Ystävälläni oli Vectra 2,2 manuaalilaatikolla kuukauden verran käytössä, sillä hänen uuden Skodansa tulo viivästyi. Hän tykkäsi Opelista kovasti, mutta kiroili korkeata polttoaineenkulutusta. Hän ajaa pääkaupunkiseudulla melko taajamapainotteisesti ja keskikulutusta oli lähes mahdoton saada alle 10l/100 km.
Takana reilut kaksi vuotta ja 50000 km. Korimallina Signum, mutta moottorin ja vaihteiston osalta osuu kohdalleen.
Ihan uutena sippasi akku ja se onkin ollut ainoa murhe matkan varrella (kop kop puuta koputtaen).
Reilun 1,5 vuoden ja 35000 km:n kohdalla menin itse määräaikaishuoltoon, kun huoltokehoitin ei vieläkään ollut antanut lopullista kehoitusta näin toimia. Ajattelin lähinnä longlifen kestävyyttä. Suoritettiin normihuolto, ei muuta.
Kulutus vaihtelee talven pakkasten kaupunkiajaon n. 12 l / 100 km kulutuksen ja kesäisen maantieajon reilusti alle 8 l/ 100 km kulutuksien välillä.
Eihän tuo mikään sportti ole, mutta toisaalta sillä ei myöskään jalkoihinkaan jää.
Vaihteisto toimii normaaliliikenteessä niin kaupungissa kuin maanteilläkin ihan mukavasti. Mielestäni TM 2/2006 sanottiin varsin osuvasti ko vaihteistosta ja Vectrasta
Kaiken kaikkiaan paras Opelini ja erittäin mukava matka-auto
Merkki ei osu kohdalleen ja moottorikin vain melkein, mutta vaihteisto on Cromassani täsmälleen sama. Laatikon toiminnasta ei ole pahaa sanottavaa, suurimman osan ajasta se hoitaa hommansa täysin huomaamattomasti. Viisivaihteisuuden ansiosta erot taloudellisuudessa ja varsinkin suorituskyvyssä jäänevät vähäisiksi. Croman keskikulutus on ollut moottoritie- ja taajamapainotteisessa ajossamme n. 9,5 l sadalla ensimmäisten 1700 km matkalla. Pakkasen kiristyminen tuntuu kulutuslukemissa selvästi, leudommalle kelille osuneen tankkausjakson keskikulutus jäi alle yhdeksän litran, nyt mennään taas kymmenen tienoilla.
Kovimmilla pakkasilla automaatti luistattaa muunninta aika reippaasti ensimmäisen kilometrin - parin matkalla, mikä on ilmeisesti normaalia?
juu kiitoksia vastauksista.. ja tosiaan auto mulle on muuten tuttu koska itselläni entinen auto oli 2.2 gts vectra.. nyt ostamassa uutta vectraa ja mietin vain että olisiko tuo tomaatti mukava lisä siihen?
Parhaan vastauksen kysymykseesi saat, kun käyt osoitteessa http://www.ocf.fi. Eli Opel club Finlandin kotisivut, jonka keskustelupalstalta löytyy suurinpiirtein kaikki tietämisen arvoinen Opeleista.
Itselläni on tuosta nimenomaisesta mallista noilla kriteereillä vain lyhyt koeajokokemus, mutta jos varaa olisi ollut tuollainen silloin laittaa niin kaupat olisivat syntyneet. Dieselillä ajavana tuollaisen yhdistelmän bensankulutus tosin hirvittää.
Tuo Vectran/Signumin/Croman automaatti taitaa olla Aisinin (Toyotan)valmistama? Onkohan siis minulla Avensiksessa sama vaihteisto? Osaako joku kertoa Vectran vaihteiston mallimerkinnän?
Aisinhan se on, tämän taulukon mukaan AW AT50-5ECT-i. Samaisen taulukon mukaan 1,8- ja 2-litraisissa Aveissa on erityyppinen nelipykäläinen Aisin, ehkäpä 2,4-litraisessa on sama viisivaihteinen?
Itselläni ollut tosiaan noin vuoden Vectra wagon 2,2 direct automaatilla. Ajotietokoneen mukainen koko 29tkm keskikulutus on ollut 9,5 l/100km. Ajotyyli ehkä hieman raskasjalkainen ja ajo-olosuhteissa korostuu kaupunki ja moottoritie. Tasaisella nopeudella Lappiin oli kulutus luokkaa 7,4 l/100km. Edit: kulkupuoli moneen tarpeeseen riittävä. Tosin en osaa moneenkaan vastaavaan verrata...
[Rammy muokkasi tätä viestiä 16.02.2006 klo 19:56]
Tulipa mieleen kysäistä: ilmoittaako Opel kyseiselle Aisinille öljynvaihtovälin vai onko politiikka sama kuin Fiatilla: öljymäärän tarkistus ja tarvittaessa lisäys huoltojen yhteydessä?
Onko kellään kokemuksia vectran 2.2direct moottorista automaattilootalla? Kuinka jaksaa kulkea ja millaisia kulutuksia on ollut? Mitään ongelmia OPEL !
Itselläni on Vectran wagon ei tosin ole automaatti, mutta 2,2 direct. Kulutus on ollut n. 9,2l/100km. Pääasiassa kaupunki ajoa. Kehuivat huollossa että kun on ajettu vähän enemmän niin kulutus tippuu (tällä hetkellä 8tkm). Akku piti myös vaihtaa kovilla pakkasilla. Muuten mukava ja iso auto.
Ystävälläni oli Vectra 2,2 manuaalilaatikolla kuukauden verran käytössä, sillä hänen uuden Skodansa tulo viivästyi. Hän tykkäsi Opelista kovasti, mutta kiroili korkeata polttoaineenkulutusta. Hän ajaa pääkaupunkiseudulla melko taajamapainotteisesti ja keskikulutusta oli lähes mahdoton saada alle 10l/100 km.
Takana reilut kaksi vuotta ja 50000 km. Korimallina Signum, mutta moottorin ja vaihteiston osalta osuu kohdalleen.
Ihan uutena sippasi akku ja se onkin ollut ainoa murhe matkan varrella (kop kop puuta koputtaen).
Reilun 1,5 vuoden ja 35000 km:n kohdalla menin itse määräaikaishuoltoon, kun huoltokehoitin ei vieläkään ollut antanut lopullista kehoitusta näin toimia. Ajattelin lähinnä longlifen kestävyyttä. Suoritettiin normihuolto, ei muuta.
Kulutus vaihtelee talven pakkasten kaupunkiajaon n. 12 l / 100 km kulutuksen ja kesäisen maantieajon reilusti alle 8 l/ 100 km kulutuksien välillä.
Eihän tuo mikään sportti ole, mutta toisaalta sillä ei myöskään jalkoihinkaan jää.
Vaihteisto toimii normaaliliikenteessä niin kaupungissa kuin maanteilläkin ihan mukavasti. Mielestäni TM 2/2006 sanottiin varsin osuvasti ko vaihteistosta ja Vectrasta
Kaiken kaikkiaan paras Opelini ja erittäin mukava matka-auto
Merkki ei osu kohdalleen ja moottorikin vain melkein, mutta vaihteisto on Cromassani täsmälleen sama. Laatikon toiminnasta ei ole pahaa sanottavaa, suurimman osan ajasta se hoitaa hommansa täysin huomaamattomasti. Viisivaihteisuuden ansiosta erot taloudellisuudessa ja varsinkin suorituskyvyssä jäänevät vähäisiksi. Croman keskikulutus on ollut moottoritie- ja taajamapainotteisessa ajossamme n. 9,5 l sadalla ensimmäisten 1700 km matkalla. Pakkasen kiristyminen tuntuu kulutuslukemissa selvästi, leudommalle kelille osuneen tankkausjakson keskikulutus jäi alle yhdeksän litran, nyt mennään taas kymmenen tienoilla.
Kovimmilla pakkasilla automaatti luistattaa muunninta aika reippaasti ensimmäisen kilometrin - parin matkalla, mikä on ilmeisesti normaalia?
juu kiitoksia vastauksista.. ja tosiaan auto mulle on muuten tuttu koska itselläni entinen auto oli 2.2 gts vectra.. nyt ostamassa uutta vectraa ja mietin vain että olisiko tuo tomaatti mukava lisä siihen?
Parhaan vastauksen kysymykseesi saat, kun käyt osoitteessa http://www.ocf.fi. Eli Opel club Finlandin kotisivut, jonka keskustelupalstalta löytyy suurinpiirtein kaikki tietämisen arvoinen Opeleista.
Itselläni on tuosta nimenomaisesta mallista noilla kriteereillä vain lyhyt koeajokokemus, mutta jos varaa olisi ollut tuollainen silloin laittaa niin kaupat olisivat syntyneet. Dieselillä ajavana tuollaisen yhdistelmän bensankulutus tosin hirvittää.
Tuo Vectran/Signumin/Croman automaatti taitaa olla Aisinin (Toyotan)valmistama? Onkohan siis minulla Avensiksessa sama vaihteisto? Osaako joku kertoa Vectran vaihteiston mallimerkinnän?
Aisinhan se on, tämän taulukon mukaan AW AT50-5ECT-i. Samaisen taulukon mukaan 1,8- ja 2-litraisissa Aveissa on erityyppinen nelipykäläinen Aisin, ehkäpä 2,4-litraisessa on sama viisivaihteinen?
Itselläni ollut tosiaan noin vuoden Vectra wagon 2,2 direct automaatilla. Ajotietokoneen mukainen koko 29tkm keskikulutus on ollut 9,5 l/100km. Ajotyyli ehkä hieman raskasjalkainen ja ajo-olosuhteissa korostuu kaupunki ja moottoritie. Tasaisella nopeudella Lappiin oli kulutus luokkaa 7,4 l/100km.
Edit: kulkupuoli moneen tarpeeseen riittävä. Tosin en osaa moneenkaan vastaavaan verrata...
Tulipa mieleen kysäistä: ilmoittaako Opel kyseiselle Aisinille öljynvaihtovälin vai onko politiikka sama kuin Fiatilla: öljymäärän tarkistus ja tarvittaessa lisäys huoltojen yhteydessä?
Onko kellään kokemuksia vectran 2.2direct moottorista automaattilootalla? Kuinka jaksaa kulkea ja millaisia kulutuksia on ollut? Mitään ongelmia OPEL !
Automaatti pakkasella.
Sama juttu mikä siellä oikein luistaa
Itselläni on Vectran wagon ei tosin ole automaatti, mutta 2,2 direct. Kulutus on ollut n. 9,2l/100km. Pääasiassa kaupunki ajoa. Kehuivat huollossa että kun on ajettu vähän enemmän niin kulutus tippuu (tällä hetkellä 8tkm). Akku piti myös vaihtaa kovilla pakkasilla. Muuten mukava ja iso auto.