Audi A6 ihan uus

12 kommenttia

Audi on tässä "viime aikoina" mennyt parempaan suuntaan esim.A4 (2001), A3 (2003), A8 (2003) ja nyt A6.

Auto on erittäin hieno, sopivasti urheilullinen ja fiksu. Koneista löytyy potkua ja kuulemma hyvä ajettavuus on tallella, ehkä hieman paranneltuna.

Mitäs sanotte autosta? :sunglasses:

  
  • Näyttäähän se kieltämättä ihan hyvältä, mutta mutta:

    a) Audilla on jäänyt voimansiirron komponenttien kehitys hieman jälkeen (huom: hieman) Vääntömomentti dieselissä on jouduttu jättämään voimansiirron kestävyyden takia 450:een newtonmetriin, tärkeimmillä kilpailijoilla BMW - Mercedes 500Nm.
    [Spekulointina ehkä mallin myöhäinen uusiutuminen vrt. MB-BMW, molemmilla jummatkin korimallit ja moottoripaletti täysi, Audilla vasta sedan osalla saatavilla olevista koneista. Mercedes E ja BMW 5 olivat olleet jo markkinoilla jo melko pitkän aikaa ennenkuin Audi päivitti A6:n nyt. Vanha A6 oli auttamattomasti vanhahtava kun uusi E tuli apajille eikä 5-sarjalaisen radikaali muutoskaan anna armoa paljoakaan]

    b) Viitaten spekulointiin ylempänä, kauhean vajaa mallipaletti. Miksi autotehtaat toimivat näin? Ei vain Audi. Mikä ihme siinä farkun kehittämisessä sedaniin voi kestää vielä vuoden, ensi syksynä avant. Eihän niissä malleissa niin paljon eroa tekniikaltaan ole keskenänsä.

    c) Toivottavasti eivät ole hätäilleet kilpailijoiden takia. Itse olen kuitenkin ottanut "ohjenuorakseni" ihan oman 7kk:n säännön: Automalli alkaa olemaan hyvä ostos kun sen myyntiin tulosta on kulunut ~7kk. Siinä ajassa ovat ne, joiden on ollut pakko saada ensimmäisinä ihan uusi malli allensa, ehtineet löytää sen viat jotka ovat suurella todennäköisyydellä jo tehdas korjannut. Hätäilemällä saa lastentautisen.

    d)Jumankauta mitkä varustehinnat btw! Ei pahemmin saumoja esimerkkinä E-sarjan Mercedekseen tuolta kannalta katsottuna, mallit on luokassaan karvalakkeja, mutta maksavat liki saman kuin kallein kilpailijansa. Ja kaikki varusteet maksua vastaan. Ei näin. Ei todellakaan näin VAG... ()

    Odotan koeajotarjousta silti mielenkiinnolla.
    Mutta alennuksien pitää olla kohdalla aika hyvin jos minusta asiakkaan meinaavat saada.

    [Mie Ite muokkasi tätä viestiä 15.05.2004 klo 20:33]
      
  • Audin farkku on nopein farkku. 3,2 kulkee 7,1s sataseen ja huiput 250km/h. Kasin koneessa 6,1s. Ja käytäntökin ratkaisee. Ja tuollainen vääntöero ei ole sinäänsä merkittävä. Mutta toisaalta on... Miten sen sitten ottaa...
    :kiss:

      
  • Äkkiseltään katsottuna ei muuten ole nopein farmari. Kts. pääkilpailijat. Ja siitä 3.2 bensastahaan ei vielä ole farmarimallia, joten on turha heittää sedanin arvoja farmarina...

      
  • onpas siinä taas asiantuntija, eihän uudesta A6:sta ole farkkua. Jos verrataan sedanien arvoja, on ainakin BMW hitusen noeampi, kasilla 5,9 sekunntia 0-100 km/h. Tosin noilla eroilla ei ole mitään merkitystä käytännössä. Kaikki nuo kolme on varmasti mahtavia autoja, ainut että itseä vähän häiritsee uuden A6:n ja 5-sarjalaisen kojelauta, vanhoissa malleissa se oli minusta tyylikkäämpi. MB taas on ottanut aimo harppauksen tyylisä niin sisältä kuin ulkoa verrattuna vanhaan koriin. Uusi E-sarjan farkku Avantgardena mustalla ulkovärillä ja beigellä sisustalla, nam!!

      
  • Kyllä Audi parempaan suuntaan on menossa selkeästi. Vielä kun A4:n rumuudesta ja TT:n USKOMATTOMASTA rumuudesta päästään niin kelpo pelejähän ne...

      
  • TM:ssä luki jokin aika sitten että Audi on asettanut työryhmän jonka tarkoituksena on saattaa Audi takaisin Takavetomaailmaan Bemun kampittamisexi. Aziaa!!!!!!!

      
  • No makuasioista ei saa kiistellä, mutta toisaaltahan ne on ainoita, mistä voi kiistellä.. :smile: Minusta myös TT on ruma, mutta A4 yksi parhaimman näkösistä, ellei paras luokassaan. Sisätilojen viimeistely ja design ovat ainakin ylivoimaisia, tosin ennakkokuvat faceliftatusta C-sarjasta lupaavat myös hyvää.

    Nykyään mielestäni kaikki Audin mallit TT:tä lkuunottamatta ovat erityisen onnistuneita ulkonäöltään. TT taas on yksi rumimmista sporteista mitä tulee äkkiseltään mieleen.

      
  • Audi RS6 plus rajoitettu 280km/h.
    Mutta sitten oli vielä joku muu.
    A6 tulee ajan kanssa varmasti lisää koneita.

      
  • Tarkoitan tietysti tätä NYT myynnissä olevaa RS6:sta jos et ymmärtänyt. 450 hepoa 4,7s ja 250km/h. Mutta kovempaa luvassa luin engelsmanni lehdestä. Tämä Rs6 plus melkein yhtä kova kuin engelsmannin lehdessä... 280km/h tää RS6 mut engelsmanni lehdessä Audil oli 298km/h farmarilla huiput. Ja valmistuksessa se on... mutta en ole nähnyt tätä missään muussa lehdessä-

      
  • Uskoisin vahvasti että Audi A6 (tämä uusi) ottaa ykkössijoja eri lehdissä. MUTTA testithän ei kerro kaikkea...

      
  • Toivottavasti on tehty paremmin kuin uusi kolmonen. Kymmenen kuukautta takana ja noin kolme kuukautta huollossa. Ongelmia ainoastaan jarruissa, moottorissa ja viimeistelyssä. Ajo-ominaisuudet ainoa valopilkku ko. vekottimessa. Taitaa olla taakse jäänyttä elämää tuo 'premium' luokka. :cry:

      
  • Saako olla eri mieltä? Mielestäni nykyinen A4 on yksi kauneimmista autoista, ja harkitsin itsekin auton hankintaa vuoden alussa (Avant 1.8T). Vaa'an käänsi ystäväni surulliset luotettavuuskokemukset ja stockan palvelu.

    Uusi A6 on sen sijaan minusta ruma. Nykyinen A6 on jotenkin sulavaisempi, en pidä uudesta maskista. Mieli voi tietysti muuttua. Pidin uutta 5-sarja bemua aika onnettomana, mutta jotenkin on nyt silmä siinäkin alkanut lepäämään ja autohan on kaunis!!

    Vielä kun olisi oikeasti varaa noihin isoihin autoihin. Lisävarustehinnat ovat perusteettoman kovat näissä bemuissa ja Audeissa. A4'ää katsoessani hinta meni pilviin kun halusin nahkapenkit, kattoluukun yms. Budjetti meni aivan pipariksi. Ei se nahka tai kattoluukku niin paljon parempi 'premium' merkeissä ole. Köyhä ei voi kuin valittaa.... :tongue:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit