Japsit sakemannien edellä luksusautoissa

62 kommenttia
2
  • Eikö niissä Turkki-Corolloissa ole hyvä laatukin? Ainakin Corollat loistavat luotettavuustilastoissa aina kärkipäässä. Miten japanilaiset ovat saaneet autoihinsa niin hyvän laadun, vaikka sitä valmistettaisiin esimerkiksi Turkissa?

      
  • Lainaus:
    03.02.2005 klo 14:06 PPi kirjoitti
    Lainaus:
    03.02.2005 klo 12:46 misar kirjoitti
    prenium-autoja, tosin niissä muuta preniumia ole kuin hinta!


    Mikäli et koe saavasi lisähinnalle mitään lisäarvoa, sopivat halvemmat autot sinulle varmasti paremmin. Hieman tosin ihmetyttää motiivi osallistua keskusteluun paremman luokan autoista, mikli ne eivät kiinnosta.


    Pidän kyllä 350Z:taa paremman luokan autona jolla on tuotannon tehokkuudesta johtuen kohtuuhinta, en koe saavani lisähinnasta lisä-arvoa joka perustuu tehottomaan tuotantoon. Imago-arvo taas on asia erikseen jos kokee tarvetta itsetehostukseen ja on siitä valmis maksamaan.

      
  • Lainaus:
    03.02.2005 klo 16:05 misar kirjoitti
    ...en koe saavani lisähinnasta lisä-arvoa joka perustuu tehottomaan tuotantoon.


    Yhdelläkään suurvalmistajalla lisähinta ei perustu muuhun kuin asiakkaiden valmiuteen maksaa lisähintaa ja tätä kautta parempien materiaalien kalliimpien uusien tekniikoiden käyttöön. Kokonaan eri asia ovat eksoottiset erikoisautot.

      
  • Lainaus:
    03.02.2005 klo 16:05 misar kirjoitti

    Pidän kyllä 350Z:taa paremman luokan autona jolla on tuotannon tehokkuudesta johtuen kohtuuhinta, en koe saavani lisähinnasta lisä-arvoa joka perustuu tehottomaan tuotantoon. Imago-arvo taas on asia erikseen jos kokee tarvetta itsetehostukseen ja on siitä valmis maksamaan.


    Kärsiikö BMW, maailman kannattavin autotehdas, siis tuotannon tehottomuudesta jos se pitää tuotteillaan kovia hintoja???

    Länsimainen ja japanilainen tuotanto on aina sijoittajan kannalta "tehotonta", johtuen siitä että meillä kehittyneissä maissa ei voida pitää orjatyövoimaa ja joudutaan p... vieköön noudattamaan vielä jotain käsittämättömiä ympäristömääräyksiä. Onneksi tilanne muuttuu kohta, ja mekin saamme ostaa kiinalaisten nälkäpalkkalaisten tekemiä halpis-autoja.

    Ai niin, mutta eihän meillä sitten enää ole rahaa ostaa edes niitä, koska muualla maailmassa ei enää osteta suomalaisten "tehottomasti" tuottamia kännyköitä, koneita ja papereita :cry:

      
  • Lainaus:
    03.02.2005 klo 12:30 misar kirjoitti
    Turkkilainen kasaa Mersulla moottoreita Saksalainen valvoo tekemisiä, tämä tieto työkaverilta 3kk vanha joka kävi paikalla. Itse olin 20v sitten Ruotsissa kurssilla joka käsitteli Saabin moottorin automaattista kokoonpanoa, eli jopa Ruotsalaiset ovat melkoisesti edellä Saksalaisia. Entäs sitten Japanilaiset jotka ovat kymmeniä vuosia edellä automaattisen kokoopanon soveltamisessa.


    No jaa, tuskin japanilaiset kymmeniä vuosia edellä ovat. Ja se mitä Ruotsissa tapahtui 20 v sitten ei kylläkään kerro mitään nykypäivästä. Myös saksalaiset ovat investoineet uusiin tehtaisiin, jotka kuuluvat maailman moderneimpiin, niitä on noussut niin Saksaan kuin Itä-Eurooppaankin.

    Saksassa on yli 2 miljoonaa turkkilaista: kait niitä mahtuu muutama autotehtaallekin. Mutta ei autoteollisuus mitenkään erityisen turkkilainen ala ole.

      
  • Audi TT on luotettava auto, on ollut joskus kolmen kärjessä luotettavuustilastossa. Kasataan Unkarissa, taitaa olla vieläpä Audin luotettavin auto. Minusta se on tavallaan outoa, mitä on saksalainen laatu?

      
  • Tarkennan vielä Mersun moottorikokoopanon tilannetta, kokoojat tummahipiäsiä nuorehkoja naisia ja miehiä joita valvoivat pyylevät vanhat Brathwurstin ja oluen pöhöttämät Saksalaismiehet.
    Automaatio-asteesta vielä, onhan aikalailla eri asia jos esim.valmistetaan 100.000 autoa tai miljoona, niin robotoinnissa kustannukset ovat kymmenkertaisia. Eli "Preniumvalmistajilla" tai marginaalivalmistajat maksattavat tämä kustannuseron ostajalla ja kaupanpäälle saa vielä huonoa laatua.

      
  • Lisäksi Saksan tehtaalla juodaan kaljaa, pienikin alkoholimäärä saa ihmeitä aikaan varsinkin autotehtaalla.

      
  • Lainaus:
    04.02.2005 klo 12:08 misar kirjoitti
    Tarkennan vielä Mersun moottorikokoopanon tilannetta, kokoojat tummahipiäsiä nuorehkoja naisia ja miehiä joita valvoivat pyylevät vanhat Brathwurstin ja oluen pöhöttämät Saksalaismiehet.
    Automaatio-asteesta vielä, onhan aikalailla eri asia jos esim.valmistetaan 100.000 autoa tai miljoona, niin robotoinnissa kustannukset ovat kymmenkertaisia. Eli "Preniumvalmistajilla" tai marginaalivalmistajat maksattavat tämä kustannuseron ostajalla ja kaupanpäälle saa vielä huonoa laatua.


    No kyllä sinulla on aika lailla stereotyyppiset käsitykset saksalaisista ja saksalaisesta työelämästä. Saksassa autotehtaan asentajien palkat ovat samaa luokkaa kuin paperimiesten Suomessa, sillä erotuksella että siellä tehdään 35 tuntista työviikkoa. Kurjaa on.. Lienee turha keskustella tästä asiasta enempää.

    Et ole ilmeisesti lukenut paljonkaan taloustiedettä, jos et tunne merkkituotteiden hinnanmuodostusta. Premium-autoissa kyse on merkkituotteista, joiden laadusta, merkistä, imagosta, ulkonäöstä, ominaisuuksista tms. kuluttajat ovat valmiita maksamaan enemmän kuin pingpangpongeista. Siihenhän koko länsimainen talous perustuu, osa ihmisistä haluaa laatua ja erottua muista ja ovat myös siitä valmiita maksamaan. Onko siinä jotain pahaa? Muutenhan kaikki voidaan alkaa teettää lapsityövoimalla Afrikassa, paitsi että kukas niitä sitten tuotteita enää ostaa kun niillä pennuillakaan ei työnsä orjaluonteisuuden vuoksi oikein ole millä mällätä?

      
  • En tiedä mihin perustuu Suomalaisten sokea kunnioitus Saksalaisia kohtaan, ehkä se johtuu sotaisesta historiasta, tai ehkä siinä on halu samaistua yli-ihmiseksi. Itse koen Saksalaisen laadun,heidän alentuvan suhtautumisen muita Eurooppalaisia kohtaan vastenmielisenä. Se varmaan johtuu kokemuksesta BMW-huollosta ja taistelusta teollisuuden koneiden parissa joka tuottaa pettymyksen toisensa jälkeen, saa todella taistella todistaakseen Saksalaisten mokanneen he pitävät asiakasta tyhmänä ja aliarvioivat pahasti asiakkaan tietotaidon. Vastaavaa ei koe muitten maiden konevalmistajien kanssa. Olen seurannut jokseenkin huvittuneena epätoivoista, varsinkin Japanilaisten mollaamista ja heittänyt vähän löylyä lisää, uskokaa uskokaa Saksalaisten laatuun joka on varsinainen kupla! sinänsä tälläinen keskustelu on typerää mutta hauskaa!

      
  • [quote title="04.02.2005 klo 18:14 misar kirjoitti"]
    " En tiedä mihin perustuu Suomalaisten sokea kunnioitus Saksalaisia kohtaan, ehkä se johtuu sotaisesta historiasta,"

    Miten historia liittyy tähän? Suomi on aina sotinut hyökkääjää vastaan joka on tullut idästä. He olivat Venäläisiä.

    "samaistua yli-ihmiseksi. Itse koen Saksalaisen laadun,heidän alentuvan suhtautumisen muita Eurooppalaisia kohtaan vastenmielisenä."

    Misar-San! Sinulla on huonoja kokemuksia BMW huollosta. Tarkoitat huoltoa Suomessa, eikö? Olet saanut traumaattisia kokemuksia toimiessasi yrityksessä joka huoltaa Suomessa BMW ja Mazda henkilöautoja. Olet ottanut asenteellisen kannan. Jokin asia ei ole toiminut joten päättelet, Eurooppa huono - Japani hyvä. Mielestäni haluat liittää Japanilaiset yli-ihmisiksi, onhan heillä Keisari joka toimii kuin Jumala, mutta miten se liittyy autoteollisuuteen? Kuka yli-ihminen voi johtaa kokonaista maan autoteollisuutta? Luulen, että alasin tms. raskas esine on pudonnut päähäsi, etkä ole ajoissa hakeutunut hoitoon.

      
  • Lainaus:
    04.02.2005 klo 19:26 SixPack kirjoitti
    [quote title="04.02.2005 klo 18:14 misar kirjoitti"]
    " En tiedä mihin perustuu Suomalaisten sokea kunnioitus Saksalaisia kohtaan, ehkä se johtuu sotaisesta historiasta,"

    Miten historia liittyy tähän? Suomi on aina sotinut hyökkääjää vastaan joka on tullut idästä. He olivat Venäläisiä.

    "samaistua yli-ihmiseksi. Itse koen Saksalaisen laadun,heidän alentuvan suhtautumisen muita Eurooppalaisia kohtaan vastenmielisenä."

    Misar-San! Sinulla on huonoja kokemuksia BMW huollosta. Tarkoitat huoltoa Suomessa, eikö? Olet saanut traumaattisia kokemuksia toimiessasi yrityksessä joka huoltaa Suomessa BMW ja Mazda henkilöautoja. Olet ottanut asenteellisen kannan. Jokin asia ei ole toiminut joten päättelet, Eurooppa huono - Japani hyvä. Mielestäni haluat liittää Japanilaiset yli-ihmisiksi, onhan heillä Keisari joka toimii kuin Jumala, mutta miten se liittyy autoteollisuuteen? Kuka yli-ihminen voi johtaa kokonaista maan autoteollisuutta? Luulen, että alasin tms. raskas esine on pudonnut päähäsi, etkä ole ajoissa hakeutunut hoitoon.


    Herr Doctor SixPack: Jos mielestäsi noin kaksikymmenkertainen vikatiheys BMW:ssä verrattuna Mazdaan on asenteellisuutta niin en ymmärrä kantaasi, mielestäni se viisautta kun ymmärtää ettei kuvia kannata kumarrella ja onhan Japanilaisten tunnettu historia muutaman tuhannen vuotta vanhempaa kuin Saksalaisten. Otetaan esimerkiksi vaikka Samuraimiekka jota historioitsijat ja metallurgit eivät ole tyhjentävästi pystyneet selvittämään miten se on saatu niin vahvaksi ja teräväksi. Tavattuani työssäni paljon niksmanneja tuntuu siltä että siellä lukuisa joukko jotka nimenomaan kuvittelevat olevansa yli-ihmisiä ja kutsuvathan Baijerilaiset pohjoissaksalaisia Preussilaissioiksi.
    Ps. en pidä Japanilaisia yli-ihmisinä vaan tekniikan taitajina!

      
  • Misar, oletko saksalaisautoja vastaan oletko autorasisti? Taidat hieman olla, vai? :wink:

      
  • Lainaus:
    04.02.2005 klo 12:08 misar kirjoitti
    Tarkennan vielä Mersun moottorikokoopanon tilannetta, kokoojat tummahipiäsiä nuorehkoja naisia ja miehiä joita valvoivat pyylevät vanhat Brathwurstin ja oluen pöhöttämät Saksalaismiehet.
    Automaatio-asteesta vielä, onhan aikalailla eri asia jos esim.valmistetaan 100.000 autoa tai miljoona, niin robotoinnissa kustannukset ovat kymmenkertaisia. Eli "Preniumvalmistajilla" tai marginaalivalmistajat maksattavat tämä kustannuseron ostajalla ja kaupanpäälle saa vielä huonoa laatua.

    Itselläni on noiden pöhöttyneiden herrojen silmien alla tehty premium auto, kohta 5 vuotta vanha. Tarjoaako premium-auto jotain parempaa vai vain huonompaa laatua ainoastaan, niinkuin sanoit ? Sanoisin että tarjoaa jotain parempaa ja myöskin välillä sitä huonoa laatua.

    Premiumia on se, että kohta lähes 5-vuotias auto ei rämise,nitise, natise tai kolise, sitä en voi sanoa läheskään kaikista uusistakaan autoista. Auto tuntuu ajossa uudelta vielä vuosien jälkeen, se on minusta premiumia.

    Ei premiumia on ollut se, että maalipinta on kuplinut parista kohdasta. Se oli odottamaton piirre premium-autolta. Otin sen siltä kannalta, että sattuuhan sitä, kun asia hoidetaan. Tänään sain auton ko. korjauksesta, täysin ilmaiseksi, ilman taistuluita huollon kanssa. Tämä oli taas premiumia. Toisin oli erään toisen (saksalaisen) auton kanssa, jossa ei tahtonut korjauksia saada takuuaikanakaan.

    Väittäisin kokemuksen perusteella, että premium-merkissä voi saada jotakin korkeamman hinnan vastineeksi, onko se sen väärti, onkin eri asia.

      
  • Itselläni kuusi vuotta vanha Japanilanen eikä rämise, tärise herkistyy vanhetessaan eli on parhaimmillaan, mutta menee vaihtoon koska ei hinnan takia tarvitse pitää kymmentä vuotta ja taas on alla tuoretta parempaa taloudellisempaa tekniikkaa ja mieli piristyy.

    Mitä Prenium on Suomeksi, en itse ole sitä keksinyt ja ajattelen sen olevan mainosmiesten sloganeita.

    Olettaen että prenium jotain tarkoittaisi, niin sitä kaivatessani hyppään Honda VFR 800 Vtec ABS:sän kyytiin ja siinä moottoripyörien ehdoton huipputuote, todellista "eliittiä"

      
  • Misar:Mitä Prenium on Suomeksi, en itse ole sitä keksinyt ja ajattelen sen olevan mainosmiesten sloganeita.

    Premium on ylihintainen ja parempi. Premium autot ovat
    yleensä parempia ajettavia, kauniimpia, persoonallisempia ja muutenkin parempia autoja ei välttämättä niin käytännöllisellä tavalla.
    Puhun nyt näin yleisesti ottaen, aina on poikkeuksia ja poikkeukset vahvistavat säännön. :smile:

      
  • Lainaus:
    04.02.2005 klo 22:09 misar kirjoitti
    Itselläni kuusi vuotta vanha Japanilanen eikä rämise, tärise herkistyy vanhetessaan eli on parhaimmillaan, mutta menee vaihtoon koska ei hinnan takia tarvitse pitää kymmentä vuotta ja taas on alla tuoretta parempaa taloudellisempaa tekniikkaa ja mieli piristyy.

    Mitä Prenium on Suomeksi, en itse ole sitä keksinyt ja ajattelen sen olevan mainosmiesten sloganeita.

    Olettaen että prenium jotain tarkoittaisi, niin sitä kaivatessani hyppään Honda VFR 800 Vtec ABS:sän kyytiin ja siinä moottoripyörien ehdoton huipputuote, todellista "eliittiä"


    Itse harrastan sohvan kohdalla samaa ajettelua, en osta premium-sohvaa kymmeneksi vuodeksi, vaan halvemman, niin saan vaihtelua olohuoneeseen.

      
  • Kannattaahan sitä premiumia välillä kokeilla. Kaikkea täytyy kokeilla ainakin kerran... :wink:

      
  • Lainaus:
    04.02.2005 klo 19:57 misar kirjoitti
    Otetaan esimerkiksi vaikka Samuraimiekka jota historioitsijat ja metallurgit eivät ole tyhjentävästi pystyneet selvittämään miten se on saatu niin vahvaksi ja teräväksi.

    Hai - Misar-San!
    Vuokraa joku Kymmenen valkoisen kurjen ylilento, tai Hui-Hai leffa, niin saat tietää nämä asiat. Kill-Bill on suuntaa-antava, unohtamatta Vol 2:sta.
    Jos jätettäisiin nyt suosiolla sotakoneistot, ja keskityttäisiin asioihin, niin ei ne Wokkipannut ole tehty yliluonnollisesta teräksestä hyvä mies. En tiedä missä päin Suomea vaikutat mahdollisesti huolto-tehtävissä, mutta tulevaa Saksalaista autoani en vain voi huollattaa noin asenteellisessa firmassa jossa olet töissä. Ymmärrät ehkä pointtini?

      
  • "off topickia" Lähes kaikki ammattikokit ovat sanoneet, että parhaat kokkiveitset tulevat japanista. Katsoitteko muuten baituvei tuota uusinta top gear ohjelmaa jossa oli bmw:100 sarjan auto testissä? jeremy Clarkson kertoi mikä siinä autossa maksaa ja näytti kädellä BMW:n logoa. :kiss:

      
  • Lainaus:
    05.02.2005 klo 01:03 RB26dett kirjoitti
    Katsoitteko muuten baituvei tuota uusinta top gear ohjelmaa jossa oli bmw:100 sarjan auto testissä? jeremy Clarkson kertoi mikä siinä autossa maksaa ja näytti kädellä BMW:n logoa. :kiss:

    Top gearissa on aina välillä liioittelua. Muistatteko Opel Signumin testin?

      
  • Lainaus:
    04.02.2005 klo 22:09 misar kirjoitti
    Itselläni kuusi vuotta vanha Japanilanen eikä rämise, tärise


    Ehkä et sen normaalilla ajomelulta vaan erota niitä :grin:

      
  • Lainaus:
    04.02.2005 klo 18:14 misar kirjoitti
    taistelusta teollisuuden koneiden parissa joka tuottaa pettymyksen toisensa jälkeen, saa todella taistella todistaakseen Saksalaisten mokanneen he pitävät asiakasta tyhmänä ja aliarvioivat pahasti asiakkaan


    Misar-san ei ilmeisesti ole koskaan itse omistanut BMW:tä. Omat kokemukseni BMW-huollon asiakkaan näkökulmasta eivät oikein tue väittämääsi asiakkaan kuntelusta. Kaikki ongelmat, mitä oli (luettelin ne jollain palstalla) hoidettiin nopeasti ja tyylikkäästi, eikä takuuajastakaan oltu niin tarkkoja. Täydet pisteet palvelusta.

    Eikä Misar ole myöskään lukenut jokavuotisia tutkimuksia, joissa BMW:n asiakkaat ovat kaikkien automerkkien asiakkaista tyytyväisimpiä autoonsa, vuodesta toiseen :grin: Todella kummallista - jos kerran tuote on niin surkea :open_mouth:

      
  • Lainaus:
    04.02.2005 klo 22:09 misar kirjoitti
    Itselläni kuusi vuotta vanha Japanilanen eikä rämise, tärise herkistyy vanhetessaan eli on parhaimmillaan, mutta menee vaihtoon koska ei hinnan takia tarvitse pitää kymmentä vuotta ja taas on alla tuoretta parempaa taloudellisempaa tekniikkaa ja mieli piristyy.

    Mitä Prenium on Suomeksi, en itse ole sitä keksinyt ja ajattelen sen olevan mainosmiesten sloganeita.

    Olettaen että prenium jotain tarkoittaisi, niin sitä kaivatessani hyppään Honda VFR 800 Vtec ABS:sän kyytiin ja siinä moottoripyörien ehdoton huipputuote, todellista "eliittiä"


    Premium-luokan autot ovat Audi, BMW ja M-B. Esim. Saab ja Volvo eivät ole sellaisia eivätkä japsikärryt. Moottoripyöräpuolella Honda VFR 800 on laadukas, mutta enemmän sellainen pappa-peli, varsinkin kun mennään radalle. Siksi ajan Honda CBR1000RR FireBladella, jossa ei - luojan kiitos - ole mitään ABS:iä tai Combined Dual Brakesia. Kyllä lähtee! :grin:

      
  • AkiK: Pakottava tarve selitellä vai ?????

      
  • Lainaus:
    07.02.2005 klo 00:01 Automobilisti kirjoitti
    Lainaus:
    04.02.2005 klo 22:09 misar kirjoitti

    Olettaen että prenium jotain tarkoittaisi, niin sitä kaivatessani hyppään Honda VFR 800 Vtec ABS:sän kyytiin ja siinä moottoripyörien ehdoton huipputuote, todellista "eliittiä"


    Premium-luokan autot ovat Audi, BMW ja M-B. Esim. Saab ja Volvo eivät ole sellaisia eivätkä japsikärryt. Moottoripyöräpuolella Honda VFR 800 on laadukas, mutta enemmän sellainen pappa-peli, varsinkin kun mennään radalle. Siksi ajan Honda CBR1000RR FireBladella, jossa ei - luojan kiitos - ole mitään ABS:iä tai Combined Dual Brakesia. Kyllä lähtee! :grin:


    Kyllä ovat "papat" fiksua porukkaa kun valitsevat maailman parhaaksi haukutun mopokseen. Tavanomaista tekniikkaa valitsevat tarvitsevat itsetunnon jatkoksi 50-80 hv ylimääräistä tehoa, jota eivät koskaan pysty hyödyntämään, jarrutkin pitää olla vanhanaikaiset koska kuskit omaavat ylivoimaista pyörän käsittelytekniikkaa, jota mikään tekniikka pysty peittoamaan. Onnea valitsemallasi tiellä, toivottavasti et joudu tekemään täysjarrutusta vesisateessa??

      
  • Lainaus:
    07.02.2005 klo 00:43 misar kirjoitti
    AkiK: Pakottava tarve selitellä vai ?????


    No itse asiassa ei, en aja enää BMW:llä, enkä myöskään saksalaisella autolla. Ilmeisesti et siis ole lukenut noita merkkien merkki -tutkimuksia, vai väitätkö että asiakkaat eivät tiedä mistä puhuvat??? Myös omat kokemukseni sekä BMW:stä että Mercedeksestä ovat olleet tähän enimmäkseen positiivisia. Jos ja kun rahaa siunaantuu jostain sen verran että on varaa elmäntilanteen katsoen riittävän tilavaan Bemariin/Mersuun (tarkoittaa 5-sarjan tai E-sarjan farmaria), niin en viitsi käydä edes katsomassa japsia :grin: .

    Minun laskuissani premium-autot ovat muuten saksalaisvalmisteisia ja taka/nelivetoisia...

      
  • Eräs markkinoinnin peruslauseista on, että asiakas ei osta tuotetta, vaan mielikuvia. Ja mielikuvista asiakas on valmis maksamaankin.
    Tätä markkinoinnin peruslausetta hyödynsi mm. GM vaihtaessaan Daewoon nimen Euroopassa Chevroletiksi. Vastaavaahan on tehty USA:ssa vuosikymmeniä - Buickin, Chevroletin, Oldsmobilen ja Pontiacin välillähän ei USA:ssa ole ollut teknisiä eroja, vain peltiä oli taivuteltu hieman eri tavalla - ja sisustus on hiukan erilainen. Sama on koskenut Chrysleriä, Plymouthia ja Dodgea sekä Fordia ja Mercuryä jne. Saksassa VAG-ryhmä teki pitkään tulosta valmistamalla samoista osista arki- ja premiumautoja - nyt näyttää naru tulleen vetävän käteen.

    Jos asiakkaan päähän saa juntattua "Premium" -brändimielikuvan autosta, sitä päätä eivät edes faktat (eli esimerkiksi tilastot) käännä. Tämä näkyy mm. AutoBildin tutkimuksesta. Toisaalta - silloinhan ihminen on onnellinen, kun kokee omistavansa auton, joka on parempi kuin naapurilla. Siitä se paremmuus välittyy sitten ihmiseenkin. Tällaista onnea en ainakaan minä halua murskata.

      
  • Ei siinä niitä mersuja paljon näkynyt, joten en usko koko hommaan.Ei siellä japanin korvessa valmisteta Maybacheja, s mersuja, 7 bmw.

    [mersu mies muokkasi tätä viestiä 08.02.2005 klo 09:11]
      
  • Lainaus:
    08.02.2005 klo 09:11 mersu mies kirjoitti
    Ei siinä niitä mersuja paljon näkynyt, joten en usko koko hommaan.Ei siellä japanin korvessa valmisteta Maybacheja, s mersuja, 7 bmw.

    Joka puolella maailmaa valmistetaan autoja, joiden omistajien on ajateltu istuvan takapenkillä, kun "aaltonen" ajaa.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit