Mies haluaisi Citroen Berlingo 1,6l multispace-auton - kannattaako sellainen ostaa? En löytänyt kyseisestä autosta turvallisuustestitietoja lainkaan - tietääkö joku asiasta?
Tulihan tuo aikanaan koeajettua. Autohan näyttää lyhyeltä, kapealta ja korkealta tötteröltä. Ja selaiselta se myös ajossa tuntui. Hoipuui kuin juoppohullu. Ainakin multa loppui mielenkiinto siihen paikkaan. Tietysti jos on ns. "järkisyitä" moisen hankintaan, niin sittä vaan.
Uusimmassa Tuulilasissa on vertailu noista koppiautoista, Kangoo taisi olla testin "yllätysvoittaja". Mukana olleen Berlingon moottorikokoa en muista. Sisämelusta se ei saanut kovin ylistävää arviota. Itselläni on '99 1.9D Partner, ja siinäkin melua riittää. Muuten ihan OK auto, ohittaminen tosin saisi olla vähän rivakampaa. 1.6 bensakone tosin parantaisi asiaa. Peugeot Partnerhan on kutakuinkin sama auto kuin Berlingo.
Itselläni on Pösö ja olen ollut oikein tyytyväinen. Tilaa on erittäin paljon ja taakse mahtuu istumaan paremmin kuin ns. isoissa autoissa useinkin.
Minun mielestäni puheet kiikkumisesta ja vaappumisesta on varsin outoja! Pidän autoa erittäin vakaana ajettavana, ehkä pitkän akselivälin takia. Pikku- ja isommatkin kuopat ohittuu kummemmin hyppyyttämättä mukavan jousituksen ansiosta. Mutkiin voi ajaa varsin huolettomasti ilman kallisteluja, eikä tuulikaan vie sen pahemmin kuin muitakaan ajamiani autoja (sedaneita tms.)
Sisätilan melu on sekin suhteellista ja Berlingo/Partner II:ssa tätäkin puolta on parannettu paljonkin. Riippuu hyvin paljon ajonopeudesta ja tienpinnasta, myös renkaista!
Meillä on perheessä toisena autona Yaris Verso, joten vertailupohjaa samasta luokasta löytyy. Pidän Partneria huomattavasti parempana ajaa, aivan ehdottomasti. Ja tilaa on oikeasti, ei vain paperilla. Jos teillä on lastenvaunuille kuljetustarvetta, niin niiden kuljettaminen vasta helppoa onkin: ei vähäisintäkään taittamistarvetta, vaan suoraan kokonaisena kyytiin, kun lapsi on saatu istuimeensa.
Olen ollut huomaavinani, että Pösön (esim. Automaa) ja Citroenin (Veho) huoltohinnat vaihtelevat yllättävän paljon, Pösön eduksi.
Tuon edellisen kaverin vi.....sta ei kannata piitata. Varmaan ajelee Fordilla tai Opelilla, ne saksalaiset on syvältä.
Tulihan tuo aikanaan koeajettua. Autohan näyttää lyhyeltä, kapealta ja korkealta tötteröltä. Ja selaiselta se myös ajossa tuntui. Hoipuui kuin juoppohullu. Ainakin multa loppui mielenkiinto siihen paikkaan. Tietysti jos on ns. "järkisyitä" moisen hankintaan, niin sittä vaan.
Uusimmassa Tuulilasissa on vertailu noista koppiautoista, Kangoo taisi olla testin "yllätysvoittaja". Mukana olleen Berlingon moottorikokoa en muista. Sisämelusta se ei saanut kovin ylistävää arviota. Itselläni on '99 1.9D Partner, ja siinäkin melua riittää. Muuten ihan OK auto, ohittaminen tosin saisi olla vähän rivakampaa. 1.6 bensakone tosin parantaisi asiaa. Peugeot Partnerhan on kutakuinkin sama auto kuin Berlingo.
-J
Aika hyvä hintalaatu suhde mutta auto on kyllä aikas ikävä keikkumaan.
EI
Millä perusteella citroênin hinta-laatusuhde on hyvä
?
...vai kannattaako ostaa Peugeot Partner?
Itselläni on Pösö ja olen ollut oikein tyytyväinen.
Tilaa on erittäin paljon ja taakse mahtuu istumaan paremmin kuin ns. isoissa autoissa useinkin.
Minun mielestäni puheet kiikkumisesta ja vaappumisesta on varsin outoja! Pidän autoa erittäin vakaana ajettavana, ehkä pitkän akselivälin takia. Pikku- ja isommatkin kuopat ohittuu kummemmin hyppyyttämättä mukavan jousituksen ansiosta. Mutkiin voi ajaa varsin huolettomasti ilman kallisteluja, eikä tuulikaan vie sen pahemmin kuin muitakaan ajamiani autoja (sedaneita tms.)
Sisätilan melu on sekin suhteellista ja Berlingo/Partner II:ssa tätäkin puolta on parannettu paljonkin. Riippuu hyvin paljon ajonopeudesta ja tienpinnasta, myös renkaista!
Meillä on perheessä toisena autona Yaris Verso, joten vertailupohjaa samasta luokasta löytyy. Pidän Partneria huomattavasti parempana ajaa, aivan ehdottomasti. Ja tilaa on oikeasti, ei vain paperilla. Jos teillä on lastenvaunuille kuljetustarvetta, niin niiden kuljettaminen vasta helppoa onkin: ei vähäisintäkään taittamistarvetta, vaan suoraan kokonaisena kyytiin, kun lapsi on saatu istuimeensa.
Olen ollut huomaavinani, että Pösön (esim. Automaa) ja Citroenin (Veho) huoltohinnat vaihtelevat yllättävän paljon, Pösön eduksi.
Tuon edellisen kaverin vi.....sta ei kannata piitata. Varmaan ajelee Fordilla tai Opelilla, ne saksalaiset on syvältä.