volvomies

21 kommenttia

Volvo on kyllä paras auto

  
  • Ja jos ei aina ihan paras olisikaan, niin kyllä takuulla sadan parhaan joukossa. Jämpti on niin.

      
  • Mikä S60:sta tekee laatuauton?

      
  • Nyky Volvo on vika herkkä auto ja ajettavuuskaan ei ole parasta eikä kuljettajantilat.,huollot kalliit ja näyttävyys huono kansanomainen auto
    kallis...ennen oli pv..amatzon.

      
  • Kyllä minun nykyinen S80 on ehdottomasti paras autoni. Olen hakenut vastaavantasoista ja -hintaista kilpailijaa, mutta ei vaan löydy. Ajomukavuus ja ajamisen helppous on sitä luokkaa, että täytyy vaan jatkaa sillä ajamista ja odotella, pääsisivätkö kilpailijat joskus samalle tasolle.

      
  • ajoin useita eri uusia autoja ja Volvo oli ajettavuudeltaan paskimmasta päästä...
    Jos tahdotte autolla ajaa niin esim. BMW530 aikas hyvä

      
  • VOLVO teki vuosisadan misteikin kun vaihtoi etuvetoon. Mallit S60, V70 ja S80 pitäis ainakin saada takavetoisina. "Pohjolan oloihin"ei ole enää entisensä. :sleepy: . Kyllä joku tekee siitä V70:stä niin suositun. Hinta!! Isäni hankki V70:sen juuri työsuhdeautoksi. Kauppiaat antoivat kyllä aika auliisti lisä varusteita ilman lisähintaa... :kiss: No ehkä Volvokin vielä 10v. sisällä siirtyy takaisin takavetoon...

      
  • Eipä ole juu Volvon ajettavuudessa liikaa kehuttavaa. Koeajoimme juuri S60:stä ja täytyy myöntää että auto on kyllä muuten ihan pätevä laitos, mutta ohjaustunto on aika olematon ja ajettavuus tahmea. Kyllä Volvossa paljon hyvääkin on, mm. turvavarusteet vakiona, audiopuoli sekä mitä parhaimmat istuimet. :smile:

    Taas kerran, kyse on hyvin pitkälti siitä, mitä ominaisuuksia eniten arvostaa. Kukaan ei voi kuitenkaan vakavalla naamalla väittää, että joku tietty merkki olisi yksiselitteisesti "paras", tai ainakin sitä pitää pystyä järkevästi perustelemaan.

      
  • Lainaus:
    03.05.2004 klo 01:32 Niki Kari kirjoitti
    Eipä ole juu Volvon ajettavuudessa liikaa kehuttavaa. Koeajoimme juuri S60:stä ja täytyy myöntää että auto on kyllä muuten ihan pätevä laitos, mutta ohjaustunto on aika olematon ja ajettavuus tahmea.


    Ihan uteliaisuuttani kysyn, että millaiset renkaat koeajoautossasi oli? Jos oli ihan normaalit 205/55/16 sarjaa, niin ihmettelen kommenttiasi. Jos taas oli jotkut 18"/45-srj viritykset niin tuntuma ei siinä autossa ole enää pääasia, mutta ulkonäkö on. Olen nimittäin ajanut monellakin autolla ja S60:n ajotuntuma on mielestäni ihan jämäkkä, eikä ainakaan tahmea. Motarilla 140 km/h mittarin mukaan tuntuu kävelyvauhdilta ellei muuta liikennettä ole. Saksassa ajoin reilusti yli 200 km/h ja edelleen kulki jämäkästi.
    Esim. 850 tuntuma on paljon levottomampi, erityisesti keskialueella.

      
  • Lainaus:
    05.05.2004 klo 11:56 Jorma kirjoitti

    Ihan uteliaisuuttani kysyn, että millaiset renkaat koeajoautossasi oli? Jos oli ihan normaalit 205/55/16 sarjaa, niin ihmettelen kommenttiasi. Jos taas oli jotkut 18"/45-srj viritykset niin tuntuma ei siinä autossa ole enää pääasia, mutta ulkonäkö on. Olen nimittäin ajanut monellakin autolla ja S60:n ajotuntuma on mielestäni ihan jämäkkä, eikä ainakaan tahmea. Motarilla 140 km/h mittarin mukaan tuntuu kävelyvauhdilta ellei muuta liikennettä ole. Saksassa ajoin reilusti yli 200 km/h ja edelleen kulki jämäkästi.
    Esim. 850 tuntuma on paljon levottomampi, erityisesti keskialueella.


    En kyllä nyt muista profiilia varmaksi, mutta kyseessä oli kyllä muistaakseni 17 tuumaiset varmaankin 215 levyiset renkaat... Merkkikään ei ole jäänyt mieleen. Voi tietty olla, että ko. autossa on voinut olla jotain häikkää, koska kyseessä oli jo jonkin verran ajettu käytetty ja tosiaan niitä ensimmäisiä S60:sia... Olen varma, että tämän vuotisissa S60:sissa on ajettavuutta parannettu sitten niistä ajoista... Voi tietty olla, että itse olen tottunut paljon S60:sta tarkempaan ja nopeampaan ohjaukseen joten S60:nen tuntui huonommalta mitä se edes oikeasti on... :confused:

    EDIT: Niin joo, ei noissa isoissa Volvoissa sitä "vauhdin tunnetta" juurikaan ole. 150 km/h tuntuu kävelyvauhdilta kaikissa näissä isommissa pirsseissä ja onhan painava auto aina tietyllä tavalla vakaa ja aika rauhallinen laitos etenemään verrattuna normaaleihin S40-tyylisiin perheautoihin.

    [Niki Kari muokkasi tätä viestiä 05.05.2004 klo 19:36]
      
  • Lainaus:
    30.04.2004 klo 11:55 mondeoman kirjoitti
    Jos tahdotte autolla ajaa niin esim. BMW530 aikas hyvä


    Eikö toi BMWn slogan ajamisen iloa ole menneen talven lumia. Sillä uudella BMWlle voi talvellakin ajella ilman äärimmistä aktiivisuutta (ESP ja muut vaadittavat lyhenteet).

    E39 530d on hieno autoajella, mutta talvikelillä ilman luistonestoa vaatii tarkkuutta kuljettajalta.

    j.h

    Kun BMW lähtee luistoon, niin sitä ei oikaise kuin peltiseppä (E21)


      
  • Lainaus:
    09.05.2004 klo 00:35 jpisteh kirjoitti

    Kun BMW lähtee luistoon, niin sitä ei oikaise kuin peltiseppä (E21)


    Juuri tuota olen mm. omissakin artikkeleissa yrittänyt ihmisille selvittää, mutta kummasti vaan palauteposteissa on sadellut puukkoja niskaan :wink:

    Noi vanhat pikkubemut on kyllä alustageometrialtaan ja muutenkin ihan ok kesäolosuhteissa, mutta meidän talvikeleissä niillä ei mielestäni tee kyllä yhtään mitään ja koskee varsinkin E21:stä. Parempi tapaus on sitten 500 sarjan tuotteet, kun sitä massaakin on pikkuisen enemmän... Kyllä luistonesto on nykyisissä takavetobemuissa täysin must. Mutta tosiaan, kun elektroniikkaa on enemmän kuin apollossa, niin saattaa kyllä olla, että se vie osan siitä "ajamisen ilosta".

      
  • Laitoin S80 T 2,5:n nopeuden mukaan säätyvällä ohjaustehostajalla ja ohjaus ja ajettavuus on yhtä juhlaa. =)

      
  • Jaa... Saab taitaa olla parempi. Ainakin S60 on ollut huono testeissä, hävinnyt aina Audi A4:lle. Mutta eikö S60 R-malli ole pärjännyt hyvin testeissä? Mutta muuten Volvot eivät ole pärjänneeet erityisesti testeissä, ainakaan itse en ole havainnut moista tapahtuvan.

      
  • Lainaus:
    12.05.2004 klo 14:00 TK-85 kirjoitti
    Jaa... Saab taitaa olla parempi. Ainakin S60 on ollut huono testeissä, hävinnyt aina Audi A4:lle. Mutta eikö S60 R-malli ole pärjännyt hyvin testeissä? Mutta muuten Volvot eivät ole pärjänneeet erityisesti testeissä, ainakaan itse en ole havainnut moista tapahtuvan.


    S60-R:ää koeajettiin Top Gearissa. ns. perusautona se on ihan hyvä, muttei vastaa Volvon lupauksia urheilullisesta, tehokkaasta BMW M-sarjan kilpailijasta. Active Chassis Settings:it on kyllä loistavia, koska autoa voi säätää eri tilanteisiin sopivaksi napin painalluksella. Hullu juttu on luistonesto. Sitä ei saa pois päältä, vaan toimintoa saa vain rajoitettua. Tai no saahan sen pois päältä, kun älyää painaa nappia 5 kertaa tietyllä nopeudella..

      
  • Tunnistatko mut? :smile:

      
  • Mutta eikö Volvo s60 R pärjännyt hyvin sakemannien testeissä? Eikö sen alustaakin ole haukuttu, kuulin vaan eräältä "koeajajalta" joka oli ajannut S4:sta, M3:sta ja s60R:ää? Muutenkin mielestäni Volvo s60 on melko huono auto verrattuna kilpailijoihin esim. Saab ja Audi.

      
  • Lainaus:
    12.05.2004 klo 14:33 TK-85 kirjoitti
    Tunnistatko mut? :smile:


    Hyvinkin :wink:

      
  • Lainaus:
    12.05.2004 klo 14:39 TK-85 kirjoitti
    Mutta eikö Volvo s60 R pärjännyt hyvin sakemannien testeissä? Eikö sen alustaakin ole haukuttu, kuulin vaan eräältä "koeajajalta" joka oli ajannut S4:sta, M3:sta ja s60R:ää? Muutenkin mielestäni Volvo s60 on melko huono auto verrattuna kilpailijoihin esim. Saab ja Audi.


    Näinhän se taisi olla. Top Gear on ehkä siinä mielessä huono esimerkki, että ne ajaa autot vain yhtä tarkoitusta silmälläpitäen (urheilullisuus...). Jotkut lehdet on kehuneet paljon, jotkut vähemmän. Itse en ole ajanut kuin sitä tavallista S60:stä, joten paha mennä sanomaan, mutta jos lähtökohtia katsoo, niin on helppo uskoa, että Audi A4 on parempi ajettava kuin Volvo S60R.

      
  • Lainaus:
    26.04.2004 klo 15:30 automies kirjoitti
    Volvo on kyllä paras auto


    ...sitten kun on eläkkeellä :sleepy: . No joo, mutta useat eri autothan on parhaita - tosin eri autoilijoille. Eikös laatu synny tuotteen kyvystä vastata asiakkaan odotuksia?

    [Bonzo muokkasi tätä viestiä 13.05.2004 klo 23:07]
      
  • Lainaus:
    12.05.2004 klo 14:00 TK-85 kirjoitti
    Jaa... Saab taitaa olla parempi. Ainakin S60 on ollut huono testeissä, hävinnyt aina Audi A4:lle. Mutta eikö S60 R-malli ole pärjännyt hyvin testeissä? Mutta muuten Volvot eivät ole pärjänneeet erityisesti testeissä, ainakaan itse en ole havainnut moista tapahtuvan.


    Kyllä Saab 9-5 on selvästi parempi kuin Volvo s/v 40- 70.

      
  • Tuohon Citroen mies sanoisi, että kyllä sitikka on kaikkia Saabeja paljon parempi, johon Chevy mies sanoisi että kyllä Chevy on aina ylivoimainen ja näin juttu jatkuisi vaikka kinka pitkään.

    Perustelemattomat väitteet ovat kuin auto alle kuutta sylinteriä.. :sunglasses:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit