Väliin myös asiaa

9 kommenttia

Tuon kaiken kaunan ja nalkutuksen jälkeen minulla olisi myös hieman asiaa. Minun Peugeot 308 eHdi:ssä jää aina silloin tällöin puhallin päälle, vaikka kone voi olla ihan kylmäkin. Sitten se sammuu kun sähkönsäästäjän aika umpeutuu. Toisinaan se myös sammuu kun käynnistää auton ja sitten pysäyttää. Huollossa ne vain ihmettelee ja sanovat ettei ole mitään vikakoodeja.



Kysymys: Onko tämä vika vai ominaisuus. Molemmissa tapauksissa luulisi maahantuojan huollon tietävän jotakin.

  
  • Tarkoitin jäähdytyksen puhallinta. Takuuhan tässä on kyllä 5 vuotta mutta muuten vaan ihmetyttää.

      
  • Dieselvehje? Liittyiskö puhdistuspolttoon?

    Haiseeko auto tuolloin vähän enemmän?

      
  • Tuota olen miettinyt itsekin ja ehdotin huoltoneuvojallekin.

    Niillä ei vaan ole mitään yhteyttä. Eihän loukun puhdistaminen vaikuta mitään itse koneeseen. Minusta se joskus hieman nykäisee matka-ajossa ja olen tulkinnut että nyt on poltto-operaatio käynnissä.

      
  • Kävin taas tuossa muka huoltoliikeessä. Kerroin tuosta ongelmasta. Huoltoneuvoja kertoi että maahantuoja ottaa kantaa vain vikakoodeihin. Jos ei ole vikakoodia niin he ovat täysin tölperöitä. Eihän kaikkiin asioihin voi olla antureita.

    Näyttää siltä että asentajataitamus on täysin hävinnyt.

    Taitavat nykyajan asentajat olla pelkkiä nörttipoikia??

      
  • Minulla oli aikanaan citikkan saara ja sitä kiusasi tyhjäkäynnin heijjaaminen 400 - 2500 kierrosten välissä ja tätä vikaa hoidettiin Lahdessa Mega -autossa 3500 markan edestä ja vika oli jokaisen käynnin jälkeen kunnossa jopa joskus ensimmäisiin liikennevaloihin .Kunnes auto lopulta hyytyi kokonaan ja paljastui että lämpötila-anturi oli rikki ja maksoi kokonaista 100 markkaa .Mega -autossa kanssa katsellaan ainoastaan tietokoneen ruutua eikä osata pohtia mistä vika voisi johtua ,ennen nämä viat oli etsittävä ja samalla pohdittava ,tätä asiaa ei kai nykyään enään opeteta ammattikoulussa ollenkaan .Mega-auton käytös oli niin ylimielistä jotta minä en tämän jälkeen osta minkään laista ajoneuvoa joka heidän huollossaan on .

      
  • Kyllähän ne lähestulkoon ovat vain tietokoneen varassa.

    Kaapeli autoon ja tutkimaan päätteelle.

    Koeta selvityttää merkkiliikkeessä.

    Surkeata, jos eivät osaa.

    Takuuseen tuo on tehtävä.

      
  • Kyllähän tuo vahvasti viittaisi jäähdyttäjän lämpötila-anturin vikaan. Se kytkeytyy päälle kylmänäkin, eikä tuo vika varmasti näy vikakoodeissa.

    Toisena vaihtoehtona mietiskelin ilmastointia, jääkö puhallin jäähdyttämään ilmastoinnin lauhdutinkennoa. Mutta ei taida siinä edes olla lämpötila-anturia. Kuitenkin, oletko käyttänyt ja jättänyt ilmastoinnin noissa tapauksissa päälle auton sammuttaessasi?

    Mitä muuten tarkoitat sähkönsäästäjän ajan umpeutumisella?

      
  • Kun kuuntelee vaikka radiota auton vieressä virta päällä, ei tätä iloa kestä pitkään. Radio hiljenee ja ajotietokoneeseen tulee teksti "Energy saver active". Tämän aktivoinnin saa pois käynnistämällä auton.

    Tuo puhallin jää päälle myös talvella ja kylmähköllä moottorilla. Tällöinhän ei ilmastointi voi olla päällä.

      
  • Kun kuuntelee vaikka radiota auton vieressä virta päällä, ei tätä iloa kestä pitkään. Radio hiljenee ja ajotietokoneeseen tulee teksti "Energy saver active". Tämän aktivoinnin saa pois käynnistämällä auton.

    Tuo puhallin jää päälle myös talvella ja kylmähköllä moottorilla. Tällöinhän ei ilmastointi voi olla päällä.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit