Uusi Astra, pettymys?

17 kommenttia

Olin melko varma että Astra voittaa testin ylivoimaisesti viidellä tähdellä n. ysin arvosanalla. Mutta sitten Astra olikin toiseksi viimeinen... Mikä meni vikaan noin pahasti, Astran valmistajilla? Edellinen Astra oli ylivoimainen testeissä.

  
  • Mikään ei mennyt pieleen!

    Odota esim. Tuulilasin / Moottorin / Auto Bild Suomen tulevat vertailut ko. autosta -> pärjää takuulla paremmin kuin TM:ssä.

    Myös seuraavassa Auto Motor und Sportissa (ei vielä Suomessa) Astra on suuressa vertailussa 16-17 muun auton kanssa -> lue ja hämmästy!

    Monessa muussa vertailussa auto on jo menestynyt varsin mainiosti. Ja myös myynti vetää, jopa niin hyvin että tehdas on joutunut nostamaan tuotantokapasiteettiaan.

    Nyt vain on niin, että TM ei ole koko totuus, se on vain japanilaishenkinen mielipide :smile:

      
  • Päivastoin: TM on japanilaisvastainen, koska nytkään japanilaismerkki ei voittanut...

      
  • Itsekin odottelen että Astra pärjäisi paremmin jonkun muun lehden testeissä. Mutta Tekniikan Maailmaan luotan yleensä eniten. Eihän se ole puolueellinen lehti. Siellä voittaa saksalaiset, japanilaiset, ruotsalaiset, ranskalaiset...
    Mutta voi TM:kin olla väärässä... mutta ei varmaankaan kovin pahasti.

      
  • Pettymys? Hei, nyt vähän suhteellisuudentajua, kiitos! Ei maailman suurimman autovalmistajan uusin tuote erittäin kilpaillussa luokassa voi olla PETTYMYS! Astra on aivan varmasti hyvä auto. Kyse on vain makuasioista. Valittivat muuten, että Astran ohjaus on liian kevyt! Eihän ohjaus voi milloinkaan olla liian kevyt; se on kuin valittaisi että on liian terve!

    Tuosta verrokkiryhmästä ottaisin

    1. Mazda
    2. Toyota
    3. Honda
    4. Opel
    5. Renault
    6. Volkswagen

      
  • Kyllä osa TM:n moitteista taisi olla aiheellisia, mutta osa taas täysin turhia. Paha vielä sanoa mitään kun koeajo on omalta osaltani vielä suorittamatta..

    Mitä olen muita testejä lukenut, niin uusi Astra on noteerattu huomattavasti TM:n testiä korkeammalle joten kyllä Astran heikohko menestys TM:ssä oli melkoinen yllätys...

      
  • Ovatko ne testit tehty Suomen maaperällä suomalaisilla tuontimalleilla? Esim. Astran perusmallien rengastus tuntuu olevan järjetön Suomen olosuhteisiin, niinkuin taisi olla uuden Vectrankin hinnaston alkupään malleissa. Toisenlainen rengastus voisi parantaa testimenestystä Suomen kamaralla. Tämä tiestö täällä Suomessa on tyystin erilainen kuin eurooppalaiset sileämmät ja roudattomat tiet.

      
  • Lainaus:
    13.05.2004 klo 13:29 jalkkis kirjoitti
    Ovatko ne testit tehty Suomen maaperällä suomalaisilla tuontimalleilla? Esim. Astran perusmallien rengastus tuntuu olevan järjetön Suomen olosuhteisiin, niinkuin taisi olla uuden Vectrankin hinnaston alkupään malleissa. Toisenlainen rengastus voisi parantaa testimenestystä Suomen kamaralla. Tämä tiestö täällä Suomessa on tyystin erilainen kuin eurooppalaiset sileämmät ja roudattomat tiet.


    Aivan. Siinä eräs seikka, jota Opel ei ole ajatellut kun autoja on pohjolaan varusteltu. Onhan leveät renkaat tyylikkäitä, mutta tämän tyylisessä autossa on käytännöllisyys, melu ja mukavuus hieman tärkeämpiä seikkoja... Ne "muut" testit eivät ole tehty Suomen maaperällä suomalaisilla tuontimalleilla joten siinä mielessä olet oikeassa.

      
  • Miksi te luette noita vertailuja noin tarkkaan? Testin hävinnytkin auto on niin paljon edellä voittajia viisi vuotta sitten että tuskin huonoa voisi valita. Testit ovat MIELIPITEITÄ, joita voi viljellä miten haluaa. Tästä samasta syystä jokainen voi valita haluamansa testin ja kappas vaan, oma merkki voitti :grin:

    Luottakaa hyvät ihmiset omaan arvostelukykyynne. Koeajakaa autot, ja pitäkää mielipiteenne, mikä esim näyttää parhaalta. Ei se TM teille sitä autoa osta. Omasta selkänahasta se auton hankintahinta on otettava. Parempi silloin valita auto josta ITSE pitää.

      
  • Mitä muuta osasin odottaa?
    Vasta kun olen saanut käsiini 60 000km kestotestin, alan luomaan käsitettä onko Opel noussut laatuongelmistansa?
    Nämä pikatestit on todella lähinnä testaajan(ien) mielipiteitä.

    Renkaat on valittu kaiketi myynninedistämismieleessä, kohderyhmänä nuoret ja urheilulliset ?
    Nuorilla taas on vain harvoin varaa ostaa uutta autoa, joten hakoteillä markkinointi lienee ? vallankin kun tietää suomen uraiset tiet.

    Vectrassa oli moottorissa valmistusteknisiä ongelmia. Onkohan laaduntarkkailu parantunut.

    Kiireessä pääsee helposti kuraa läpi. ( Kuten esim Citroen C5 )
    Samoja ongelmia WV:llä.
    Japanilaiset luo kaiketi liian suuria paineita kilpaillijoillensa tuoda uutuuksia nopeasti ( keskeneräisenä ) markkinoille, ennekuin myynti romahtaa? ( Edellinen Astra ja Vectra )

    [il Diavolo muokkasi tätä viestiä 14.05.2004 klo 12:09]
      
  • Mitähän keskeneräistä oli Astra G:ssä?
    Myyty kuin häkää..

    Jospa kaiken takana on Estonia tyyppinen salaliittoteoria =)

    G:mallin Astraa on paljon liikenteessä. Nyt tuli markkinoilla mainio H-malli. Miten ampua se alas, ennenkuin G-mallit vaihdetaan H-malliin ja rekisteröinnin kärkeen palaa vanha kuningas?
    Laitetaan TM:n mollaava testi ja irtonumero alennusmyyntiin - vain 1,95 € niin tuulipukukansa kääntää kelkkansa ja ostaa Corollan

    :smile: :smile: :smile:

      
  • Lainaus:
    14.05.2004 klo 13:39 sha kirjoitti
    Mitähän keskeneräistä oli Astra G:ssä?
    Myyty kuin häkää..

    Jospa kaiken takana on Estonia tyyppinen salaliittoteoria =)

    G:mallin Astraa on paljon liikenteessä. Nyt tuli markkinoilla mainio H-malli. Miten ampua se alas, ennenkuin G-mallit vaihdetaan H-malliin ja rekisteröinnin kärkeen palaa vanha kuningas?
    Laitetaan TM:n mollaava testi ja irtonumero alennusmyyntiin - vain 1,95 ? niin tuulipukukansa kääntää kelkkansa ja ostaa Corollan

    :smile: :smile: :smile:


    Ominaisuuksiltaan G-mallin Astra oli mainio oman aikakautensa tuote, kiistikö joku tuon? Tosin laadun kanssa ilmeisesti on ollut aika vaihtelevaa.

    Onhan sitä G:tä myyty kuin häkää, mutta se tippui myyntilistoilta, kun kilpailijat toivat uusia malleja markkinoille. Ja sitten tuli hintasota, jossa Ooppeli pelasi itsensä ulos.

    Mutta nyt uuden mallin avulla Ooppelilla on hyvät saumat nousta myyntitilastoissa. Uusi astra on hinnoiteltu ihan hyvin. Tuskinpa yhden testin 4. sija hirveästi huonontaa mahiksia.

    Millä tavalla H-mallia on mukamas yritetty ampua alas? Tuossa testissä ei mielestäni mollattu autoa, joten turha pistää TM:ää alekampanjaan...

    [jalkkis muokkasi tätä viestiä 14.05.2004 klo 14:06]
      
  • Oletkos "sha" kokeillut esim. uutta Corollaa tai Golffia: ne ovat OIKEASTI hienoja pelejä, kuten lähes kaikki uudet autot nykyisin! Jotenkin tulee noita sun kirjoituksia lukiessa (myös: Uskomatonta TM!... ) sellainen fiilis, ettei sinulle loppujen lopuksi ole mitään väliä sillä mitä siellä lehdissä testataan kunhan vaan Opel voittaa! Tilasitko mahdollisesti jo uuden A:n, ja nyt epäilet että naapurit nauraa..!? :wink:

    Kyllähän sitä uutta Astraa on suunniteltu hartaudella ja isolla kasalla euroja, mutta usko tai älä: niin on myös kilpailijoita!!! Kaikilla valmistajilla on pyrkimys tehdä asiat paremmin kuin muut ja niinpä erot uusissa autoissa ovat aika marginaalisia: ratkaisujen toimivuus ja kestävyys selviää kuitenkin vasta kenttäkokeissa, ja joskus -ikävä kyllä- jotkut tehtaat jättävät ajan puutteessa nuo tuiki tärkeät testit liian pienelle huomiolle. Uskoisin että osin tuosta syystä Opel ei tällä hetkellä nauti kovinkaan suurta ostajien luottamusta, eli kyllä siihen Opelin alamäkeen on syynä ihan jokin muu kuin TM:n testit...

    Itse ostin viime kesänä -huolellisesti testattuani ja hinta/laatu/varuste -suhdetta tutkittuani- tuon paljon parjaamasi Corollan (1,6 wagon) ja olen ollut erittäin tyytyväinen valintaani. Varustetaso on hyvä, moottori loistava ja laatu tunnetusti kohdallaan... Ainut huomattava "vika" on corollan ulkoväriskaala: SIINÄ olisi toivomisen varaa! Onhan niitä "seksikkäämpiäkin" autoja olemassa, mutta kun itse maksaa niin... :sunglasses:

    Älä ymmärrä minua väärin: kyllä se uusi Astra on minunkin mielestäni ihan kiva, mutta ei kuitenkaan mitenkään erikoinen...

      
  • Lainaus:
    14.05.2004 klo 19:21 JON kirjoitti

    Älä ymmärrä minua väärin: kyllä se uusi Astra on minunkin mielestäni ihan kiva, mutta ei kuitenkaan mitenkään erikoinen...

    Hienosti kiteytetty!

      
  • Kyllä tuo rengastus vaikuttaa tietysti meluun ja ajettavuuteen. Kyllä Golfissa on voittaja ainesta samaten mazda 3:ssa. Mutta en ymmärrä miten Corolla voi pärjätä tiloillaan, tavaratilallaan ja karmealla ajoasennollaan. Moottori siinä on melko hyvä. Mutta huollossakin täytyy käydä usein pakollisten huoltojen takia.

      
  • Kävin muutes tänään koeajamassa uuden astran! Mukava auto ja tyylikäs sekä sisältä ja ulkoa - joo makuasioita ovat, mutta tuote on kyllä aika hyvä. Auto ei kyllä vaikuttanut niin tilavalta, kuin g-mallin Astra on.
    Tm:n testi moitti lähivaloja varmaankin aiheellisesti ja rengasmelua saisi tosiaankin olla vähemmän tässäkin autossa.
    Myyjä kertoi, että Suomeen tuotavat Astrat tullaan varustamaan toisenlaisilla pehmeämmillä? renkailla tulevaisuudessa - toivottavasti auttaa rengasmeluun hiukan.
    Minusta uusi Astra on kyllä mainio auto ja veikkaan että tulee myymään hyvin luokassaan. Itse kyllä valitsisin tuosta tm-ryhmästä ehkä juuri Astran, koska Corollasta en pitänyt ja Golf on tylsempi. Mazdaa vois kyllä harkita...eli vaikea päätös, kun tarjolla on paljon hyviä vaihtoehtoja.
    Ja mitä opelin laatuongelmiin tulee niin g-mallissa niitä oli jo paljon vähemmän kuin f-astrassa.

      
  • Itse ottaisin tuosta luokasta ehdottomasti Golfin mutta Astra testien perusteella ei ole riittävän hyvä. MUTTA pitää itse käydä katsomassa. Saa nähdä miten Astra pärjää tulevaisuudessa...

      
  • Joo, JON kirjoittaa

    Älä ymmärrä minua väärin: kyllä se uusi Astra on minunkin mielestäni ihan kiva, mutta ei kuitenkaan mitenkään erikoinen...

    Ja on sitten kuitenkin päätynyt Toyota Corollaan - SEHÄN SE VASTA ERIKOINEN PELI ONKIN!

    Niin ja tiedoksi - en ole tilannut uutta A:ta ja en aio edes tilata.
    Vaimolle ehdotin, mutta hän moitti tavaratilaa pieneksi.

    Ärsyttää vain näissä keskustelupalstoilla ja TM:n testeissä ennakkoluuloisuus ja naljailu Opelin laadusta - ilman omaa kokemusta.
    Sinäkin JON voisit lastata sen Corollan täpötäyteen ja ajaa sitten sillä ja täyteen lastatulla Astralla lenkin - huomaat kyllä eron - ja ikävä kyllä A:n eduksi.
    Opel pitää vain markkinoinnissaan liian matalaa profiilia, ei ole mainoksissa matalaäänisiä "ajattele millä ajat" soundeja tai irvailevaa (osin aika ala-arvoistakin) Mazda 6 meininkiä.
    Mainostetaan matalalla "anteeksi että olen olemassa" tyylillä vaikka tuote on parempi kuin monella muulla. Tässä yksi todellinen syy Opel rekisteröintien vähenemiseen - ei vika ole laadussa!

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit