Citroen C3

4 kommenttia

Olen ostamassa Citroen C 3:sta... olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia siitä! Ja erityisesti haluaisin tietää onko tavaratila niin tilava että sinne mahtuisi lastenvaunut?!

  
  • Kokemusta on ko. autosta.

    Hyviä puolia

    -vaivaton ajettava
    -kevyt ohjaus
    -pehmeää kyytiä
    -yllättävän tilava
    -turvallinen
    -varusteltu
    -pirteä design

    Huonoja puolia

    -takerteleva vaihteensiirto
    -nykiminen tyhjäkäynnillä
    -pikkuviat
    -takatilat melko ahtaat
    -kiihtyvyys vain keskinkertainen

    En osaa sanoa, mahtuuko konttiin lastenvaunut tai -rattaat, rattaat nyt ainakin todennäköisesti. Vaunutkin saattavat tyypistä riippuen juuri ja juuri palasina mahtua.

    Jos kuitenkin tämän luokan autoa haet, kannattaisi käydä ajamassa myös uusi Mitsubishi Colt. Hinnat samoissa lukemissa C3:n kanssa, virtaviivainen ulkonäkö, Citikkaa parempi ajettavuus, luokkansa SUURIMMAT tilat ja takaistuinta voi siirtää siten, että konttiin saadaan tarvittaessa merkittävästi lisätilaa vaikka kyydissä olisi viisi henkeä. Myös tehoa löytyy enemmän kuin Ceekolmessa eikä nykimistä kylmänä esiinny. Myös takuu PIDEMPI kuin Citikassa, alusta erittäin mukava. Coltin istuimet ovat paremmat sillä ne tarjoavat myös sivutukea. Huonona puolena Coltissa on myös takerteleva vaihteensiirto, mutta kokonaisuutena Colt selkeästi parempi kuin erittäin hyvä C3....

      
  • Ajatukseni taisivat olla jossakin muualla... siis ei se Citikka tietenkään tyhjäkäynnillä nyi, vaan sitä esiintyy juuri käynnistyksen jälkeen kylmällä koneella kun lähdetään liikkeelle. Lämmön noustessa ilmiö lakkaa melko nopeasti, mutta juuri lähdössä on kiusallinen jopa kesäkeleillä....

      
  • Minusta kaiken kaikkiaan hyvä auto. Itse en huomannut mitää nykimistä koeajolla (c3 1.6 ,04)

      
  • Itse olen juuri vaihtamassa C3:sta C4:n. Kokemukset C3:sta pääosin hyviä. Ulkonäkö pirteä, tilat hyvät. Huonoa rengasmelu ja käynnistyksen jälkeinen nykiminen ja sammahtelu. Eivät huollossakaan saaneet sitä kuntoon. Eipä tietenkään kun kone oli jonkinverran lämmin kun testerissä mittasivat. On kuulemma 1,4 litraisen ongelma.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit