TM 03/03 ja 09/04

11 kommenttia

Tässäpä vasta uusien autojen vertailun kukkanen!
Ensimmäisessä kehutaan MeganeII:n kaupunkiajoa ja haukutaan jousitusta!
Jälkimmäisessä päinvastoin-:smile:)

Nyt täytynee mennä kirjastoon lukemaan tarkemmin tuo vanha juttu! Koska kirjoitan nyt vain "kuultua" asiaa!

  
  • Kaupunkiajo-ominaisuuksista en tiedä mutta jousituksen suhteen asia selittynee sillä, että meganen alustaa on saanut muistaakseni 5 eri vaihtoehdolla, jotka eivät ole ostajan valittavissa, vaan jotenkin "tehdasasetuksia" mallista / varustelutasosta riippuen.

    Täytyy lukaista tuo vertailujen kaupunkiajo-osuus, josko asiaan löytyisi selvennystä.

      
  • Jaa' ,että mitä tehty noiden testien välillä!?

    Huononnettu ohjausta ja jarruja,sekä parannettu jousitusta-:smile:)
    5 erillaista jousitusta ,noh' sen jätän kommentoimatta!!

    Tässä kommentti TM:n testeistä:
    Koskee myös Hifi ja Digi juttuja!

    Joo kyllä ihmetyttää miten arvostelut menevät noinkin paljon ristiin. Talvitestissä autolla on ajanut useita testaajia joiden näkemyksistä kokonaisarvio tehdään. Ja juuri talvitestissähän autoilla ajetaan ns. huonoissa olosuhteissa joissa juuri hallittavuus tulee testattua ääritilanteissa. Jarrut olivat mittausten mukaan 3. parhaat! Ei sanaakaan poikittain menemisestä. Jokainen voi vetää omat johtopäätökset lehden tasosta. Ainakin moottoripyörävertailuja alan todelliset asiantuntijat lukevat hymyssä suin.

    Kopioin edellisen eräältä sivulta!!

    Onko asia todellakin niin,että TM:aa jurpii VIELÄKIN kun se ei saanut A-Mersua kaatumaan?

      
  • Muistan sen kaatumisen, kuka sen saikaan kaatumaan? :open_mouth:

      
  • Ruotsalaisethan sen pikkumersun kaatoivat. Muistaakseni kyse oli Teknikens Värld lehden toimittajasta, joka auton sai nurin.

    Ruotsalaisen Aftonbladet autotoimituksen Robert Collinilla on ollut netissä samanlaista ajojahtia Ford Focus C-MAXia kohtaan, kuin TM:llä Renault Meganea. C-MAX on toimittajan mukaan hengenvaarallinen ajo-ominaisuuksiltaan ja toimittaja vaatii jutuissaan auton vetämistä pois markkinoilta.

    Onkohan näillä lehdillä jonkinlaista epävirallista kilpailua, kuka löytää virheitä uusista autoista ja saa tämän jälkeen autonvalmistajan nolattua.

      
  • Turvallisuus asiat on aina vähän tulkinnanvaraisia. Puhutaan NCAP:ista ja vaikka mistä luokittelusta (sinällään hyviä), mutta jotenkin tuntuu käytäntö unohtuvan, jos esim. ajaa 5 tähden Meganella ilman tähtiä olevan 60-luvun jenkkiletukan kanssa yhteen niin kyllä Meganen kuskillakin hiippakunta vaihtuu. :cry:

    Luulenpa kyllä, et mattimeikäläiset (myös yours truly) on paljon ennen auton hallinnan äärirajoja olleet mettäs tai tolpassa

      
  • Lainaus:
    26.05.2004 klo 07:07 Isaskar kirjoitti

    Joo kyllä ihmetyttää miten arvostelut menevät noinkin paljon ristiin. Talvitestissä autolla on ajanut useita testaajia joiden näkemyksistä kokonaisarvio tehdään. Ja juuri talvitestissähän autoilla ajetaan ns. huonoissa olosuhteissa joissa juuri hallittavuus tulee testattua ääritilanteissa. Jarrut olivat mittausten mukaan 3. parhaat! Ei sanaakaan poikittain menemisestä. Jokainen voi vetää omat johtopäätökset lehden tasosta. Ainakin moottoripyörävertailuja alan todelliset asiantuntijat lukevat hymyssä suin.

    Kopioin edellisen eräältä sivulta!!

    Onko asia todellakin niin,että TM:aa jurpii VIELÄKIN kun se ei saanut A-Mersua kaatumaan?


    Talvitestissä TM 3/03 jarruja kokeiltiin liukkaalla kelillä, toisaalta lumipinnalla, toisaalta jääpinnalla. Mutta sellaista testiä EI tehty, jossa toisen puolen pyörät ovat liukkaalla, toisen pitävällä pinnalla.
    Meganen hidastuvuuttahan ei liene missään testissä moitittu.

      
  • Miten tuo jousitus sitten pääsi muuttumaan?

    Toisaalta tuo ABS-vika(jos niin voi sanoa)on hyvä,että se tuli esiin koska nyt pystyvät Hatchbackin omistajat varautumaan!!!!

    TM olisi kuitenkin voinut tehdä samat kokeet Sedanilla,Breikillä ja Scenikillä joissa ei tiettävästi tuota ongelmaa esiinny!
    Niin pienestä tuo pyörien "lukkiutuminen"on kiini,kuin painosta ja painonjakaumasta!!

    Nyt kuitenkin "leimattiin"mauttomasti ja ehkä vastuutomasti koko Megane-sarja!

    Renault on "kuulemma" NYT ottanut asian tutkittavakseen mutta kuten arvata saattaa on Suomi niin pieni ja omituinen(kallis tuottajalle) markkina-alue,että mikä estää Renaulttia vetämästä autojaan pois?

      
  • Lainaus:
    26.05.2004 klo 19:39 Isaskar kirjoitti

    Renault on "kuulemma" NYT ottanut asian tutkittavakseen mutta kuten arvata saattaa on Suomi niin pieni ja omituinen(kallis tuottajalle) markkina-alue,että mikä estää Renaulttia vetämästä autojaan pois?


    Entä sitten? Kaiken lisäksi Ruotsissa on uutisoitu samasta asiasta paljon räväkämmin.

      
  • Olen kuullut huhuja,että Affenanmaallakin aikovat!

      
  • No niin, siis Renault saattaa vetää Isaskarin mukaan autonsa pois Suomen, Ruotsin ja Affenanmaan markkinoilta. Jos ongelmat kiirivät Saksan ja Ranskan lehtiin, Renault saattaa vetää autonsa myös sieltä jne..
    Oikein pelottaa!!

      
  • Vuoden auto testeissä aikanaan A-mersu meinasi jo kaatua, mutta parin kuukauden päästä se kaatui ruotsalaistestissä. :neutral:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit