Lexus IS 350

36 kommenttia
«1

http://www.rsportscars.com/eng/cars/lexus_is350.asp

Erittäin komea auto. :sunglasses: Toivottavasti hinta jää kohtuulliseksi kun se tänne Suomeen tulee. Moottori vaikuttaa erittäin hyvältä. Jos verrataan Mersun 3,5-litraiseen V6-moottoriin, niin sekä tehoa että vääntöä on enemmän. Miinukset siitä kun vaihtoivat rivikuutosen veekuutoseen. :frowning:

  
  • Tuo 3,5 V6 ei ainakaan aluksi tule Eurooppaan. Kysyntää ei ole tarpeeksi.

    PS. Mukavaa videokuvaa Lexuksen tulevan superurheiluauton Nürburgring-testeistä löytyy täältä:
    http://www.edmunds.com/insideline/do/Features/articleId=105484

    Löytyykö täältä sellaista asiantuntijaa joka moottorin äänen perusteella voisi sanoa onko kyseessä V8 tai V10? Moottorin tyyppi on tarkoituksella jätetty kertomatta julkisuuteen, vain yli 500 hv:n teholukema on paljastettu.

    [olmi muokkasi tätä viestiä 01.05.2005 klo 09:38]
      
  • Moottorin ääni oli todella hämäävä!
    Se kuulosti hyvin viriteltyltä 4-koneelta, varsinkin siinä kadulla lähtiessä. Ehkä tässä ei ollut tuotantoon tuleva kone ollenkaan?
    Toyotalla on heittää joko V8 tai V10. Muttei vaikuttanut keskimoottoriselta autolta, ja V10 tarvitsee jo pitkää nokkaa vrt. Viper jos kone on keulilla. V8:a ei nykypäivänä ole temppu eikä mitään ottaa +500 hv pumpulla tai ilman.

      
  • Veikkaisin yläkireetä kasikonetta. BMW teki "formulatyyliin" V10 koneen ennenkuin oli sääntömuutokset taottu läpi, sitä ennen heillä yhtä iso V8 käytössä. Tuo tulee markkinoille (jos tulee) siinä vaiheessa kun F1 myllyt on V8 mallia. Peeärrää tässä haetaan, kenties Ferrari F430:n haastajaa autokauppaan.

      
  • Ulkomuoto ei tuossa Lexuksessa oikein innostanut, mutta tässä toinen Japsi joka ainakin omasta mielestäni jo muotojensa puolesta puhuttaa; www.automotorundsport.de/d/47297

      
  • Meikäläiseen tuon uuden Lexus 350:n ulkonäkö kolahti. Hyvännäköinen auto kaikin puolin. Myös sivuprofiili on linjakas ja tasapainoinen eikä pilattu kuten esim. 407 pösön.
    Oli muuten hyvä esimerkki (oliko Puskurissa) kuinka auton sivuprofiili parani heti kun etupyöriä siirrettiin tietokoneohjelmalla eteenpäin.

    Siispä Lexus saa täältä sivuprofiilista 10 pistettä

      
  • Tyypillinen japsi, joka yrittää olla vaikuttava olematta oikeastaan minkään näköinen. Kuinka helkkarissa joku voi pitää tuollaista kökköä hyvän näköisenä!

    [Vinnes muokkasi tätä viestiä 01.05.2005 klo 22:14]
      
  • Jännä ilmiö Lexus Europessa, että eivät yhtään nelivetomallia Euroopan markkinoille, vaikka kilpailijat, BMW, MB, Jaguar jne. kasvattavat kaiken aikaa 4-veto mallien tarjontaa. Kyselin nimittäin GS 300 AWD:tä, joka kyllä Lexukselta löytyy, mutta vain jenkkimarkkinoille. Sanoivat samoin uudesta IS mallista, että AWD:tä ei tulla Suomessa näkemään, joten täytyy haaveilla jostain muusta.

      

  • Hämmästyttävästi tuli uusi Hyundai Sonata tuosta peräosastosta mieleen.

      
  • Lainaus:
    02.05.2005 klo 08:22 wxyz kirjoitti
    Jännä ilmiö Lexus Europessa, että eivät yhtään nelivetomallia Euroopan markkinoille, vaikka kilpailijat, BMW, MB, Jaguar jne. kasvattavat kaiken aikaa 4-veto mallien tarjontaa. Kyselin nimittäin GS 300 AWD:tä, joka kyllä Lexukselta löytyy, mutta vain jenkkimarkkinoille. Sanoivat samoin uudesta IS mallista, että AWD:tä ei tulla Suomessa näkemään, joten täytyy haaveilla jostain muusta.


    Eiköhän nuo AWD-mallitkin lopulta tule tänne. Voisi kuviteella että kyseessä on kysyntäpiikkien tasaaminen, eli nyt kakki mitä saadaan valmistettua menee Amerikkaan ja elokuussa tulee vielä Japani mukaan. Kun kysyntä on tasaantunut näissä paikoissa autoja varmaan riittää myös tänne.

    Itseä kiinnostaa käsivaihteinen IS 250, loppuvuodesta käyn koeajolla ja katson sitten minkälainen diili on tarjolla.

    Vanhan IS-mallin heikkoudet olivat mielestäni:
    1. Sisustuksen ulkonäkö
    2. Dieselmoottorin puute
    3. Teknisesti kilpailijoita jäljessä

    Uuteen malliin nämä on ainakin päällisin puolin korjattu, mutta vasta koeajolla näkee totuuden.

      
  • Hyvältähän nuo uudet Lexukset (IS ja GS) vaikuttavat. Mikäli hinta varusteltuna on kohdallaan saattaa tuo IS ruveta todella kiinnostamaan.

    Muotoilu osuu mielestäni kohdalleen, eli ovat "balanssissa" ilman liikoja ylityksiä. Myöskin näiden "karu" muotoilu miellyttää, kun liiat ylimuotoillut yksityiskohdat on karsittu minimiin.

      
  • Kauneus on aina katsojan silmissä sanotaan.

    Vinnesille nyt kuitenkin sen verran että en todellakaan pidä omaa automakuani muotoilun suhteen niin omituisena että sana "kökkö" olisi oikea termi kuvaamaan sitä.

    Ettei Vinnesin mielestä nyt vain satu hyvännäköisen auton keulalla olemaan väärä logo tai takana väärä valmistusmaa :sunglasses: Minulle ne kumpikin taas ovat täysin sopivat.

      
  • Varmasti hyvä peli, mutta jotenkin se ei muotoilultaan oikein iske minuun. Vähän liikaa siinä on piirteitä muista eikä oikeastaan mitään sellaista omaa joka erottaisi sen joukosta. Ehkä se on tarkoituskin...

    Toisaalta minusta BMW:n nykymuotoilukaan ei ole minusta aivan viimeisen päälle, siinä on menetetty jotain "alkuperäistä". Ihan hyvännäköisiä ne Bemarit ovat, mutta samaa "kauneutta" niissä ei enää ole kuin ennen.

      
  • "Ettei Vinnesin mielestä nyt vain satu hyvännäköisen auton keulalla olemaan väärä logo tai takana väärä valmistusmaa Minulle ne kumpikin taas ovat täysin sopivat." (HäRVeli)

    Ei satu. Se vain ei mielestäni ole mitenkään erikoisen, saati hyvän näköinen, vaikka onkin Lexus ja valmistettu Japanissa.

      
  • Lexuksen VDIM-ajonvakautus vaikuttaa toimivan selvästi BMW:n DSC-järjestelmää paremmin, ainakin näiden USA:ssa filmattujen kokeiden mukaan. Kyseessä on klassinen tilanne jossa oikean- ja vasemmanpuoleisten pyörien välillä on selvä kitkaero.

    http://homepage.ntlworld.com/edward.khan/Pics/GS430%20keeps%20it%20straight%20with%20the%20new%20WDIM%20system.MPG

    http://homepage.ntlworld.com/edward.khan/Pics/Beemer%20loses%20it.MPG

    [olmi muokkasi tätä viestiä 05.05.2005 klo 16:24]
      
  • Kävin juuri äsken Toyota Kaivokselassa ja kysyin myyjältä uudesta Lexus IS 350 -autosta. Hän sanoi, että hänellä ei ole mitään tietoa siitä. Kerroin, että luin siitä eräältä englantilaiselta autosivulta. Myyjä sanoi, että jos sellainen tulee myyntiin, niin kyllä se tulee silloin tännekin myyntiin! :sunglasses:

    [J R muokkasi tätä viestiä 06.05.2005 klo 11:51]
      
  • Varsin pätevän oloisia pelejä sekä IS että GS ainakin kuvien ja speksien perusteella.
    Ainoa mikä epäilyttää, ja josta TM:kin antoi miinusta, on sisustuksen muovisuuden tunne.. Pitänee käydä katsastamassa auto ja toivoa ettei epäilykset käy toteen :smile:
    Yleisesti ilmiö tuntuu vaivaavan juuri jenkkiläisiä ja kaukoidän autoja, vaikka kaikki autot tehdäänkin "muovista". Tosin jenkkimakuun nämä autot pääasiassa suunnitellaankin. Ainakin itsellä tunnelma latistui kun istuin uuden Accordin sisään ja sisustuksesta löytyi sinisävyistä muovipuujäljitelmää massoittain.. Ja sitä ei edes rahalla saa vaihdettua muuhun. Muovipuu ei vaan ole mun juttu eikä varsinkaan sinisävyinen.

      
  • Lainaus:
    06.05.2005 klo 12:27 2mies kirjoitti
    Ainakin itsellä tunnelma latistui kun istuin uuden Accordin sisään ja sisustuksesta löytyi sinisävyistä muovipuujäljitelmää massoittain.. Ja sitä ei edes rahalla saa vaihdettua muuhun. Muovipuu ei vaan ole mun juttu eikä varsinkaan sinisävyinen.


    Minä olen luullut että 2,0 Accordissa on hopeanvärinen "koristelu" ja ainoastaan 2,4 litraisessa huippumallissa on puujäljitelmä, väriltään vaalea vaahtera. En toki ole 100%:sen varma tästä. Accordin sisustus on tosiaan vaatimattoman oloinen, navigointiscreenillä varustettu huippumalli on tosin jo parempi.

      
  • Tuo muovisuus on kyllä ihme juttu. Itse näin tuon GS:n jo vähän aikaa sitten ja sisustan pilasi kokonaan tuo halvan näköinen muovi. Tilannetta pahensi se, ettei jalopuutakaan ollut käytetty juuri nimeksikään, vaikka varmaan aitoa puuta olikin. Tätähän on juuri haukuttu myös kaikissa koeajoissa. Ihme juttu, kun ei kaukoidässä tai jenkeissä osata noinkaan yksinkertaista asiaa, latistaa mielikuvaa koko merkistä, ihan niinkuin joku kinder yllätysmunan lelu..

    Itse pidän tuota asiaa aika tärkeänä, koska juuri sisällähän sitä pääosan aikaa itse viettää ja sisustan tulisi olla viihtyisä.

      
  • Lainaus:
    09.05.2005 klo 10:01 individual kirjoitti
    Tuo muovisuus on kyllä ihme juttu. Itse näin tuon GS:n jo vähän aikaa sitten ja sisustan pilasi kokonaan tuo halvan näköinen muovi. Tilannetta pahensi se, ettei jalopuutakaan ollut käytetty juuri nimeksikään, vaikka varmaan aitoa puuta olikin. Tätähän on juuri haukuttu myös kaikissa koeajoissa. Ihme juttu, kun ei kaukoidässä tai jenkeissä osata noinkaan yksinkertaista asiaa, latistaa mielikuvaa koko merkistä, ihan niinkuin joku kinder yllätysmunan lelu..

    Itse pidän tuota asiaa aika tärkeänä, koska juuri sisällähän sitä pääosan aikaa itse viettää ja sisustan tulisi olla viihtyisä.


    Asia ei luultavasti ole osaamisesta kiinni vaan mausta. Lexus/Tojo tehdään pääasiassa(?) jenkki- ja kotimarkkinoille ja amerikan/japaninpoika tykkää muovisesta muovista :smile: Kaikki jotka jenkeissä ovat käyneet ovat varmaan huomanneet esim. ostoskeskusten muoviset puu- ja tiiliseinäjäljitelmät, autojen muhkeat muovikojetaulut etc. Sinne tuo tyyli uppoaa kuin häkä. Euroopassa taas arvostetaan enemmän aitoutta ja perinteistä selkeää tyylikkyyttä tyylin Rolssi. Paljon nahkaa, puuta ja aitoa materiaalia vähemmän "Tokyo by night" -tyyliä.

    Omaan makuun eurooppalaiset autot ovat vähemmän muovisen oloisia vaikka perusmateriaali olisikin täysin samaa. Lisäksi tuota muovipuuta ei täällä (onneksi) juuri harrasteta.

    Japanilaiset taatusti osaisivat tehdä erityylisä sisustuksia jos markkinamiehet niin sanoisivat. Onhan esim. puutyöperinteet siellä arvossa ja osaajia taatusti löytyy..

      
  • No olen siinä mielessä eri mieltä, että huippumalli LS430 ei ole niin muovinen sisältä kuin GS, vaikkei materiaalien laatu ihan Eurooppalaiselle tasolle ylläkkään. Ainakin ajamassani vuoden 2002 mallissa tuo kojelauta oli huomattavsti laadukkaamman oloinen kuin tässä uudessa GS:sä tai muissa japanilaisissa. Miksi he siihen sitten haluavatkin tehdä laadukkaan näköistä? Selityksenä lienee, että siinä kohtaa ei enää tarvitse säästää, niin voidaan tehdä hiukan laadukkaammista materiaaleista, niin hyvää kuin osataan..

    Tässä kohtaa tosin täytyy mainita, että mielestäni uusi 5-sarjan Bemu on laatuvaikutelmaltaan edellistä mallisarjaa jäljessä, muovin laatu on laskenut, kun taas 7-sarja on edelleen erittäin laadukkaista materiaaleista koottu. Samoin X3 on halvan oloinen sisätä, kun taas X5 on erittäin laadukkaan oloinen ja viihtyisä. Tiedän, että olen turhankin tarkka tästä, mutta se vaikuttaa oleellisesti viihtymiseeni auton sisällä. Siksi yleensä kai valitsenkin autoni akselilta Audi/Bmw/Mercedes, jossa mielestäni nämä ovat joitain poikkeuksia lukuunottamatta kunnossa, varsinkin kun valitsee vaalean tai mustan nahan ja jalopuu- tai alumiinilistat. Itse asiassa uusi IS kiinnostaa erittäin paljon, mutta pelkään sen tyssäävän halvan oloiseen ja muoviseen sisustaan, muttei tyrmätä ennenkuin sen näkee luonnossa..

    Itse "Tokyo by night" asenteella en usko tähän olevan kauheasti selitystä, koska tuohan tarkoittaa paljon valoja ja eri värejä, eikä niinkään halvan tuntuisia materiaaleja..

      
  • Tähän mennessä laskujeni mukaan 12 henkilöä on pohtinut Lexuksen "hienoutta" tai "muovisuutta". Onko kaikilla todella aikomus hankkia autonsa ko. hintaluokasta?? Onnittelen!!

      
  • Lainaus:
    10.05.2005 klo 11:32 MatLog kirjoitti
    Tähän mennessä laskujeni mukaan 12 henkilöä on pohtinut Lexuksen "hienoutta" tai "muovisuutta". Onko kaikilla todella aikomus hankkia autonsa ko. hintaluokasta?? Onnittelen!!


    Noin 43 000€ maksava uusi IS-malli on kyllä aika monen ulottuvilla..
    Muut Lexukset menevät pakollisilla varusteilla yli 70 000€ hintaluokkaan ja on totta, että niin kalliita autoja myydään Suomessa vähän. Noin 2000 kpl vuodessa???

      


  • Noin 43 000€ maksava uusi IS-malli


    Mihin arvioisi IS:n hinnasta perustuu? Käsittääkseni hintoja ei ole vielä missäänpäin maailmaa julkistettu.

      
  • Lainaus:
    10.05.2005 klo 13:28 jaheikki kirjoitti


    Noin 43 000€ maksava uusi IS-malli


    Mihin arvioisi IS:n hinnasta perustuu? Käsittääkseni hintoja ei ole vielä missäänpäin maailmaa julkistettu.


    Pelkkä arvaus, joka perustuu vastaavan BMW:n hintaan. 325i maksaa 45 800€. Käsivaihteinen IS 250 lienee haarukassa 41 000- 44 000€. BMW:n yläpuolelle ei alkaen hintaa voi nostaa, jos autoa aiotaan myydä, varsinkin kun BMW on hiukan tehokkaampi ja suorituskykyisempi.
    Vertaa hinnoittelua GS 300 - 530iA.

      
  • Tätä on ehkä turha kirjoittaa tänne, mutta onnistuin saamaan tietoja uuden Lexus IS-mallin ennakkohinnoittelusta muualla Euroopassa. Trendi vaikuttaisi olevan noin 8% nykyistä IS 200-mallia korkeampi hinta. Tämän mukaan uusi IS 250 maksaisi Suomessa 40 600€. Dieselmalli on muualla 5 % bensaa kalliimpi, joten sen hinta olisi 42 600€.

    Nuo olisivat hyvin kilpailukykyisiä hintoja. Saa nähdä yrittääkö Toyota Finland rahastaa ja nostaa hintoja reilusti enemmän. :kiss:
    Se ei yllättäisi minua.

      
  • Lainaus:
    13.05.2005 klo 12:51 olmi kirjoitti
    Nuo olisivat hyvin kilpailukykyisiä hintoja. Saa nähdä yrittääkö Toyota Finland rahastaa ja nostaa hintoja reilusti enemmän. :kiss:
    Se ei yllättäisi minua.


    Toisaalta vanha malli on ollut Suomessa huomattavan kallis vertailuryhmäänsä nähden verrattuna muun Euroopan hinnoitteluun. Korotuspaineita ei siis välttämättä ole.

      
  • Uusimmassa TM:ssä oli Autouutiset-palstalla seuraava juttu:

    "Lexus testaa parhaillaan nopeaa versiota uudesta IS:stä, jonka pitäisi antaa vastinetta BMW M3:lle ja Audi RS4:lle. Luvassa on viisilitrainen, liki 300 kW tuottava V8 eli mallimerkintä olisi IS500."

    Sellainen olis todella makea peli. :sunglasses:

      
  • BMW on kovaa vauhtia kehittämässä turbomoottoreita automalleihinsa - lieneekö syynä lisääntynyt kilpailu??

    http://newswheel.com/newswheel/stories/bmw-engines-blow.htm

      
  • Lainaus:
    19.05.2005 klo 10:28 MatLog kirjoitti
    BMW on kovaa vauhtia kehittämässä turbomoottoreita automalleihinsa - lieneekö syynä lisääntynyt kilpailu??


    3-sarjassa ainakin on ongelmaksi nähty mallistossa 330i:n ja tulevan M3:n väliin jäävä yli 100 kW:n aukko. Ahdetulla 3-litran koneella varustettu malli (335i ?) täyttäisi tämän aukon luontevimmin.

    [PPi muokkasi tätä viestiä 19.05.2005 klo 11:31]
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit