Särmää luksus-luokkaan

29 kommenttia

http://www.canadiandriver.com/articles/pw/05rl.htm

Pian täällä?

Neliveto. 300 hevosvoimaa. Nahkaa ja jalopuuta. Silmiähivelevä muotoilu. Laatu. Kaikki mahdolliset varusteet.

Ja kun se tulee tänne, on sen nimi toinen....

  
  • Lainaus:
    14.10.2004 klo 23:52 Anders-Simo kirjoitti
    Ja kun se tulee tänne, on sen nimi toinen....


    Ehkäpä kuitenkin pikemminkin "jos tulee tännee...". Isoja Hondia ei ole Suomen markkinoilla hetkeen nähty.

      
  • Todennäköisesti nähdään Suomessa vain venäläisissä kilvissä :frowning:

    Mikähän mahtaisi olla hinta täällä kaupasta ostettuna, ehkä 150 000 Eur? Onhan siinä varusteita joita ei edes perinteisissä premiumeissa ole (esim. tuo melunkumoussysteemi). Ajettavuuttakin kehuttiin paljon paremmaksi (nelivetoineen) kuin esim. vastaavanhintaisessa BMW:ssä.

      
  • Lainaus:
    15.10.2004 klo 09:04 Zilo kirjoitti
    Mikähän mahtaisi olla hinta täällä kaupasta ostettuna, ehkä 150 000 Eur?


    Eiköhän hintaluokka asettuisi 50 kE:n paikkeille. Tuo Honda on samaa kokoluokkaa E-mersun ja BMW:n 5-sarjan kanssa.

      
  • Luin jostakin, että sen pitäisi tulla Eurooppaan Honda Legend-nimellä. Miksei tuota Suomeen tuotaisi kun nyt Hondallakin on PÄTEVÄ tuote ökyluokassa? Ominaisuuksista homma tuskin jää kiinni....

      
  • Varmasti on pätevä laite, mutta Suomeen tuonti ei ole pätevyydestä kiinni, koska markkinat ovat täällä pienet, ja uuden mallin tuonti on aina arvokas sijoitus maahantuojalle. Hondaa ei täällä kuitenkaan mielletä ökyautojen sarjaan, siellä jylläävät lähinnä saksalaiset ja kenties Jaguar, ehkä joku muukin. Ei taida Lexuksenkaan myynti täällä olla kummoista.....

      
  • Ihan ok näkönen ulkopäin, ei minkään ihmeellisen näköinen kumminkaan. Todella hieno sisältä! Olisihan se kiva jos Suomessa olisi tuollaisia autoja enemmän.

      
  • Lainaus:
    15.10.2004 klo 09:21 PPi kirjoitti
    Eiköhän hintaluokka asettuisi 50 kE:n paikkeille. Tuo Honda on samaa kokoluokkaa E-mersun ja BMW:n 5-sarjan kanssa.


    Hinta arvio Jenkeissä on 50 000 - 60 000 $. Meille tuotuna hinta yleensä (meidän parhaaksemme luodun verotuksen yms. ansiosta) lähes kaksinkertaistuu.

    Käytännössä siis auto ei suinkaan kilpailisi Mersun ja BMW:n hinnat alkaen karvalakkien kanssa, vaan enemmänkin mallisarjan parhaiden kanssa (esim. 545 IA, ei ehkä kuitenkaan M5 kun taas on hieman eri sarjassa).

      
  • Hinta Suomessa n.120 000€:a ja sitten kun siihen haluuaa varusteita eli tämä auto siirtyy Suomessa S-mersuluokkaan kilpailemaan 7-sarjan, A8:n ja Lexuksien kanssa.
    Olisikin Suomessa maksanut 50000€, olisihan sille sitten löytynyt täältä niitä ostajiakin. :smile:

      
  • Tota oon yrittäny hehkuttaa täällä jo kirjautumisestani asti se on upea.

      
  • Kannattaa muistaa et noi hinnat on Kanadan dollareissa ei US dollareissa. Oma arvaus on että tulee Suomessa maksamaan noin 70000 €. Edellinen Legend maksoi 449 000 mk kun oli viimeks myynnissä ennen autoveron laskua. Nyt kun pääsin vauhtiin niin veikkaan samalla myynnin Suomessa. Eli ekana vuonna 7-9 autoa ja sen jälkeen 1-3. Uudelle Lexus GS:lle veikkaisin noin kolmikertaista myyntiä Legendiin verrattuna.

      
  • Luksus ja Made in Japan ei kuulu samaan lauseeseen.
    Muistuttaa kovasti pian tuotannosta pois jäävää C-sarjan mersua,
    ali japanilainen copy-paste autoteollisuus on nyt noin 5 vuotta ajastaan jäljessä.
    Koko kyhäelmä lienee -82 vuotisen Civicin alustalla (lue = hengenvaarallinen tieliikenteessä)

      
  • Lainaus:
    17.10.2004 klo 22:00 -Z- kirjoitti
    Luksus ja Made in Japan ei kuulu samaan lauseeseen.
    Muistuttaa kovasti pian tuotannosta pois jäävää C-sarjan mersua,
    ali japanilainen copy-paste autoteollisuus on nyt noin 5 vuotta ajastaan jäljessä.
    Koko kyhäelmä lienee -82 vuotisen Civicin alustalla (lue = hengenvaarallinen tieliikenteessä)


    Näin sanoo sellainen, joka on koko ikänsä asunut jossain liiterissä tai kellarissa eikä halua nähdä. Voin kertoa, että maailma on muuttunut. Tai no, eipä se oikeastaan ole jos sitä muutosta ei vaan halua nähdä. Luepa tuulilasin sivuilta lisää. Tervetuloa tähän päivään!
    http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=114298

      
  • Niinhän se on, maailma muuttuu :smile:

    [Kramer muokkasi tätä viestiä 18.10.2004 klo 01:29]
      
  • J R:lle

    Se nyt on aivan v...n yksi lysti mitä Tuulilasi kirjoittaa!

    Honda Legend, ripaus Alfaa, hivenen Mersua, jotain Audia ja Mazda 6:n nokka - luksusta tuulipukukansalle, joka pimeydessä vaeltaa, tässä päivässä ja aina!!

    IKINÄ KOSKAAN EN TULE OSTAMAAN JAPANILAISTA AUTOA!!!!

    Jos pitää rimaa laskea, niin sitten korealainen - samanlainen poppaloora kuin muutkin riisipussit, mutta viiden vuoden takuu!!!

    Mielelläni ostaisin kokonaan kotimaisen auton - jos sellainen joskus pyörille nostetaan.

      
  • Mielestäni tämä Honda ei täytä luxus-luokan vaatimuksia. Jo koko on liian pieni, voi tämänkokoisella edustaa, mutta edustusautoluokkaan Hondaa on vaikea saada mahtumaan. Kyyti ja varustelut ovat varmasti kohdallaan, sitä en epäile, mutta joutuu Euroopassa kilpailemaan kovassa luokassa tavallisten perheautojen kanssa, Audi, BMW ja MB.

    Kauneus on katsojan silmissä, siitä en rupeaa väittelemään. Katson Hondan kuvaa, näen vain perinteisen Japanilaisen auton, kookkaamman, tehokkaamman, mutten muuta. Ulkonäkökin on hieman vanhahtava. Kun vertaan muotoja ja linjoja Saksalaisiin, siirtyy katseeni kuin varkain aina Audi A6:n silmiähiveleviin muotoihin, tai Bemun kylkikaariin, entä MB:n CLS? Laitappa Honda sen rinnalle, mitä katselemme? Silti puhumme samasta autoluokasta.

    Hondan suosio näkyy sitten ostetuilla kappalemäärillä. MB:n sillä, että riittääkö niitä?

      
  • Lainaus:
    18.10.2004 klo 10:28 -Z- kirjoitti
    J R:lle

    Se nyt on aivan v...n yksi lysti mitä Tuulilasi kirjoittaa!

    Honda Legend, ripaus Alfaa, hivenen Mersua, jotain Audia ja Mazda 6:n nokka - luksusta tuulipukukansalle, joka pimeydessä vaeltaa, tässä päivässä ja aina!!

    IKINÄ KOSKAAN EN TULE OSTAMAAN JAPANILAISTA AUTOA!!!!

    Jos pitää rimaa laskea, niin sitten korealainen - samanlainen poppaloora kuin muutkin riisipussit, mutta viiden vuoden takuu!!!

    Mielelläni ostaisin kokonaan kotimaisen auton - jos sellainen joskus pyörille nostetaan.


    Vai sillä tavalla. No ei kai niitä autolehtiä sitten kannata uskoa, jos ei itseään miellytä niiden kirjoitukset. Tässä oli vähän aikaa sitten ketju, jossa käsiteltiin ennakkoluuloja. Käypäs purkamassa tunteitasi siihen ketjuun ja pohditaan asiaa sen jälkeen uudestaan. Sinulla varmaan löytyy hyvät järkipeustelut sille, miksi et koskaan tule ostamaan japanilaista autoa. Kas tässä se ketju:

    http://www.tekniikanmaailma.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&fid=3&tid=719&page=1

      
  • Ennakkoluuloja tai ei,

    ostan autoni OMALLA rahalla,
    no mitä kaikkea japanilaiset ostaa meiltä (Suomesta) suhteessa siihen mitä me ostamme heiltä ja sama kysymys Euroopan keskusmaihin päin.

    Olemmehan osa EU:ta, emme Japanin ulkosaaristoa!!

    ..ja mitä ennakkoluuloihin tulee, niin niitä riittää - luojan kiitos!!

    ..ja tähän alkuperäiseen "luksus" Hondaan. Ei kai autosta tule luksus jos siihen lisätään kromilistaa ja myydään Hondaa hienommalla nimellä...
    Suomessakin Honda oli aikoinaan mikä tahansa ritsa, mutta kun sitä alkoi myymään Veho, olikin se yht'äkkiä laatupeli ?!

    Sanon suoraan JR, että pääset vähemmällä kun lakkaat tuputtamasta meikäläiselle japsikamaa. Aja sinä niillä, niin meikäläinen ajelee vanhan asevelivaltion vehkeillä - eiköhän me molemmin perille päästä!

      
  • Enhän minä sinulle mitään tuputa, mutta ei aiheeton mollaaminenkaan ole mitenkään suotavaa. Minusta meidän on syytä olla kiitollisia Japanille kun tuovat autojaan tänne ja työllistävät suomalaisia. Voit myös ajatella siten, että mitä tapahtuisi koko EU:n alueella, jos Japani nyt päättäisikin lopettaa kaiken autotuotannonsa EU:ssa. Ei se ole mikään paha maa vaan todella tärkeä kauppavaltio. Tehdään niin, että ajele sinä niillä saksalaisilla, niin minä laitan stereoista soimaan ihanaa japsityttöpoppia ja ajelen tyytyväisenä Mazdalla :sunglasses:

      
  • Lainaus:
    17.10.2004 klo 20:03 olmi kirjoitti
    Nyt kun pääsin vauhtiin niin veikkaan samalla myynnin Suomessa. Eli ekana vuonna 7-9 autoa ja sen jälkeen 1-3. Uudelle Lexus GS:lle veikkaisin noin kolmikertaista myyntiä Legendiin verrattuna.


    Ja takaisin aiheeseen :smile:

    Tuo veikkaus on varsin realistinen, siihen voin jokseenkin yhtyä.

    Mielipiteeni isosta Hondasta on pitkälti samanlainen kuin monilla muillakin täällä, iso Honda, jossa on kaikkea vähän enemmän. Tyyliä on napsittu vähän kaikilta, muttei ole osattu ollenkaan päättää, mikä se iso-Honda oikeasti on, toisin kuin Alfa, Audi, BMW tms. joilla on selkeä linja, josta ei lähdetä poikkeamaan. Honda vaikuttaa nyt vain isolta autolta, jossa on matkittu kaikkia ja saatu kasaan paketti, joka ei käytännössä ole loistava millään osa-alueella... Sisätilat on kyllä tyylikkäät, mutta kokonaisuus jää jotenkin laihaksi. Mieluummin käyttäisin rahani johonkin edellä mainittuun, jos jotain olisin ostamassa. Muutenkin kun katsoo tuon kokoisten autojen myyntimääriä, olisi ison Hondan tuonti Suomeen täysin kannattamatonta puuhaa.

      
  • En ole Honda Legendiä pitkään aikaa nähnyt tai jos näen sekoitan sen Accordiin.

      
  • joko se sun tojotan ruppana on tullut paalausikään kun tollaisista haaveilet. kun katsot saldon niin palaudut taas maan pinnalle. ikävä kyllä...

      
  • Samaan luokkaan kuuluva Lexus GS näyttää myös saaneen uudet muodot. Uutuus näyttää edeltäjäänsä oleellisesti sulavalinjaisemmalta.
    Itse en muodoissa näe merkittävää yhtäläisyyttä kilpailijoihin, mutta silmiinpistävästi eräs klassisimpia BMW:n muotoiluelementtejä, Hofmeister pokkaus, on löytänyt tiensä takasivulasiin.

      
  • Kuvien Lexus tuo mieleen enemmänkin jonkin Korealaisauton muodot.
    Liika yritys paistaa läpi, luonnollinen kauneus jää taka-alalle. Kromilla yritetään peittää linjoja joita muotoilijat eivät ole saaneet hiottua loppuun asti.
    Yritetään saada ripaus klassismia mukaan siinä onnistumatta. Ripaus Mersua, Audin sulavuutta, tai Bemarin pokkausta. Menee osin kuin kopioinniksi edelleen, vaikka Suomalaisiin yleensä uppoaa kuin myös Jenkkeihin.

      
  • Infiniti on paljon kauniimpi kuin Lexus. Lexuksessa ei ole särmää. :wink:

      
  • Juu, samat tuntemukset kuin Sixpackillakin.

    Milloin ne tekevät jotain omaa sekoittamatta kaikkea yhteen? Taas kerran malli, joka ei oikeastaan tiedä, mitä se edustaa.

      
  • Japseilla on käytössä "AUTO-CAD" sen varsinaisessa merkityksessä.
    Clipart-tiedostoista voi valita erilaisten eurooppalaisten autojen maskeja, takavaloja, puskureita, kylkipokkauksia, vanteita jne. jne. jne.
    Softaan tulee päivityksiä aina pian isojen eurooppalaisten automessujen jälkeen.
    Copy-paste ja taas uusi löysä japsi on nähnyt päivänvalon.
    Softasta on muuten jonkin verran bugeja, koska alustarakenteista ja muista on niin vaikea ottaa messuilla valokuvia :smile:
    Hienoutena softassa on "print preview"-toiminto ja siitä käsin printattu taiteltava pahvimalli, jonka lujuus on lähes tuotantomallin luokkaa.

    Samaa softaa on tarjolla myös työstökoneille, moottoripyörille, huonekaluille, astioille ja ylipäätään kaikelle mitä on helppo kopioida ja yrittää viedä nimiinsä!

      
  • Vanhemmassa S-mersussa n.vm 93, on sellaista huomaamattomuutta, jos ei halua tulla liiaksi huomatuksi. Lexuksessa on sitä huomaamattomuutta. Mutta mersussa on mersun merkki ja se on jollakin tapaa arvokkaamman näköinen.

      
  • Lainaus:
    28.10.2004 klo 10:04 Tuomas kirjoitti
    Vanhemmassa S-mersussa n.vm 93, on sellaista huomaamattomuutta, jos ei halua tulla liiaksi huomatuksi.


    Panssarimersu huomaamaton? Tuosta järkäleestä huomaamaton ei ainakaan minulle ole ensimmäisiä mieleen tulevia adjektiiveja.

      
  • Lainaus:
    28.10.2004 klo 10:21 PPi kirjoitti
    Lainaus:
    28.10.2004 klo 10:04 Tuomas kirjoitti
    Vanhemmassa S-mersussa n.vm 93, on sellaista huomaamattomuutta, jos ei halua tulla liiaksi huomatuksi.

    Panssarimersu huomaamaton? Tuosta järkäleestä huomaamaton ei ainakaan minulle ole ensimmäisiä mieleen tulevia adjektiiveja.


    Kokonsa puolesta se ei ole huomaamaton. Mutta minun käsittääkseni mitä olen kirjasta lukenut niin se pyrittiin tekemään tietyllä tavalla huomaamattomaksi. Kyllä minä kiinnitän siihen huomiota... mutta niinhän "luxusautot" yleensä, luxusautoksi se kiinnittää ehkä vähemmän huomiota kuin muut.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit