Miten voi olla noin huonot pitkät Rangessa?

4 kommenttia

TM mittasi uuden Range-Roverin kaukovalojen kantamaksi 135 m! Siis mitä, miten voi olla noin surkea kantama tuonhintaisessa autossa?! Eikös Saabeissa parhaimmillaan ollut lähes 200 metriä.

Eipä silti. Omituista ovat myös nykyautojen valoryhmien keskelle haudatut vilkut, joita on vaikea havaita. Ja peruutusvalot ovat muuttuneet pelkiksi peruutuksen merkkivaloiksi muun muassa Audeissa.

Kaiken maailman päivävaloja kyllä kiemurtelee nokan täydeltä ja mitääntekemättömät sumuvalot syttyvät kurveissa keskellä kirkasta päivää...

  
  • OG9-5 Saabille TM ja AMS mittasivat 90-luvun lopulla pitkien halogeenien kantamaksi 250m tuntumaan. Muuten olen täysin samaa mieltä. Peruuttaminen on nykyautojen peruutusvaloilla tyyliin "herran haltuun..."

      
  • No jos valmistaja on saanut palautetta että ajovaloumpuot näyttää vanhahtavilta tai ovat itse niin ajatellut, niin sitten on kehitetty modernimpi lookki, eli pienemmät lyhdyt.



    Että jos asiakaskunta arvostaa modernia luukkia enemmän kuin valon kantamaa... Valmistajaa taas on kiinnostaa vain myyntiluvut...



    Mutta mihinkäs siellä maastossa niin pitkää kantamaa tarviikaan? Eikös maastureilla maastossa ajeta, lähinnä?

      
  • Kuukeri:

    No jos valmistaja on saanut palautetta että ajovaloumpuot näyttää vanhahtavilta tai ovat itse niin ajatellut, niin sitten on kehitetty modernimpi lookki, eli pienemmät lyhdyt.

    Että jos asiakaskunta arvostaa modernia luukkia enemmän kuin valon kantamaa... Valmistajaa taas on kiinnostaa vain myyntiluvut...

    Mutta mihinkäs siellä maastossa niin pitkää kantamaa tarviikaan? Eikös maastureilla maastossa ajeta, lähinnä?






    :lol: Just, noita R-R Sporttejahan maastossa näkeekin vilisemällä, kaikilla metsäkoneurakoitsijoilla, ympäristöministeriö kansliapäälliköillä ja offroadhemmoilla...

      
  • Onko Rangessa ajotilanteeseen mukautuvat valot?

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit