Tiesuola voi rikkoa jakohihnoja

12 kommenttia
  • Ketä kiinnostaa seuraava sukupolvi.

      
  • Nasta:

    Seuraava sukupolvi kysyy mikä jakohihna, kun ajelee sähköautolla.




    Vanhuksilla taas hihna luistaa niin pahasti etteivät tajua vaikka koneet paukkuisi...

      
  • Onko jossain uudessa autossa vielä jakopäänhihna? :no_mouth:

      
  • Jutun kirjoittaja ei liene tekniikan ihmelapsi.



    Ja "jakoketjukaan" ei ole ikuinen kuulemma.



      
  • Peterstar:

    Onko jossain uudessa autossa vielä jakopäänhihna? :no_mouth:




    Nykyisin ollaan nimenomaan siirtymässä käyttämään enemmän ja enemmän hihnoja. Kehityksen viimeisin porras on auton elinkaaren kestävä hihna, joka käyttää nokkakoneiston lisäksi myös apulaitteita.

      
  • NHB:

    Peterstar:
    Onko jossain uudessa autossa vielä jakopäänhihna? :no_mouth:


    Nykyisin ollaan nimenomaan siirtymässä käyttämään enemmän ja enemmän hihnoja. Kehityksen viimeisin porras on auton elinkaaren kestävä hihna, joka käyttää nokkakoneiston lisäksi myös apulaitteita.




    VW-konserni on siirtymässä ja osittain siirtynyt epäonnistuneen ketju kokeilun jälkeen takaisin hihnaan. Ketkä muut valmistajat ovat siirtymässä ketjusta hihnaan?

      
  • NHB:

    Peterstar:
    Onko jossain uudessa autossa vielä jakopäänhihna? :no_mouth:


    Nykyisin ollaan nimenomaan siirtymässä käyttämään enemmän ja enemmän hihnoja. Kehityksen viimeisin porras on auton elinkaaren kestävä hihna, joka käyttää nokkakoneiston lisäksi myös apulaitteita.




    Enpä ole kuullut muista hihnaan "siirtyjistä" kuin VW-ryhmä. Hyvin toteutettuna ketju on täysin huoltovapaa.

      
  • NHB:

    Peterstar:
    Onko jossain uudessa autossa vielä jakopäänhihna? :no_mouth:


    Nykyisin ollaan nimenomaan siirtymässä käyttämään enemmän ja enemmän hihnoja. Kehityksen viimeisin porras on auton elinkaaren kestävä hihna, joka käyttää nokkakoneiston lisäksi myös apulaitteita.




    Tähän on tietysti päästy lyhentämällä auton elinkaarta :smile:

      
  • Peterstar:

    NHB:
    Peterstar:
    Onko jossain uudessa autossa vielä jakopäänhihna? :no_mouth:


    Nykyisin ollaan nimenomaan siirtymässä käyttämään enemmän ja enemmän hihnoja. Kehityksen viimeisin porras on auton elinkaaren kestävä hihna, joka käyttää nokkakoneiston lisäksi myös apulaitteita.


    Enpä ole kuullut muista hihnaan "siirtyjistä" kuin VW-ryhmä. Hyvin toteutettuna ketju on täysin huoltovapaa.




    Subaru Foresterissa vuosimalli 2008 maksaa jakohihnan vaihto kaikkine siihen kuuluvine töineen 120.000 km kohdalla 800 e, jotenka seuraava autoni on semmoinen jossa tällaisia menoja ei ole.

      
  • Peterstar:



    Enpä ole kuullut muista hihnaan "siirtyjistä" kuin VW-ryhmä. Hyvin toteutettuna ketju on täysin huoltovapaa.




    PSA ja Ford ovat esitelleet hyvin samankaltaisia toteutuksia kuin VW. Tuskinpa tuo tähän jäädään, koska näillä öljyssä Ulvila hihnoilla saavutetaan selkeitä etuja. Molemmat vaihtoehdot toimivat hyvin toteutettuna hyvin ja molemmilla on omat etunsa toiseen verrattuna. Näitä öljyssä uusia pitkään kestäviä hihnoja valmistaa ainakin NGF, Dayco ja Conti.



    http://www.psa-peugeot-citroen.com/en/automotive-innovation/clean-car/petrol-engine-new-generation



    http://www.ngfeurope.com/~/media/NGF%20Europe/Site%20Content/News/Automotive%20Design%20Europe%20Feature.ashx

      
  • VW,PSA ja Ford, mikä noista on autonvalmistaja? Kulkuvälineitä ko.pajat tekee muttei autoja. Koko elinkaaren kestäviä hihnoja, eli heidän kielellä 150-200tkm ja 6-8 vuotta hah hah!

      
  • Ryne:

    VW,PSA ja Ford, mikä noista on autonvalmistaja? Kulkuvälineitä ko.pajat tekee muttei autoja. Koko elinkaaren kestäviä hihnoja, eli heidän kielellä 150-200tkm ja 6-8 vuotta hah hah!




    Oliko raskas päivä?

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit