Hirvivaara

4 kommenttia

:innocent: Minä olen sitä mieltä, että kaikki hirvieläimet on vietävä, johonkin keskisuomeen aidatulle alueelle, muutaman sadan hehtaarin alueelle, pois liikenteen aeasta.
Halukkaat voisivat mennä maksua vastaan ampumaan hirvieläimiä.
Päättäjä herätkää, kuinka monta perhetragediaa pitää vielä kärsiä, ennenkuin saadaan pitäviä päätöksiä asian suhteen. Olen luottavainen tulevan suhteen.

  
  • Lainaus:
    03.10.2004 klo 15:58 qwerty kirjoitti
    :innocent: Minä olen sitä mieltä, että kaikki hirvieläimet on vietävä, johonkin keskisuomeen aidatulle alueelle, muutaman sadan hehtaarin alueelle, pois liikenteen aeasta.
    Halukkaat voisivat mennä maksua vastaan ampumaan hirvieläimiä.
    Päättäjä herätkää, kuinka monta perhetragediaa pitää vielä kärsiä, ennenkuin saadaan pitäviä päätöksiä asian suhteen. Olen luottavainen tulevan suhteen.


    Vaikka tämä onkin väärä palsta niin annetaan hirvien nyt vaan elää ja ajetaan vaara-alueella rauhallisemmin ja pyritään saamaan oikeat päättäjät eduskuntaan, jotka pakottavat autoverot oikeisiin kohteisiin eli tiestöön ja liikenteen parantamiseen, nythän valtion keräämät rahay menee ihan muualle. Ruotsissa eläimille on alikulkuja ja autoilijoilla paremmat autot ja hirviä enemmän ja kolareita todella vähän.

    Paremmat autot yhdessä parempien teiden kanssa on ratkaisu, ei todellakaan kaiken elävän tappaminen. Hirvet ne täällä ovat ennen sinua täällä asustelleet ja niiden määrä oli vielä 1900-luvun alussa ihan jotain muuta kuin nyt eli niitä oli huomattavasti enemmän. Yksi keino olisi palauttaa maahan hirvien luonnolliset viholliset eli petokanta pitäisi elvyttää, mutta siihen ei pelokkaat suomalaiset suostu.

    [Katsastaja muokkasi tätä viestiä 03.10.2004 klo 16:08]
      
  • Vuosittain n. 10 ihmistä kuolee liikenteessä n. 5000 hirvieläinkolarissa ja noin 400 vammautuu. Rahalliset todelliset kustannukset liikenteessä ja maa- ja metsätaloudessa ovat satoja miljoonia euroja.

    http://www.hirvielainvahingot.com/tesktit/politiikka.htm

    Eli onko tuossa järkeä suojella hirviä vain jotta metsästäjät pääsevät harrastamaan joka syksyistä rituaaliaan ?

      
  • Onko muuten peurat tai jotkut kauriit aiheuttaneet yhtään kuolemaan johtanutta kolaria? Eikös ne ole aika pieniä että ne vain aiheuttavat peltivaurioita?

      
  • Lainaus:
    04.10.2004 klo 12:36 turbo-kiisseli kirjoitti
    Vuosittain n. 10 ihmistä kuolee liikenteessä n. 5000 hirvieläinkolarissa ja noin 400 vammautuu. Rahalliset todelliset kustannukset liikenteessä ja maa- ja metsätaloudessa ovat satoja miljoonia euroja.

    http://www.hirvielainvahingot.com/tesktit/politiikka.htm

    Eli onko tuossa järkeä suojella hirviä vain jotta metsästäjät pääsevät harrastamaan joka syksyistä rituaaliaan ?


    Jessus sentään, joku oli tehnyt kunnon propagandasivut jopa hirvistä :grin:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit