Vuoden auto - äänestys

18 kommenttia

Kymmenistä autoista kansainvälinen raati on nyt valinnut jatkoon seitsemän kandidaattia, jotka ovat aakkosittain: BMW 1-sarja, Citroën C4, Ford Focus, Opel Astra, Peugeot 407, Renault Modus ja Toyota Prius.

Minkä SINÄ palkitsisit näistä tavoitellulla Vuoden auto - tittelillä?

Tietenkin täältä näyttöpäätteen äärestä on mahdoton ottaa autoihin kantaa kun niihin ei ole päässyt tutustumaan, mutta ratkaisihan Sherlock Holmeskin rikoksia nojatuolistaan, joten noin näppituntumalta minusta nousevat esiin seuraavat kolme: BMW, Renault ja Toyota.

Nämä kolme tarjoavat jotakin uutta näkökulmaa, kaikki muut ovat vanhan kertausta, joskin hieman parannelluissa puitteissa. ITSELLENI ottaisin noista Bemarin ja toisena vaihtoehtona Toyotan hybridin.



  
  • Citroen C4, Toyota Prius seka Renault Modus ovat mielestäni kolmen parhaan joukossa - niistä itse voisin ehkä C4 ostaa.

      
  • Lainaus:
    14.10.2004 klo 12:42 Anders-Simo kirjoitti
    Kymmenistä autoista kansainvälinen raati on nyt valinnut jatkoon seitsemän kandidaattia, jotka ovat aakkosittain: BMW 1-sarja, Citroën C4, Ford Focus, Opel Astra, Peugeot 407, Renault Modus ja Toyota Prius.

    Minkä SINÄ palkitsisit näistä tavoitellulla Vuoden auto - tittelillä?

    Tietenkin täältä näyttöpäätteen äärestä on mahdoton ottaa autoihin kantaa kun niihin ei ole päässyt tutustumaan, mutta ratkaisihan Sherlock Holmeskin rikoksia nojatuolistaan, joten noin näppituntumalta minusta nousevat esiin seuraavat kolme: BMW, Renault ja Toyota.

    Nämä kolme tarjoavat jotakin uutta näkökulmaa, kaikki muut ovat vanhan kertausta, joskin hieman parannelluissa puitteissa. ITSELLENI ottaisin noista Bemarin ja toisena vaihtoehtona Toyotan hybridin.





    Renault on kyllä aika pahan näköinen, mutta saattaa silti voittaa, Focus ja C4:nen seuraavat. Kävin ajamassa Bemu ykköstä ja auto oli kyllä kaamea räpellys, halpaa muovia, todella ahdas vaikkakin tyylikäs ulkoa.

      
  • Olen aina ollut huono näitä veikkaamaan, mutta tässä 3, jotka omasta mielestäni voisi tuohon yltää:

    BMW 1-sarja
    Opel Astra
    Toyota Prius

    Alunperin olisin ehkä veikannut uutta Octaviaa, mutta se tippui jo jatkosta... :wink:

    Bemussa minua epäilytttää jo kertaalleen mainittu halvanoloinen muovi, valitettavasti Alfa 147 ja Audi A3 tuntuvat paremmilta monilta osin (myös hinnaltaan)

    [Niki Kari muokkasi tätä viestiä 15.10.2004 klo 10:26]
      
  • C4, Modus ovat vaihtoehtoja tai sitten joku pikkuauto. Tuskin sen voittaa mikään saksalainen ainakaan. Eikä mikään kallis tai iso auto.
    Itse äänestäisin Porsche 911:tä, erilainen vuoden auto. Vaikka se ei täytä välttämättä kaikkia kriteereitä. 300C:kin olisi ihan OK, ehkei kumminkaan vuoden autoksi sopiva.

      
  • Vuoden auto on tyhjänpäiväinen mikä lie hömppäjuttu. Tittelin saa aina jokin mitäänsanomaton pikkurimpula, jollaisella ei oikeasti tee yhtään mitään.

    Jos titteli annettaisiin jollekin oikeasti upealle autolle, niin mieleen tulee TM:n kuvassakin esiintyvät Mersu CLS, Chrysler 300C sekä Audi A6.

      
  • Lainaus:
    18.10.2004 klo 13:22 pkj kirjoitti
    Vuoden auto on tyhjänpäiväinen mikä lie hömppäjuttu. Tittelin saa aina jokin mitäänsanomaton pikkurimpula, jollaisella ei oikeasti tee yhtään mitään.

    Jos titteli annettaisiin jollekin oikeasti upealle autolle, niin mieleen tulee TM:n kuvassakin esiintyvät Mersu CLS, Chrysler 300C sekä Audi A6.



    Eipä kovin monella ihmisellä ole varaa mainitsemaasi chrysleriin tai audiin, CLS-mersusta puhumattakaan. Eikä tuo kisa ole mikään Hi Tech kilpailu tai hintakilpailu, muutenhan osanottajalistalla voisi pitää pelkästään superautoja ja muita ökyvehkeitä.

    Tuon skaban ajatus on valita sellainen auto, jossa on uusia ajatuksia, ideoita ja innovatiivisuutta, ominaisuuksia jne. joita voidaan tuottaa massatuotantona ja vieläpä kohtuulliseen hintaan. Ehkä juuri noiden / tuollaisten kriteerien takia titteli on monesti mennyt esmeks Fiiatille.

    Maailman kaunein ja maailman teknisin auto -kisat voidaan pitää vaikka TMNetissä :smile:

    Mitä tuohon kisaan tulee, itse veikkaan C4:sta tai Modusta, Prius toimikoon jokeri-korttina. Focus ja Astra ovat liian tavallisia eikä 1-bemarissakaan ei ole mitään ihmeellistä. 407 ei sekään tarjoa mitään uutta, vaikka ulkonäkö on muikea.

    [jalkkis muokkasi tätä viestiä 18.10.2004 klo 13:45]
      
  • BMW
    FOCUS
    ASTRA

    Vuoden autotitteli annetaan joko ranskalaiselle tai italialaiselle autolle lähes poikeuksetta eli koko kisa on täyttä paskaa koska just näistä maista tulevat maailman paskimmat autot.(lukuun ottamatta esim Ferrari, Maserati, Lambo, Alfa)

      
  • Lainaus:
    18.10.2004 klo 19:34 Tiger-Jack kirjoitti
    BMW
    FOCUS
    ASTRA

    Vuoden autotitteli annetaan joko ranskalaiselle tai italialaiselle autolle lähes poikeuksetta eli koko kisa on täyttä paskaa koska just näistä maista tulevat maailman paskimmat autot.(lukuun ottamatta esim Ferrari, Maserati, Lambo, Alfa)



    Juuri näin vaikka BMW 1 oli mielestäni niin huono auto, ettei sen kyllä kuuluisikaan olla tuossa listassa, ihme kun pääsi edes loppukisaan. Renu voittaa, Tojo toinen ja Focus kolmas.

      
  • Saksalaisen en usko voittavan. C4, Modus tai Prius.

      
  • Tuosta joukosta tittelin soisin Toyotalle, koska se tarjoaa eniten uutta ja on muutenkin sellainen auto, joita kaivataan lisää.

    Citroen ja Renault (ja ehkä Peugeotkin) saattavat olla myös vahvoilla, mutta saksansukuiset ovatkin sitten jo vanhan parantelua. Sitäkin tietysti tarvitaan, mutta se ei mielestäni oikeuta Vuoden auto-titteliin.

      
  • Mielestäni Prius tarjoaa eniten uutta näkemystä
    autoiluun varsinkin näin öljykriisin ja hirmuhintojen aikana. Sääli vaan että Suomessa ei hybridin tuomaa etua verottaja mitenkään huomioi kuten muualla euroopassa. Vero pitää auton hinnan kalliina vaikka vähäpäästöisyyttä pitäisi kannustaa. Tässähän olis vihreillä hyvä
    paikka eduskunnassa panna asioihin vauhtia...Prius:n autoverotusta alemmas.

      
  • Olen samaa mieltä kahden edellisen kanssa. Priuksessa on ideaa ja se tähtää tietyllä tavalla tulevaisuuteen. Se on myös erilainen kuin kaikki muut autot. Prius on tietyllä tavalla maailman parantaja. :smile:

      
  • Lada: vuoden auto - joskus jopa kahden.

      
  • Kalinan, olisi pitänyt voittaa... :wink:

      
  • Eiköhän se järjestys liene , focus.opel, renault. Tai voi se olla toisinkin päin. B)

      
  • Lainaus:
    20.10.2004 klo 14:13 lokari kirjoitti
    Eiköhän se järjestys liene , focus.opel, renault. Tai voi se olla toisinkin päin. :sunglasses:

    Jos edellinen Focus ei voittanut, niin ei voita tämäkään... näin minä luulen.

      
  • kyllä prius on niin kamalan japsiauton näköinen, vaikka on varmaan teknisesti luotettava. en kyllä ottais sitä millään.

      
  • Lainaus:
    20.10.2004 klo 15:35 jarna kuiva kirjoitti
    kyllä prius on niin kamalan japsiauton näköinen, vaikka on varmaan teknisesti luotettava. en kyllä ottais sitä millään.

    Mikä on sinun suosikkiautosi vaikka vuoden auto ehdokkaista? Mikä muuten on suosikkiautosi? Millä itse ajat?

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit