Eipä juuri kannata, ovat siellä häntäpäässä kuluttajatutkimuksissa yleensä. Teknisiä ongelmia, juuri oli juttua, että nämä uudet Volvot syttyvät tuleenkin. Lisäksi tulee ruma ulkonäkö ja juntti-imago. Jos välttämättä eurooppalaista aiot niin Audi sitten.
Ajotuntuma on hyvä ja hieno auto, testeissä pärjännyt. Ihmeellisiä tiloja et tule kyllä saamaan. Eikä Volvo ole mitenkään ihmeellisesti pärjännyt vikatilastoissakaan.
Ajotuntuma on hyvä ja hieno auto, testeissä pärjännyt. Ihmeellisiä tiloja et tule kyllä saamaan. Eikä Volvo ole mitenkään ihmeellisesti pärjännyt vikatilastoissakaan.
Eihän noissa tuveissa ja jd:ssä oel kyllä sakemannitkaan okvin hyvin pärjänneet, jokin audi ja joku Ford ja muut ovat keskitasolla, Bemarit ja mersut eivät laadullaan pärjää noissa juurikaan. Uudesta Volvosta on paha sanoa mitään, koska se ei ole vielä yhdessäkään vikatilastossa esiintynyt, auto on hieno, sisältä todella tyylikäs, mutta ahdas.
Ai, onko V50:stä jo vikatilastokin jossain? Itsekin olen katsellut sitä silä silmällä, että jos vaikka laittaisi... Kävin kokeilemassa pikatyypit ja ainakin minusta se tuntui oikein asialliselta autolta. Sitä Andersin mainitsemaa junttityyliä en havainnut, mistä sitten johtuneekin. Monella japanilaisella on kyllä paljon kovempi juntti-imago
Audi A6 on ollut listojen kärkipäässä (edellä japsit ja mersu), A4 on ollut kokoluokassaan kolmas vikatilastoissa, A3:lla sama juttu ja eikös TT:kin on ollut suht' viaton auto.
Kyllä vaikuttaa varsin asialliselta "pikkujupilta". Elämäntapafarmari, jossa ei ole tilaa, mutta jollain tapaa auton ahdas tunnelma jopa viehättää. Volvon hyvät istuimet ja laatuauton fiilis on myös kohdallaan. Materiaalivalinnat tekevät tietysti tehtävänsä...
On tosin myönnettävä, etten sitä tilaa pahemmin tarvitsekaan, mutta jos rahasta ei kiinni ole, niin miksipä ei. V50:stä ei vikatilastoja vielä ole, enkä kyllä uutena mallina uskalla sitä vanhempiin, esim Volvo V40:siin lähteä vertailemaan. On mielestäni yleensäkin typerää lähteä puhumaan huonosta luotettavuudesta/tai samaten kehua luotettavuutta, kun uutena mallina asiasta ei ole mitään muuta näyttöä kuin pinttyneet, merkkikohtaiset mielipiteet.
Anders-Simo ehkä pitää Volvoa jonkinasteisena "junttiautona", mutta minun mielessä pyörii kyllä ihan muut automerkit, jos tälle linjalle lähdetään, mutta eiköhän anneta kuitenkin olla vaan ja keskitytään jatkossa auton todellisiin vahvuuksiin ja heikkouksiin.
[Niki Kari muokkasi tätä viestiä 19.10.2004 klo 01:19]
Satuin koeajamaan S40 T5 automaattia yön yli ja autosta jäi aika samanlainen kuva kuin Tuulilasin koeajossa (uusin numero). Autosta ei todellakaan jäänyt kuvaa, että siinä olisi pieneen autoon niin paljon tehoa, vaan auto oli aika pettymys. Tuntui kuin autosta olisi jäänyt ainakin 40 hevosvoimaa tehtaalle. Automaatti miettii turhan pitkään ja vaihtaa nykäyksittäin.
Laatuvaikutelma oli lähinnä negatiivinen nitinöiden takia ja sen takia, että takapenkki kaatui kesken ajon, vaikka toisella puolella takapenkkiä istui henkilö.. En itse pitänyt myöskään koelaudan laatuvaikutelmasta, vaikka design onkin tuoretta.
Hyvää oli ajettavuus pääpiirteissään, alhaalta vääntävä kone ja penkit. Itse kuitenkin päätyisin johonkin kilpailijaan paremman laatuvaikutelman, koneen ja automaatin takia ja sen takia, että minua ainakin painaa se, että pikku-Volvot ovat aina olleet sekundaa..
Volvo V50 on persoonallinen, kaunis auto eikä sellainen kuin perinteiset laatikkoVolvo, LegoVolvo (mitkä voivat olla ihan hyviä autoja). Volvo V50 on elämäntyyli auto ei järkiauto.
Olen samaa mieltä, että kyseessä on tietyllä tapaa elämäntapa-farmari. Itsellä oli koeajossa sekä 1.8, että 2.4 litraiset versiot viikonlopun yli. Ja loppujen lopuksi tilasin syyskuun alussa 2.4-litraisen momemtum-varustelulla.
Omia huomioitani autosta: ei mikään tilaihme takapenkkiläisten suhteen, mutta etumatkustajat nauttivat ryhdikkäistä ja hyvintukevista penkeistä. Ajettavuus vakaa ja nautittava ja moottorissa kierrosten myötä aivan riittävästi tehoa. Laadukkaan oloinen sisäilme,varsinkin minua miellytti krominen keskikonsoli.
Ettei vain se nitinä johtunut auki jääneestä takapenkin selkänojalukituksesta...
Ei kuulunut, vaan nitinä kuului jostain edestä päin. Lisäksi stereoiden kaiuttimen ritiä oli edessä niin löysällä että se särisi. Pieniä juttuja, mutta latistavat kokonaisfiilistä ja tuovat viimeistelyn tasosta kysymysmerkkejä.
Lisäksi tuon takapenkin lukitussysteemin täytyy olla huono tai siinä oli jotain vikaa, koska istuin aiemmin itsekkin takana, enkä huomannut penkkien olevan auki. Yhtäkkiä vaan kokeillessani jarruttaa hiukan voimakkaammin, toisen puolen penkki rymähti alas. Heräsi vaan kysymyksiä, että miten olisi käynyt, kun takakontissa olisi ollut jotain raskasta? Volvon kuuluisaa turvallisuutta??
Kuitenkin jos pitää auton muotoilusta, ei tarvitse tilaa, pienet laatuongelmat ei haittaa, niin auto on ihan harkinnan arvoinen. Harvaa autoa saa tuohon hintaan 220 hv automaatti farkkuna, vaikkei tuossa ihan kaikki tehot tuntuneetkaan olevan tallella..
Auto ei ole muuten missään testissä päässyt ainakaan tuolla koneella lähellekkään tehtaan arvoja, joten oiskohan taas kerran niin, että Volvo ilmoittaa turbo-koneidensa tehot vähän yläkanttiin, niinkuin kävi silloin, kun uusikorinen V70 tuli markkinoille.. Teknis Värld nosti aiheesta haloon, jonka jälkeen ilmeisesti tapahtui jonkin näköistä parannusta.
Eipä juuri kannata, ovat siellä häntäpäässä kuluttajatutkimuksissa yleensä. Teknisiä ongelmia, juuri oli juttua, että nämä uudet Volvot syttyvät tuleenkin. Lisäksi tulee ruma ulkonäkö ja juntti-imago. Jos välttämättä eurooppalaista aiot niin Audi sitten.
Ajotuntuma on hyvä ja hieno auto, testeissä pärjännyt. Ihmeellisiä tiloja et tule kyllä saamaan. Eikä Volvo ole mitenkään ihmeellisesti pärjännyt vikatilastoissakaan.
Eihän noissa tuveissa ja jd:ssä oel kyllä sakemannitkaan okvin hyvin pärjänneet, jokin audi ja joku Ford ja muut ovat keskitasolla, Bemarit ja mersut eivät laadullaan pärjää noissa juurikaan. Uudesta Volvosta on paha sanoa mitään, koska se ei ole vielä yhdessäkään vikatilastossa esiintynyt, auto on hieno, sisältä todella tyylikäs, mutta ahdas.
Ai, onko V50:stä jo vikatilastokin jossain? Itsekin olen katsellut sitä silä silmällä, että jos vaikka laittaisi... Kävin kokeilemassa pikatyypit ja ainakin minusta se tuntui oikein asialliselta autolta. Sitä Andersin mainitsemaa junttityyliä en havainnut, mistä sitten johtuneekin. Monella japanilaisella on kyllä paljon kovempi juntti-imago
Audi A6 on ollut listojen kärkipäässä (edellä japsit ja mersu), A4 on ollut kokoluokassaan kolmas vikatilastoissa, A3:lla sama juttu ja eikös TT:kin on ollut suht' viaton auto.
Kyllä vaikuttaa varsin asialliselta "pikkujupilta". Elämäntapafarmari, jossa ei ole tilaa, mutta jollain tapaa auton ahdas tunnelma jopa viehättää. Volvon hyvät istuimet ja laatuauton fiilis on myös kohdallaan. Materiaalivalinnat tekevät tietysti tehtävänsä...
On tosin myönnettävä, etten sitä tilaa pahemmin tarvitsekaan, mutta jos rahasta ei kiinni ole, niin miksipä ei. V50:stä ei vikatilastoja vielä ole, enkä kyllä uutena mallina uskalla sitä vanhempiin, esim Volvo V40:siin lähteä vertailemaan. On mielestäni yleensäkin typerää lähteä puhumaan huonosta luotettavuudesta/tai samaten kehua luotettavuutta, kun uutena mallina asiasta ei ole mitään muuta näyttöä kuin pinttyneet, merkkikohtaiset mielipiteet.
Anders-Simo ehkä pitää Volvoa jonkinasteisena "junttiautona", mutta minun mielessä pyörii kyllä ihan muut automerkit, jos tälle linjalle lähdetään, mutta eiköhän anneta kuitenkin olla vaan ja keskitytään jatkossa auton todellisiin vahvuuksiin ja heikkouksiin.
Satuin koeajamaan S40 T5 automaattia yön yli ja autosta jäi aika samanlainen kuva kuin Tuulilasin koeajossa (uusin numero). Autosta ei todellakaan jäänyt kuvaa, että siinä olisi pieneen autoon niin paljon tehoa, vaan auto oli aika pettymys. Tuntui kuin autosta olisi jäänyt ainakin 40 hevosvoimaa tehtaalle. Automaatti miettii turhan pitkään ja vaihtaa nykäyksittäin.
Laatuvaikutelma oli lähinnä negatiivinen nitinöiden takia ja sen takia, että takapenkki kaatui kesken ajon, vaikka toisella puolella takapenkkiä istui henkilö.. En itse pitänyt myöskään koelaudan laatuvaikutelmasta, vaikka design onkin tuoretta.
Hyvää oli ajettavuus pääpiirteissään, alhaalta vääntävä kone ja penkit. Itse kuitenkin päätyisin johonkin kilpailijaan paremman laatuvaikutelman, koneen ja automaatin takia ja sen takia, että minua ainakin painaa se, että pikku-Volvot ovat aina olleet sekundaa..
Ettei vain se nitinä johtunut auki jääneestä takapenkin selkänojalukituksesta...
Volvo V50 on persoonallinen, kaunis auto eikä sellainen kuin perinteiset laatikkoVolvo, LegoVolvo (mitkä voivat olla ihan hyviä autoja). Volvo V50 on elämäntyyli auto ei järkiauto.
Olen samaa mieltä, että kyseessä on tietyllä tapaa elämäntapa-farmari. Itsellä oli koeajossa sekä 1.8, että 2.4 litraiset versiot viikonlopun yli. Ja loppujen lopuksi tilasin syyskuun alussa 2.4-litraisen momemtum-varustelulla.
Omia huomioitani autosta: ei mikään tilaihme takapenkkiläisten suhteen, mutta etumatkustajat nauttivat ryhdikkäistä ja hyvintukevista penkeistä. Ajettavuus vakaa ja nautittava ja moottorissa kierrosten myötä aivan riittävästi tehoa. Laadukkaan oloinen sisäilme,varsinkin minua miellytti krominen keskikonsoli.
Mielestäni kaikkea muuta kuin junttiauto.
Ei kuulunut, vaan nitinä kuului jostain edestä päin. Lisäksi stereoiden kaiuttimen ritiä oli edessä niin löysällä että se särisi. Pieniä juttuja, mutta latistavat kokonaisfiilistä ja tuovat viimeistelyn tasosta kysymysmerkkejä.
Lisäksi tuon takapenkin lukitussysteemin täytyy olla huono tai siinä oli jotain vikaa, koska istuin aiemmin itsekkin takana, enkä huomannut penkkien olevan auki. Yhtäkkiä vaan kokeillessani jarruttaa hiukan voimakkaammin, toisen puolen penkki rymähti alas. Heräsi vaan kysymyksiä, että miten olisi käynyt, kun takakontissa olisi ollut jotain raskasta? Volvon kuuluisaa turvallisuutta??
Kuitenkin jos pitää auton muotoilusta, ei tarvitse tilaa, pienet laatuongelmat ei haittaa, niin auto on ihan harkinnan arvoinen. Harvaa autoa saa tuohon hintaan 220 hv automaatti farkkuna, vaikkei tuossa ihan kaikki tehot tuntuneetkaan olevan tallella..
Auto ei ole muuten missään testissä päässyt ainakaan tuolla koneella lähellekkään tehtaan arvoja, joten oiskohan taas kerran niin, että Volvo ilmoittaa turbo-koneidensa tehot vähän yläkanttiin, niinkuin kävi silloin, kun uusikorinen V70 tuli markkinoille.. Teknis Värld nosti aiheesta haloon, jonka jälkeen ilmeisesti tapahtui jonkin näköistä parannusta.