Uusi Hyundai Sonata testattu

16 kommenttia

http://www.canadiandriver.com/testdrives/06sonata.htm

Hyviä puolia: tehokkaat moottorit, hiljaisuus, tilavuus, hyvä ajettavuus ja edullinen hinta.

Huonoja puolia: ABS-jarrujen puute perusmallissa ja tylsä muotoilu ( minustakin vanha Sonata oli paremman näköinen.. ).

  
  • Linkissä on kyllä väärä kuva, siinähän on Accord.

      
  • Linkin kuvassa oleva auto on uusi VW Passat.

      
  • Vaikka autontuntemus täällä niin heikkoa onkin että vain näkökyky on enää heikompi niin vakuutan silti kaikille silmävammaisille ja analfabeetikoille, että kyseessä on Hyundai Sonata. Ja olen edelleenkin sitä mieltä, että edellinen Sonata oli paremman näköinen, nykyinen on tylsä ja yrittää liikaa mielistellä mielikuvituksetonta, eurooppalaista keskiverto-ostajaa, joka tykkää harmaasta.

      
  • Lainaus:
    03.05.2005 klo 16:21 Anders-Simo kirjoitti
    Vaikka autontuntemus täällä niin heikkoa onkin että vain näkökyky on enää heikompi niin vakuutan silti kaikille silmävammaisille ja analfabeetikoille, että kyseessä on Hyundai Sonata. Ja olen edelleenkin sitä mieltä, että edellinen Sonata oli paremman näköinen, nykyinen on tylsä ja yrittää liikaa mielistellä mielikuvituksetonta, eurooppalaista keskiverto-ostajaa, joka tykkää harmaasta.


    ...mutta kauppa alkaa käymään paremmin, Halleluja tylsän harmaa muotoilu!

    Kyseessä on bisnes, ei kauneuskilpailu.

      
  • Lainaus:
    03.05.2005 klo 15:10 Anders-Simo kirjoitti
    http://www.canadiandriver.com/testdrives/06sonata.htm

    Hyviä puolia: tehokkaat moottorit, hiljaisuus, tilavuus, hyvä ajettavuus ja edullinen hinta.



    162 horsepower all-aluminum 2.4 litre DOHC 16 valve four cylinder
    235 horsepower all-aluminum 3.3 litre DOHC 24 valve V6

    todella tehokkaat koneet

      
  • Lainaus:
    03.05.2005 klo 16:44 jalkkis kirjoitti
    Lainaus:
    03.05.2005 klo 16:21 Anders-Simo kirjoitti
    Vaikka autontuntemus täällä niin heikkoa onkin että vain näkökyky on enää heikompi niin vakuutan silti kaikille silmävammaisille ja analfabeetikoille, että kyseessä on Hyundai Sonata. Ja olen edelleenkin sitä mieltä, että edellinen Sonata oli paremman näköinen, nykyinen on tylsä ja yrittää liikaa mielistellä mielikuvituksetonta, eurooppalaista keskiverto-ostajaa, joka tykkää harmaasta.


    ...mutta kauppa alkaa käymään paremmin, Halleluja tylsän harmaa muotoilu!

    Kyseessä on bisnes, ei kauneuskilpailu.


    Olen samaa mieltä. Auto tulee myymään hyvin.
    Jonkun mainitsema VW Passat on kyllä mielestäni tyylikkäämmän näköinen, mutta hintaeroa on reilusti ja sitä on järkisyin vaikea perustella.

      
  • Sonatakin eurooppalaistui: ergonomia huononi. Hyundai on/oli ainoita automerkkejä, jossa saa hyvän istuma-asennon. Istuinosan sivussa on/oli kaksi rullaa, toinen takaosalle ja toinen etuosan korkeuden säätöön. Nyt tilalle on tullut "eurooppalainen" räikkätyyppinen vipu, jonka säädöllä ei pitkäjalkainen tee yhtään mitään (istuin ei tue reisiä ollenkaan). Vai onko tarkoitus istua jalat ja kädet suorana kuin urheiluautoissa? (joiden takatiloilla ei ole mitään merkitystä)

      
  • Lainaus:
    03.05.2005 klo 16:57 GTAm kirjoitti
    ...
    235 horsepower all-aluminum 3.3 litre DOHC 24 valve V6

    todella tehokkaat koneet


    Minusta nuo lukemat näyttävän hyvin tavanomaisilta. Tuossa kokoluokassa tehokkaampia koneita tulee mieleen ainakin:
    Audi 3,1 l 188 kW (256 hv)
    BMW 3,0 l 190 kW (258)
    Honda 3,5 l 300 hv
    MB 3,5 l 200 kW (272 hv)
    Nissan 3,5 l 206 kW (280 hv)
    Toyota 3,5 l 300 hv

      
  • Lainaus:
    04.05.2005 klo 20:08 PPi kirjoitti
    Lainaus:
    03.05.2005 klo 16:57 GTAm kirjoitti
    ...
    235 horsepower all-aluminum 3.3 litre DOHC 24 valve V6

    todella tehokkaat koneet


    Minusta nuo lukemat näyttävän hyvin tavanomaisilta. Tuossa kokoluokassa tehokkaampia koneita tulee mieleen ainakin:
    Audi 3,1 l 188 kW (256 hv)
    BMW 3,0 l 190 kW (258)
    Honda 3,5 l 300 hv
    MB 3,5 l 200 kW (272 hv)
    Nissan 3,5 l 206 kW (280 hv)
    Toyota 3,5 l 300 hv



    niin lähinnä tuo olikin vitsiksi tarkoitettu, ei kai kukaan täysijärkinen pidä 2.4 litraa ja 162 pollea tehokkaana :smile: tai no pohjois amerikassa kaikki on mahdollista :wink:

      
  • Lainaus:
    04.05.2005 klo 22:51 GTAm kirjoitti
    Lainaus:
    04.05.2005 klo 20:08 PPi kirjoitti
    Lainaus:
    03.05.2005 klo 16:57 GTAm kirjoitti
    ...
    235 horsepower all-aluminum 3.3 litre DOHC 24 valve V6

    todella tehokkaat koneet



    Minusta nuo lukemat näyttävän hyvin tavanomaisilta. Tuossa kokoluokassa tehokkaampia koneita tulee mieleen ainakin:
    Audi 3,1 l 188 kW (256 hv)
    BMW 3,0 l 190 kW (258)
    Honda 3,5 l 300 hv
    MB 3,5 l 200 kW (272 hv)
    Nissan 3,5 l 206 kW (280 hv)
    Toyota 3,5 l 300 hv




    niin lähinnä tuo olikin vitsiksi tarkoitettu, ei kai kukaan täysijärkinen pidä 2.4 litraa ja 162 pollea tehokkaana :smile: tai no pohjois amerikassa kaikki on mahdollista :wink:


    Niin saako accordiin, avensikseen tai primeraan nuo tehomoottorit?
    ja mistälähtien nuo muut merkit ovat olleet samassa hintaluokassa hyundain kanssa?

      
  • Lainaus:
    03.05.2005 klo 16:57 GTAm kirjoitti

    162 horsepower all-aluminum 2.4 litre DOHC 16 valve four cylinder
    235 horsepower all-aluminum 3.3 litre DOHC 24 valve V6

    todella tehokkaat koneet


    Minusta kokoonsa nähden aika nuhaiset, ainakin tuo 2.4 litrainen. Johan 2-litraisesta saa vastaavat tehot, ja paljon pienemmällä kulutuksella.

    Esim. Accord 2.0 155 hv...

    [AkiK muokkasi tätä viestiä 15.05.2005 klo 22:21]
      
  • Kyllähän 2-litrasesta saa irti vaikka 400 hevosvoimaa jos vain haluaa. Toinen asia vain on kuinka "käytettävää" tämä hevosvoimamäärä on(Millä kierrosluvuilla, mikä vääntö, ym...).

      
  • Lainaus:
    15.05.2005 klo 23:03 villej kirjoitti
    Kyllähän 2-litrasesta saa irti vaikka 400 hevosvoimaa jos vain haluaa. Toinen asia vain on kuinka "käytettävää" tämä hevosvoimamäärä on(Millä kierrosluvuilla, mikä vääntö, ym...).


    Viittaatko tällä siihen, ettei esimerkkinä käyttämässäni Accordin koneessa oleva 155 hv ole käytettävää voimaa???

      
  • Eiköhän se kaikki käytössä ole, mutta normaalikäytössä alkaisi naama jo punehtua ennen auton kiihtymistä.

    Olisiko niin että Hondan kaksilitraisen vääntöhuippu löytyy niinkin ylhäältä kuin 190Nm@4500rpm ja tehohuippu 155@6000rpm.

    Ohutta on alhaalla, kovasti pitää käyttää kierroksia että saa edes jonkin verran aikaiseksi.

      
  • Lainaus:
    16.05.2005 klo 21:06 AkiK kirjoitti
    Viittaatko tällä siihen, ettei esimerkkinä käyttämässäni Accordin koneessa oleva 155 hv ole käytettävää voimaa???


    En, sillä en ole kyseisellä autolla koskaan ajanut, joten en voi edes tietää moottorin luonnetta. :smile: Tarkoitin vain, että pienestäkin moottorista voi saada yllättävän palon tehoja irti, tosin monesti tehojen käytettävyyden kustannuksella.

    [villej muokkasi tätä viestiä 17.05.2005 klo 11:57]
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit