Uskomatonta TM!

41 kommenttia
2»
  • Heh! :grin:
    Meneehän tiukaksi Golf vastaan Astra :innocent:
    Itseltäni tuo EcoTec muuttui kahvebrännäriksi remmin katkettua vuonna 98,joten ei Opelille!

    Henkilökohtaisesti en tee valintoja "autoissa"jonkun testaajan mieltymysten ja tarkoituhakuisuuden perusteella!Kai't sellainen lehti kuin TM jo on, kunnioitta suuria mainostajasivujaan niin paljon ettei lähde niitä mokaamaan?Näin oletan!

    Asioissa joissa ei ole vielä omaa mielipidettä tai tietämystä(uskomusta)laisinkaan(ikäni on 64v) annan testien johdatella minua paljon!Esim digikamera.En autoissa.

    Sen kyllä olen "ymmärtänyt",että TM voi halutessaan alentaa autoni arvoa hyvinkin paljon. :open_mouth:

      
  • Astrassahan oli tuossa Autobild testissä vielä vanha 1.7 litrainen diesel, tulevan 1.9 (150hv) koneen kanssa se olisi ollut todennäköisesti testin ykkönen. Hintakaan tuskin nousisi pahaksi Golfiin verrattuna.

    Saa nähdä muuten miten Ecotecin hihnat nyt kestävät, 1.6 16V koneessa näyttää olevan jakohihnan vaihtoväli 150tkm/10vuotta...

      
  • Älkää nyt hyvät ihmiset ottako TM:n testejä noin kirjaimellisesti, että ykkönen on kaikessa paras ja muut täysin kelvottomia. Itse pidän TM:n testejä ihan mielenkiintoisena tietolähteenä, mutta kiinnitän huomiota mitä on mitattu ja mistä asioista pisteet on jaettu ja teen siitä omat johtopäätökseni miten tuote sopii minulle. Reaalimaailmassa myös hinta näyttelee todella tärkeää osaa ja sehän on testeissä unohdettu kokonaan.
    TM:llä on pari testityyppiä joihin en osaa oikein luottaa voittajan suhteen, koska niissä aina sama merkki voittaa testin. Valitaanko testikriteereiksi näitä tuotteita suosivia argumentteja vai miten testit tehdään, sitä en tiedä. Toinen on kännykkätestit, joissa Nokia on aina ykkönen ja vielä huomattavasti suurempi ihmetyksen aihe on rengastestit, joissa Nokia pesee muun maailman rengasvalmistajat kaikissa luokissa, vaikka on todella hyttyssarjan valmistaja markkinoilla ja tuotekehitys resurssit sen mukaiset.
    Samaa on huomattavissa myös autotesteissä, sillä testikriteerit määritellään johonkin normiin ja kulloinkin joku merkki pystyy vastaamaan niihin parhaiten. Tällä hetkellä on menossa kausi, jossa VAG:n tuotteet täyttävät TM:n asettamat kriteerit parhaiten ja niinpä VW, Audi tai Skoda tuntuu voittavan vuorotellen kaikki autotestit TM:ssä joissa ovat mukana. Siitä miten hyvin TM:n asettamat kriteerit osuu yksin omien kriteerien kanssa täytyy jokaisen itse pohtia tykönään.

      
  • Peitsi puhuu asiaa... Ei testeihin/vertailuihin/tutkimuksiin kannata sokeasti luottaa; ne ovat hyvinkin viitteellisiä, jokaisen pitää itse valita mitä asioita autossa arvostaa ja mitä ei! Jonkun vertailun "voittaja" voi olla jollekin täysin naurettava peli ja vertailun viimeinen se ainoa oikea (esim. jos moottoritekniikka on arvostuksessa ykkössijalla, vrt. Honda yms.) :sleepy:

      
  • Niinhän se menee, että kaikki tähtiä saaneet ovat suosittelemisen arvoisia ostoksia.

    Aika tasaväkinenhän tuo testi loppujen lopuksi oli. Kukin ostaa itselleen sopiva auton, ei noitä testejä kannata niin vakavasti ottaa. Kaikki testiin osallistuneet autot ovat varmasti hyviä ostoksia.

    Heti raivostutaan, kun ei oma merkki voita. Noh, minähän ajan Golfilla, joten mikä minä olen tässä kommentoimaan :smile:

      
  • En ole katkera mutta kuitenkin.......
    Autobild lehti maaliskuun numerossa vertaili myös uutta golffia ja astraa ja tulos oli golf 317 ja astra 296.
    loppujenlopuksi voidaan todeta että golf ja astra on hyvin tasaväkisiä autoja ,itse kannattaa kuitenkin käydä koeajamassa eri autoja ennen kun päätöksen tekee, ite testasin Astran ,Golfin ja Mazda3:sen ennen ku tein päätöksen. eikä päätös ollut loppujen lopuksi kovinkaan vaikea.

      
  • Käytän testejä lähinnä vaihtoehtojen vähentämiseen. Tekstille en hirveästi painoa anna, vaan lähinnä mittaustuloksille ja kuville. Autoliikkeissä kiertäminen kun ei ole hauskaa.

    Mittaustulokset ovat kuitenkin melko lahjomattomia, vaikka samaa mallia saatetaankin tuoda maahan esim. eri rengastuksella.

    Kuvissa kiinnitän huomiota sisustukseen. Jos esim. mittaristo keskellä kojetaulua niin auto on heti pois listalta...

      
  • Tuosta Vagin FSI-moottorista..

    Ei se voikaan toimia täydellä teholla, insinöörien suunnittelemalla tavalla kun suomessa ei myydä siihen sopivaa bensiiniäkään! 95 sekä 98 ovat liian matalaoktaanisia ja täyden tehon saa irti vain hakemassa saksasta oikeanlaista bensiiniä. Varmaan ne jossain vaiheessa tänne pohjolaankin myyntiin saapuvat, mutta sitä ennen, kannattaa ehkä pysyä ns. normaalimoottoreissa, tai hankkia suorasuihkutusbensiini, joka toimii täysillä myös normaalilla 95 bensiinillä. Eräs esimerkki tästä on Alfa Romeon Jet Thrust Stoichiomatic (vai miten se lausutaan, JTS) suorasuihkutusmoottori.

      
  • Mites niin? Kaikissa autoesitteissä lukee RON 98 urheilu/suorasuihku moottoreille, kun ei ole olemassa korkeaoktaanisempaa polttoainetta kuin 98 muutakuin kilpakäytössä. 95 auttaa vallan mainiosti, paitsi kaikkein kireimpiin kisakoneisiin nakutuskeston takia, 98:lla menee kaikki. Jos FSI ei lykkää tehojansa pihalle suomalaisella 98:lla niin ei se tee sitä minkään muun valtion bensalla myöskään.

      
  • Voit ostaa Suomesta Octane Booster:ia, jonka sekoitat bensaan ohjeiden mukaan. Autovaraosaliikket, Speedshopit ja huoltoasemilta näitä saa.
    Saat minkälaisen kisabensan haluat, tai moottorille sopii.
    Yleensä korkeapuristeisille moottoreille tarkoitettu, jolloin bensan leimahduspiste alenee, eli oktaaniluku on korkeampi.

      
  • Täytyy korjata tuo edellinen "leimahduspiste alenee", se suurenee on oikein, tarkoittaen, että korkeampi oktaaniluku kestää korkeampaa puristusta. Matalampi oktaani syttyy herkemmin, siksi sitä ei voi käyttää korkeapuristeisissa moottoreissa.
    Toisinpäin on mahdollista, ilman mahdollisia moottorivaurioita.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit