Golf teki ennätyksen

27 kommenttia

Auto ei ole ollut vuottakaan myynnissä ja autoon tehtii ensimmäinen facelift sisätiloihin ja keulaan. Itse Golfin omistajana odotin jotain ihan muuta kuin mitä saatiin eli tuo uusi malli on täydellisen hajuton, väritön ja mauton ja markkinat kostivat saman tien eli auto ei myy ja tehdas painoi paniikkinappulaa.

  
  • Tuo on mielestäni vakava juttu. Kertoo ehkä valmistajan epävarmuudesta autoon kun täytyy uusia omaa autoaa. Se on ikävää että Golfilla menee huonosti. Siihenhän tulee lisää kromia. Onkohan muissa autoissa tullut näin nopeasti "päivitystä"?

      
  • Lainaus:
    11.08.2004 klo 13:54 Tuomas kirjoitti
    Tuo on mielestäni vakava juttu. Kertoo ehkä valmistajan epävarmuudesta autoon kun täytyy uusia omaa autoaa. Se on ikävää että Golfilla menee huonosti. Siihenhän tulee lisää kromia. Onkohan muissa autoissa tullut näin nopeasti "päivitystä"?


    Koskaan en ole kuullut, että alle vuoden ikäistä autoa päivitetään. Miten mahtaa käydä näiden autojen jälleenmyyntiarvon, jotka myytiin tässä alkuvuonna? Itse asiassa Golf myy kyllä edelleen kuin häkä, koska yhtiö alensi ensin Golfin hintaa ja nyt tuli tuo facelift. Katsotaan tilannetta uudestaan sitten kun A-sarjalainen. 1-bemu ja uusi Focus ovat myynnissä. Pelkkä nimi myy kyllä yllättävän hyvin ja kertoo loistavasta markkinointiosastosta VW-konsernissa.

      
  • Kyllä tuotekin on mainio. Katsokaa vaan esim. Top Gearin, Tekniikan maailman yms. testivoittoja- ainakin lehdistö on asettanut useasti Golfin kärkipaikalle joten ehkä vikaa on tosiaankin vain ulkonäössä, joka ei ollut tarpeeksi uudistunut markkinointimiehien puheista huolimatta...

    Nyt on kyllä vainu kadoksissa, missä tällaisesta paniikkifaceliftistä on uutisoitu, kun ei ole vastaan vielä sattunut?

      
  • Lainaus:
    11.08.2004 klo 15:18 Niki Kari kirjoitti
    Kyllä tuotekin on mainio. Katsokaa vaan esim. Top Gearin, Tekniikan maailman yms. testivoittoja- ainakin lehdistö on asettanut useasti Golfin kärkipaikalle joten ehkä vikaa on tosiaankin vain ulkonäössä, joka ei ollut tarpeeksi uudistunut markkinointimiehien puheista huolimatta...

    Nyt on kyllä vainu kadoksissa, missä tällaisesta paniikkifaceliftistä on uutisoitu, kun ei ole vastaan vielä sattunut?



    Uusin Tekniikan maailma kertoi asiasta. Keulaan tuli kromia ja sisätiloihin muita uudistuksia jne

      
  • Onpa jääny kyllä totaalisesti huomaamatta moinen uutinen. Muualta etsiskelin josko olisi kuvia ollut, mutta www.volkswagen.de ei ainakaan maininnut mitään. Tuulilasissa sen sijaan oli uutinen, että Golf on noussut takaisin niin Suomen, kuin myös Euroopan myyntitilaston kärkeen, eli aika hätäsiä ovat olleet jos faceliftin tosiaan tekivät/tekevät.

    Lainaus:
    Takaisin listaykköseksi
    Volkswagen Golf on Euroopan suosituin

    Volkswagen Golf oli pitkään Euroopan eniten myyty automalli, kunnes se menetti ykköspaikan Peugeot 206-mallisarjalle. Kun Volkswagen esitteli vuosi sitten viidennen sukupolven Golfin, myyntiluvut olivat odotuksia pienempiä. Nyt tilanne on kääntynyt, ja Golf on jälleen läntisen Euroopan eniten myyty auto.
      
  • Golfin vuosimalliin 2005 on nuo tarpeettomat koristeet (käsijarrukahvan, vaidekepin ja hansikaslokeron kromiosat) tulleet. Valot ovat saaneet myös kromiehostuksen. Usein kai autoihin jotain pientä uuttaa vuosimallin vaihtuessa tulee...

    Malliksi Golf V 1,9 TDI

      
  • Golf kai sitten myy hyvin mutta esimerkiksi Saksassa on tullut ilmastoiniti vakiovarusteisiin ja sitten on ne hinnan alennukset. Golf myy hyvin mutta tuottoa ei tule paljon? :confused:

      
  • Golf myy toistaiseksi hyvin, mutta tilanne saattaa muuttua kunhan esim. uusien Astran, Focuksen ja Bemarin kolmosen myynti alkaa täydellä tohinalla.

      
  • Tuomas, mitkä hinnanalennukset?

      
  • Warcraft: "uusi malli on täydellisen hajuton, väritön ja mauton". Juuri siksi sen luulisi myyvän Suomessa hyvin, maksoi mitä maksoi.

    Mihin muuhun autoon takakaiuttimet ovat 180e:n lisävaruste?! Kun VW:n sivuilla olevalla laskurilla ruksaa ne varusteet, jotka kilpailijoissa on vakiona, saa hinnaksi pikkuautosta kohuulliset 27 teur...

    "Kyllä kansa tietää..."

    PS. samaan hintaan saa Subaru Imprezan (aut. ac, aluvanteet jne), joka on nelivetoinen ja 2.0 (125hv). Se on tietenkin tuulipukukansalle liian persoonallinen, eikä se nelivetotekniikka varmasti kestä. Ja eikös ne Leonet 80-luvulla ruostuneet herkästi?

    "Tuulipuku, harmaat pehmikset ja VW"

      
  • "Warcraft: "uusi malli on täydellisen hajuton, väritön ja mauton". Juuri siksi sen luulisi myyvän Suomessa hyvin, maksoi mitä maksoi."

    Tulipa mieleeni muutaman itäauton paskanhaju, josta kotimainen autolehti kertoi joku aika sitten :-)
    Parempi on ettei auto haise.

    "PS. samaan hintaan saa Subaru Imprezan (aut. ac, aluvanteet jne), joka on nelivetoinen ja 2.0 (125hv). Se on tietenkin tuulipukukansalle liian persoonallinen, eikä se nelivetotekniikka varmasti kestä. Ja eikös ne Leonet 80-luvulla ruostuneet herkästi?"

    Kyllähän se saattaa olla, ettei volkkarin ostajalla ole vaihtoehtoina autokauppaa pohtiessaan suparua, tojotaa, tatsunia tai ladaa, tuskin monella edes skodaa, vaikka on saman konsernin tuote...

      
  • Niki Kari,

    "Golfin kärkipaikalle joten ehkä vikaa on tosiaankin vain ulkonäössä, joka ei ollut tarpeeksi uudistunut markkinointimiehien puheista huolimatta..."

    Tuskinpa ulkonäössä on mitään vikaa, sen sijaan auton kojelauta on turhan "uudenaikaisen" näköinen so. huonosti muotoiltu. Kojelaudan kuten muunkin sisustuksen materiaalit ja vipstaakit ovat kyllä laadukkaampia ja yhteen sopivampia kuin muissa saman luokan autoissa (mieleeni tulee esim. uuden Astran "tarvikeratti").

    Golf on kallis auto Saksassakin - varsinkin dieselmallit, joita myös paljon ostetaan.

    "Nyt on kyllä vainu kadoksissa, missä tällaisesta paniikkifaceliftistä on uutisoitu, kun ei ole vastaan vielä sattunut?"

    Näkyypä jokin harrastelijasivusto uutisoineen asiasta hyvin näyttävästi. Ihmetyttää, mistä pojat ovat näin järisyttävää tietoa onkineet.

      
  • Lainaus:
    13.08.2004 klo 18:23 Iron kirjoitti
    Tuomas, mitkä hinnanalennukset?


    Niin konsernihan joutui Saksassa alentamaan heti kättelyssä uuden Golfin hintaa, koska Astra alkoi syömään markkinoita turhan kiivaalla tahdilla. Uusi Golf on kyllä oiva valinta perustuulipuvun autoksi, siinä kun ei ole mitään mistä naapuri voi hermostua, ei ulkonäköä eikä liian laadukasta sisustusta. Hienosti konserni taistelee vaikka antoikin tulosvaroituksen eli tulos tulee laskemaan, mutta markkinaosuuksista pidetään raivolla kiinni laskemalla alle vuoden vanhan auton hintaa ja faceliftaamalla se.

    Kromista muovia vaan lisää niin hyvä siitä tulee : )

      
  • "Niin konsernihan joutui Saksassa alentamaan heti kättelyssä uuden Golfin hintaa, "

    Kuinka monta euroa esim. Golf 1,6 Trendline -mallin hinta on laskenut?

    "siinä kun ei ole mitään mistä naapuri voi hermostua, ei ulkonäköä eikä liian laadukasta sisustusta."

    Niinpä, mutta jostain syystä tuo Golf näyttää hermostuttavan varsinkin itäautojen ja Astran kopeissa tuulipukujaan kahisuttavaa kansanosaa :-)

    "Kromista muovia vaan lisää niin hyvä siitä tulee : )"

    Toivottavasti ei lisää kromimuovia. Kun saisi nuo entisetkin pois. Voisin lahjoittaa ne jollekin astraalihenkilölle :-)

      
  • Melko hyvät ja kattavat varusteet on jo trendlinessä. Puhumattakaan Comfortlinestä josta puuttuu ainoastaan ilmastointi ja esp tarpeellisista vakiovarusteista (ne on saksassa vakiovarusteena kaikissa malleissa). Ei Golfiin tehty mitään faceliftiä. Ajovalot saivat vain kromikehykset ja hanskalokeron kahva muuttui kromiseksi ja lukolliseksi eli ei suuria muutoksia.

      
  • Lainaus:
    09.10.2004 klo 10:33 jannu78 kirjoitti
    Melko hyvät ja kattavat varusteet on jo trendlinessä. Puhumattakaan Comfortlinestä josta puuttuu ainoastaan ilmastointi ja esp tarpeellisista vakiovarusteista (ne on saksassa vakiovarusteena kaikissa malleissa). Ei Golfiin tehty mitään faceliftiä. Ajovalot saivat vain kromikehykset ja hanskalokeron kahva muuttui kromiseksi ja lukolliseksi eli ei suuria muutoksia.


    Eikö mitään muita, muutoksia mukamas tehty?

      
  • Juu ei tehty muitta muutoksia ja autoliikkeessäkään myyjä ei puhunut muista muutoksista. En sitten tiedä onko comfortilineen tai sportlineen tullut isompia muutoksia tai varustelutason parannuksia mutta trendline ei ole muuttunut enempää. Minulla on jo tulevan 2005 vuoden malli. Joka tapauksessa keula ja perä tai sivulinja ei ole muuttunut yhtään.

      
  • Uusia ulkovärejä ja sisustuskankaita on kait tullut tai joitain tulossa. Uusia moottoreita on ainakin Gti-kone ja malli. Kyllä edelinenkin malli koki jotain muutoksia matkan varrella esim uusia värejä ja koneita tuli lisää valikoimiin ja erilaisia teknisiä parannuksia matkan varrella. Ja sivuvilkut muuttui erilaiksi, samoin istuinkangas ja varustelu parantui viimeisimmissä neloskopan autoissa ym. että pieniä päivityksiä tulee oikeastaan joka vuosi eri automerkeillä ja malleilla. Todellakaan mikään suuri uudistus ei ole kyseessä nyt uuden mallin kohdalla. Ulkoa auto ei ole minusta tylsä vaan laadukkaan oloinen ja näköinen. Laadukkaat materiaalit on käytössä myös sisällä mutta trendlinen sisustus ja kojelauta on kyllä aika arkisen, steriilin ja harmaan/"tylsän" näköinen.

      
  • Kyllähän auto laadukkaalta näyttää ja fiksulta. Golf on myös sopivasti pitänyt tietyn vanhan linjansa ja toisaalta siinä on hieman sitä nuorekkuutakin.

      
  • Golfissa ei ole mun mielestä käytetty kromista muovia eikä myöskään aitoa kromia vaan jotain metallia. Ainakin ne osat tuntuvat metallilta ja kylmiltä kylmemmällä ilmalla eli samalta miltä metalli tuntuu.

      
  • Ei vuosimallin 2005 Golfiin ole todellakaan tullut mitään faceliftiä, vaan aivan tavanomaisia vuosimallien välisiä ja kesken vuottakin tehtäviä pikkumuutoksia. Tässä luettelo:
    - lisätty ääni- ja valohälytys muistuttamaan turvavöiden kiinnityksestä
    - tuulilasin infrapunasuodatusta parannettu (luultavasti)
    - ajovalojen umpioiden tummanharmaa kehys vaihdettu kromiseksi
    - ajovalopolttimoiden hattuihin lisätty VW-tunnus
    - vaihteenvalitsimeen lisätty kromisomiste
    - käsijarrukahvan painike muutettu kromiseksi
    - ajotietokoneeseen lisätty nopeushälytin

      
  • .. ja takakaiuttimet ovat edelleen 180e:n lisävaruste. Naurettavaa! Kun Golfiin ottaa samat varusteet, jotka kilpailijoilla on vakiona, hinta onkin kohtuulliset 27 teur pikkuautosta.

    Ei se ole tyhmä, joka pyytää, vaan joka maksaa.

    [SKP muokkasi tätä viestiä 19.10.2004 klo 14:17]
      
  • Corolla vaihtaa malliaan useasti, tavallinen autonvalmistaja samassa ajassa tekee vasta Faceliftiä. Faceliftikin tehdään aika pian autovalmistamisen jälkeen Corollassa. Mikäköhän on Corollan "kiertoaika"?

      
  • Golf teki ennätyksen myös siinä suhteessa, että mistään aiemmasta autostani ei ole levinnyt vaihteisto 90000tkm kohdalla kuten tälle yksilölle kävi. onneksi oli takuu eikä mittään maksannu.

      
  • No ennätys se on sekin :smile: Onneks et joutunu itse maksumieheks..

      
  • niin ja hanskalokeron kahva muutettu kromiseksi ja lukolliseksi. vai on tuulilasin peilaavuutta parannettu 2005 malliin. jostain syystä kyllä 2005 mallissakin kojelaudan päällinen ja ilmasuulakkeet heijastuvat melko reippaasti aurinkoisella ja kirkaalla kelillaä tuulilasiin mitä ei edellisessä mallissa tapahtunut. ja en voi ymmärtää sitä mistä se JOKA KERTAINEN tuulilasin ja etusivuikkunoiden hetkittäinen huurtuminen liikkeellelähdettäessä johtuu... ILMASTOINTI ON AINA PÄÄLLÄ KUN KÄYNNISTÄN AUTON JA PUHALLUS IKKUNOILLE MYÖS HUURRE HÄVIÄÄ KYLLÄ MELKO ÄKKIÄ MUTTA EI MITENKÄÄN SALAMANNOPEASTI. LAAKKOSELLA EI LÖYDETTY MITÄÄN VIKAA TAI POIKKEAVAA.

      
  • Kostea sisäilma tiivistyy lauhduttimen pinnalle ja kun käynnistät auton, tuo kosteus pölähtää sisälle. Tältä välttyy, kun sulkee a/c:n vähän ennen kuin tulee perille. Lauhdutin olisi hyvä kuivattaa aika ajoin (a/c pois päältä + ajoa), jotta pöpöt eivät pesiytyisi alati kosteaan lauhduttimeen. Eikös näin neuvottu tekemään TM:n ilmastointi jutussa?

    Kovin moni, joille olen asiasta kertonut, ei tiedä, että ilmastointia pitäisi käyttää kerran viikossa talvellakin (yli +5, jotta käynnistyy) ja kuivattaa lauhdutin em. tavalla.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit