Valojen välkkyminen.

12 kommenttia

Moro.

Semmosta pikkuongelmaa on että autossa "välkkyy" valot niin ajovalot kuin sisätilan valaisimet. Autoon on vasta vaihdettu laturi ja en osaa sanoa, alkoiko vika samoihin aikoihin sen kanssa kun vasta siihen pimeillä on kiinnittänyt huomiota. Jostain luin että joku jännityksensäätäjä tms. vois aiheuttaa ko. ongelmaa. Onko kellään kokemuksia? Ja kyseessä on Honda cr-v.

"Honda-miestä hymyilyttää."
  
  • Jännitteensäädinhän tuota voi aiheuttaa. Oireet sopisivat ainakin vanhempiin autoihin, eli autoihin, joissa ei ajovalojen sähköjä muokata. Tuo jännitteensäädin on laturissa, tai oli ainakin 15-20 vuotta sitten kun ajovalojen välkkymisen vuoksi yhteen autoon sen vaihdoin. Ja välkkyminen loppui.

    En tiedä kuinka on Hondamiehen ajopelissä, tuleeko ajovaloille "raakasähköä", vai muokattua.

      
  • Joo en tiedä mitä sähköä kulkee, siksi kyselenkin. kyseessä on 06vm. auto ja oon viemässä sitä huoltoon heti kun vaan kerkiän, mutta aattelin kysellä täällä, jos sais etukäteen vian selville, jos on helppohomma niin vois merkkihuollon siasta käydä laitattaa pikkupajalla... Tosiaan tuo vikahan on ajovalojen lisäksi sisävaloissa, säätimien (ilmastointi, yms) valoissa. Jostain luin et kyseinen varmaan just toi jännitteensäätimen vika vois hajottaa laturin (siinä taidettiin puhua pösöst&#228:wink:, niin tuli mieleen et oisko just se hajottanu mun laturin? Vaikkakin huollossa sanovat että noissa latureita menee... tiedä näistä...

    "Honda-miestä hymyilyttää."
      
  • Joissakin nykyautoissa on lämmityksen apuna vastukset. Voisiko olla jokin vastaava kuormittaja aiheuttajana?

      
  • Minuutin Googlauksella tuli ensiksi vastaan tällainen linkki: http://www.ehow.com/how_4506228_replace-alternator-honda-crv.html



    Oliko vaihdettu laturi uusi vai käytetty (viallinen)? Vika kannattaa korjata pian, akku saattaa olla jo mennyttä ja jotain muutakin saattaa hajota.

      
  • kävin varaamassa ajan huoltoon, laturia se vähän epäili. Uusi se kyl oli, mut kerrankos sitä viallinen sattuu. Toinen mitä sano oli just se jännitteensäädin. Toivottavasti ei mitään hajottas oli mikä oli.

    "Honda-miestä hymyilyttää."
      
  • Jännitteensäätimessä voi olla vikaa, ja jos se on samaa "vaihdettavaa osaa" laturin kanssa, niin minkäs teet, ellet ryhdy etsimään varsinaista vikaa, josko se olisi mitenkään korjattavissa "pienemmällä" operaatiolla.



    PS. Jos vaihdettu laturi oli uusi (takuutyötä jne.) niin kaipa sille sait korjaustakuun?

      
  • joo, on sillä takuu jos siinä ois se vika. Ärsyttää vaan kun on nyt tämmöstä. No jospa tulis kuntoon ja vähän aikaa sit pääsis huoletta. :lol:

    "Honda-miestä hymyilyttää."
      
  • Minulla aiheutti valojen välkkymistä akun vähäinen nestemäärä.

      
  • jeppis82:

    joo, on sillä takuu jos siinä ois se vika. Ärsyttää vaan kun on nyt tämmöstä. No jospa tulis kuntoon ja vähän aikaa sit pääsis huoletta. :lol:




    Mikä oli vikana? :frowning:

      
  • Olen havainnut samanlaisia oireita muissakin autoissa ja kyseessä lienee kiusallinen ominaisuus.

      
  • Mikä oli vikana? :frowning:



    Laturi oli rikkonainen.



    Törmäsin tähän keskusteluun, olin unohtanut kokonaan. On muuten taas auto huollossa laturin vaihdossa. Semmosta.



    Lienee paikallaan soittaa maahantuojalle ja kysäistä, tulisivatko vastaan. Käy kukkarolle tämä tämmöinen...

    "Honda-miestä hymyilyttää."
      
  • Olen havainnut myös ajovalojen vilkkumista omassa autossani. Vilkkuminen on yhteydessä ohjauspyörän kääntelyyn -joten syyllinen taitaa olla sähköinen ohjaustehostin. Taitaa hörpätä akusta aimo annoksen ampeereja moinen apulaite.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit