H7 halogeenilamppujen kestävyys Bosch +90

9 kommenttia

Tapsa osti maaliskuussa parin Bosch plus 90 h7 lamppuja Volvo V70 keulalle.Ajokilometrejä ehti kertyä 15000 ennen molempien pimenemistä.Menivät viikon sisään rikki siis toisistaan.Käyttöaikaa 6 kk. Jos keskinopeus n. 60 km/h niin jotain 250h paloaika.



Kuinkas muulla on kestänyt?



Kestotestissä tänään vaihdettu Philips plus 100%.

Voi olla että kestää vähemmän. Vaihtoehtona oli tiskissä Osramin 3 vuoden takuulamput, mutta ajattelin nähdä vähän kirkkaammin.

:smile:

  
  • Ootko kokeillu Osramin rallye+65, pitäisi antaa hyvin valoa.



    "Standard H7:

    55w, 1500 lumens, 500 hours



    H7 ultra "Plus+50" (any brand):

    55w, 1580 lumens, 225 hours



    H7 Xtreme "Plus+80" (Philips) or "Plus+90" (Osram):

    55w, 1620 lumens, 200 hours



    H7 rallye+65 (Osram only):

    65w, 2100 lumens, 500 hours"




    http://www.clubtouareg.com/forums/f43/the-best-h7-bulbs-and-halogen-bulbs-in-general-31736.html

      
  • Samanlaisia kokemuksia täälläkin, tosin vain noista philipsin tehokkaimmista versioista. Kun syksyllä vaihtoi uudet polttimot, niin ennen kesää/kesällä yleensä pimenivät, ja ajokilometrejä alle puolet tuosta sinun ajomäärästä.



    Nyt on viimeisen noin kolmen vuoden ajan käytössä ollut noi osramin takuulamput, ja nyt odottaa pöydällä uudet samanlaiset, kun jokin aika sitten meni niistä ensimmäinen.



    Kieltämättä valoteho on hiukan heikompi, mutta ei vaan jaksa jatkuvasti vaihdella noita pottimoita, varsinkin kun noi tehokkaimmat polttimot ei ole mitään kovin halpojakaan.

      
  • Mikähän suuri viisaus nyt liittyy tähän "osram takuulamppu" nimitykseen, teetkö jotain markkinointia vai yritätkö kertoa, ettei Philipsin tai muidenkaan tuotteissa ole takuuta ollenkaan?

      
  • Se "suuri viisaus" on siinä, että niillä nyt vaan sattuu olemaan tuo 3 vuoden takuu, kuten Tapio Taula mainitsi.



    Lähinnä yritin kertoa hänelle, että minulla on käytössä nuo hänen mainitsemansa polttimot, menikö nyt paremmin?



    Ja onko sinun mielestäsi hyvää markkinointia se, että myöntää, että tuote on heikompi "valoteho on hiukan heikompi", kuin kilpailija.



    Jos on, niin sinuna en ainakaan harkitsisi uraa mainosalalta.

      
  • pjg:

    Mikähän suuri viisaus nyt liittyy tähän "osram takuulamppu" nimitykseen, teetkö jotain markkinointia vai yritätkö kertoa, ettei Philipsin tai muidenkaan tuotteissa ole takuuta ollenkaan?




    Osram antaa em lampuille 3 vuoden takuun.



    Omakohtainen kokemus kestosta on positiivinen, koska toinen kesti 51000 km ja toinen 55000 km, eli noin puolentoista vuoden ajot. Koska kesto oli noin hyvä, en vaatinut uusia takuuseen, vain maksoin ne omasta pussista.



    Valoteholtaan ne eivät ole yhtä hyviä kuin nuo teholamput, joita saa vaihtaa 2 kk välein, mutta kyllä niilllä toimeen tulee, kun näkö on muuten kunnossa. Teholampuissa on se ongelma, että niillä joutuu ajamaan enemmän yhdellä lampulla, kun niitä palaa niin paljon ja aina ei ole sopivaa keliä ja tilaisuutta uhrata lamppujen vaihtoon puolta tuntia (automallikohtainsia vaihteluja kyllä löytyy, joihinkin lamput vaihtaa alle 5 minuutin).



    Parasta tietenkin olisi, jos noihin teholampuihin saisi vastaavan keston, tai tekisivät noista takuulampuista kahdella langalla varustetun version (vaatisi tosin paremmat johdot ja kestävämmän "sokerinpalan" lampun kantaan.



      
  • Tarkkoja poikia (tyttöjä? ) olette, kun lamppujen käyttötunnitkin ovat tiedossa :flower:



    Oma normisetti Osramin Yönsärkijät joka reijässä, paitsi aina pakkovaloina palaviin lähivaloihin vaihtuu kesäksi halvemmat polttimot juuri näiden blueprintattujen polttimoiden lyhyen iän vuoksi.



    Perheen ainoassa bi-xenonvaloin varustetussa autossa sama peli, eli kaukovaloissa aina Night Breakerit ja kesäksi vaihtuu xenoneihin vanhat jo harmaantuneet polttimot päiväajovaloiksi.



    Myös xenonpolttimo nimittäin harmaantuu käyttötuntien myötä aivan selvästi, joten säästän niiden parhaat tunnit syksyksi ja talveksi.

      
  • Tehopolttimoiden lyhyt käyttöikä ja korkea hinta aiheuttavat sen, että päiväajovalojen suurempi taloudellinen hyöty taitaa tulla pienentyneistä polttimokustannuksista kuin säästetystä polttoaineesta.

      
  • Oman kokemuksen mukaan Osram Nigtbreaker Plus kestoikä on ihan eri luokkaa kuin sama ilman plussaa. Nykyisessä autossani ei vielä pitkää kokemusta ole. Edellisessä kestivät hyvinkin vuoden, n. 35 000 km, eli syksystä syksyyn. Aina syksyisin vaihdoin uudet, joten en tiedä kuinka pitkään olisivat vielä kestäneet.

      
  • Avaruusvektori:

    Tehopolttimoiden lyhyt käyttöikä ja korkea hinta aiheuttavat sen, että päiväajovalojen suurempi taloudellinen hyöty taitaa tulla pienentyneistä polttimokustannuksista kuin säästetystä polttoaineesta.






    Nyt se on sitten testattu:



    http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288621228630.html

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit