pienen lisäksi vaihdetaan sähkömoottorin jäähdytysneste sekä jarrunesteet (voi olla et tuli vasta 90tkm kohdalla).

      
  • Jokainen tietenkin saa maksaa ihan mitä hintaa haluaa,minä en tuollaisa hintoja maksaisi. Aikanaan Ketoseltakin (TL:n toimittaja) asiaa kysellyt mistä saavat hinnat vertailuihinsa ja esittänyt omat todisteet hänelle s.postin välityksellä. Kuulemma tuollaiset hinnat ovat saaneet tietoonsa, harmi kun niillä ei ole mitään tekemistä oikeiden hintojen/asiakkaiden kanssa. Ehkä sen testivoiton metsästykseen ei ko.merkillä niin tarvetta?



    Toisaalta en ymmärrä sitäkään, että hinnat ilmoitetaan reilusti alakanttiin. Volkkari ei suinkaan ole ainoa merkki.



    Samaa optimistista hinnoittelua harrastaa omien kokemusten mukaan volvo,audi,peugeot ja mercedeskin. Autoa huollosta hakiessa oli täyttä lottoa mitä se maksaa. Listan mukaan Volvolla ilmoitetiin aamulla vaikkapa 149€ (v50) kuitenkin hakiessa hinta pitkästi yli 250€. Audilla (A4) piti olla 215€,hakiessa summa oli noussut 343k€. Oli kuulemma kiinnitetty "pohjapanssaria" ja vaihdettu jotain polttimoa. Auto oli kuitenkin lähes uusi (10kk) miksi asiakas joutui maksamaan polttimot ja panssarin kiinnitys klipsit? Mercedes (w211) c-huolto mainostettiin tarjousta 180€. Autoa hakiessa hinta oli lähes 400€! Kuulemma 80tkm laatikkoöljyt pitää vaihtaa. Mikä ihmeen c-huolto jos ei kerran tuo kuulunut automaattisesti mukaan?



    Mutta tämä nyt ei kyllä liity enää otsikkoon millään tavalla, joka oli porsivat tsi-koneet.

      
  • Rypsiöljyäkö ne Rynen tojotaan laittaa kun vitosen maksaa vain litralta? Työtaksat liikkuvat nyrkkipajoillakin nykyään 60-70€/h. Pörhön autoliikkeissä (VW/Audi, Kuusamo-Oulu) muistaakseni oli jo 80€/h. Oletko Ryne huollattanut autoasi viimeksi 90-luvulla?

      
  • Ryne:

    Kyllä ne ksenoit nyt vaan oli vakiona molemissa. Eli sinä otat autoon huoltosopparin ja vaihtelet polttimot sitten itse. Samalla huoltosopparilla sinä vaihtelet ja peset renkaat itse ja kävelet vaikkapa töihin kun auto on huollossa. Eli kyllä ne vaan täytyy ruksia volkkarilla kun ei kuulu automaattisesti.

    Mut siis oliko se volkkari samanhintainen vai ei? Sinä väitit sen olevan,mutta kun laskuri näyttää karvalakki 1,2 tsi 71€/kk minimissään. Mistä siis sait tuon 43€ vai mitä nyt olikaan?




    Eli siis 36 kk ja yhteensä 60000 km. Luettelit renkaiden kausivaihdon, ksenonien vaihdot ja sijaisautopalvelun. Miksi laskuri näyttää noilla valinnoilla 56 euroa eikä tuota 71 euroa? Samat summat muuten pätevät karvalakki 1.2:lle ja varustellulle 1.4:lle.



    Ne lisäpalvelut liittyy kestävyyteen siten, että jos ne nyt pystyisi jättämään tuosta minun saamasta 30€/kk tarjoukseta pois olisi se ilman niitä jotain 15€ luokkaa. Silloin se golffin 43€/kk olisi minusta aika helkkarin kallis.




    Jos ja jos. Toyotan laskuri näyttää Hybridin sopimukselle hintaa 34 €/kk (36kk ja 60000km) ilman lisäpalveluja. Luonnollisesti sinä saisit tuon sopimuksen alle puoleen hintaan...



    Sisältyykö ilmastoinnin huollot Volkkarin sopimukseen?

      
  • Viime huolto oli 12/2012.



    Kuka vie Pörhölle auton tuntitöihin kun voi viedä kiinteästi hinnoiteltuun merkkihuoltoon vähän lähemmäksikin. Puhuin kustannuksita itse palvelun tarjoajalle.

    Kallen hinnoilla asentaja tienaisi 55-60€/ tunnissa.



    Asentaja keski-suomessa (nuori jolle pelkät öljyn vaihdot tulee) tienaa ehkä 12-14€ tunnissa sos.kulut tuohon on alle 10€/h. Öljyistä joita ostetaan tuhansia litroja vuodessa tuskin maksetaan 3-6€/ltr enempää. Eli loput tuosta on katetta, vai mikä niiden kohtalo sinun mielestä on?



    Niin NHB jos sinun mielestä 30€ on puolet 34€, niin sitten minä saan sen puoleen hintaan. Edelleenkään en tuota ottanut koska se on ryöstöhinta mielestäni.

      
  • Oheinen teksti kopioitu vw:n huoltolaskurista. Minä en saa tuosta kyllä millään 56€. Mutta ehkä se näyttää 56€ volkkarilaseilla. Ja joo ei kuulu ilmastoinninhuolto volkkarillakaan (ei kyllä toyotallakaan). Mutta eipä kuulu volkkarilla jarrupalatkaan välttämättä, jos autolla vedetty kuormia niin maksat itse (millä tuonkin todistaa?). Noin siis ainakin minulle kerrottiin.



    Golf 1,2 tsi dsg ja comfortline.



    Sopimuksen määritteet

    Ajosuorite / vuosi 20000km



    Ajosuoritteen laji Normaali

    Sopimuksen kesto 36 kk

    Laskennallinen sopimushinta



    EUR/kk



    Huolenpitosopimus

    43,00



    Maksulliset lisävarusteet

    Automaattivaihteisto

    Xenon valot

    9,00



    Maksulliset lisäpalvelut

    Rengassäilytys sis. kausivaihdon

    Renkaiden kausivaihto sis. pesun

    Sijaisautopalvelu

    25,00



    Yhteensä

    77,00

    (4,6 snt/km)

      
  • Ryne:


    Niin NHB jos sinun mielestä 30€ on puolet 34€, niin sitten minä saan sen puoleen hintaan. Edelleenkään en tuota ottanut koska se on ryöstöhinta mielestäni.




    Onpas taas hankalaa. Jossittelit sillä, saisit sopimukset 15 eruolla. 15 euroa on alle puolet 34 eurosta, joka taasen on Auris hybridin sopimuksen hinta ilman lisäpalveluita Tojon laskurin mukaan.

      
  • Joo niin on 34€ ilman lisäpalveluita, mutta kun esim. sijaisauto toyotalla on 0€ ja volkkarilla 25€.



    Olen tuon tarjouksen saanut 30€/kk jota en siis hyväksynyt. Sitä spekuloin, että siitä kun saisi sen sijaisauton (joka siis vw:llä 25€ arvoinen) pois niin sen saisi varmaan n.15€/kk tai jopa alle. Oliko siinä joku kohta vaikea ymmärtää?

      
  • Ryne:

    Oheinen teksti kopioitu vw:n huoltolaskurista. Minä en saa tuosta kyllä millään 56€. Mutta ehkä se näyttää 56€ volkkarilaseilla.
    Automaattivaihteisto
    Rengassäilytys sis. kausivaihdon




    Tojon soppariinhan ei sisälly ainakaan renkaiden säiltysta. Laskurissa pyydetään kääntymään liikkeen puoleen. Jos valitsee automaatin, niin silloin pitää verrata automaatilla varustettuun Tojoon, jonka jälkeen ero ei enää olekaan kovin suuri.

      
  • Tämä:



    http://www.toyota.fi/palvelut/sopimus/index.tmex





    Toyota Huolenpitosopimus pähkinänkuoressa

    Sopimus tehdään uuden Toyotan oston tai viimeistään sen luovutuksen yhteydessä. Sopimus tehdään määräajaksi ja ennalta sovitulle ajokilometrimäärälle esimerkiksi 3 vuotta / 45 000 kilometriä (vähintään 1 vuosi / 15 000 km ja enintään 3 vuotta / 150 000 km).



    Sopimus määrittelee kokonaispaketin ja kiinteän kuukausimaksun. Sen ansiosta tiedät tarkasti etukäteen, kuinka paljon auton hankinta, omistaminen ja ylläpito Sinulle kuukaudessa maksavat. Huollon sijaisauto veloituksetta kuuluu huolenpitosopimuksen piiriin.



    Mitä NHB tuossa viimeissä lausessa lukee? Eli tuon kun saisi siitä 34€/kk (paitsi minulle puolet eli 30€/kk)maksusta pois voisi se olla lähellä 15€/kk. Onko nyt tarpeeksi selkeästi? Tunnetko tulleeksi huijatuksi vai olenko puhunut oikein paskaa? Minä en mahda mitään jos et ymmärrä, en osaa enää helpommin selvittää.

      
  • Ryne:

    Joo niin on 34€ ilman lisäpalveluita, mutta kun esim. sijaisauto toyotalla on 0€ ja volkkarilla 25€.

    Olen tuon tarjouksen saanut 30€/kk jota en siis hyväksynyt. Sitä spekuloin, että siitä kun saisi sen sijaisauton (joka siis vw:llä 25€ arvoinen) pois niin sen saisi varmaan n.15€/kk tai jopa alle. Oliko siinä joku kohta vaikea ymmärtää?




    Siis sijaisauto on Volkkarilla viiden, renkaan vaihto ja pesu kympin ja renkaan säilytys on 15 euron arvoinen. Nämä yhteensä maksavat tuon 25 euroa. Näistä kallein palvelu, eli tuo renkaiden säilytys, ei sisälly Tojon sopimukseen. Kun sotkee lukuja sopivasti, voi tehdä mitä hassumpia johtopäätöksiä.

      
  • Joo se mun hybrid onkin manuaali! Kehitin ihan oman mallin kun olen niin säikähtynyt noita automaatteja kun olen kuuluut niistä huonoa varsinkin eräästä mallista.

      
  • Ryne:

    Joo se mun hybrid onkin manuaali! Kehitin ihan oman mallin kun olen niin säikähtynyt noita automaatteja kun olen kuuluut niistä huonoa varsinkin eräästä mallista.




    Tasapuolisuuden nimissä pyrin vertaamaan mahdollisimman samanlaisia tuotteita toisiinsa. Sinulle se ei taasen käy, vaan on verrattava eri tyyppisiä tuotteita Rynen erikoishinnoilla. Kun sotkee lukuja sopivasti, voi tehdä mitä hassumpia johtopäätöksiä.

      
  • No joo voi olla tuokin jaotus. En niitä olekaan katsonutkaan erikseen kun ei käynyt edes mielessä tuollainen jaotus. Ajattelin noista halvinta olevan renkaan säilytyksen ja sitten pesun ja kalleimaksi mielsin laina-auton.



    No siitä mun tarjouksen 30€ se 5€ pois olisi se silti vieläkin 25€/kk. Piti oikein kaivaa laput esiin. Tuo minun tarjous sisälsi kyllä jo nuo säiltykset ja pesut. Pesun osuus 2,5€ joka merkitty 0-riviksi ja säiltys 5€ ja sekin merkitty 0-riviksi. Eli minulle joka ihan tosissaan kantis asiakas alennusta yhteensä: 34€-4€ ja lisäksi tuo 7,5€ renkaista. Ei häävi alennus mielestäni.





      
  • No nuo mallit nyt sattuu olemaan ihan oikeasti realistiset kilpailijat.



    Eli 1,6 diesel golf dsg laatikolla ja comfortline varusteilla. Ja 1,8 hybrid comfort varustetasolla.



    Ei noita 1,6 bensa Auriksia enää ihan oikeasti kukaan osta eikä myöskään dieseleitä. Tämän vuoden auris myynnistä veikkan hybridejä olevan 60-65%. Itse olisin vertailut aikanaan myös Variant Golfia mutta kun ei ollut saatavana.



    Miksi ostaisi kun kaiken saman ja vähän päälle saa ilman dieselveroa.

      
  • Ryne:

    No nuo mallit nyt sattuu olemaan ihan oikeasti realistiset kilpailijat.

    Eli 1,6 diesel golf dsg laatikolla ja comfortline varusteilla. Ja 1,8 hybrid comfort varustetasolla.

    Ei noita 1,6 bensa Auriksia enää ihan oikeasti kukaan osta eikä myöskään dieseleitä. Tämän vuoden auris myynnistä veikkan hybridejä olevan 60-65%. Itse olisin vertailut aikanaan myös Variant Golfia mutta kun ei ollut saatavana.

    Miksi ostaisi kun kaiken saman ja vähän päälle saa ilman dieselveroa.


    Mitä sitten jos nuo olivat sinulle toistensa vaihtoehtoja? Oli minullakin samalla vaihtoehtolistalla esimerkiksi , Auris Hybridi, IS hybridi, Volkkarin malleja, Bemari 1/3/3GT/5, Mersu E/A/CL/CLA ja esimerkiksi Focus. Ei tulisi kuitenkaan mieleenikään valittaa CL:n huoltokuluista sillä perusteella, että hybridi Auriksen huollot ovat halvempia.



      
  • Linkki eestiläseen huoltohinta laskuriin.

    http://www.elkeauto.ee/huoltotoiden-hintalaskin



    Tuohon tojon peruspakettiin ei kuulu tuohon hintaan renkaiden pesua ja säilytystä jotka varmaan tuovat hintaa 80-120€ lisää vuositasolla. Entisen kotikuntani alueella vaihtoi justiinsa eräs merkkiliike omistaja ja tuli suuri konserni tilalle jolloin esim rengas säilytyksen hinta nousi 80€ ylös 120€.



    Piti oikein kysyä tutulta kaverilta(toyota myyjä ) tuosta tojon huoltosopimuksesta ja ainakin minulle sanoi noiden hintojen jotka netistä tulee olevan aikalailla ne jotka pätevät, mutta tietenkin tuo voi olla paikkakunta/asiakassuhde neuvoteltavissa, mutta hänkään ei pystynyt uskomaan tuoho tarjoukseen jonka sait.

      
  • Ryne:

    Mercedes (w211) c-huolto mainostettiin tarjousta 180€. Autoa hakiessa hinta oli lähes 400€! Kuulemma 80tkm laatikkoöljyt pitää vaihtaa. Mikä ihmeen c-huolto jos ei kerran tuo kuulunut automaattisesti mukaan?


    Mercedeksen huollot hinnoitellaan modulaarisesti, osa tehtävälistasta etenee kalenterin, osa kilometrien pohjalta ja vain tarpeelliset tehdään.



    Niinpä huolto ei voi kertoa autoa näkemättä, mitä kaikkea seuraavaksi kuuluu tehdä auton käyttäjältä pyytämän huollon lisäksi.



    Tämä ei minustakaan ole hyväksyttävä selitys pimeälle hinnoittelulle. Kun kerran tietojärjestelmä on rakennettu, sen kautta pitäisi rutiininomaisesti katsoa aina tilattaessa, mitä kaikkea seuraavaksi on vuorossa. Mutta ei se vaan jostain syystä niin mene.



    Tämän perusteella yksi jättää nuukuuttaan voimansiirron öljyt vaihtamatta, toinen toteaa, että "elämä on" ja vaihdattaa ne silloin kun pitääkin. Kolmas ostaa Toyotan, neljäs ehkä Volkkarin. Onpa kuulemma sellaisiakin, jotka raahaavat Mersunsa Saksasta, kun eivät Suomesta löydä väkisinvaihdettavaa :lol:

      
  • Eniten minua hämmästyttää se, että VW:n perinpohjaisen, ikiaikaisen ja parantumattoman surkeuden parhaiten tietävä Ryne on käynyt pyytämässä tarjouksen Golfista. Miksi ihmeessä?

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit