Kokemuksia Golfista ja Primerasta

73 kommenttia
2
  • No ei sitä Datsuniakaan 20 vuotta sitten paljon kehuttu ajo-ominaisuuksista... Toyotaa ei noin yleisesti vaivaa muu, kuin keskialueeltaan tunnoton ohjaus.

      
  • Täytyipä oikein ruveta kirjoittamaan, niin nauratti tämä:
    Tähän asti Primeroissa on 1,8-litraisesta versiosta alkaen ollut ESP vakiona. Vuoden alusta aloitti toimintansa Nissan Nordic, joka Espoon Keilaniemestä toimien maahantuo Nissaneita Pohjoismaihin.

    Ja mitä mainosmies kirjoittaakaan (Nissan.fi-sivuilta): "Primeran jo ennestään kattavaan turvavarusteluun on tullut erittäin merkittäviä lisäyksiä. Tärkein uudistus on ESP –elektronisen ajonvakautus-järjestelmän tulo lisävarusteeksi 1.8 –malleista alkaen."

    Eikös ole hienosti sanottu!
    Ihmetyttää myös, miksi hinnastossa on vain bensakoneita? Ja roiskeläpätkin (edessä ja takana) lisävarusteita??

      
  • Lainaus:
    24.01.2006 klo 20:15 MatLog kirjoitti
    Täytyipä oikein ruveta kirjoittamaan, niin nauratti tämä:
    Tähän asti Primeroissa on 1,8-litraisesta versiosta alkaen ollut ESP vakiona. Vuoden alusta aloitti toimintansa Nissan Nordic, joka Espoon Keilaniemestä toimien maahantuo Nissaneita Pohjoismaihin.

    Ja mitä mainosmies kirjoittaakaan (Nissan.fi-sivuilta): "Primeran jo ennestään kattavaan turvavarusteluun on tullut erittäin merkittäviä lisäyksiä. Tärkein uudistus on ESP –elektronisen ajonvakautus-järjestelmän tulo lisävarusteeksi 1.8 –malleista alkaen."

    Eikös ole hienosti sanottu!
    Ihmetyttää myös, miksi hinnastossa on vain bensakoneita? Ja roiskeläpätkin (edessä ja takana) lisävarusteita??


    Kiitos ilmoituksesta. Aika tempaus maahantuojalta. ESP oli tosiaan aiemmin vakiona Visiassa. Nyt siitä nyljetään lisähinta.

      



  • Kiitos ilmoituksesta. Aika tempaus maahantuojalta. ESP oli tosiaan aiemmin vakiona Visiassa. Nyt siitä nyljetään lisähinta.




    Eihän siinä hinta muuttunut, siis ESP:n kera.
      
  • "Toyotaa en ole edes harkinnut. Olen kuullut ja lukenut parinkymmenen vuoden ajan haukkuja merkin kehnoista ajo-ominaisuuksista ja ennen kaikkea tunnottomasta ohjauksesta. Sen vuoksi Toyotaa emme ole listaneet."

    Objektiivisen mielipiteen muodostamiseksi kannattaisi varmaan edes testata. Myös ajettavuus on jossain määrin makuasia, joitakuita (ilmeisesti aika monia) keskialueeltaan kevyt tai tunnoton ohjaus ei häiritse pätkääkään. Jos noita haukkuja kuuntelee, luulisi että kaikki yli 5 vuotta vanhat japsit ovat ruostuneet täysin ja toisaalta yksikään VW:n omistaja ei selviytyisi katsastuksesta vaihtamatta kaikkia niveliä autoonsa.

      
  • Jos noita haukkuja kuuntelee, luulisi että kaikki yli 5 vuotta vanhat japsit ovat ruostuneet täysin ja toisaalta yksikään VW:n omistaja ei selviytyisi katsastuksesta vaihtamatta kaikkia niveliä autoonsa.


    Erittäin osuvasti sanottu :smile:

      
  • Lainaus:
    25.01.2006 klo 16:30 bunker kirjoitti


    Kiitos ilmoituksesta. Aika tempaus maahantuojalta. ESP oli tosiaan aiemmin vakiona Visiassa. Nyt siitä nyljetään lisähinta.



    Eihän siinä hinta muuttunut, siis ESP:n kera.


    Olet oikeassa. Kokonaishinta ei näköjään muuttunut, jos tilaa ESP:n lisävarusteena.

    Kikkailun makua silti: ESP tuntui ainakin talvikelillä niin hyvältä varusteelta, että se pitäisi olla vakiona. Kilpailusyyt taitavat olla tässä taustalla eli saatiin Visian hintaa pudotettua turvavarusteen poistamisella.

      
  • Lainaus:
    25.01.2006 klo 16:57 jjvi kirjoitti
    "Toyotaa en ole edes harkinnut. Olen kuullut ja lukenut parinkymmenen vuoden ajan haukkuja merkin kehnoista ajo-ominaisuuksista ja ennen kaikkea tunnottomasta ohjauksesta. Sen vuoksi Toyotaa emme ole listaneet."

    Objektiivisen mielipiteen muodostamiseksi kannattaisi varmaan edes testata. Myös ajettavuus on jossain määrin makuasia, joitakuita (ilmeisesti aika monia) keskialueeltaan kevyt tai tunnoton ohjaus ei häiritse pätkääkään. Jos noita haukkuja kuuntelee, luulisi että kaikki yli 5 vuotta vanhat japsit ovat ruostuneet täysin ja toisaalta yksikään VW:n omistaja ei selviytyisi katsastuksesta vaihtamatta kaikkia niveliä autoonsa.


    Olen ajanut uutta Toyota Carinaa 90-luvun alussa. Ainakin tuossa mallissa ohjaus ei istunut mun makuuni. Samaan ohjauksen tunnottomuuteen törmäsin myös Nissanissa ja Hondassa. Kun niiden rinnalla olen kokeillut mm. Saabia, BMW:tä, Volkswagenia, Peugeotia ja Nissanilta Primeran 1-versiota, niin perspektiiviä kyllä löytyy. Ainakin omaan tarpeeseen. Viimeksimainitut hakkasivat japanilaiset kilpailijansa ajo-ominaisuuksissa.

    Suomen tieolot ovat mitä ovat ja ne paljastavat karulla tavalla, miten auton alusta ja ohjaus on suunniteltu. Ehkä makuasia, mutta mä en halua alleni autoa, jossa on ylikevyt "hattaraohjaus". Imago on sitten oma juttunsa: persoonallista autoa ei Toyotasta saa. Sen sijaan laadussa ja kestävyydessä Toyotat ovat kuulemma erittäin päteviä ajopelejä.

      
  • "Olen ajanut uutta Toyota Carinaa 90-luvun alussa"

    No se ei paljoa kerro tämän päivän Toyotista. Niissä oli aika heikko ohjaustunto vaikka muuten perusajettavuus olikin ihan hyvää. Käy toki Peku7 ajamassa uusiakin malleja. Esim. Corollaa ja isompia Avensiksia ovat testeissä kiitelleet yhtä lailla kuin Golfia tai Astraa. Vesro-mallit ovat kai ihan luokkansa kärkeäkin.

      
  • Lainaus:
    26.01.2006 klo 09:01 A Tapio kirjoitti
    "Olen ajanut uutta Toyota Carinaa 90-luvun alussa"

    No se ei paljoa kerro tämän päivän Toyotista. Niissä oli aika heikko ohjaustunto vaikka muuten perusajettavuus olikin ihan hyvää. Käy toki Peku7 ajamassa uusiakin malleja. Esim. Corollaa ja isompia Avensiksia ovat testeissä kiitelleet yhtä lailla kuin Golfia tai Astraa. Vesro-mallit ovat kai ihan luokkansa kärkeäkin.


    Mutta eroa on silti euroautoihin. Ajelin pari kuukautta sitten 1.6 bensacorollan ja heti perään vastaavan golfin. Keli sopivan haastava, tie kuiva mutta hemmetinmoinen tuuli.

    Yhdistelmä kitkarenkaat (contin uusin) + moottoritie + sivutuuli on corollalle aikamoista myrkkyä. Suurin pilaaja ohjauksen keskialueen täydellinen tönkköys. Tyynemmällä säällä ja alhaisemmissa nopeuksissa tilanne oli parempi, suuntavakavuus sivutuulta lukuunottamatta vaikutti ihan asialliselta.

    Golffi oli täysin eri maata. Autossa oli eri merkkiset kitkat (nokia) mutta samoissa olosuhteissa meno oli todella paljon vakaampaa. Ohjauksen herkkyys paljon parempi.

    Tämä on omakohtaisesti koetun perusteella muodostettu mielipide, sanokoot testit mitä tahansa :smile:

      
  • Lainaus:
    26.01.2006 klo 01:57 Peku7 kirjoitti
    Lainaus:
    25.01.2006 klo 16:57 jjvi kirjoitti
    "Toyotaa en ole edes harkinnut. Olen kuullut ja lukenut parinkymmenen vuoden ajan haukkuja merkin kehnoista ajo-ominaisuuksista ja ennen kaikkea tunnottomasta ohjauksesta. Sen vuoksi Toyotaa emme ole listaneet."

    Objektiivisen mielipiteen muodostamiseksi kannattaisi varmaan edes testata. Myös ajettavuus on jossain määrin makuasia, joitakuita (ilmeisesti aika monia) keskialueeltaan kevyt tai tunnoton ohjaus ei häiritse pätkääkään. Jos noita haukkuja kuuntelee, luulisi että kaikki yli 5 vuotta vanhat japsit ovat ruostuneet täysin ja toisaalta yksikään VW:n omistaja ei selviytyisi katsastuksesta vaihtamatta kaikkia niveliä autoonsa.


    Olen ajanut uutta Toyota Carinaa 90-luvun alussa. Ainakin tuossa mallissa ohjaus ei istunut mun makuuni. Samaan ohjauksen tunnottomuuteen törmäsin myös Nissanissa ja Hondassa. Kun niiden rinnalla olen kokeillut mm. Saabia, BMW:tä, Volkswagenia, Peugeotia ja Nissanilta Primeran 1-versiota, niin perspektiiviä kyllä löytyy. Ainakin omaan tarpeeseen. Viimeksimainitut hakkasivat japanilaiset kilpailijansa ajo-ominaisuuksissa.

    Suomen tieolot ovat mitä ovat ja ne paljastavat karulla tavalla, miten auton alusta ja ohjaus on suunniteltu. Ehkä makuasia, mutta mä en halua alleni autoa, jossa on ylikevyt "hattaraohjaus". Imago on sitten oma juttunsa: persoonallista autoa ei Toyotasta saa. Sen sijaan laadussa ja kestävyydessä Toyotat ovat kuulemma erittäin päteviä ajopelejä.


    Niin tuo kommentti 1-Primeran on kyllä hieman kummallinen, se oli vuonna -90 markkinoille tullessaan ehdottomasti paras auto kokoluokassaan mitä tulee ajo-ominaisuuksiin ohjauksen tietuntoon äänekkyyteen jne.. Ford ilmoitti Primeran olevan se auto johon verrataan kun kehitti uutta Mondeota, tavallaan se aloitti uuden aikakauden kokoluokan kehityksessä. Todella perspektiiviä löytyy päin per..settä, kannattaisi vähän miettiä mitä puhuu ja jos ei autoista mitään ymmärrä, niin kannattaa jättää kommentoimatta koska näiltä sivuilta löytyy kyllä niitäkin, jotka autoista aika paljon ymmärtävät.

      
  • Lainaus:
    26.01.2006 klo 11:45 misar kirjoitti
    Lainaus:
    26.01.2006 klo 01:57 Peku7 kirjoitti
    Lainaus:
    25.01.2006 klo 16:57 jjvi kirjoitti
    "Toyotaa en ole edes harkinnut. Olen kuullut ja lukenut parinkymmenen vuoden ajan haukkuja merkin kehnoista ajo-ominaisuuksista ja ennen kaikkea tunnottomasta ohjauksesta. Sen vuoksi Toyotaa emme ole listaneet."

    Objektiivisen mielipiteen muodostamiseksi kannattaisi varmaan edes testata. Myös ajettavuus on jossain määrin makuasia, joitakuita (ilmeisesti aika monia) keskialueeltaan kevyt tai tunnoton ohjaus ei häiritse pätkääkään. Jos noita haukkuja kuuntelee, luulisi että kaikki yli 5 vuotta vanhat japsit ovat ruostuneet täysin ja toisaalta yksikään VW:n omistaja ei selviytyisi katsastuksesta vaihtamatta kaikkia niveliä autoonsa.



    Olen ajanut uutta Toyota Carinaa 90-luvun alussa. Ainakin tuossa mallissa ohjaus ei istunut mun makuuni. Samaan ohjauksen tunnottomuuteen törmäsin myös Nissanissa ja Hondassa. Kun niiden rinnalla olen kokeillut mm. Saabia, BMW:tä, Volkswagenia, Peugeotia ja Nissanilta Primeran 1-versiota, niin perspektiiviä kyllä löytyy. Ainakin omaan tarpeeseen. Viimeksimainitut hakkasivat japanilaiset kilpailijansa ajo-ominaisuuksissa.

    Suomen tieolot ovat mitä ovat ja ne paljastavat karulla tavalla, miten auton alusta ja ohjaus on suunniteltu. Ehkä makuasia, mutta mä en halua alleni autoa, jossa on ylikevyt "hattaraohjaus". Imago on sitten oma juttunsa: persoonallista autoa ei Toyotasta saa. Sen sijaan laadussa ja kestävyydessä Toyotat ovat kuulemma erittäin päteviä ajopelejä.



    Niin tuo kommentti 1-Primeran on kyllä hieman kummallinen, se oli vuonna -90 markkinoille tullessaan ehdottomasti paras auto kokoluokassaan mitä tulee ajo-ominaisuuksiin ohjauksen tietuntoon äänekkyyteen jne.. Ford ilmoitti Primeran olevan se auto johon verrataan kun kehitti uutta Mondeota, tavallaan se aloitti uuden aikakauden kokoluokan kehityksessä. Todella perspektiiviä löytyy päin per..settä, kannattaisi vähän miettiä mitä puhuu ja jos ei autoista mitään ymmärrä, niin kannattaa jättää kommentoimatta koska näiltä sivuilta löytyy kyllä niitäkin, jotka autoista aika paljon ymmärtävät.



    No, ei pidä ottaa hernettä nenään, kun joku esittää kritiikkiä jotakin merkkiä/mallia kohtaan. Täällä keskustellaan autoista ja makunsa kullakin. Allekirjoittanut on paras henkilö sanomaan, olenko esim. tyytyväinen ohjaukseen vai en.

    En muista tarkkaa mallimerkintää, mutta ajamani Primeran ohjaustuntumassa ei ollut valittamista. Osoitti ainakin sen, että japanilaisauto on hyvä ajettava siinä missä eurooppalainenkin. Tosin Primera oli markkinoille tullessaan poikkeuksellinen auto: Nissanin merkki keulassa, mutta valmistettu Englannissa.

      
  • Ei tässä kukaan hernettä nenään otakkaan. Ihmetyttää vain tuo laaduttomien niin sanottujen euroautojen epätoivoinen puolustaminen, vai onko se sitten jotain omien ratkaisujen selittelyä. Vähintä mitä voisi toivoa olisi näitten puolustajien edes pieninikin yritys pysyä tosiasioissa, on se niin lapsellisen läpinäkyvää tuo japsien mollaaminen. Tulee mieleen että kannattaisi kasvattaa omaa itsetuntoa jotta voisi hankkia japsiauton naapurin kommenteista välittämättä ja voisi luopua tuosta ainaisesta vakuuttelusta että on mukamas tehnyt oikean ratkaisun, ja maksanut itsensä kipeäksi ja joutuu vielä koko ajan tukemaan korjaamoiden työllisyyttä ja valmistajien varaosakauppaa.

      
  • 1-sukupolven Primera oli ohjaustuntumaltaan todella hyvä ja mielestäni parempi kuin tämä nykyinen malli. Se oli auto joka muutti oman suhtautumiseni Japanilaismerkkeihin. Kokemuksia kummastakin on runsaasti. Vaimo osti viime vuonna uuden Primeran ja 12-v vanha Primera jäi vielä käyttöautoksi. Itse ajan Mondeolla ja aiemmin on ollut mm. BMW:tä ja Volvo joten vertailupohjaakin löytyy.

      
  • Henkilökohtaisesti itse euroauton omistajana (kolmas ko. merkin auto), olen päättänyt vakaasti sen, että jos auto ei ole luotettava niin seuraava auto on Toyota. Toistaiseksi olen ollut tyytyväinen ko. merkkiin, joka ei ainakaan viime vuosia ole ollut mikään arvostettu merkki, tosin sen myynti on kasvanut vuosi vuodelta.

      
  • Lainaus:
    26.01.2006 klo 19:46 misar kirjoitti
    Ei tässä kukaan hernettä nenään otakkaan. Ihmetyttää vain tuo laaduttomien niin sanottujen euroautojen epätoivoinen puolustaminen, vai onko se sitten jotain omien ratkaisujen selittelyä. Vähintä mitä voisi toivoa olisi näitten puolustajien edes pieninikin yritys pysyä tosiasioissa, on se niin lapsellisen läpinäkyvää tuo japsien mollaaminen. Tulee mieleen että kannattaisi kasvattaa omaa itsetuntoa jotta voisi hankkia japsiauton naapurin kommenteista välittämättä ja voisi luopua tuosta ainaisesta vakuuttelusta että on mukamas tehnyt oikean ratkaisun, ja maksanut itsensä kipeäksi ja joutuu vielä koko ajan tukemaan korjaamoiden työllisyyttä ja valmistajien varaosakauppaa.

    Yhtä riemastuttavaa on lukea noita itsetunto-kommentteja, tai se että euroopalainen auto ostetaan, varsinkin premium, naapuria varten. Itse olen ostanut monta eurooppalaista ja yhden japanilaisen auton itseäni varten, naapurilla ei ollut asian kanssa mitään tekemistä.

    Kun ostin japanilaisen auton, en huomannut minkäänlaista itsetunnon nousua, sen paremmin kuin laskuakaan, auto mielytti ja vaihtohyvitys oli sopiva. En usko oikein siihen teoriaan, että jonkun naapurin suhteellinen itsetunto nousee, vaikka vaihtaisikin japanilaiseen autoon, epäilen että syy on jokin muu, esimerkiksi oli tyytyväinen aikaisempaan samaan merkkiin ja kaupan palveluun.

    Tulee mieleen vanha suomalainen viisaus: siitä puhe mistä puute, tässä tapauksessa itsetunnosta.

    Myös tuo on veikeää, että nämä jotka ajavat laadukkailla jaappanilaisilla autoillaan, niin mistä ne tietävät että kaikki euroopalaiset autot seisovat kokoa ajan korjaamoila, korjaamot pitäisi teille olla tuiki tuntemattomia paikkoja. :smile:

      
  • Lainaus:
    26.01.2006 klo 19:46 misar kirjoitti
    Ei tässä kukaan hernettä nenään otakkaan. Ihmetyttää vain tuo laaduttomien niin sanottujen euroautojen epätoivoinen puolustaminen, vai onko se sitten jotain omien ratkaisujen selittelyä. Vähintä mitä voisi toivoa olisi näitten puolustajien edes pieninikin yritys pysyä tosiasioissa, on se niin lapsellisen läpinäkyvää tuo japsien mollaaminen. Tulee mieleen että kannattaisi kasvattaa omaa itsetuntoa jotta voisi hankkia japsiauton naapurin kommenteista välittämättä ja voisi luopua tuosta ainaisesta vakuuttelusta että on mukamas tehnyt oikean ratkaisun, ja maksanut itsensä kipeäksi ja joutuu vielä koko ajan tukemaan korjaamoiden työllisyyttä ja valmistajien varaosakauppaa.


    Johtuisikohan Misarin herneet nenässä siitä, että työskentelee jaappanilaisia autoja myyvän firman palveluksessa? Muistelen vähän vanhoista keskusteluista tämän suuntaista, ei kai nyt kukaan halua omiin muroihinsa pissittävän.

    Itse ainakin hankkisin mielelläni japsiauton juuri naapureiden ja muiden kommenttejen takia, se aiheuttaisi kateellisissa vähemmän närää, mutta vielä ei ole tullut vastaan japsimallia, mikä täyttäisi kaikki ostokriteerini. Olen kuitenkin varma, että se päivä vielä tulee ja yritän myös itse olla siihen suuntaan aktiivinen, seuraavaksi koeajan Mazda 6 MPS:n.

    [individual muokkasi tätä viestiä 27.01.2006 klo 09:39]
      
  • Nyt on Primerakin testattu. Tavaratilan osalta tämän ketjun vastaukset osuivat kohdalleen: auton kokoon nähden pieni tavaratila, jos haluaa saada lastenvaunut sinne mahtumaan. Kyllä vaunut Primeran taakse mahtuivat, mutta Golfiin nähden ero oli huima. Primeraan vaunut sai mahtumaan vain poikittain. Golfissa sama onnistuu myös pitkittäin, jolloin matkatavaroille jää aivan eri tavalla tilaa.

    Syyn ahtauteen näki ilman mittanauhaa: tavaratila on matala ja viisto takalasi leikkaa tiloista ison osan pois. Pitää toistaa itseään ja kysyä, ohittaako muotoilu käytännöllisyyden? Primeran tapauksessa kyllä. Välilevyn poistamalla tavaratilaan saa lisää korkeutta, mutta miksi tila on suunniteltu niin matalaksi?

    Jos tätä lukee joku muu perheellinen Primeran hankkimista harkitseva, neuvomme jättämään pitkälle reissulle vaunut kotiin ja ottamaan rattaat sen sijaan. Tuolloin mahtuu mukaan myös ne matkatavarat!

      
  • Ihan noin yleisesti ihmettelen niitä, jotka vetävät johtopäätöksiä joko

    a) tietyn automerkin edellisistä malleista

    b) siitä kun "pojat" ovat kertoneet sitä ja tätä

    Jos kerran on autoa hankkimassa, kannattaa jättää muiden mielipiteet romukoppaan ja mennä ja ajaa se auto. Henkilökohtaisesti voin sanoa, että kohta olen 150 tonnia nyky-Avella (diesel-farkku) ajanut, ja ajettavuus on ihan mainio. Toki ohjaus on varmasti erilainen pienemmissä bensakoneissa, mutta silti, kannattaa kokeilla. Tämän luotettavampaa autoa tuskin enää on, tai sitten menee jo liian hyväksi. Ei se tietenkään mikään persoonallisuuden ilmentymä ole, mutta eipähän herätä kateuttakaan. Toki jos se auto tarvitsee olla se paljonpuhuttu m...unjatke, niin sitten varmasti pitää etsiä muualta.

      
  • Lainaus:
    29.01.2006 klo 01:34 Peku7 kirjoitti
    Nyt on Primerakin testattu. Tavaratilan osalta tämän ketjun vastaukset osuivat kohdalleen: auton kokoon nähden pieni tavaratila, jos haluaa saada lastenvaunut sinne mahtumaan. Kyllä vaunut Primeran taakse mahtuivat, mutta Golfiin nähden ero oli huima. Primeraan vaunut sai mahtumaan vain poikittain. Golfissa sama onnistuu myös pitkittäin, jolloin matkatavaroille jää aivan eri tavalla tilaa.

    Syyn ahtauteen näki ilman mittanauhaa: tavaratila on matala ja viisto takalasi leikkaa tiloista ison osan pois. Pitää toistaa itseään ja kysyä, ohittaako muotoilu käytännöllisyyden? Primeran tapauksessa kyllä. Välilevyn poistamalla tavaratilaan saa lisää korkeutta, mutta miksi tila on suunniteltu niin matalaksi?

    Jos tätä lukee joku muu perheellinen Primeran hankkimista harkitseva, neuvomme jättämään pitkälle reissulle vaunut kotiin ja ottamaan rattaat sen sijaan. Tuolloin mahtuu mukaan myös ne matkatavarat!


    Kaikilla asioilla on puolensa. TM kirjoitti aikoinaan Primera farkun koeajossa: "Tavaratilan pohjalevyn alla on muovinen "kalalaatikko", joka helpottaa merkittävästi, jos kuljetettavana on märkiä tai likaisia tavaroita. Kontti on matala, koska laatikon alla on vielä täysikokoinen varapyörä". Eli tavaratilan madaltamisella on saatu lisää toimivuutta. Jotkut tarvitsevat ao. "kalalaatikkoa", ja ovat vahingon sattuessa onnellisia täysikokoisesta varapyörästä, jotkut taas kärsivät siitä että kaikkia lastenvaunutyyppejä ei saa tavaratilaan pitkittäin.


    [MatLog muokkasi tätä viestiä 29.01.2006 klo 15:19]
      
  • [quote title="27.01.2006 klo 09:36 individual kirjoitti"]
    [quote title="26.01.2006 klo 19:46 misar kirjoitti"]
    Ei tässä kukaan hernettä nenään otakkaan. Ihmetyttää vain tuo laaduttomien niin sanottujen euroautojen epätoivoinen puolustaminen, vai onko se sitten jotain omien ratkaisujen selittelyä. Vähintä mitä voisi toivoa olisi näitten puolustajien edes pieninikin yritys pysyä tosiasioissa, on se niin lapsellisen läpinäkyvää tuo japsien mollaaminen. Tulee mieleen että kannattaisi kasvattaa omaa itsetuntoa jotta voisi hankkia japsiauton naapurin kommenteista välittämättä ja voisi luopua tuosta ainaisesta vakuuttelusta että on mukamas tehnyt oikean ratkaisun, ja maksanut itsensä kipeäksi ja joutuu vielä koko ajan tukemaan korjaamoiden työllisyyttä ja valmistajien varaosakauppaa.




    Johtuisikohan Misarin herneet nenässä siitä, että työskentelee jaappanilaisia autoja myyvän firman palveluksessa? Muistelen vähän vanhoista keskusteluista tämän suuntaista, ei kai nyt kukaan halua omiin muroihinsa pissittävän.

    Itse ainakin hankkisin mielelläni japsiauton juuri naapureiden ja muiden kommenttejen takia, se aiheuttaisi kateellisissa vähemmän närää, mutta vielä ei ole tullut vastaan japsimallia, mikä täyttäisi kaikki ostokriteerini. Olen kuitenkin varma, että se päivä vielä tulee ja yritän myös itse olla siihen suuntaan aktiivinen, seuraavaksi koeajan Mazda 6 MPS:n.


    Täytyy vielä todeta etten ottanut mitään herneitä nenääni, syy miksi kommentoin, on tuo täydellisen tietämättämyyden suomalla varmuudella julistettava euroauton ylistys, joka heijastelee pelkoa kanssaihmisten komentteista mikäli omistaa japanilaisperäisen auton.

    Itsekin ajan euroopassa valmistetulla autolla ja ensimmäinen oli tuo mainittu 1-Primera joka oli silloin useimmilta ominaisuuksiltaan kokoluokassaan ylivoimainen, tosin siinä oli takuuajan kuluessa n.15 takuukorjausta joka heijasteli suoraan europpalaisen alihankintaosien
    laaduttomuutta, vertailuksi voi ottaa 12 japanissa valmistettua omistamaani autoa joiden viat yhteensä eivät vastaaneet tätä yhtä eurooppalaista yksilöä, tosin on todettava että aika nopeasti japsit saivat alihankintaketjun kuntoon koska seuraava yksilö omasi kokonaista yhden vian kuudessa vuodessa.

    Totta on että olen toiminut autohuollon parissa ja vertaillut BMW ja Mazda autojen eroja, siitä ei kannata enempää kommentoida koska ei se fanaatikkoja kuitenkaan vakuuta. Itselleni se aiheutti lupauksen olla enää koskaan sekaantumatta saksalaisten kyläseppien tuottamiin autoihin.

    Työssäni olen kyllä jo vuosikymmeniä tuottanut sähkötuotteita lähes jokaiseen suomalaistalouteen. Vajaa kymmenen vuotta olen harrastanut moottoripyöriä ja nykyinen on maailman suurimman valmistajan ehdoton hitech-tuote abs jarruineen eli säästyneillä rahoilla voi ostella vaikka motoja, tosin ei edes auton ja moton yhteishinnalla saa edes yhtä kyläsepän tekemää preniumkulkinetta ostetuksi riesakseen.

      
  • Lainaus:
    29.01.2006 klo 16:23 misar kirjoitti
    Täytyy vielä todeta etten ottanut mitään herneitä nenääni, syy miksi kommentoin, on tuo täydellisen tietämättämyyden suomalla varmuudella julistettava euroauton ylistys, joka heijastelee pelkoa kanssaihmisten komentteista mikäli omistaa japanilaisperäisen auton.

    Itsekin ajan euroopassa valmistetulla autolla ja ensimmäinen oli tuo mainittu 1-Primera joka oli silloin useimmilta ominaisuuksiltaan kokoluokassaan ylivoimainen, tosin siinä oli takuuajan kuluessa n.15 takuukorjausta joka heijasteli suoraan europpalaisen alihankintaosien
    laaduttomuutta, vertailuksi voi ottaa 12 japanissa valmistettua omistamaani autoa joiden viat yhteensä eivät vastaaneet tätä yhtä eurooppalaista yksilöä, tosin on todettava että aika nopeasti japsit saivat alihankintaketjun kuntoon koska seuraava yksilö omasi kokonaista yhden vian kuudessa vuodessa.

    Totta on että olen toiminut autohuollon parissa ja vertaillut BMW ja Mazda autojen eroja, siitä ei kannata enempää kommentoida koska ei se fanaatikkoja kuitenkaan vakuuta. Itselleni se aiheutti lupauksen olla enää koskaan sekaantumatta saksalaisten kyläseppien tuottamiin autoihin.

    Työssäni olen kyllä jo vuosikymmeniä tuottanut sähkötuotteita lähes jokaiseen suomalaistalouteen. Vajaa kymmenen vuotta olen harrastanut moottoripyöriä ja nykyinen on maailman suurimman valmistajan ehdoton hitech-tuote abs jarruineen eli säästyneillä rahoilla voi ostella vaikka motoja, tosin ei edes auton ja moton yhteishinnalla saa edes yhtä kyläsepän tekemää preniumkulkinetta ostetuksi riesakseen.


    Aika kärjistävästi jostain syystä noista puhut, eikä väitteesi pohjaa edes mihinkään faktaan, kyse on taas varmaan kohdallasikin omien valintojen epätoivoisesta puolustamisesta ja ehkä kateudesta muiden autojen ominaisuuksia kohtaan.

    Esim tämän jutun japanilainen on Tuv:n tutkimuksen mukaan yksi epäluotettavimmista autoista luokassaan, esim se sanomasi kyläseppien tekele sijoittuu paljon paremmin ollen yhden pykälän Avensiksen edellä.

    Ajelemme muuten saman valmistajan pyörällä, itse vain haluan autoonikin huippuominaisuudet pyörän lisäksi, luotettavuus on yksi ominaisuus, mutta niitä on myös paljon muita..

      
  • Lainaus:
    29.01.2006 klo 18:16 individual kirjoitti
    Lainaus:
    29.01.2006 klo 16:23 misar kirjoitti
    Täytyy vielä todeta etten ottanut mitään herneitä nenääni, syy miksi kommentoin, on tuo täydellisen tietämättämyyden suomalla varmuudella julistettava euroauton ylistys, joka heijastelee pelkoa kanssaihmisten komentteista mikäli omistaa japanilaisperäisen auton.

    Itsekin ajan euroopassa valmistetulla autolla ja ensimmäinen oli tuo mainittu 1-Primera joka oli silloin useimmilta ominaisuuksiltaan kokoluokassaan ylivoimainen, tosin siinä oli takuuajan kuluessa n.15 takuukorjausta joka heijasteli suoraan europpalaisen alihankintaosien
    laaduttomuutta, vertailuksi voi ottaa 12 japanissa valmistettua omistamaani autoa joiden viat yhteensä eivät vastaaneet tätä yhtä eurooppalaista yksilöä, tosin on todettava että aika nopeasti japsit saivat alihankintaketjun kuntoon koska seuraava yksilö omasi kokonaista yhden vian kuudessa vuodessa.

    Totta on että olen toiminut autohuollon parissa ja vertaillut BMW ja Mazda autojen eroja, siitä ei kannata enempää kommentoida koska ei se fanaatikkoja kuitenkaan vakuuta. Itselleni se aiheutti lupauksen olla enää koskaan sekaantumatta saksalaisten kyläseppien tuottamiin autoihin.

    Työssäni olen kyllä jo vuosikymmeniä tuottanut sähkötuotteita lähes jokaiseen suomalaistalouteen. Vajaa kymmenen vuotta olen harrastanut moottoripyöriä ja nykyinen on maailman suurimman valmistajan ehdoton hitech-tuote abs jarruineen eli säästyneillä rahoilla voi ostella vaikka motoja, tosin ei edes auton ja moton yhteishinnalla saa edes yhtä kyläsepän tekemää preniumkulkinetta ostetuksi riesakseen.


    Aika kärjistävästi jostain syystä noista puhut, eikä väitteesi pohjaa edes mihinkään faktaan, kyse on taas varmaan kohdallasikin omien valintojen epätoivoisesta puolustamisesta ja ehkä kateudesta muiden autojen ominaisuuksia kohtaan.

    Esim tämän jutun japanilainen on Tuv:n tutkimuksen mukaan yksi epäluotettavimmista autoista luokassaan, esim se sanomasi kyläseppien tekele sijoittuu paljon paremmin ollen yhden pykälän Avensiksen edellä.

    Ajelemme muuten saman valmistajan pyörällä, itse vain haluan autoonikin huippuominaisuudet pyörän lisäksi, luotettavuus on yksi ominaisuus, mutta niitä on myös paljon muita..


    Onko pyörä sitten mielestäsi huippua mutta saman valmistajan auto
    ei. Onhan sinulla mahdollisuus myös pyörässä käyttää baijerilaista osaamista vai eikö kirveellä veistetty vaihdelaatikko miellytä? vai johtuuko vieroksunta mielettömistä huoltohinnoista tai kestävyyspuutteista.

    Mitä tulee kommentteihin, niin omakohtaista kokemusta löytyy baijerilaisesta osaamisesta sen verran että se yksinään vastaa kaksinkertaisia huoltokuluja verrattuna neljääntoista japsiin. Ne paljonpuhutut muut ominaisuudet, eivät saa henkilökohtaisesti maksumiestä, huonolle suunnittelulle tai kestävyydelle puhumattakaan että autojen huoltokustannukset eivät voi poiketa kovin paljon toisistaan, mutta miten on käytännössä kun tyhmiä ihmisiä rahastetaan mielikuvilla jopa kymmenkertaisesti.

    Oma valinta perustuu kylmästi järkeen, eikä sillä ole tekemistä kateuden eikä muunkaan kanssa vaikka saksalaisten käyttäjät niin kovin mieluusti sen niin omassa päässään niin päättelevät.

    Haluaisin nähdä muuten sen joka väittäisi baijerilaista paremmaksi kuin suurinta moottoripyörävalmistajan tuotetta, olihan tämä viimeinen yritys kopioida japsikonseptia jonkinnäköinen floppi tärisevän moottorin myötä, tuota omaa pyörää olen ainakin neljässä testissä lukenut väitettävän maailman parhaaksi tuotteeksi alallaan.

      
  • Lainaus:
    29.01.2006 klo 18:16 individual kirjoitti
    Aika kärjistävästi jostain syystä noista puhut, eikä väitteesi pohjaa edes mihinkään faktaan, kyse on taas varmaan kohdallasikin omien valintojen epätoivoisesta puolustamisesta ja ehkä kateudesta muiden autojen ominaisuuksia kohtaan.

    Esim tämän jutun japanilainen on Tuv:n tutkimuksen mukaan yksi epäluotettavimmista autoista luokassaan, esim se sanomasi kyläseppien tekele sijoittuu paljon paremmin ollen yhden pykälän Avensiksen edellä.

    Ajelemme muuten saman valmistajan pyörällä, itse vain haluan autoonikin huippuominaisuudet pyörän lisäksi, luotettavuus on yksi ominaisuus, mutta niitä on myös paljon muita..


    Kyllähän tuo TUV nyt aika selkeää kieltä puhuu japanilaisten luotettavuudesta... http://www.pertti.com/vikatilastot/Autojen%20vikatilastojen%20analysointia.htm#2merkit

      
  • Lainaus:
    29.01.2006 klo 19:04 misar kirjoitti
    Lainaus:
    29.01.2006 klo 18:16 individual kirjoitti
    Lainaus:
    29.01.2006 klo 16:23 misar kirjoitti
    Täytyy vielä todeta etten ottanut mitään herneitä nenääni, syy miksi kommentoin, on tuo täydellisen tietämättämyyden suomalla varmuudella julistettava euroauton ylistys, joka heijastelee pelkoa kanssaihmisten komentteista mikäli omistaa japanilaisperäisen auton.

    Itsekin ajan euroopassa valmistetulla autolla ja ensimmäinen oli tuo mainittu 1-Primera joka oli silloin useimmilta ominaisuuksiltaan kokoluokassaan ylivoimainen, tosin siinä oli takuuajan kuluessa n.15 takuukorjausta joka heijasteli suoraan europpalaisen alihankintaosien
    laaduttomuutta, vertailuksi voi ottaa 12 japanissa valmistettua omistamaani autoa joiden viat yhteensä eivät vastaaneet tätä yhtä eurooppalaista yksilöä, tosin on todettava että aika nopeasti japsit saivat alihankintaketjun kuntoon koska seuraava yksilö omasi kokonaista yhden vian kuudessa vuodessa.

    Totta on että olen toiminut autohuollon parissa ja vertaillut BMW ja Mazda autojen eroja, siitä ei kannata enempää kommentoida koska ei se fanaatikkoja kuitenkaan vakuuta. Itselleni se aiheutti lupauksen olla enää koskaan sekaantumatta saksalaisten kyläseppien tuottamiin autoihin.

    Työssäni olen kyllä jo vuosikymmeniä tuottanut sähkötuotteita lähes jokaiseen suomalaistalouteen. Vajaa kymmenen vuotta olen harrastanut moottoripyöriä ja nykyinen on maailman suurimman valmistajan ehdoton hitech-tuote abs jarruineen eli säästyneillä rahoilla voi ostella vaikka motoja, tosin ei edes auton ja moton yhteishinnalla saa edes yhtä kyläsepän tekemää preniumkulkinetta ostetuksi riesakseen.



    Aika kärjistävästi jostain syystä noista puhut, eikä väitteesi pohjaa edes mihinkään faktaan, kyse on taas varmaan kohdallasikin omien valintojen epätoivoisesta puolustamisesta ja ehkä kateudesta muiden autojen ominaisuuksia kohtaan.

    Esim tämän jutun japanilainen on Tuv:n tutkimuksen mukaan yksi epäluotettavimmista autoista luokassaan, esim se sanomasi kyläseppien tekele sijoittuu paljon paremmin ollen yhden pykälän Avensiksen edellä.

    Ajelemme muuten saman valmistajan pyörällä, itse vain haluan autoonikin huippuominaisuudet pyörän lisäksi, luotettavuus on yksi ominaisuus, mutta niitä on myös paljon muita..


    Onko pyörä sitten mielestäsi huippua mutta saman valmistajan auto
    ei. Onhan sinulla mahdollisuus myös pyörässä käyttää baijerilaista osaamista vai eikö kirveellä veistetty vaihdelaatikko miellytä? vai johtuuko vieroksunta mielettömistä huoltohinnoista tai kestävyyspuutteista.

    Mitä tulee kommentteihin, niin omakohtaista kokemusta löytyy baijerilaisesta osaamisesta sen verran että se yksinään vastaa kaksinkertaisia huoltokuluja verrattuna neljääntoista japsiin. Ne paljonpuhutut muut ominaisuudet, eivät saa henkilökohtaisesti maksumiestä, huonolle suunnittelulle tai kestävyydelle puhumattakaan että autojen huoltokustannukset eivät voi poiketa kovin paljon toisistaan, mutta miten on käytännössä kun tyhmiä ihmisiä rahastetaan mielikuvilla jopa kymmenkertaisesti.

    Oma valinta perustuu kylmästi järkeen, eikä sillä ole tekemistä kateuden eikä muunkaan kanssa vaikka saksalaisten käyttäjät niin kovin mieluusti sen niin omassa päässään niin päättelevät.

    Haluaisin nähdä muuten sen joka väittäisi baijerilaista paremmaksi kuin suurinta moottoripyörävalmistajan tuotetta, olihan tämä viimeinen yritys kopioida japsikonseptia jonkinnäköinen floppi tärisevän moottorin myötä, tuota omaa pyörää olen ainakin neljässä testissä lukenut väitettävän maailman parhaaksi tuotteeksi alallaan.


    Kiinnostaa tuo maailman parhaan moottoripyörän hankinta, kuinka paljon sen valinta perustui tuohon kuuluisaan kylmään järkeen. Ettei vain päässyt hiukan tunteet pintaan, ja halusit saada jotain erikoisempaa ja luksusta, ellet suorastaan maailman parasta ? Olisiko kylmällä harkinnalla riittänyt halvempikin kulkupeli täyttämään liikumisen tarpeet ?

    Luulen, että kalliden premiumautojen ostaja miettivät usein näin. Maksaahan se enemmän, onhan sen huollot kalliimat, mutta haluan siltikin ajaa sillä.

    Kylmällä harkinnalla koko moottoripyörä on turha. Silti niitäkin ostetaan, paljon japanilaisia, jotkut jopa baijerilaisia. Näitäkin rahastetaan moninkertaisesti (esim. vakuutusmaksut) autoilijoihin nähden, mutta en menisi heitä tyhmiksi haukkumaan, he katsovat että se on sen väärti, ja sillä sipuli.

      
  • Lainaus:
    29.01.2006 klo 19:05 jjvi kirjoitti
    Kyllähän tuo TUV nyt aika selkeää kieltä puhuu japanilaisten luotettavuudesta... http://www.pertti.com/vikatilastot/Autojen%20vikatilastojen%20analysointia.htm#2merkit


    No nyt kun itsekkin tarkistin asian, kysymys on Saksan autoliiton Adacin tutkimuksesta, johon viittasin.

    Viikonlopun Hesarissa oli uusimpia TUV:n ja Dekran tutkimuksia, aika monen luokan voittaja noissakin oli Eurooppalainen merkki.

    Itsekkin tiedän japanilaisten olevan luotettavia autoja, mutta ero ei todellisuudessa ole niin suuri, kuin tälllä palstalla annetaan ymmärtää. Lähinnä tuo ero tulee siitä, että eurooppalaisilla valmistajilla on valitettavasti enemmän laatuvaihtelua, osa malleista on luotettavampia kuin japanilaiset, osa huomattavasti sen alla.

    Itse kun on läheltä seurannut useita merkkejä, niin yksikään ei ole ollut viaton, ei japanilainen eikä eurooppalainen. Itsellä on Eurooppalaisten kanssa vissiin käynyt tosin tuuriakin, ainoat autot missä on ollut merkittävästi vikoja, ovat olleet MB:n Vito paku ja Volvo S40, muut ovat toimineet erittäin hyvin toisin kuin tältä palstalta voisi japanilaisilla ajavien puheista päätellä. Heillä kun nuo puheet ovat täysin ilman omaa kokemusta..

      
  • Lainaus:
    29.01.2006 klo 19:04 misar kirjoitti

    Onko pyörä sitten mielestäsi huippua mutta saman valmistajan auto
    ei. Onhan sinulla mahdollisuus myös pyörässä käyttää baijerilaista osaamista vai eikö kirveellä veistetty vaihdelaatikko miellytä? vai johtuuko vieroksunta mielettömistä huoltohinnoista tai kestävyyspuutteista.

    Haluaisin nähdä muuten sen joka väittäisi baijerilaista paremmaksi kuin suurinta moottoripyörävalmistajan tuotetta, olihan tämä viimeinen yritys kopioida japsikonseptia jonkinnäköinen floppi tärisevän moottorin myötä, tuota omaa pyörää olen ainakin neljässä testissä lukenut väitettävän maailman parhaaksi tuotteeksi alallaan.



    Kukaan ei ole kaikessa huipulla, mielestäni Honda tekee minulle sopivampia moottoripyöriä ja Bemari autoja. Empä ole missään nänyt vertailtavan Hondan autoja maailman parhaaksi alallaan, mutta Bemareista olen nähnyt vastaavaa paljonkin, itse asiassa lähes kaikista malleista. Ainut mitä Hondan autoissa on erityisesti kehuttu, on moottorit, mutta kun sama asia on Bemareissa (Esim Internation engine of the year, missä Bemarilla on yhteensä voittoja eniten).

    Tuossa on vaikkapa esimerkin vuoksi muutama maininta:

    http://www.edmunds.com/reviews/mostwanted/2006/107723/article.html

    http://www.iltasanomat.fi/autot/BMW%2B530D/585313

    Bemarin pyöristä en pidä yhtään, mielestäni japanilaiset ovat tuolla saralla maailman ehdotonta huippua. Mutta niinkuin olen aiemminkin sanonut, minulla on japanilainen pyörä, saksalainen auto ja amerikkalainen vene ja mielestäni nuo edustavat maailman kärkeä itselleni noissa luokissa, en esim halua jenkkiautoa vaikka jenkkiveneeseen olen erittäin tyytyväinen. Toisin veneissä hintaluokka määrää aika paljon, jos mennään yli 500.000 euron veneisiin, löytyy mielestäni Englannista, Italiasta ja Norjasta parempia vaihtoehtoja. Mutta kukin tyylillään, itselleni tuo jakauma tuntuu sopivan hyvin, vaikka voisinkin jossain vaiheessa japanilaiseen autoon ihan hyvin vaihtaakkin, siksi niitä käyn aika aktiivisesti kokeilemassa, vielä vaan ei ole tullut vastaan sellaista, missä minun haluamani ominaisuudet olisivat kaikki. Nissan 350Z pääsi lähimmäksi, mutten ihan välttämättä halua kaksipaikkaista, jos muitakin vaihtoehtoja on.

    [individual muokkasi tätä viestiä 30.01.2006 klo 11:55]
      
  • Lainaus:
    30.01.2006 klo 11:28 individual kirjoitti
    Lainaus:
    29.01.2006 klo 19:05 jjvi kirjoitti
    Kyllähän tuo TUV nyt aika selkeää kieltä puhuu japanilaisten luotettavuudesta... http://www.pertti.com/vikatilastot/Autojen%20vikatilastojen%20analysointia.htm#2merkit


    No nyt kun itsekkin tarkistin asian, kysymys on Saksan autoliiton Adacin tutkimuksesta, johon viittasin.

    Viikonlopun Hesarissa oli uusimpia TUV:n ja Dekran tutkimuksia, aika monen luokan voittaja noissakin oli Eurooppalainen merkki.

    Itsekkin tiedän japanilaisten olevan luotettavia autoja, mutta ero ei todellisuudessa ole niin suuri, kuin tälllä palstalla annetaan ymmärtää. Lähinnä tuo ero tulee siitä, että eurooppalaisilla valmistajilla on valitettavasti enemmän laatuvaihtelua, osa malleista on luotettavampia kuin japanilaiset, osa huomattavasti sen alla.

    Itse kun on läheltä seurannut useita merkkejä, niin yksikään ei ole ollut viaton, ei japanilainen eikä eurooppalainen. Itsellä on Eurooppalaisten kanssa vissiin käynyt tosin tuuriakin, ainoat autot missä on ollut merkittävästi vikoja, ovat olleet MB:n Vito paku ja Volvo S40, muut ovat toimineet erittäin hyvin toisin kuin tältä palstalta voisi japanilaisilla ajavien puheista päätellä. Heillä kun nuo puheet ovat täysin ilman omaa kokemusta..



    ADAC on siitä hauska tilasto, että siitähän jää käsittääkseni pois, jos automerkillä on jokin oma huolenpitoturva, kuten esimerkiksi MB:n Mobilolife. Esimerkiksi vanhojen Opeleiden taannoinen ADAC tilastoissa kohoaminen ei oikein voi johtua mistään muusta kuin siitä, että vikatilanteet tien päällä eivät kulkeudu ADAC:in tilastoihin. TUV:in tilasto on sikäli oikeudenmukaisempi, että siihen kulkeutuvat kaikki katsastuksissa tehdyt huomiot...

    Mä en ymmärrä, että miksi japanilaisella ajavalle ei voisi kertyä kokemusta myös eurooppalaisista autoista. Onko se joku uskonto, että kun ajat japsilla, älä pidä muita jumalia? Monella on perheessä, työpaikalla tai tuttavapiirissä euroautoja ja japanilaisia molempia. Meiltäkin löytyy suunnilleen samalta kustannuspaikalta yhteensä 3 japsia, 1 korealainen, 3 euroautoa ja aika hyvän kuvan noitten luotettavuudesta on saanut.

    Kaveripiirin saunailloissa taasen juttu kääntyy usein autoihin, useimmiten premium euroautoilijat kertaavat kuukauden viat, korjauskustannukset sekä haukkuvat huollon siinä kaupan päälle. Harmillista kun ei voi oikein ottaa osaa keskusteluun, :sunglasses:

      
  • ADAC ja TUV mittaa täysin eri asioita, siksi mielestäni kokonaiskuvan saamiseksi pitää ottaa nuo kaikki mukaan + tyytyväisyystilastot, niin silloin saa kokonaiskuvan. Tuv ja Dekra mittaa katsatuksessa esiin tulevia asioita, ADAC taas tielle jäämisiä. Jos noista kahdesta pahasta pitää jompi kumpi valita, mieluummin otan katsastuksessa esiin tulevat viat.

    Mielestäni ADAC ottaa jotenkin huomioon autojen omat liikkuvuusturvat, muutenhan tuolla koko tutkimuksella ei ole mitään virkaa. Se on kuitenkin Saksan yksi suurimmista kuluttajayhdistyksistä ja ajaa jäsentensä etua erittäin voimakkaasti.

    [individual muokkasi tätä viestiä 30.01.2006 klo 12:14]
      
  • Ilmeisesti ajan eri Euroopasta kotoisin olevilla autoilla kuin eräät tämän palstan japsifaneista, jotka tuntuvat tietävän kaikki euro-autojen viat vaikka eivät niillä itse ajakaan.

    Kokemusta on aika monesta ja monenmaalaisesta merkistä. Näiden perusteella, en ole vetänyt mitään johtopäätöstä japskien ylivoimaisuudesta. Erot ovat ainakin pieniä. Nykyisissä autoissani (MB C ja Peugeot 407) ei ole kummassakaan ollut vikoja, jos vioiksi lasketaan huoltojen ulkopuolella ilmenneet häiriöt. MB:llä on ajettu noin 100 tkm ja Pesosella 45 tkm. MB:hen on vaihdettu pari takajousituksen laakeria, hintaa noin 30 euroa / kpl jos eivät olisi menneet mukisematta takuutöinä vaikka takuuaika on jo umpeutunutkin (kauheat huoltokulut, vai miten se misar sanoi?). Huonoja kokemuksia itselläni on lähinnä VW Passatista ja Mazda 323:sta, joista jälkimmäinen oli selvästi se murheellisempi tapaus.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit