Mikä Toyotaa vaivaa?

19 kommenttia

Eikö Toyotalle kelpaa raha vai onko siellä töissä kehnoja markkinamiehiä? Tätä voi ihmetellä mm. seuraavin perustein:

-Uutta Camryä ei saada Eurooppaan.

-Uutta Previaa ei saada Eurooppaan.

-Uutta Yaris Versoa ei saada Eurooppaan.

-Uutta Celicaa ei vieläkään olla esitelty.

Corollalla ja Avensiksellako ne aikovat pärjätä? No, onhan niillä maastureita, mutta entä isojen sedanien tarvitsijat, kuten taksit? Entä tila-autojen asiakkaat, miksei Previa kuulu tuontiohjelmaan, ovathan isot tila-autot Euroopassakin suosittuja. Todellinen moka on sitten Yaris Verson panttaaminen vain Japanin markkinoille. Siinä olisi volyymimalli!

Sanovat, ettei sille ole markkinoita Euroopassa. Pötyä! Suomessa se oli suosittu malli ja jollei tuollaiselle ole markkinoita niin miksi sitten Renault tekee Kangoota jne...? Johan Toyotan imagokin kärsii, ellei sillä ole tarjolla urheiluautoa, isoa sedania ja niin edelleen. Ei kai parin kolmen mallin varaan voi maailman suurin henkilöautovalmistaja perustaa tuotantoaan ja markkinointiaan? Toyota tekee juuri päinvastoin kuin Mersu, joka on työntänyt melkein jokaiseen mahdolliseen markkinarakoon auton.

Moka oli myös se, ettei Supraa viime vuosina tuotu Eurooppaan. Esimerkiksi Britanniassa ihmiset joutuivat tuottamaan sitä Japanista itselleen. Kiinnostus Supraa kohtaan oli ansaittua, sillä rata-autoilijoiden keskuudessa esimerkiksi tiedettiin, että se pesee Porschen milloin tahansa. Puoleen hintaan. Toivottavasti nyt älyävät tuoda Eurooppaan uuden Supran. Ja Celican. Ja Camryn. Ja Yaris Verson. Ja Previan.

  
  • Kirjoitat asiaa, itseäni kyrsii erityisesti tuon Varis Verson jääminen pois valikoimasta. Luulisi, että Toyotaa kiinnostaisi esimerkiksi postin säilyminen asiakkaana...

      
  • Minä oon kans ihmetelly camryn puuttumista ja varsinkin kun sitä vielä tuotiin, niin ei sillonkaan tainnu lopussa enää tulla farkkuna. Mikä lie ajatus. Oisko ne muka liian kalliita, kun oisivat aitoja japanilaisia autoja (ei tehä turkissa tms.). Tuotakin ominaisuutta arvoistais kun käytettyä autoa ostaa...

      
  • Ei sitä vaivaa mikään erikoinen. Se mikä tulee ylös tulee alas. Yksinkertainen juttu.
    Olen aikaa sitten unohtanut wokkipannut, toki niitä on 2 kpl joskus ollut kakkosautoina, mutta se ruoste....no, se sai ne nyjertyä. Varmaan on parempia tänä päivänä, en epäile hetkeäkään sitä, mutta on muitakin.
    Olen iskänyt silmäni Chrysler 300 CRD Farkkuun. On AutoBild Suomen sivuilla, nastoilla tehty kiihtyvyys oikeasti ällistyttävä, dieselistä 7,6 sek, ja sitten mennään sekalaista nastarenkain ja kaupungissa 8,1. Mitä tuo mahtaa viedä oikeasti pelkässä maantieajossa, ei ole väliä, mutta siellä meikäläinen liikkuu enimmäkseen. Siinä A-S:lle yksi hengesahdistus!

    Vaasassa oli huono WLAN-kenttä, mahtoiko tulla perille? Keneltäköhän sen ruostin?

      
  • Lainaus:
    25.01.2006 klo 15:16 Anders-Simo kirjoitti
    Eikö Toyotalle kelpaa raha vai onko siellä töissä kehnoja markkinamiehiä?


    Autotehtaalla, joka on viittä vaille maailman suurin ja joka toimii hyvin kannattavasti, tuskin on kovin huonoja markkinamiehiä töissä...

      
  • Lainaus:
    26.01.2006 klo 13:29 SixPack kirjoitti
    Ei sitä vaivaa mikään erikoinen. Se mikä tulee ylös tulee alas. Yksinkertainen juttu.
    Olen aikaa sitten unohtanut wokkipannut, toki niitä on 2 kpl joskus ollut kakkosautoina, mutta se ruoste....no, se sai ne nyjertyä. Varmaan on parempia tänä päivänä, en epäile hetkeäkään sitä, mutta on muitakin.
    Olen iskänyt silmäni Chrysler 300 CRD Farkkuun. On AutoBild Suomen sivuilla, nastoilla tehty kiihtyvyys oikeasti ällistyttävä, dieselistä 7,6 sek, ja sitten mennään sekalaista nastarenkain ja kaupungissa 8,1. Mitä tuo mahtaa viedä oikeasti pelkässä maantieajossa, ei ole väliä, mutta siellä meikäläinen liikkuu enimmäkseen. Siinä A-S:lle yksi hengesahdistus!

    Vaasassa oli huono WLAN-kenttä, mahtoiko tulla perille? Keneltäköhän sen ruostin?

    Millainen lienee Chrysler nykyään ruosteenestoltaan? Voyagerhan on tilastoissa "saanut kunnian" olla kaikkein ruosteherkin Pohjoismaissa myyty automalli. Ehkä Mersu-fuusio on parantanut ruostesuojausta, ehkä ei...

    Ihmetyttää kyllä, että on varaa hankkia monen kymmenen tuhannen euron autoja, mutta ei ole varaa teettää muutaman sadan euron ruostesuojausta niihin - vaikuttaa asenneongelmalta.

    Camry on muuten Ruotsin tilastoissa "mest felfri bil" . Mm. Vi Bilägare-lehti toteaa Camrysta: "Resultaten upprepar sig. År efter år klassas Toyota Camry som en av bilprovningens mest felfria bilar."


    [MatLog muokkasi tätä viestiä 26.01.2006 klo 16:06]
      
  • Lainaus:
    26.01.2006 klo 16:05 MatLog kirjoitti
    Millainen lienee Chrysler nykyään ruosteenestoltaan? Voyagerhan on tilastoissa "saanut kunnian" olla kaikkein ruosteherkin Pohjoismaissa myyty automalli. Ehkä Mersu-fuusio on parantanut ruostesuojausta, ehkä ei...

    Miten lie. Oletataan, että näin on, etteivät korit ole galvanoinut, vaikea tämä on uskoa, mutta ok. Minulla on todella helppoa ruostehoitaa koko auto vaikka mistä, ja näin olen yleensä tehnyt kaikissa autoissani. Ostan ne itse rahalla, en leasinkillä, en osamaksulla, vaan maksan ne heti, ei pätkää, ei mitään. Erikoisuus varmaan tänä päivänä. Mistä sitten löytää vikaa Chrysleristä? Eiköhän pellit kysy kiinni, ja Mersun kone kestä. Katsotaan keväämmällä kun ostan sen, eikö? Sillä aikaa voi listata vikoja etukäteen tänne alle, otetaan niitä kiitoksella vastaan, ties pidän Quattron tai ostan uuden All-Roadin? Mistä sen tietää?

      
  • Laske Anders-Simo Daihatsun, Lexuksen ja Toyotan Euroopassa myytävät mallit yhteen niin onhan siinä autoja lähes kaikkiin autoluokkiin. Daihatsua ei tietysti tällä hetkellä myydä Suomessa.
    Ja voidaanhan nykyään Subarukin osittain lukea samaan perheeseen.

      
  • Lainaus:
    26.01.2006 klo 13:29 SixPack kirjoitti
    Ei sitä vaivaa mikään erikoinen. Se mikä tulee ylös tulee alas. Yksinkertainen juttu.


    Sixpackillä on jutun pointti täysin hukassa. Eli tässähän ihmetellään sitä, miksi Toyotan kannattaa olla tuomatta maahan autoja, jotka menisivät varmasti kaupaksi. Näyttää Toyotalla menevän riittävän hyvin, ettei sen tarvitse tuoda huonompikatteisia autoja Japanista Euroopan markkinoille.

    Mitä Chrysleriin tulee, ainakaan minä en tule ostamaan uutta autoa, jonka vikatiheys tilastojen mukaan on samaa luokkaa kuin 10-11 vuotta vanhan Corollan. En vaikka peltiosat kestäisi 100 vuotta,

    http://www.pertti.com/vikatilastot/Tuv%20auto%20report%202005.htm


    [jjvi muokkasi tätä viestiä 26.01.2006 klo 21:04]
      
  • Lainaus:
    26.01.2006 klo 21:03 jjvi kirjoitti
    Sixpackillä on jutun pointti täysin hukassa.

    Seurataan nyt rauhassa ensin mikä todellinen Chrysler 300 CRD 2006 mallin vikateheous on, ennenkuin vedetään minkäänlaisia tilastoja hihasta kuulopuheina. Näitähän yleensä riittää. Puhe ei ole tila-autosta, Grand Woyearista, you know? Silläaikea on hiivatin hyvä ajella Audi Tdi Quattro farkulla jos joltakulta tämä on unohtanut.

    Eikö ole mielenkiintoista seurata tilannetta. :sunglasses:

      
  • 300 C on hieno auto. Sen ainoa heikko kohta lienee se, että se perustuu Mersun tekniikkaan. Moka on myös se, että siitä on tehty diesel-versio; ne haisevat, savuttavat, tärisevät, saastuttavat, kronklottavat, eivät lähde käyntiin, ovat kalliita ja niiden imago on maatalouskoneen.

      
  • Lainaus:
    27.01.2006 klo 08:11 Anders-Simo kirjoitti
    Moka on myös se, että siitä on tehty diesel-versio; ne haisevat, savuttavat, tärisevät, saastuttavat, kronklottavat, eivät lähde käyntiin, ovat kalliita ja niiden imago on maatalouskoneen.

    Yritä saada käsiisi Suomen AutoBild lehden numero 1.5.06. Mielenkiintoista on lukea suomalaisten toimittajien kokonaisuus Hrysleristä. Harmi kun koeajoin tämän, ei ollut kun tarjota laiskaa bensa-V6, mikä ei istunut 300C:n mitenkään. Dieseli tuo sen suoritusten perusteella Gti autojen luokkaan, ja nopeammaksi. Suomen teillä, Hakkapeliitoin talvella 7,6 todellista rykäisya, äänettömällä dieselillä. Lue piruuttas testi. Tiedän, että se on mieliautosi. Minä aion ostaa sen tässä keväämmällä. Ruotsissa muuten maksaa ajamaton -06 Diesel Farkku SEK 316.360 miinus moms vielä, abt. € 30K ? Tämä on paljon alle Saksan hintojen.
    Niin lähellä ja silti niin kaukana. Autot seisovat Kapellskärissä.

      
  • Lainaus:
    26.01.2006 klo 22:29 SixPack kirjoitti
    Lainaus:
    26.01.2006 klo 21:03 jjvi kirjoitti
    Sixpackillä on jutun pointti täysin hukassa.


    Seurataan nyt rauhassa ensin mikä todellinen Chrysler 300 CRD 2006 mallin vikateheous on, ennenkuin vedetään minkäänlaisia tilastoja hihasta kuulopuheina. Näitähän yleensä riittää. Puhe ei ole tila-autosta, Grand Woyearista, you know? Silläaikea on hiivatin hyvä ajella Audi Tdi Quattro farkulla jos joltakulta tämä on unohtanut.

    Eikö ole mielenkiintoista seurata tilannetta. :sunglasses:


    Itse luokittelet kaikki japsit samaan kategoriaan, eli huonosti ajettaviksi ja ruostuviksi riisikupeiksi, jotka lisäksi on vielä kopioitu jostain. Minä taasen luokittelen Chrysler 300:sen PT-cruiserin ja Voyagerin tilastomenestyksen perusteella autoksi, jonka kanssa saattaa saada viettää laatuaikaa takuukorjauksissa.

    Toisaalta toiveita paremmasta on, eli Daimler Chrysler on ottanut käyttöön DELMIA-ohjelmiston auton suunnittelun ja valmistuksen samanaikaiselle mallintamiselle ja tuotannollisuuden sekä laadun varmistamiselle. Eli taas Toyotaa kopioidaan laatutyökalujen käytössä :sunglasses: .

    [jjvi muokkasi tätä viestiä 27.01.2006 klo 20:01]
      
  • Lainaus:
    26.01.2006 klo 17:59 SixPack kirjoitti
    ...näin olen yleensä tehnyt kaikissa autoissani. Ostan ne itse rahalla, en leasinkillä, en osamaksulla, vaan maksan ne heti, ei pätkää, ei mitään. Erikoisuus varmaan tänä päivänä. Mistä sitten löytää vikaa Chrysleristä? Eiköhän pellit kysy kiinni, ja Mersun kone kestä. Katsotaan keväämmällä kun ostan sen, eikö? Sillä aikaa voi listata vikoja etukäteen tänne alle, otetaan niitä kiitoksella vastaan, ties pidän Quattron tai ostan uuden All-Roadin? Mistä sen tietää?


    Enpä tiedä, onko tuo käteiskauppa niin harvinaista. Mutta aiheeseen sinänsä kuulumaton juttu jäi vähän kaivelemaan. Mikä mahtaa olla SixPackin autoissa vikana, kun ne pitää vaihtaa vähintään kerran vuodessa? Eipä se ruosteherkkyyskään tuolla tahdilla ole mikään kriteeri.

      
  • Lainaus:
    30.01.2006 klo 09:22 Herbert kirjoitti
    Enpä tiedä, onko tuo käteiskauppa niin harvinaista. Mutta aiheeseen sinänsä kuulumaton juttu jäi vähän kaivelemaan. Mikä mahtaa olla SixPackin autoissa vikana, kun ne pitää vaihtaa vähintään kerran vuodessa? Eipä se ruosteherkkyyskään tuolla tahdilla ole mikään kriteeri.

    Normaali autokuume on iskenyt, pahus. Se tässä vaivaa. Ja niin hyvät kuin Audit ovat olleetkin, niitä on ollut useita. Jokin muu merkki on mielessä, 300 C poikkeaa kaikista autoista senverran mitä tänä päivänä voi. Ensin se oli ruma, mitä enemmän sitä katsoo ja niitä näkee, varsinkin farkkuna näyttää jo upealta. Volyymimallia tästä ei tule. Hinta on houkutteleva ja varustelutaso on pitkä vakiona. Testit Suomessa ovat saaneet vain kiitosta, alusta, ajettavuus, kulutus, varustelu, suorituskyky dieselinä, minulle tärkeitä kriteereitä. Joten...?

    Quattro on ajettu alle 100 tkm joten siitä saa hyvän hinnan. Mutta kuten totesin, katsotaan nyt. Jos on vaihdettava, kyllä kevät taitaa olla oikea aika.

      
  • Lainaus:
    30.01.2006 klo 09:41 SixPack kirjoitti
    Quattro on ajettu alle 100 tkm joten siitä saa hyvän hinnan. Mutta kuten totesin, katsotaan nyt. Jos on vaihdettava, kyllä kevät taitaa olla oikea aika.


    Autokuume onkin paha juttu ja 300c farmarina on varmasti houkutteleva ainakin paperilla. Sisällä en ole edes istunut, joten enempää en siitä tiedä.

    Eikö kuitenkin vanhasta autosta saatava hyvitys ole sivuseikka. Sen arvo putoaa ainakin minulla hitaammin kuin ehdin saada rahojani säästöön. Muutenhan uuden rahoittaminen olisi mahdotonta.

    Ja anteeksi vain kaikille niille tiukkapipoisille, jotka ovat huolissaan siitä, ettei enää keskustella Toyotasta. Saa siitäkin puhua.

      
  • Olisiko niin, että Euroopan markkinoille ei kannata maailman suurimman panostaa?

      
  • Lainaus:
    26.01.2006 klo 13:29 SixPack kirjoitti

    Olen iskänyt silmäni Chrysler 300 CRD Farkkuun. On AutoBild Suomen sivuilla, nastoilla tehty kiihtyvyys oikeasti ällistyttävä, dieselistä 7,6 sek, ja sitten mennään sekalaista nastarenkain ja kaupungissa 8,1. Mitä tuo mahtaa viedä oikeasti pelkässä maantieajossa, ei ole väliä, mutta siellä meikäläinen liikkuu enimmäkseen. Siinä A-S:lle yksi hengesahdistus!


    On muuten todella ruma Chrysler ihan kuin joku lego auto.
    Muutenkin noi maskit joissain nykyautoissa esim.peugeot
    :grin:

      
  • On aika matalaotsaista kertoa mielipiteensä autojen muotoilusta, jos ei keskustelu koske nimenomaan kyseistä aihetta.
    On selvää, että muotoilu jakaa aina mielipiteitä!

      
  • Ei kai Toyotaa mikään vaivaa. Kävin juuri Japanissa ja jälleen totesin, kuinka vähän eri valmistajien malleja Suomeen/manner-Eurooppaan tuodaan. Täällä näkee lähinnä vanhalla mantereella tehtailtuja volyymimalleja. Japanin suurkaupunkien kaduilla näkee tavattoman paljon toinen toistaan komeampia, linjakkaampia ja kauniimpia autoja, lähinnä suurten valmistajien tuotteita: Toyota, Nissan ja Honda. Mitsubishi näkyi nimenä lähinnä hissien kynnyslistoissa. Euroopan ja USA:n Lexukset olivat pääsääntöisesti Japanissa Toyota-merkeillä varustettuja. Kyllä osaamista Japanissa riittää. Kaikkea ei voi eikä kannata Eurooppaan rahdata, USA on kuitenkin pääkohdemaa Japanin autotuotteille. Toyotalla on mallimerkintöjä kymmeniä, joista suurin osa ei ole edes TM:n autokuvastojen sivuille päässyt.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit