vw golf V bensa 1.6 fsi

6 kommenttia

moikka mitä kokemuksia uusen mallin lämmitys laitteesta omat kokemukset ovat sangen negatiivisia autoon ei tuu lämmintä millään sisää (neuvokaa jos on kikkoja) ennenkuin käy jossain vantaalta porvoossa kääntyy muuten duuni matkat täytyy palella autoon pitäisi saada sähköllä lämmitteävät sukat ettei tarviisi aina palella kertokaa omia kokemuksia... kiittos

  
  • Otapa kielioppi kauniiseen käteesi ja opettele välimerkit sekä isot kirjaimet!

      
  • Kovastihan tuota lämmityslaitetta on moitittu mm talviautotestissä, mutta itse nyt toista talvea ajelevana en ole mitään ihmeellisen huonoa siinä huomannut. Vai johtuisikohan siitä että pari edellistä autoa oli dieseleitä joissa lämmin ilma ei ihan heti pakkasella sisään asti ehtinyt... eli olivat vielä huonompia lämpiämään?

      
  • Kannattaa harkita myös jotain muutakin merkkiä samalla rahalla voi saada paremman tai varusteita enemmän.
    Kupla mikä kupla kylmä vaunu perinteet velvoittavat
    :sunglasses:

      
  • Mulla on uusi Golf 1.6 tosin se ei oo fsi vaan 8 venttiilinen normaaliruistukutuskone ja täytyy sanoa että lämpöä kyllä riittää sitten hyvin kun auto lopulta lämpenee, eli riittää kun lämön pitää 22 asteen kohdalla ja puhalluksen ykkösellä, silloinkin pitää usein pipo ja hanskat riisua pois ja takkia avata. Pidän autoa yleensä lohkolämmittimesssä 1-2 tunnin verran ennen töihin lähtöä. Työmatka on 34 km ja vasta kun autolla on ajanut noin 15km se alkaa olla kunnolla lämmin. Tosin tänään oli yli 20 astetta pakkasta ja lämmöt täysillä ja puhallus kolmosella ja autossa alkoi kunnolla tarkenemaan vasta suurinpiirtein määränpäässä. Pelien ja takalasin lämmitys on kyllä tehokas ja samoin penkinlämmitin joka suorastaan grillaan istumalihakset ja selän varsinkin 4 ja 5 asenossa.

      
  • Tietenkin sen lämmityslaitteen on syytä olla päällä. Ja nykyautoissa moottorista on otettu sillä tavalla kaikki irti(eli oikeastaan mitään ei joudu hukkaan), että lämmittämiseen ei löydy tehoa. Meidän Touran kyllä lämpiää nopeasti, sekin 1.6FSI, siinä on kyllä automaatti-ilmastointi, mutta sen ei pitäisi kyseiseen asiaan vaikuttaa. Mutta mikä estää (muukuin raha) hankkimasta autoon polttoainelämppäriä, esim Webasto tai Eber ja vaikka kellolla varustettuna, ne kaukosäätimet ovat syvältä. Touranissa on Webasto hyvin toiminut, ei ole tarvinut lohkolämppärin johtojen kanssa leikkiä. Ainoastaan johtoa on tarvittu kotipihassa kovana pakkasaamuna, akun lataukseen....

      
  • Ja kyllähän noissa nykyautoissa, jotka Suomeen tulevat, tuppaa olemaan lämmitettävät etupenkit ihan vakiona, jopa volkkarissa....

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit