60 tkm ja turbo jo selvästi kulunut!!!

144 kommenttia
1235»
  • Vanha Kettu:

    A Tapio:
    Vanha Kettu: Ei taida olla tuo ihan yksioikoinen vertailupari jos Golfin lukuun on laskettu myös Golf+ -mallit.


    Nimenomaan Golf Plussaa ei ole laskettu mukaan, kuten ei ole Jettaakaan. Turhaan jankkaatte asiasta, koska tilastot on jokaisen ulottuvilla Autoalan tiedotuskeskuksen sivuilla. Kertaan vielä: Golfia rekisteröitiin 2009-2011 lähes kolminkertainen määrä Aurisiin verrattuna.




    Eivät nuo luvut suoraan mitään mistään kerro, mutta eipä olisi ensimmäinen kerta, kun Rynellä on faktat hukassa. Kaveri kai myy Toyotaa, joten kai se on ihan ymmärrettävää, että valehtelee jatkuvasti muista merkeistä.

      
  • Vaikka moniala yrityksessä olenkin töissä niin ei me olla vielä autoja alettu myymään, melkein kaikkea muuta kyllä löytyy. Penniäkään ei ole kiinni toyotan myynnissä tai myymättä jäämisessä. Minun puolesta voivat vaikka lopettaa koko paskan kun ovat jo lähteneet valumaan tälle surkealle euro tasolle.



    Muutamissa omissakin ollut ihmevikoja kuten hehkutulppa suli, vettä umpioissa, egr-jumi, jarrulevyt kierona 45tkm kohdalla. Kaikki viat korjattu takuuseen mutta kyllä se silti vaivaa aiheuttaa. Näille osille yhteinentekijä on ollut niiden eurooppalaisuus. Merkkeinä sellaista kuin bosch,valeo,delco (joo jenkkimerkki mutta osa autooni tietääkseni brittitehtaasta). Sinä päivänä kun tätä paskaa alettiin ruuvaamaan toyotaan kiinni alkoi takaisinkutsu kamppanjat pyörimään, vai kiistääkö joku ettei vähän näin olisi käynyt?



    Aiheeseen...



    Muistin, että ne golf plussat kylläkin laskettin mukaan tavan golfien rekisteröinteihin. Korjataan nyt kuitenkin, eli golfia myyty suhteessa aurikseen 60/40 ja nyt myynnissä olevat käytetyt suhteessa 75/25. Kerta vw on maailmankaikkeuden paras ikinä ja testien mukaan mm. ylivoimaisesti halvin pitää,käyttää ja omistaa. Miksi se yyberauto kuitenkin halutaan myydä melko nopeasti takuuajan ulkopuolella?



    Nuo näyttäisi mätänevän liikkeissä maailman tappiin, ellei niihin ole otettu lisäturvia kuten helmi,vaihto+, titaani jne. Kiinnitin tähän asiaan vaan huomiota kierrellessäni liikkeitä viimeviikolla ja huomatessani sen, että joka nurkassaa oli bensa golffeja pölyttymässä. Toisekseen myyjä vähän niinkuin antoi ymmärtää, että näin se asia tosiaankin on.



    Fakta ajattelija koitaa nyt edes yhden virheen osoittaa kiistatta, niin kauan kun et siihen pysty niin älä jaksa lässyttää.



    Ajattelijan linjoille jos lähdetaan, niin itse myyt varmaan volkkareita tai audeja, joita saat sitten asiakkaiden reklamaatioiden välissä ajaa työsuhdeautona. Vit..u kun kuulostaa urpolta!

      
  • Fakta ajattelija koitaa nyt edes yhden virheen osoittaa kiistatta, niin kauan kun et siihen pysty niin älä jaksa lässyttää.




    Niitähän on ollut useita, mutta en nyt viitsi tätä ketjua niillä pilata. Kerron yhden huvittavan esimerkin. Aloitetaanko vaikka siitä, miten selitit, että tietyssä Skodassa ja Audissa on tismalleen sama vaihteisto ja tätä jankutit usean viestin ajan, samalla asiantuntijamaisesti hokien, miten nuo autot ovat 95 % identtiset. Oikeastihan kyseisessä Audissa oli multitronic ja Skodassa dsg, mikä selvisi minuutin googlauksella. No tämän todettuani selittelit ja valehtelit yhä lisää ja upposit vain syvemmälle suohon. Ja tämä on siis vain yksi, mutta ehkä kaikkein noloin esimerkki.

      
  • Ryne:

    Vaikka moniala yrityksessä olenkin töissä niin ei me olla vielä autoja alettu myymään, melkein kaikkea muuta kyllä löytyy. Penniäkään ei ole kiinni toyotan myynnissä tai myymättä jäämisessä. Minun puolesta voivat vaikka lopettaa koko paskan kun ovat jo lähteneet valumaan tälle surkealle euro tasolle.




    Jostain syystä teillä, jotka keskitytte mustamaalaamaan Volkkaria, tuntuu kuitenkin aika usein tulevan hassuja lipsahduksia. Esimerkiksi sinä "tiesit" Volkkareiden uusien moottoreiden hajoavan välijäähdyttimessä muodostuvaan jäähän, vaikka tuollainen on äärimmäisen epätodennäköistä veteen jäähdyttävillä välijäähdyttimillä. A Tapio hokee tässä ketjussa TM:n väittäneen Golfin turbon menevän vaihtoon, vaikkei tuollaista mainintaa lehdestä löydy. -Z- taasen on syvästi järkyttynyt tämän Golfin suorituksesta käyttötestissä, mutta Golfia paljon surkeammin suoriutuneen Astran käyttötestin jälkeen ainoa vika oli vain TM:n surkea testi.



    Aiheesta saa ja kuuluukin kritisoida, mutta kun tuollaisia todellä erikoisia ja usein valheellisia argumentteja tulee samoilta kirjoittajilta kovin usein, niin vaikea tuollaista on ymmärtää.



    Muistin, että ne golf plussat kylläkin laskettin mukaan tavan golfien rekisteröinteihin. Korjataan nyt kuitenkin, eli golfia myyty suhteessa aurikseen 60/40 ja nyt myynnissä olevat käytetyt suhteessa 75/25.




    Myyntiluvut vuosilta 2009-2011

    Auris 1 865 2 412 1 647

    Golf 5 627 6 172 4 544



    Noista luvuista saan suhteeksi 73,4/26,6

    Luvut on otettu suoraan autoalan tiedotuskeskuksen taulukosta 'henkilöautojen ensirekisteröinnit malleittain 20xx'. Noissa luvuissa ei siis ole Plussia, Jettoja tai Versoja mukana. Kerrotko mikä meidän laskuissa aiheuttaa noin suuren eron?





      
  • Ryne:


    Aiheeseen...

    Muistin, että ne golf plussat kylläkin laskettin mukaan tavan golfien rekisteröinteihin. Korjataan nyt kuitenkin, eli golfia myyty suhteessa aurikseen 60/40 ja nyt myynnissä olevat käytetyt suhteessa 75/25. Kerta vw on maailmankaikkeuden paras ikinä ja testien mukaan mm. ylivoimaisesti halvin pitää,käyttää ja omistaa. Miksi se yyberauto kuitenkin halutaan myydä melko nopeasti takuuajan ulkopuolella?

    Nuo näyttäisi mätänevän liikkeissä maailman tappiin, ellei niihin ole otettu lisäturvia kuten helmi,vaihto+, titaani jne. Kiinnitin tähän asiaan vaan huomiota kierrellessäni liikkeitä viimeviikolla ja huomatessani sen, että joka nurkassaa oli bensa golffeja pölyttymässä. Toisekseen myyjä vähän niinkuin antoi ymmärtää, että näin se asia tosiaankin on.




    Tuon golf plus rekisteröinnin tarkistaminen ei ota kuin hetken aikaa ja vanha kettuhan antoi sinulle jopa lähteen käyttöösi.

    http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/vuosittain/2009

    Nopeasti laskettuna tuolle aikavälille 09-11 rekisteröinnit bensamalleissa meni:



    -Golf 11584kpl



    -Auris 4757kpl



    -Golf plus 2444kpl



    Nettiauto on sinänsä huono lähde, koska siellä ei ole kaikki merkkiliikkeet edes mukana, esim meidän paikallinen tojo myyjällä ei ole yhtään ilmoitusta siellä.



    Taas nopeasti katsottuna bensa mallit nettiautossa:

    -Golf 244kpl



    -Auris 149kpl



    -Golf plus 47kpl



    Eli onko tuosta sinun logiikallasi tehtävä sellainen johtopäätös, että tuo Golf plus on selkeästi paras kun sunteessa sitä on vähiten markkinoilla myynnissä?



    Noista malleista pitäisi vielä tietää kuinka paljon on liisareita vapautunut, koska pelkästään 2011 maliset autot on selkeästi suurin osa myynnissä olevia.

    -Golf 153kpl

    -Auris 56kpl

    -Golf plus 18kpl



    Edit NHB ehtikin ottaa jo asiaan kantaa ensin....

    Edit2 muokattu laskuvirheen vuoksi.

      
  • finman:



    Tuon golf plus rekisteröinnin tarkistaminen ei ota kuin hetken aikaa ja vanha kettuhan antoi sinulle jopa lähteen käyttöösi.
    http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/vuosittain/2009
    Nopeasti laskettuna tuolle aikavälille 09-11 rekisteröinnit bensamalleissa meni:

    -Golf 7554kpl

    -Auris 4757kpl


    Yllä oleva lasku on kokonaismäärillä. Bensamalleille sain tallaiset lukemat:



    malli  2011  2010  2009  yht.  osuus 
    
    auris 1 678 2 152 927 4 757 29 %
    golf 4 061 4 315 3 208 11 584 71 %




    Aurikselle saamme samat lukemat, mutta Golfille sinä sait paljon vähemmän. Mistähän tuo ero tulee?



      
  • NHB:

    finman:


    Tuon golf plus rekisteröinnin tarkistaminen ei ota kuin hetken aikaa ja vanha kettuhan antoi sinulle jopa lähteen käyttöösi.
    http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/vuosittain/2009
    Nopeasti laskettuna tuolle aikavälille 09-11 rekisteröinnit bensamalleissa meni:

    -Golf 7554kpl

    -Auris 4757kpl

    Yllä oleva lasku on kokonaismäärillä. Bensamalleille sain tallaiset lukemat:

    malli  2011  2010  2009  yht.  osuus 
    
    auris 1 678 2 152 927 4 757 29 %
    golf 4 061 4 315 3 208 11 584 71 %


    Aurikselle saamme samat lukemat, mutta Golfille sinä sait paljon vähemmän. Mistähän tuo ero tulee?


    My bad....

    Olet oikeassa, taaskin jätti tietsikan laskukone ottamatta kaikkia numeroita vastaan. Usein jättää kirjaimia pois. On kyllä huono selitys ja olisi pitänyt tarkistaa lukemat kertaalleen.



      
  • Missä muissa TM:n käyttötestaamissa autoissa on turbo kulunut 60 tkm ajettuna?



    Ilmeisesti niitä on, kun kerran TM povaa nykymoottoreiden turbojen menevän kerran vaihtoon auton elinkaaren aikana.



    Vai onko tuo vain jokin TM:n tekemä yleistys Golffin esityksen perusteella?

      
  • No aletaan nyt sitten saivarella oikein kunnolla. Kirjoitin aikaisemmin myyntimääriksi VARMAAN,joka tarkoittaa samaa kuin suurinpiiretein. Ei vaan silloin jaksanut määriä alkaa tarkistamaan vaan heitin suuntaa antavat.



    Mutta lähdetään nyt sitten kunnolla tonkimaan, otetaan auris ja golf bensat 09-> ja yksityiset myyjät (=ei ole kelvannut liikkeeseen). Golffeja myynnissä 76kpl ja auriksia 6 kpl, vastaako nyt myyntimääriä paremmin?



    Kuten todettua, kiinnitin huomiota JkL seudulla liikkeissä myynnissä olevien suht tuoreiden bensa golffien suureenmäärään. Asiasta kysyttyäni myyjä sanoi, että ei noita kukaan hullu pidä takuuajan ulkopuolella. Muutaman eri liikkeen myyjiltä vielä hieman samansuuntaiset vastaukset lisäksi. On kuulemma muutama dsg/tsi mies lähtenyt kaupoilta kyynel silmäkulmassa kun hyvitykset olleet ihan surkeita (=ei haluta vaihdossa)ja kaikki ei ole kelvannut ollenkaan!

      
  • Ryne:

    No aletaan nyt sitten saivarella oikein kunnolla. Kirjoitin aikaisemmin myyntimääriksi VARMAAN,joka tarkoittaa samaa kuin suurinpiiretein. Ei vaan silloin jaksanut määriä alkaa tarkistamaan vaan heitin suuntaa antavat.

    Mutta lähdetään nyt sitten kunnolla tonkimaan, otetaan auris ja golf bensat 09-> ja yksityiset myyjät (=ei ole kelvannut liikkeeseen). Golffeja myynnissä 76kpl ja auriksia 6 kpl, vastaako nyt myyntimääriä paremmin?

    Kuten todettua, kiinnitin huomiota JkL seudulla liikkeissä myynnissä olevien suht tuoreiden bensa golffien suureenmäärään. Asiasta kysyttyäni myyjä sanoi, että ei noita kukaan hullu pidä takuuajan ulkopuolella. Muutaman eri liikkeen myyjiltä vielä hieman samansuuntaiset vastaukset lisäksi. On kuulemma muutama dsg/tsi mies lähtenyt kaupoilta kyynel silmäkulmassa kun hyvitykset olleet ihan surkeita (=ei haluta vaihdossa)ja kaikki ei ole kelvannut ollenkaan!




    Minulla taaseen on kyynel silmäkulmassa, kun nauran niin makeasti sinun jutuillesi. Nuo sinun autokaupoilla käymisesi ja naapureiden/työkavereiden hajonneiden autojen seurailut alkavat olla jo aika legendaarisia tarinoita.



    Hehehhee...ja aina se on "saivartelua", kun joku osoittaa tarinasi totaaliseksi valheeksi. Suuntaa antavat luvut eivät olleet kuin moninkertaisesti pielessä. Etkö ole vieläkään oppinut, että ennen kun täällä alkaa satuilemaan, niin olisi syytä tarkastaa hieman faktoja edes minuutin googlauksella, oli kyse sitten dsg/multitronic vaihteistoista, autojen myyntiluvuista tai Subaru BRZ:n hinnasta. Varmaan taas parin viikon päästä olet "unohtanut" tämänkin ja ihmettelet, miksi sinua kutsutaan satusepoksi.

      
  • Nyt ei ole tullut käytyä autokaupoissa muutamaan kuukauteen, joten vaikea sanoa mitä sieltä enimmäkseen löytyy. Sen verran ala on kuitenkin tuttua, että myyjä haluaa minimoida oman riskinsä ja esim. takavuosina eräs "tuttu" myyjä sanoi suoraan, että ei ota ranskalaisia autoja ollenkaan vaihdossa ts. hinnoittelee ne siten, että yksikään ei riviin päädy. Syynä oli pelko piilevistä kuluista (lue vioista). Erityisen pahana hän piti Peugeotteja, joihin joutui usein uusimaan taka-akseliston ja tällöin myyjän kate jäi tappiolle. Tästä on toki aikaa, mutta periaatteessa jos vaikka myyjät pelkäävät huonojen kokemusten valossa tiettyä automallia tai moottoria/vaihteistoa sen vikatiheyden takia, niin kyllä se vaikuttaa auton hyvityshintaan ja ennen pitkää myös merkin jälleenmyyntiarvoon, joka on mielestäni aika hyvä mittari auton laadusta ja asiakastyytyväisyydestä.



    Tässä asiassa VW ei suinkaan ole huonoimpia mutta jos laadun kanssa ongelmat jatkuvat, niin edessä voi olla Opelin kohtalo. Opelhan nousi 90-luvun alussa Suomen myyntikärkeen Astralla. Muutaman vuoden jälkeen Opeleita ei enää juuri haluttu ja tuo haluttavuus on vieläkin aika heikkoa, vaikka laatu on parantunut paljon sieltä 90-luvun suosionvuosista, jolloin Opelit olivat laadultaan täysiä katastrofeja (sähköviat, vaihteistot, jakopää, liimautuvat venttiilit, ruoste).



    En siis pidä täysin mahdottomana Rynen autoliike-katsauksen tuloksia - josko VW myyjä tuskin myöntää minkäänlaisia ongelmia olevankaan ja varmasti hyvittääkin uuteen vaihdossa ihan mukavasti. Muihin merkkeihin voi sitten olla vaikeampi vaihtaa jos ongelmat alkavat olla todellisia ja tiheästi esiintyviä.

      
  • Kirjoitin tästä jo aiemmin, mutta naapuri on töissä firmassa, joka ostaa, ei liisaa käyttöautojaan. Autoja ostetaan kymmeniä joka vuosi. DSG oli hyvin suosittuja viime vuoteen asti mutta sitten maahantuoja esitti takuun ehdoksi, että kytkimet vaihdetaan 125tkm kohdalla. Autoilla ajettiin tyypillisesti vajaa 200 tonnia alle kolmessa vuodessa. Loppui DSG osto, ei siellä tainnut audeja olla mutta volkkareita ja skodia.

      
  • A Tapio:

    Nyt ei ole tullut käytyä autokaupoissa muutamaan kuukauteen, joten vaikea sanoa mitä sieltä enimmäkseen löytyy. Sen verran ala on kuitenkin tuttua, että myyjä haluaa minimoida oman riskinsä ja esim. takavuosina eräs "tuttu" myyjä sanoi suoraan, että ei ota ranskalaisia autoja ollenkaan vaihdossa ts. hinnoittelee ne siten, että yksikään ei riviin päädy. Syynä oli pelko piilevistä kuluista (lue vioista). Erityisen pahana hän piti Peugeotteja, joihin joutui usein uusimaan taka-akseliston ja tällöin myyjän kate jäi tappiolle. Tästä on toki aikaa, mutta periaatteessa jos vaikka myyjät pelkäävät huonojen kokemusten valossa tiettyä automallia tai moottoria/vaihteistoa sen vikatiheyden takia, niin kyllä se vaikuttaa auton hyvityshintaan ja ennen pitkää myös merkin jälleenmyyntiarvoon, joka on mielestäni aika hyvä mittari auton laadusta ja asiakastyytyväisyydestä.

    Tässä asiassa VW ei suinkaan ole huonoimpia mutta jos laadun kanssa ongelmat jatkuvat, niin edessä voi olla Opelin kohtalo. Opelhan nousi 90-luvun alussa Suomen myyntikärkeen Astralla. Muutaman vuoden jälkeen Opeleita ei enää juuri haluttu ja tuo haluttavuus on vieläkin aika heikkoa, vaikka laatu on parantunut paljon sieltä 90-luvun suosionvuosista, jolloin Opelit olivat laadultaan täysiä katastrofeja (sähköviat, vaihteistot, jakopää, liimautuvat venttiilit, ruoste).

    En siis pidä täysin mahdottomana Rynen autoliike-katsauksen tuloksia - josko VW myyjä tuskin myöntää minkäänlaisia ongelmia olevankaan ja varmasti hyvittääkin uuteen vaihdossa ihan mukavasti. Muihin merkkeihin voi sitten olla vaikeampi vaihtaa jos ongelmat alkavat olla todellisia ja tiheästi esiintyviä.




    En minäkään pidä mahdottomana, etteikö joku autoliike karsastaisi jotain tiettyä usein hajoavaa mallia. VW:n tietyt DSG mallit saattavat kuulua joukkoon. Ryne sen sijaan on jäänyt niin monta kertaa suorasta valehtelusta/satuilusta kiinni, että noita juttuja ei usko enää kukaan.



      
  • Ajattelija2013:

    Minulla taaseen on kyynel silmäkulmassa, kun nauran niin makeasti sinun jutuillesi. Nuo sinun autokaupoilla käymisesi ja naapureiden/työkavereiden hajonneiden autojen seurailut alkavat olla jo aika legendaarisia tarinoita.




    Minua ihmetyttää edelleen Rynen pohjaton kiinnostus Volkkareihin, harva se päivä hän on niitä katselemassa ja aiheesta myyjien kanssa tarinoimassa. Miksi ihmeessä, jos VW:t kerran ovat niin surkeita? Itse en autokaupoissa uhraa ajatuksia sen enempää VW:lle kuin Toyotallekaan, koska molemmat ovat täysin epäkiinnostavia merkkejä silmissäni. Enkä edes käy autokaupoissa kuin muutaman vuoden välein.



    Aika helmi oli myös -Z-:n kertomus työporukan kahvipöytäkeskustelua seuranneesta Astran koeajosta. Ei meillä vaan ole tuollaista meininkiä töissä.



    Jos tietty automalli tai -merkki ei kelpaa edes suht' uutena liikkeille vaihdokiksi, luulisi sen näkyvän pian jälleenmyyntiarvossa. Eikös se ole VW:llä edelleen perusautojen kärkipäässä?

      
  • Mitään volkkareita ollu katselemassa, kunhan aikaa poltin ja renkaita potkin kun kerta lomalla olin ja lainasin samalla pakua tutulta myyjältä kun oli tarvetta. Erkkikö ei koskaan käy huvikseen katselemassa autoliikkeissä?



    Sattui vaan silmiin kun oli volkkaria tarjolla ilman käsirahaa,0%-korolla ja jos jonkin näköisellä lisäturvalla kaupan. Osittain samat yksilöt oli jo 2kk sitten noissa liikkeissä ja osa oli vaihtanut myyntipaikkaa (?).

      
  • Jos on siinä onnekkaassa asemassa, firma kustantaa työsuhde-etuna auton, on melkolailla yhdentekevää millaisella kärryllä polkee menemään.

    Sen sijaan, jos joutuu omasta kassasta maksamaan. Silloin kannattaa tarkkaan miettiä, mihin rahansa sijoittaa. Kannattaa myöskin ottaa muitakin näkökulmia mukaan. Onko autossa tärkein asia esim kojelaudan muovin laatu?

    Takuuasioihin kannattaa suhtautua varauksella. Ei ole itsestään selvää, että maahantuoja lähtee maksamaan tehtaan tekemiä virheitä.

    Näin on menetellyt "maailman parhaimman auton" maahantuoja.

      
  • Ryne:

    No aletaan nyt sitten saivarella oikein kunnolla. Kirjoitin aikaisemmin myyntimääriksi VARMAAN,joka tarkoittaa samaa kuin suurinpiiretein. Ei vaan silloin jaksanut määriä alkaa tarkistamaan vaan heitin suuntaa antavat.




    Heittosi oli totaalisen pielessä ja korjauksesi sekin aika pahasti pielessä. Kun luvut korjattiin, niin argumenttiltasi putosi pohja täysin. Jälleen kerran yritit perustella Volkkarin surkeutta argumentilla, joka tosoittautui pelkäksi aktiivisen mielikuvituksesi keksinnöksi vailla mitään faktaa. Tuo on saivartelua vain uskovaisten mielestä, joille ainoastaan usko ratkaisee ja faktoilla tai logiikalla ei ole mitään väliä.



    Tapasi mukaan myös sulavasti siirryt vain eteenpäin kampanjassaan sen jälkeen kun argumenttisi on osoitettu valheelliseksi. Mikä siinä on, että nuo pieleen menneet arviosi osuvat joka kerta sillä tavalla pieleen, että se saa näyttämään Volkkarin huonommalta vertailuissasi? Näitä toistoja alkaa olemaan jo sen verran, että sattuman mahdollisuus on varsinainen.

      
  • Tässä -z-:lle vähän ihmeteltävää. Eihän Opel voi hajota.



    www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288698308182.html

      
  • Ajattelija2013:

    Tässä -z-:lle vähän ihmeteltävää. Eihän Opel voi hajota.

    www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288698308182.html




    Miten joku voi oikeesti olla noin lapsellinen trollaaja?

      
  • Ryne:

    Erkkikö ei koskaan käy huvikseen katselemassa autoliikkeissä?




    No ei, ei enää viimeisten reilun kymmenen vuoden aikana. Autoliikkeessä käyn silloin, kun jokin oikeasti kiinnostava uutuus on nähtävillä. Ammattiaan harjoittava automyyjä on viimeisiä keskustelukumppaniksi kaipaamiani ihmisiä.

      
  • -Z-:

    VW panostaa tuotekehitykseen ja laatuun varmasti enemmän kuin moni muu autovalmistaja, siksi tuntuu kummalliselta, että sellaiset myydyt "kansanautot" kuin Corolla, Focus tai Cruze tuntuvat perustekniikaltaan toimivan paremmin kuin ylistetty Golf.




    Kyllähän se valitettavasti taitaa nykyään etenkin suurilla autonvalmistajilla olla niin, että tuotekehityksellä tähdätään enemmänkin kustannussäästöihin ja mukavuuteen kuin laatuun ja kestävyyteen.



    http://www.autobild.fi/artikkeli/uutiset/saksalaistutkimus_paljastaa_autonosien_laadussa_saastetaan_vaarassa_kohdin

      
  • Ajatelkaa positiivisesti. Kun alkuperäinen turbo alkaa näyttellä ensimmäisiä väsymisoireita niin sehän on hyvä tilaisuu elvyttää jo takuuajan ylittäneeseen kotteroon lisää elinvoimaa vaihtamalla vakioturbo pikkasen isompaan ja päivittämällä ECUun uusi tehosofta reilulla merkkirengassarjan hinnalla.

      
  • Taisi olla tämä Golf ensimmäinen käyttötesti-auto, josta oli jo turbo kulunut rapean vuoden ajojen jälkeen.

      
  • On tämä melkoinen postaus koko ketju. Suurimmassa osassa viesteistä ei ole mitään muuta kuin provoilua ja asioiden vääristelyä. Isot ihmiset (näin oletan) vänkää kuin pikku lapset. Mistä ihmeestä tuollaisen innon saa kumpuamaan mokomasta aiheesta??



    Tosin, olen kuullut että kateus on ehtymätön voimavara...



    PS. Minulla ei ole Volkkaria, Opelia tai edes Toyotaa

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit