Taas Lexus osoittaa teknisen ylivoimansa!

19 kommenttia

Loistava esimerkki tästä on juuri tuloillaan oleva uusi Lexus LS 460. Juuri kun on hehkutettu Mersun 7-portaista automaattia, niin Lexus päättikin näpäyttää hieman Mercedestä, ja kehitellä 8-portaisen automaatin. Muistuttaakseen kuka kulkee kehityksen kärjessä! Väittelyähän tästä tietenkin syntyy, mutta näin asia vain on! Jopa aina Lexusta mollaava Tuulilasi-lehti kehui uutta LS 460 mallia tyylikkääksi. AutoBild taas totesi ,että Lexuksen uudet mallit vakuuttavat edistyksellisellä tekniikallaan, ja varsinkin uusi lippulaiva! Kun tähän vielä liitetään maailman paras ja kehittynein hybriditekniikka on kokonaisuus kasassa( siitä huolimatta, että sixpack todennäköisesti muistuttaa, että hybriditekniikkaa on kokeiltu Saksassa jo sata vuotta sitten WAU!) Tähän haasteeseen ei Mercedes pysty vastaamaan vuosiin eikä välttämättä koskaan! Muista "Premium" merkeistä puhumattakaan! Lyhyesti sanottuna: Lexus rulezz!

  
  • Lexuksen menestys ei riipukaan tuotteista; ne ovat huippuluokkaa. Ainoa este ovat asenteet. Mutta mitä voikaan odottaa kansalta, joka ostaa kalusteensa Sotkasta?

      
  • miten joku jaksaa jauhaa päivästä toiseen jostain Lexuksesta, viime vuonna niitä myytiin Suomessa 116 kpl. Miksi niistä pitää puhua joka toisessa threadissa menisitte ja ostaisitte sellaisen jos niin kovasti kiinnostaa...

      
  • Lainaus:
    04.02.2006 klo 11:44 GTAm kirjoitti
    .., viime vuonna niitä myytiin Suomessa 116 kpl. Miksi niistä pitää puhua joka toisessa threadissa menisitte ja ostaisitte sellaisen jos niin kovasti kiinnostaa...


    Saahan sitä puhua ja tarinoida pitää. Jotkut vain haluavat sulautua joukoon ja saavuttaa hyväksyntänsä samoin kuin valtion sosiaalidemokraattiset virkamiehet harmailla V70 Volvoillaan... Sitten on taas niitä, jotka haistattavat valtavirralle pitkät ja tekevät valintansa omien mieltymysten mukaan.

    Omistamaani automallia myytiin viime vuonna Tekniikaan Maailman taulukon mukaan peräti 11 kappaletta ja mitä sitten? Itse olen vain iloinen, jos sattumalta näen hengenheimolaisen liikenteen vilinässä.

      
  • Katselin myös sen ohjelman ja jos ei olisi rahasta kiinni, niin ostaisin ehdottomasti lexuksen, se pieninkin malli kävisi mulle. Ehkä sit joskus tai odotellaan perintöä tai lottonumeroita. Kaikenkaikkiaan lexus on hieno auto, ajanutkin olen, tosin en uusimpia malleja.

      
  • Lexus on varmasti hieno auto, mutta jos itse olisin autoa tuossa
    hintaluokassa ostamassa, ei siihen muita mahdu kuin audi, bmw tai
    mercedes. Saksalainen taitaa auton rakentamisen.
    Sehän on sitten koko eurooppa tuulipuku kansaa, jos ajatellaan
    lexusen menestystä tuossa hintaluokassa. :sunglasses:

      
  • Taitaa Lexuksella olla kohta tarve perustaa toinen myymälä Suomeen. Tammikuussa rekisteröitiin jo 25 kappaletta, joista 15 oli uutta IS:ää ja 6 hybridiä. Varmaan alkaa vähitellen jo huollon puolella tehdä tiukkaa laina-autojen kanssa jos halutaan pitää kiinni siitä ettei huollon ajaksi joudu tyytymään Toyotaan.
    Saan muuten oman IS:äni ilmeisesti toukokuussa. Aika tarkasti joutui pähkäilemään niiden varustepakettien kanssa. Taloudellisesti ajateltuna (jälleenmyyntiarvo) olisi varmasti ollut järkevää pitäytyä perusmallissa, mutta ahneus iski lopulta.

    LS-mallista kiinnostuneet/unelmoivat voivat katsella näitä esittelyvideoita.

    http://www.edmunds.com/insideline/do/PopUpVideoPlayer/videoID=20030899/pageCode=videopopup/articleId=108790

    http://lexus.jp/ms/2006detroit/

      
  • Lainaus:
    04.02.2006 klo 16:17 jr66 kirjoitti
    Lexus on varmasti hieno auto, mutta jos itse olisin autoa tuossa
    hintaluokassa ostamassa, ei siihen muita mahdu kuin audi, bmw tai
    mercedes. Saksalainen taitaa auton rakentamisen.
    Sehän on sitten koko eurooppa tuulipuku kansaa, jos ajatellaan
    lexusen menestystä tuossa hintaluokassa. :sunglasses:



    Itse vaihtaisin tuossa porukassa Autin (volkkari) Lexukseen, ja ottaisin vielä mukaan S-typen tahi XJ:n näin olisi kova porukka kasassa...Ehkäpä Hondan uusi Legend olisi myös syytä katsastaa!

      
  • Taisin jossakin keskustelussa heittää arvion siitä, että Lexus tulee nostamaan myyntiään ja rajusti. Kyllähän noita Bemareita ym. parkkipaikat pursuaa ja kukaan ei kiinnitä paljoa huomiota. Kannattaa kokeilla Lexusta, jos haluaa naapurin kiinnostuvan. Eikös se ole juuri se "imago" joka näitä preemiumeja ostattaa?

      
  • "miten joku jaksaa jauhaa päivästä toiseen jostain Lexuksesta, viime vuonna niitä myytiin Suomessa 116 kpl", sanoi setä. No, jaksaahan hänkin osallistua Lexus-keskusteluun..

    Muuten, TODELLA kauniita naisia on Suomessa ehkä 116 kappaletta, mutta varmasti he vähäisestä määrästään huolimatta ansaitsevat huomiota; ketä kiinnostaa ne 2 711 343 rumaa?

      
  • Lainaus:
    04.02.2006 klo 20:19 Anders-Simo kirjoitti
    ... ketä kiinnostaa ne 2 711 343 rumaa?


    Niin... vanha vitsi tms, mutta riippuunee kuitenkin katsojan harmaan massan sisällöstä ja laadusta!

    Tänään BBC:n taivaskanavalta tuli uusintana TobGear, jossa valittiin mm. viimevuoden ruminta automallia. Ehdokkaat olivat ainoastaan SsangYoung tuotantoa ja valituksi tuli erään arvostetun 3-sarja. :D

    Eli, summa summarum. Ei niin vakavasti tätäkään travitse ottaa.

      
  • Lainaus:
    04.02.2006 klo 20:19 Anders-Simo kirjoitti
    TODELLA kauniita naisia on Suomessa ehkä 116 kappaletta, mutta varmasti he vähäisestä määrästään huolimatta ansaitsevat huomiota; ketä kiinnostaa ne 2 711 343 rumaa?

    Meikäläistä ei kiinnosta edes nuo 116, jos pitäisi ostaa AUTO, niin se olisi ehdottomasti Morgan 4/4 70th Anniversary. :tongue:

      
  • Lainaus:
    05.02.2006 klo 12:50 clacson kirjoitti
    Lainaus:
    04.02.2006 klo 20:19 Anders-Simo kirjoitti
    TODELLA kauniita naisia on Suomessa ehkä 116 kappaletta, mutta varmasti he vähäisestä määrästään huolimatta ansaitsevat huomiota; ketä kiinnostaa ne 2 711 343 rumaa?

    Meikäläistä ei kiinnosta edes nuo 116, jos pitäisi ostaa AUTO, niin se olisi ehdottomasti Morgan 4/4 70th Anniversary. :tongue:


    Ei yhtään pöllömpi vaihtoehto, ainakaan kesäautoksi!

      
  • Lexus on varmasti mahtava auto ja uskoisin että parempi kuin esim Mercedes tai BMW, mutta kaikki eivät tee autovalintaansaa pelkän järjen perusteella ja hyvä niin. Aika monet valitsevat tunteen perusteella ja mielestäni Lexuksessa ja muissakaan japanilaisissa autoissa ei ole "sitä jotain" mitä esim Mercedeksessä tai Jaguarissa on. Olen sosittain sitä mieltä että parhaat ja varsinkin laadukkaimmat autot tehdään japanissa mutta silti en Lexuksesta unelmoi, mutta esim. Mersun CLS on toivelistan kärkipäässä vaikka tuttavalta onkin hajonnut sellaisesta vaihdelaatikko kolme kertaa alle vuoden aikana.
    Siinä on silti se oma fiiliksensä... Uskaltaisinko jopa sanoa että nämä lexuksen jumaloijat saattavat olla tylsiä ihmisiä jotka valitsevat autonsakin värin sen mukaan missä ei näy kura parhaiten, sen sijaan että valitsisivat sen mikä näyttää parhaimmalta?

      
  • Lainaus:
    04.02.2006 klo 19:47 Rampe2 kirjoitti
    Taisin jossakin keskustelussa heittää arvion siitä, että Lexus tulee nostamaan myyntiään ja rajusti. Kyllähän noita Bemareita ym. parkkipaikat pursuaa ja kukaan ei kiinnitä paljoa huomiota. Kannattaa kokeilla Lexusta, jos haluaa naapurin kiinnostuvan. Eikös se ole juuri se "imago" joka näitä preemiumeja ostattaa?


    Varmasti. Ja helppoahan se on, jos myynti ollut pari kappaletta ja nyt 116 kpl, niin äkkiähän sitä tuosta eteenkinpäin saa muutaman sadan prosentin myynnin kasvun aikaiseksi.

    Imagosta en tiedä, minua ei ainakaan hetkauta vaikka naapuriin Lexus ilmestyykin, auto ei herätä minussa mitään tunteita. CLS sen sijaan saattaisi jo saada vähän huomiotakin.

    Ottaen huomioon suomalaisen verotuksen tasapäistävän vaikutuksen, teen oletuksen ettei näitä Lexuksiakaan niin kovin paljon tule katukuvaan ilmestymään vaikka täällä niin hehkutetaankin...

      
  • Lainaus:
    05.02.2006 klo 21:51 Thorne kirjoitti
    Aika monet valitsevat tunteen perusteella ja mielestäni Lexuksessa ja muissakaan japanilaisissa autoissa ei ole "sitä jotain" mitä esim Mercedeksessä tai Jaguarissa on. Olen sosittain sitä mieltä että parhaat ja varsinkin laadukkaimmat autot tehdään japanissa mutta silti en Lexuksesta unelmoi, mutta esim. Mersun CLS on toivelistan kärkipäässä vaikka tuttavalta onkin hajonnut sellaisesta vaihdelaatikko kolme kertaa alle vuoden aikana.
    Siinä on silti se oma fiiliksensä... Uskaltaisinko jopa sanoa että nämä lexuksen jumaloijat saattavat olla tylsiä ihmisiä jotka valitsevat autonsakin värin sen mukaan missä ei näy kura parhaiten, sen sijaan että valitsisivat sen mikä näyttää parhaimmalta?


    Niin tässä lähiaikoina tuli ohjelma jossa sanottiin jos itsetunto kohdalla niin itäauton maine ei häiritse (koeajossa skoda) :grin:

      
  • Teknisesti ja laadullisesti Lexus on vähintään samalla tasolla, ellei edelläkin, mutta ne perusasiat onkin sitten toinen juttu. Ne samat asiat on edelleen voimassa, mitä monessa yhteydessä on kritisoitu, eli sisätilojen puutteellinen laatuvaikutelma, isoimman mallin kohdalla mitäänsanomaton muotoilu ja mikä ehkä tärkeintä, todella vähän valinnan varaa moottoreiden, vaihteistojen, värien ja varusteiden kanssa. Ok, tuolla saadaan tuotantokustannuksia laskettua, mutta tuon luokan auton ostaja on tottunut saamaan esim juuri sen värisen sisustan kuin haluaa tai vaikkapa diesel moottorin.

    Tuon luokan kiistaton johtaja on kuitenkin edelleen S-sarjan Mb, niin tehojensa (235 hv diesel - 612hv bensa), mallivalikoimansa, myyntimääriensä ja varusteluvaihtoehtojensa puolesta. Myös se viimeistely ja laatuvaikutelma on sillä tasolla, kuin tuon luokan johtajassa pitää olla. Tätä mieltä on ollut vissiin kaikki lehdistö, joka tuota on kokeillut, saa nähdä, millaisia kommentteja Lexuksesta tulee.

    [individual muokkasi tätä viestiä 06.02.2006 klo 09:56]
      
  • Tottahan Lexus on laadukas auto, mutta täytyy kyllä yhtyä kommentteihin joissa ihmetellään merkin herättämiä kovia intohimoja tällä palstalla. Satuinpa juuri eilen uuden IS:n vierelle pariksi kilometriksi nelikaistaisella sisääntulotiellä, ja yritin taas kerran löytää jotain persoonallista ja säväyttävää uuden Lexuksen olemuksesta. Sorry, vaan mutta ei "tuntunut" missään. Auto on perin juurin niin "kevytpeltisen" ja eri saksalaismerkkejä muistuttavan kopion näköinen kuin ennenkin.
    Tuolla vauhdilla nykyiset Toyota-ja Lexus-liikkeet voidaan sulkea parin vuoden päästä. Korealaiset tulevat menemään heittämällä ohi uusimmilla malleillaan. Ja niihin saa jo automaatin dieseleihinkin. Uudet automaatti-diesel-Sonatat syrjäyttävät Avensikset taksitolpilla jo ensi syksynä.

      
  • Minusta taas uudet maalisarjat IS ja GS näyttävät varsinkin edestä erittäin hyviltä, joten petyin LS:n mielestäni mitäänsanomattomaan muotokieleen.

      
  • Onko tietoa onko uudesta IS:stä tulossa farkkua edeltäjänsä tapaan? Vanha oli ruma kuin fan, mutta uusi muotokieli voisi näyttää paljon paremmalta...

    Muutenkin Lexuksen myyntiä kilpailijoihin verrattuna haittaa kori- ja moottorivaihtoehtojen vähäisyys. Kyllä esim. GS pärjää varmasti ihan hyvin jos sitä verrataan vaikkapa BMW:n 530i ja 545i -mallien yhteenlaskettuun myyntiin.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit