880 0000 Toyotaa korjataan

8 kommenttia

Toyotan maastureita korjataan Hesarin autoliitteen mukaan mukaan 880 000 kappaletta, yksi onnettomuuskin on tapahtunut. Täytyykö Toyotan myöntää nyt maastureidensa laadun romahtaneen ? Maksetaanko Toyotankin kohdalla nimestä eikä laadusta ?

  
  • Enpä ole Hesaria lukenut. Saksalaisuutisen mukaan korjattaisiin 850.000 Toyota-auton pyöräntuentaa; autoista 790.000 on USA:ssa.
    Mallit ovat: maasturi 4Runner vm 2001-2002, Tacoma, Tundra, Sequioia. Liekö sama uutinen??

    Toyota ilmeisesti myöntää, että näiden autojen pyöräntuennassa on vikaa, koska kutsuu ne korjattaviksi. Näin ainakin minä ymmärsin.


    [MatLog muokkasi tätä viestiä 21.05.2005 klo 13:39]
      
  • Muistaakseni ainakin meille tulevassa lehdessä puhuttiin TARKISTUKSEEN KUTSUSTA ei korjauksesta.

      
  • Lainaus:
    21.05.2005 klo 17:41 Opelixi kirjoitti
    Muistaakseni ainakin meille tulevassa lehdessä puhuttiin TARKISTUKSEEN KUTSUSTA ei korjauksesta.


    Niin, huvikseenhan räpläilläkseenhän ne niitä "tarkistuksiin" kutsuvat... :smile:

      
  • Koskee Suomessa alle 100:aa Land Cruiser 90-mallista autoa. Ongelmana taisi olla etupään pallonivel, joka saattaa kulua väljäksi. Tämä taas saattaa vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin nopeissa väistöissä. Tarkoituksena on kai tarkistaa tuon osan kunto noissa takaisinkutsutuissa autoissa.

    Käyttämällä samoja osia monissa eri malleissa säästää rahaa, mutta riskinä ovat ongelmatapauksissa isot takaisinkutsut.

      
  • Lainaus:
    22.05.2005 klo 00:23 AkiK kirjoitti
    Lainaus:
    21.05.2005 klo 17:41 Opelixi kirjoitti
    Muistaakseni ainakin meille tulevassa lehdessä puhuttiin TARKISTUKSEEN KUTSUSTA ei korjauksesta.


    Niin, huvikseenhan räpläilläkseenhän ne niitä "tarkistuksiin" kutsuvat... :smile:


    No niin varmaan. Ei vain ole kovinkaan pitkä aika siitä, kun Mersu kutsui "tarkistukseen" jarrujen, sytkäosien ym. vuoksi ja silloin kehuttiin kuinka laadukasta palvelua valmistaja tarjoaa.

    Korjauksesta en tiedä, saattaahaan ne vaihtaa nivelet kaikkiin autoihin, jos eivät muuten pysty toteamaan osien kuntoa.

      
  • Lainaus:
    22.05.2005 klo 11:46 Opelixi kirjoitti
    Lainaus:
    22.05.2005 klo 00:23 AkiK kirjoitti
    Lainaus:
    21.05.2005 klo 17:41 Opelixi kirjoitti
    Muistaakseni ainakin meille tulevassa lehdessä puhuttiin TARKISTUKSEEN KUTSUSTA ei korjauksesta.



    Niin, huvikseenhan räpläilläkseenhän ne niitä "tarkistuksiin" kutsuvat... :smile:


    No niin varmaan. Ei vain ole kovinkaan pitkä aika siitä, kun Mersu kutsui "tarkistukseen" jarrujen, sytkäosien ym. vuoksi ja silloin kehuttiin kuinka laadukasta palvelua valmistaja tarjoaa.

    Korjauksesta en tiedä, saattaahaan ne vaihtaa nivelet kaikkiin autoihin, jos eivät muuten pysty toteamaan osien kuntoa.

    Niin rakkaalla lapsella on monta nimeä, Toyota kutsuu takaisinkutsuja tarkistukseksi, ja Mersu kutsui laatukampajaksi, takaisinkutsuja kaikki tyyni. Tämä on kummankin kohdalla vastuullista toimintaa sinänsä, ja asioita ei pitäisi salailla Mersun tapaan, avoimuus on loppujen lopuksi kaikkien etu.

    Mutta kun Mersu joutui massiiviseen takaisinkutsuun, oli se kuulema sama kuin tunnustaa laadun romahtamisen. Nyt kun on kyseessä monien mielestä kaikkien laatu-autojen äiti, jolla on myös aika massiivinen takaisinkutsukampanja, kysyykö kukaan, onko Toyotan laatu romahtanut ?

    Yleensä ottaen massiiviseen takaisinkutsu kampanjaan tarvitaan massiivinen myynti, ja monesti siihen riittää myös yksi pieni vika? Niin ja pieni vika tulee usein, kun autotehtaat kehittävät uutta tekniikka, ja sitähän tekevät kaikki autotehtaat

      
  • DaimlerChrysler on huolestunut alihankintaosiensa laaduntarkkailusta, koska on toistuvasti joutunut turvautumaan laajoihin takaisinkutsuihin, esimerkiksi toukokuu 2004: 680 000 autoa, maaliskuu 2005: 1,3 miljoonaa autoa. Lisäksi Boschin ruiskutuslaitteiden kanssa (dieselit) on ollut ongelmia niinkuin muillakin saksalaismerkeillä.

    Ehkä Toyotakin puhuttelee alihankkijoitaan. Suhteessa kokonaismyyntilukuihin verrattuna Toyotan takaisinkutsut ovat toki pieniä ja keskittyvät lähinnä US-malleihin.

      
  • No eiköhän pahempi ole se kun jotkut merkit ei kutsu tarkistettavaksi ollenkaan :sunglasses:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit