Audi A4 Avant/Peugeot 407SW

20 kommenttia

Pitaisi lahipaivina paattaa kumman naista autoista ottaisi seuraavaksi kolmeksi vuodeksi ....Mielipiteita ???

  
  • Audillahan on neliveto ja tehokkaammat moottorit, mutta hintaa voi tulla enemmän.

      
  • Peugeot on kauniimpi, mutta on täysin varmaa, että sen kanssa on murheita enemmän.... Toisaalta, jos haluaa taas laatua ja hyvän ulkonäön niin miksei sitten Audi A3 Sportback vai mikä sen 5-ovisen nimi olikaan? Kyllä siihen mahtuu elleivät lapset ole yli 197-senttisiä ja ellei omista kolmea bernhardilaista.

      
  • Mulla oli sama mietintä päällä 2 kk sitten. Kävin kuitenkin koeajamassa Saab 9-5 Wagonin (2,0t Linear Business Aut), eikä Audi ja pösö enää kiinnostanutkaan (varsinkin kun sai bi-xenonit kaupan päälle). Saabbi on ollut nyt pihassa pari viikkoa, ja olen tyytyväinen.

      
  • Itse valitsin 407 SW sportin eikä ole tarvinnut katua.

      
  • Audi A4 on suuntavakaa auto, hyvä ajettava ja tarkka ohjaus. ESP:kin toimii hienosti ja sen voi kytkeä pois päältä. Hyvä ääritilanteissa. Se on talviautona ihan omiaan ylivoimainen talvitestivoitto. Nelivetotestissä voitto ja viisi tähteä. Päihittänyt moneen otteeseen C-mersun, Volvo S60:n ja BMW 3-sarjan, mm. diesel-testissä ja ihan normaalissakin testissä.
    Ainoa missä Audi on jäänyt jälkeen ominaisuuksissa on melutaso josta se on saanut 7-8, muut kilpailijat 8-9.
    Audi on luotettava auto, joka ei ainakaan ruostu. Vikatilastoissa se on pärjännyt hyvin, eli vähävikainen auto.
    Peugeotilta puuttuu neliveto, talviominaisuudet (niistä en tiedä toivottavasti ei 607:n tasoa vaan 307:n), jousitus on hyvä ja hyvin hallittava auto. Tehokoneet puuttuu vielä Pösöistä.

      
  • Kiitos vaan feedback'sta. Viela yksi asia... Miten olisi jalleenmyyntiarvojen kanssa..Onko Audi huomattavasti parempi kuin Peugeot???

      
  • Audi säilyttää aika hyvin arvonsa, tottakai mersu säilyttää vielä paremmin. Mutta kyllä Audi kuuluu arvonsa säilyttäjien kärkipäähän. Peugeotista en tiedä, arvo laskee varmaan "tavallisten" autojen tapaan.

      
  • Lainaus:
    11.10.2004 klo 13:56 Tuomas kirjoitti
    Audi säilyttää aika hyvin arvonsa, tottakai mersu säilyttää vielä paremmin. Mutta kyllä Audi kuuluu arvonsa säilyttäjien kärkipäähän. Peugeotista en tiedä, arvo laskee varmaan "tavallisten" autojen tapaan.

    Ihan vain mielenkiinosta: onko tuo "mutu"-tietoa vai faktaa? Jos faktoja, voisitko informoida lähteen.

      
  • Lainaus:
    08.10.2004 klo 22:12 marvinlee kirjoitti
    Itse valitsin 407 SW sportin eikä ole tarvinnut katua.


    Mistä olet jo onnistunut saamaan SW:n??? Siis kässäsin niin että sulla on kokemusta jo enemmän kun ei ole tarvinnut katua...

      
  • Kysymyksestä "kumman ottaisin 3 vuodeksi" saan käsityksen, että valitset työsuhdeauton. Onko sillä niin väliä, se on leasinkipeli, ei ole oma, huollot, vakuutukset, bensat ym. kuuluu pakettiin. Maksat toki veroa jonkun verran. Jos näin on, valitsisin 407 SW:n. Se on täysin uusi auto, Audi on aika pitkään ollut sen näköinen kun on. Itselläni ollut 3 Audia ja 1 Pösö.

    Jos laitat omaa rahaa likoon n. € 40.000,- on asia varmasti aikalailla erilainen, eikö? Kyse on miten virtaa riittää tilillä. Silloin puuttuu peliin jälleenmyyntiarvo, väliraha uuteen jossain vaiheessa, huoltokustannukset, polttoainekulut, vakuutusmaksuluokka jne. Tässä tapauksessa saattaisin valita varman päälle, Audin. Vaikkakin 407 kiinnostaisi hitosti.

      
  • Lainaus:
    11.10.2004 klo 18:43 Rammy kirjoitti
    Lainaus:
    11.10.2004 klo 13:56 Tuomas kirjoitti
    Audi säilyttää aika hyvin arvonsa, tottakai mersu säilyttää vielä paremmin. Mutta kyllä Audi kuuluu arvonsa säilyttäjien kärkipäähän. Peugeotista en tiedä, arvo laskee varmaan "tavallisten" autojen tapaan.

    Ihan vain mielenkiinosta: onko tuo "mutu"-tietoa vai faktaa? Jos faktoja, voisitko informoida lähteen.

    No Audin arvonsäilyttämisen olen huomannut, vanhasta Tekniikan Maailmasta. Mutta se koskikin jo kymmenen vuotta vanhoja autoja. Myimme Audi 80, 8 vuotta sitten ja siinä oli todella hyvin pysynyt arvo.
    No nuo edeltä mainitut asiat eivät kovinkaan paljon paina miten Audi nykyään säilyttää arvonsa. Mutta ihan lehdistä katsomalla olen huomannut kuinka hyvin Audi on säilyttänyt arvonsa (liikkeiden myynti-ilmoitukset), noin suurin piirtein, samalla tavalla olen huomannut kuinka bemut ja mersutkin säilyttävät arvonsa. Tämä on ehkä enemmän "mutu"-tietoa, mutta ainakin melko hyvin paikkaansa pitävää. Kyllä Audi aika hyvin arvonsa säilyttäää.
    Kannattaa tehdä vertailla muiden autojen kesken, ja katsella paljon autoliikkeiden lehti-ilmoituksia. En ole varsinaisia tutkimuksia lukenut, mutta onhan se jo todettu että Audi säilyttää arvonsa. Eikö se ole aika itsestään selvyys? No mersu on vielä suurempi itsestään selvyys...

      
  • Aika moni automyyjä on sanonut, että Audi pitää hintansa "hävyttömän" hyvin (hävyttömän hyvin = erään Veho-myyjän kommentti). Omasta mielestäni audi pitää hintansa keskimääräistä paremmin, varsinkin käytettynä hankittuna.

    Peugeotti on päinvastainen juttu. Ainakin pökötti 406 tiputti hintaa lujaa tahtia mutta toisaalta käytettynä hinta on ominaisuuksiin nähden erittäin kohdallaan.

      
  • Jos otat Audin, kannattaa ottaa nelivetoinen. Quattro on kyllä aivan ylivoimainen talvella. Ei jää paikalleen sutimaan eikä puske kiihdytyksessä kuten etuvetoinen.

      
  • Alla urli jota voisi hyödyntää tosin tuskin tuolla mitään hirveen uusia malleja on.
    http://www.automotiveforums.com/vbulletin/index.php

    Ja alla esimerkki Audin nelivedosta kyseisestä paikasta :-)

    Hello,

    I have AUDI A4, 1996, 2.8, Quattro.
    I cannot drive in position D - clutch does not get engaged so the car does not move. However, I can start with second gear (pos.2).
    Once the car starts to move, I can shift to D and drive as normal.
    If the car stops, I have to start with second gear again.

    Would do appreciate any idea and suggestions

      
  • Lainaus:
    12.10.2004 klo 14:02 tiet kirjoitti

    Ja alla esimerkki Audin nelivedosta kyseisestä paikasta :-)

    Hello,

    I have AUDI A4, 1996, 2.8, Quattro.
    I cannot drive in position D - clutch does not get engaged so the car does not move. However, I can start with second gear (pos.2).
    Once the car starts to move, I can shift to D and drive as normal.
    If the car stops, I have to start with second gear again.

    Would do appreciate any idea and suggestions

    Ykkösen kytkinlamellit kuluneet loppuun, suurehkon poljennan ja revityksen takia. Audin autumaatissa ne säädetään kakkosvaihteen pantoja kiristämällä erittäin tarkasti määrättyyn momenttiin.

      
  • Tulepa täältä kyselemään, miten hyvin mersu säilyttää tällä hetkellä hintansa. No, toki enemmän ongelmana vanha E-sarja, joista pari-kolme vuotta vanhoina pyytävät tähtitieteellisiä summia uuteen E-sarjaan (puhun nyt taksiautoista). Moni on jo nostanut kädet pystyyn ja vaihtanut suosiolla merkkiä kun pitäisi liiketoiminnasta jäädä muutakin kuin kulut. No, ehkä hieman off-topic, mutta kuitenkin.

      
  • Kuinkahan monta prosenttia takseista on mersuja? :confused:

      
  • Itse valitsisin ehdottomasti Audin. Enemmän moottorivaihtoehtoja ja mahdollisuus hankkia vaikka mitä lisävarusteita ja höystää erilaisilla paketeilla auto mieleisekseen. Niin ja moottoripuolella löytyy nelivetoisia malleja. Parempi ajettava ja turvallinen, ääritilanne käytös parempi kuin Pösössä. Tosin päivitetty malli tulee myyntiin vasta keväällä 2005. Takajalkatilat ja takakontti eivät ole häävit Audissa mutta ei ne taida olla kummemmat Pösössäkään. Audi on enemmän sellainen sporttifarmari kuin varsinainen farmariauto kuljetuskapasiteetin puolesta.

      
  • Lainaus:
    11.10.2004 klo 13:56 Tuomas kirjoitti
    Audi säilyttää aika hyvin arvonsa, tottakai mersu säilyttää vielä paremmin. Mutta kyllä Audi kuuluu arvonsa säilyttäjien kärkipäähän. Peugeotista en tiedä, arvo laskee varmaan "tavallisten" autojen tapaan.


    Minä taas vastaavasti olen ihmetellyt mitä vikaa niissä Audeissa oikein on ,kun niitä tuntuu saavan puoli-ilmaiseksi tuolta saksan maalta olipa kone mikä tahansa, 99-00 saa noin kymppitonnilla vaikka kone olisi 2,7 ja koppa avant sekä nelivedolla.Taitaa vain olla niin että Audit on saksan maalla todellisia jokapojan autoja, eikä mitään sen ihmeellisempiä kuin Peugeot 407:kään. vaikka suomessa yritetään Audille väkisin luoda premium leimaa.

      
  • Lainaus:
    14.10.2004 klo 21:04 pjg kirjoitti
    Minä taas vastaavasti olen ihmetellyt mitä vikaa niissä Audeissa oikein on ,kun niitä tuntuu saavan puoli-ilmaiseksi tuolta saksan maalta olipa kone mikä tahansa, 99-00 saa noin kymppitonnilla vaikka kone olisi 2,7 ja koppa avant sekä nelivedolla.Taitaa vain olla niin että Audit on saksan maalla todellisia jokapojan autoja, eikä mitään sen ihmeellisempiä kuin Peugeot 407:kään. vaikka suomessa yritetään Audille väkisin luoda premium leimaa.

    Eikö bemaritkin ole todella halpoja Saksan maalla ja vielä joka pojan autoja. Eikö mersukin ole osittain samassa asemassa?
    Audi on laadultaan ja ominaisuuksiltaan varmasti oikea premiumauto, ainakin hinnaltaan. :wink:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit