Toyota Avensis 1.6 Sol Elegant 2003 käyttökokemuksia

2 kommenttia

Runsaan 40 000 kilometrin ajokokemuksella yhdyn pitkälti Tuulilasin kestotestituloksiin. Sähkötehostin on todella keskeneräinen. Takanatulijaa varmasti ihmetyttää sehlaaminen kaistan laidasta laitaan. Todella ärsyttävä piirre auton ohjauksessa. Hydraulitehostimella varustettu malli on ajettavuudeltaan eri luokkaa. Aina ei kehitys kulje oikeaan suuntaan. Lampunvaihtoruletti on tuttua. Toinen umpio vaihdettiin takuuna, sulaneen johtosarjan takia. Ihme; lamppuja ei sen jälkeen ole tarvinnut vaihtaa, vaikka syy lamppujen palamiseen on jännitepiikeissä. Parkkivalojen päällelaitto ennen käynnistystä auttaa kuulema asiaa. Muistaako tämän aina? Lähinnä kylmänä esiintyvään tyhjäkäynnin vaeltamiseen ei ole tullut ratkaisua. Noloa on
seisoa liikennevaloissa kierrokset 2000. Siinä on pappa lähtenyt liikenteeseen. Huolto 15000 km välein tuntuu minulle, joka ajan suhteellisen paljon, 40.000 km/a, todella menneen ajan jäänteiltä. Jotain hyvääkin ; huolto esimerkillistä , viimeistelyn taso sekä jälleenmyyntiarvo - meni nimittäin vaihtoon. Ensimmäinen Toyotani, mutta ei välttämättä viimeinen.

  
  • Itse olen ajanut 35 000 km 1.8 Sol Wagon/03 ja 15000 km 2.0 Sol Wagon/04. Olen ehdottomasti sitä mieltä, että hydraulinen ohjaustehostin on merkittävästi parempi kuin sähköinen. Itse en tosin voi yhtyä joidenkin autolehtien ja edellisen kirjoittajan kanssa siihen, että se olisi huono tai huonohko!. Omat ajoni ovat 90% maantieajoa ja molemmat tehostimet olivat laadukkaita, mutta kuten jo aiemmin mainitsin niin hydraulinen on parempi.

    Ja mitää tulee lampun vaihtoon niin se on käytännössä mahdoton!. Itse yritin reilun puoli tuntia, samoin työkaveri ilman tulosta!. Vein merkkihuoltoon ja asentajalta meni 35 min yhden lampun vaihtoon!. Onneksi oli kiinteä 10 euron taksa, sillä muuten olisi tullut kalliiksi!. Nykyisessä onkin xenon:it, joten ei tarvitse edes teoriassa miettiä lampun vaihtoa

      
  • Itselläni on ollut sijaisautona reilun viikon 1.6:n farkku, ja samanlaisia havaintoja esim. Kehä I.stä ajaessa täytyy keskittyä, että pysyy kaistalla, talvella todennäköisesti enemmän. Muutten erinomainen paketti, erittäin terhakka moottori, loistavasti toimivat vaihteet, mukava jousitus, laadukkuuden tuntu. Joskus täytynee kokeilla hydraulisella tehostimella toteutettua mallia.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit