Mikä farkku helpoiten pakettiautoksi

5 kommenttia

No niin,
viimeisimmät veronkiertovinkit olisi tarpeen,
eli mikä/mitkä nykyisistä keskisuurista diesel-farkuista on helpointa rekisteröidä pakettiautoksi.

Eilen Opel-kauppias väitti, että uuden 2.2 diesel Vectran kantavuus 560 kiloa ja katsastus pakettiautoksi ilman mitään muutoksia?

Onko totta, miten muut farkut - tietääkö kukaan?? :sleepy:

  
  • Tarkista www.ake.fi "kapulakieli" jota on maallikon joskus vaikea tulkita.

      
  • Mutta moottoritiellä ei sitten ajella 100km/h kovempaa, jos muutat farmarin tai maasturin pakuksi.

      
  • Kyllä käsittääkseni uuden Vectra farkun saa rekisteröityä pakuksi ilman muutoksia. Toinen minkä tiedän onnistuvan ilman muutoksia on 5-paikkainen Touran.

      
  • Farkku-Mondeo ja Pösö-406 farkkuna ainakin onnistuu uusista farkkumalleista. Ja ison osan tila-autoista saa rekisteröityä 5-paikkaiseksi.

      
  • Auton omapainon ja kokonaispainon ero pitää olla vähintään 545 kg. Mikäli se ehto täyttyy niin käsittääkseni pakettiautoksi rekisteröinnissä ei ole mitään ongelmia. Ainakin avopuoliskon Berlingon muutoskatsastus oli varsin ongelmaton toimenpide...

    Tutkin alle 40000 euron autoja ja huomasin että kovin montaa mallia ei ole joka täyttää em. ehdon. Citroen Berlingo, Fordit: Mondeo ja Connect sekä Peugeotit: Partner, 307 ja 406. Kalliimmista malleista löytyy lisää mutta esim. isäni C-Mersua ei pakettiautoksi saa.

    Se 100 km/h rajoitus ei Suomessa paljoa meinaa sillä tuskin poliisi pysäyttää (tutkiakseen onko paketti- vai henkilöauto) jos ajat vaikka 406 Peugeotilla moottoritiellä 123 km/h.

    PS. Tuota edellistä lausetta ei ole tarkoitettu TeeCeen silmille...

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit