Ruotsinkielinen Auto Motor & Sport kertoo useiden Peugeot 307 autojen syttyneen mystisesti tuleen. Onko joku tällä palstalla kuullut asiasta jotakin?
Ruotsin Peugeotin edustaja kehottaa jo omistajia miettimään minne pysäköivät ja välttämään lasten jättämistä yksin autoon.
Suomenkin maahantuojan olisi syytä reagoida jos/ja kun juttu pitää paikkaansa.
http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=22698
Peugeot kutsuu Tanskassa, Ruotsissa ja Norjassa 28000 autoa korjaukseen palovaaran takia. Kutsu koskee 1,6 ja 2,0 -moottorisia 307-malleja vuosimallista 2001 vuoden 2003 kesäkuuhun asti.
Yhteensä 20 tapauksessa pysäköitynä ollut Peugeot 307 on syttynyt itsekseen tuleen. Henkilövahinkoja ei ole toistaiseksi tapahtunut.
Syttymisen syynä on korroosio servopumpun sähköpiirissä.
Korroosion on aiheuttanut Pohjois-Euroopan kylmän-kostea ilmasto ja teiden voimakas talvisuolaus kertoo Peugeot tiedotus.
Siksi takaisinkutsu koskee vain Tanskaa, Ruotsia ja Norjaa, Etelä-Euroopassa ei kuulemma tulipaloja ole sattunut!?
Suomesta ei ole mitään mainintaa. Meillä ei kai Peugeotin mielestä käytetä suolaa talvella eikä meillä ole talvella kylmän kosteaa!
Vuosimallien 2001-2003 Peugeot 307-kuskit: ÄLKÄÄ JÄTTÄKÖ PIKKULAPSIA YKSIN AUTOON KUN MENETTE KAUPASSA KÄYMÄÄN!
Suomessa tulee takaisinkutsu 5000:lle autolle saman ongelman vuoksi.
Tämä ei ilmeisesti koske uusia 307 malleja?
Juurihan tuossa pari viestiä ylempänä "rot1" totesi, että Peugeot kutsuu Tanskassa, Ruotsissa ja Norjassa 28000 autoa korjaukseen palovaaran takia. Kutsu koskee 1,6 ja 2,0 -moottorisia 307-malleja vuosimallista 2001 vuoden 2003 kesäkuuhun asti.
Vastaava korjauskutsukampanja on käynnistynyt myös Suomessa. Täällä korjaukseen kutsuttavia autoja on 5066 kpl. Kaikkiaan 307-malleja on Suomessa n. 15 000 kpl.
Ja 01/03 valmistetut autot ovat uusia tällä hetkellä? Silmä käteen. Jos on ostanut pökän vuonna 04 tai 05 niin miten ne liittyvät enää tuohon kamppanjaan?
Viking Line ja tanskalainen DFDS autolauttalinja ovat ilmoittaneet kytkevänsä akkukaapelit irti kyseisistä Pösön vuosimalleista, ellei ole esittää todistusta tarkastuksesta. Silja Line seuraa tilannetta. Mikäli kyseisellä automallilla lähtee ulkomaille, voi joutua odottamattomien esteiden eteen ilman maahantuojan tarkastustodistusta.
Ruotsissa joutuu jättämään tarkastamattomat 307:t leirintäalueiden ulkopuolelle. Näin siteeraa Hbl lehti tänään.
Miten vakuutusyhtiöt mahtavat suhtautua itsesyttyvään ajonevuoon?
Kuka korvaa tulipalon?
Kaskon palovakuutus korvaa tulipalon, vaikka kyse olisi teknisestä viasta.....
Uutisointi 307:n oikosuluista alkaa jo tuntua ylisuurelta. Enemmän pitäsi minusta kantaa huolta bussien tulipaloista. Lehdissä on nykyään ainakin kerran kuussa uutinen palamaan syttyneestä bussista mutta yhtään Peugeot uutista ei ole silmään sattunut.
Peugeot 307-mallin takaisinkutsukampanja on rajoitettu vain Tanskaan, Ruotsiin Norjaan ja Suomeen. Keski-Euroopassa eivät autot ruostu?
Luontoystävällinen auto, hajoaa itsestään?