Infiniti Eurooppaan vuonna 2008

7 kommenttia

Ei ole ehtinyt tämä uutinen tulla vielä suomalaisten tietoisuuteen. Saa nähdä, onko uutinen Tuulilasin nettisivuilla jopa jo ensi viikolla. No, joo, toisaalta uutiskynnys tuskin ylittyy.

http://europe.autonews.com/toc.cms

On se hyvä, kun Eurooppassakin päästään tulevaisuudessa ihailemaan mm. tämän näköistä kaunotarta (uusi Infiniti M45).

http://forums.autoweek.com/thread.jspa?forumID=31&threadID=10421 :tongue:

[Taksi-Jorma muokkasi tätä viestiä 07.10.2004 klo 05:34]
  
  • Joo, hyvä juttu, mutta mitä ne odottelevat? Myynnin voisi aloittaa saman tien.

      
  • JIPPII! :smile:
    Mutta tuleekohan se sitten ikinä Suomeen?

      
  • Ei varmaankaan tule. Sitä vastoin tänne saadaan uusi Lada. Suomihan on päättänyt jäädä autoverotuksen ulkomuseoksi ja pitää näin huolen siitä, että autokanta on samalla tasolla Iranin, Burkina Fason ja Nauru-saarten kanssa. Näin eurooppalaiset kansat saavat kaikki nauraa suomalaisille ja pilkata heidän kotteroitaan. Entisessä Ryssä-maassa Eestissäkin on jo komeampi autokanta ja Puolassa samoin kuin täällä luterilaisen alistuvassa Kekkoslovakiassa. Ehkäpä Suomeen aletaan tuoda myös intialaista Perodua-autoa.

      
  • Turun Sanomissa pilkattiin uutta Lada Kalina Kolinaa. Voihan se olla ihan hyvä auto, ei sitä koskaan tiedä... Onhan ne uudemmat Lada-mallit ihan kohtalaisen näköisiä eikä mitään ylimuotoiltuja ufoja.

      
  • Ehkäpä se uusi Lada Kolina ( onko se suunnattu alan miehille? ) on hintaansa nähden ok peli, mutta kestääkö taas 10 vuotta ennenkuin veli Ryssä saa sen tuotantoon, kuten kävi tämän 110-sarjan kanssa, jota muuten suurella Venäjänmaalla hellitään lempinimellä tiine antilooppi....

      
  • Alunperinhän Infiniti piti lanseerata Euroopassa jo vuonna 2006. Tehokkaan diesel-moottorin puute on suurin syy Infinitin tulon viivästymiseen. Myyntimäärät ilman tehokasta diesel-moottoria jäisivät pieniksi ja näin merkin lanseeraus ei olisi taloudellisesti kannattavaa. Nissan ja Renault ovat alkaneet kehittämään yhdessä uutta V6-dieseliä, joka pääty tulevaisuudessa Infiniteihin. Benchmarkina käytetään Fordin&PSA:n V6-dieseliä sekä bemarin dieseleitä. Diesel-mallien puute on syynä myös Lexuksen alhaiseen myyntimäärään Euroopassa. Ehkä Infinitin kohdalla ei haluta tehdä samaa "virhettä". Muistaakseni vähintään 40% Euroopassa myydyistä premium-luokan autoista on dieseleitä. Lisäksi emomerkki Nissanin asema on Euroopassa heikko verrattuna päämarkkinoihin USA:han ja Japaniin. Yritykselle onkin tärkeämpää parantaa Nissanin imagoa Euroopassa kuin tuoda uusi merkki markkinoille. Aikaa vie myös Infinitin myyntiverkoston rakentaminen. Euroopan Nissan-liikkeissä tuskin tullaan Infinitejä myymään, jos halutaan toteuttaa USA:n markkinoiden tasoinen myynti-/asiakaspalvelukonsepti, joka on Lexuksen tasolla. Itse olen sitä mieltä, että Infiniti voitaisiin lanseerata Euroopassa kenties jo 2006. Diesel-moottoriksi riittäisi kyllä Nissanin ensi vuonna myyntiin tuleva 2,5 litran Common Rail-diesel. Siinä on 170 heppaa ja selvästi yli 300 Nm vääntöö. Tästä moottorista voitaisiin kenties puristaa Infiniteihin tarvittavat lisätehot. Kyllä Infiniti aikanaan varmasti myös Suomeen päätyy. Siitä on tarkoitus kuitenkin tehdä, kuten Lexuksen kohdalla suunnitellaan, globaali merkki Japanin markkinat mukaanlukien.

      
  • Infiniti ja Lexus ovat kai toistensa pahimpia kilpailijoita USA:SSA?

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit