Tippuko Opel...nouseeko Toyota

12 kommenttia

Opelille tulee nyt uusi Astra varmasti myynti nousee Opelilla, mutta kuinka paljon, se onkin toinen juttu. Pääseköhän uusi Astra myyntilistojen kärkeen? Jos pääsee, pysyköhän kauan, epäilen. Opelilla on tullut kohtalaisesti uusia malleja viime vuosina signum, vivaro, vectra ja astra. Ja silti Opel on tippunut... tippuukohan se vieläkin.. tietysti Astra jaksaa hetken kannatella Opelia... mutta entä parin vuoden päästä.

Toyota jyrää... olisi kiva saada vaihtelua. Pian kaikki ajaa Toyotalla, onhan se luotettava auto. Toyotalla on hyvin myynti kasvannut ja uusia malleja tulee. Toyotalla on rahaa... Toyota on nyt ylivoimainen... Nouseeko Toyota vielä?

Itse toivon että ostettaisiin erilaisia autoja... ja jokainen ostaisi auton omien mielipiteiden mukaan eikä yhtenä massana.

  
  • Kyllä minäkin toivoisin, että ihmiset ostaisivat monenlaisia autoja. Enemmän saisi mennä Alfa-Romeota, Lexusta, Cadillacia, Jaguaria, Chrysleriä, Subarua jne.... Tarvitseeko kaikkien ajaa punaisella Corollalla tai harmaalla Astralla?

      
  • Eiköhän olisi parasta, että kaikki ostaisivat sellaisia autoja, joita oikeasti tarvitsevat? Samalla voisi unohtaa tämän status-pelleilyn ja keskittyä olennaiseen.

      
  • Se on totta cadillaceja niin edelleen. Ihmiset ovat pelkureita autojen ostossa. Daewoo ja Hyundai ovat varmasti parempia kuin monet muut merkit.
    Suurin syy on varmaan se että ihmiset ei tiedä autoista paljon mitään. Corollan kanssa "pakolliset huollot" neljä kertaa kuin muilla kilpailijoilla kaksi taikka kolme. Ihan sama onko vika vai huolto kun se kumminkin menee takuuseen.
    Avensiksessa piti käydä viis kertaa ja passatin kans 2-3kertaa huollossa. Passattiin voi tulla 2-3vikaa niin sit ne on tasoissa huolto-ja korjauskäynneissä.
    Tässä oli tämmösiä hassuja esimerkkejä!

    :wink:

      
  • Ostan auton sen perusteella jos itse pidän siitä, mikä henkilökohtaisesti tuntuu parhaalta. Pitää tutustua moniin autoihin ennenkuin ostaa auton.
    Minä en mieti mitään statusjuttuja...

      
  • Lainaus:
    16.05.2004 klo 12:05 TK-85 kirjoitti

    Minä en mieti mitään statusjuttuja...


    Mutta valitettavan moni miettii. Siksi tämä touhu on menossa kohti sadalle ihmiselle tarkoitettuja tilahirmuja tai 500 kilowatin katuhirviöitä - tarvitsi tai ei.

      
  • Lainaus:
    16.05.2004 klo 15:02 Veijo kirjoitti
    Lainaus:
    16.05.2004 klo 12:05 TK-85 kirjoitti

    Minä en mieti mitään statusjuttuja...


    Mutta valitettavan moni miettii. Siksi tämä touhu on menossa kohti sadalle ihmiselle tarkoitettuja tilahirmuja tai 500 kilowatin katuhirviöitä - tarvitsi tai ei.


    Tarkoitat siis amerikkalaista kulttuuria?

    Itse ajan Alfa Romeo 156:lla, mutta en ostanut sitä minkään statuksen takia. Ostin sen kauniin ulkomuodon, tehojen ja loistavan/urheilullisen ajettavuuden vuoksi. Monet, ketkä omistavat Toyotaa yms. volyymimerkkejä, olivat ihmeissään. Miksi ostit tuollaisen. Siinähän on vain vikoja ja ruostetta. Kumpiakaan ei ole vielä ollut.. Ehkä kyse on myös tottumuksesta. En minäkään enää osaa vaihtaa merkkiä, kun tähän olen tykästynyt. Toyotan myynnin on taannut pitkään palvelu sekä hyvä hyvitys vaihdossa eri merkkisestä autosta Toyotaan.

      
  • Tarkoitan ihan Eurooppaan asti juurtunutta kulttuuria, johon kuuluu auton moottoritehon ihannointi, suhteettoman suuri paino ja kulutus sekä asian perusteleminen itselleen milloin milläkin turvatyynyllä, sivutörmäyssuojalla, elektronisella vakautusjärjestelmällä ja ties millä härpäkkeillä.

    Kyse on tietenkin makuasioista, mutta itselleni tärkeintä on luotettavuus, riittävän hyvä ajettavuus, vähäinen kulutus, toimiva huoltoverkosto, pienet vakuutukset + ylläpitokulut (esmes varaosat) sekä tieto siitä, että autosta saa jotain kun sen joskus myy eteenpäin. Kun edellämainitut kriteerit täyttyvät, valitsen auton sen mukaan, mikä ei ainakaan erityisemmin ärsytä. Ja toki tilat tarpeen mukaan.

    Minulle autoilussa on kyse nimenomaan liikkumisesta ajotavaltaan turvallisesti paikasta toiseen. Jos haluaisin todistella ajotaitojani, ajaisin kilpaa suljetulla radalla.

    Ja ei, en omista Toyotaa enkä ole koskaan omistanutkaan. Ehkä vielä joskus omistankin.

      
  • ..tut se Opel mihinkään tipu.
    Uutta mallia pukkaa, että alta pois (kts uusin Auto Zeitung).

    Tässä on nyt vain yksi probleemi - täytyy ostaa diesel farkku.
    Opelille tulee uusi 1.9CDTI 150hv diesel. Nyt syksyllä sen saa uuteen Astra farkkuun (http://kmed52.adx.nu/hserver/SITE=DINSIDE.NO/AREA=DINSIDE.MOTOR.BIL.SPIONBILDER.OPEL.103902/AAMSZ=1X1/PP=1/KEYWORD=/PAGEID=056643831776455045) ja 2005 ekalla vuosineljänneksellä faceliftattuun Vectraan (http://www.autoweek.nl/forum/read.php?f=12&i=44848&t=44848).
    Kummanko ostan vai molemmat ?
    :smile:

    PS: TM nettiin ei tahdo päästä sisään Operan selaimella, MS Explorer kyllä toimii.

      
  • Itse tilasimme vaimon kanssa uuden Corollan (1.6 Sol Wagon)

    Toyota ei ollut alkujaan ensimmäisenä mielessä ja paljon olisi persoonallisempia vaihtoehtoja olemassa, mutta lopulta Corolla tilattiin ja syynä oli pitkälti se, että tässä on joka sentti kiinni omaa rahaa, muutamaksi vuodeksi ja todellakin halusimme elämäntilanteessamme "varman nakin" allemme. Tietenkään se ei ollut ainoa syy, vaan perusteellinen koeajo, varustelu, ominaisuudet, ym. vaikutti valintaan kokonaisuutena. Ja se lopullinen hintalappu.

    Jos kyseessä olisi ollut vaikkapa työsuhdeauto valinta olisi ollut ehkä ns. uskaliaampi.

    Siitä kyllä risuja Corollalle, että värikartassa ei ole kovin paljoa mielikuvitusta käytetty. Perusvärejä ja muutamia johdannaisia, mutta aika "harmaalle" se tuntui. Itsekkään emme löytäneet mitään erityistä suosikkiväriä, mutta "cool blue" ajakoon nyt asian...

      
  • Menee off topikiksi mutta:

    Lainaus:
    16.05.2004 klo 21:45 sha kirjoitti
    PS: TM nettiin ei tahdo päästä sisään Operan selaimella, MS Explorer kyllä toimii.


    Minulla ei ole minkäänlaisia vaikeuksia Oopperan kanssa... Käytätkö vanhempaa versiota (minulla 7.23)?

      
  • Ongelma on siinä että autoja ei myydä ainoastaan Suomessa. Esim. saksassa (autojen mekka) Corollaa myydään yhtä paljon kun Agilaa.

    Saksassa autolla on suurempi merkitys kun suomessa..

      
  • Ihmiset ei tosiaan tiedä autoista kun sen mitä mainoksiisa kerrotaan. TM:ssä oli taas kuukauden eniten myyneet eniten myyntiään kasvattaneet. Jälkimmäisissä kärjessä Seat Toledo ja muut viimeaikoina paljon mainostetut autot. Muita esimerkkejä Mazda6 & Nissan Primera(maailman rumimpia autoja). Kyllähän sitä aina ostaa mielummin auton jota naapureilla tai kavereilla ei oo. Varsinkin jos auto on parempi :tongue:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit