saab 93 vai subaru legasy

13 kommenttia


Kumpihan noista olis parempi suomen talvessa?
Tietty yksi vaihtoehto olisi vielä Volvo V50.

  
  • Jos hinnalla ei ole merkitystä, niin itse valitsisin Legacyn, jollei muuten, niin 4-vetoisuuden takia. Tilatkin lienevät suuremmat kuin V50:ssä.

      
  • Subaru on nelivetoinen, joten ei pitäisi jäädä sutimaan ylämäkeen lumella.

      
  • No Subaru ilman muuta; se on nelivetoinen, ERINOMAINEN ajaa, tilavampi ja kestävämpi - sekä mielestäni paremmannäköinenkin. Lisäksi kuluttajatutkimuksissa Saabit ovat olleet yleensä melko hännillä siellä ranskalaisten kanssa ( sama pätee Volvoon ) kun taas Subarut ovat saaneet hyviä tuloksia. Subarussa on myös merkittävästi pidempi takuu kuin näissä Jenkkien omistamissa pohjoismaalaisissa. Uuden Legacyn bensankulutuskin on romahtanut verrattuna edelliseen malliin. Ei muuta kun Subarukauppaan heti.

      
  • ..ei vaan SAAB,
    Tuttava ajoi juuri vanhan Saabbinsa lunastuskuntoon.
    Siitä sai "enää" sen verran rahaa, että sillä sai uuden japsifarkun (Primera).

      
  • No, pääasia on, että tuttavasi sai paremman auton tilalle!

      
  • No riippuu ihan käyttötarpeesta. Uusi 9-3 on todella hyvä ajaa, miinuksena ainakin bensaturbon suht suuri kulutus sekä takatilat. Sen sijaan viimeistely ja laadukkuus kohdallaan oman kokemukseni (1,5 v.) mukaan. JA saabin saa toki nyt upouusilla dieseleillä, ja myös tehokkaampaan dieseliin 6-lovisen automaatin.

    Subaruun ei dieseliä saa, mutta bensakoneet ainakin paperilla syö aika vähän. Ja farkkukin löytyy. Volvo on selvästi pienempi.

    Ja tuon takuun suhteen en menisi sanomaan, että Subarun takuu on MERKITTÄVÄSTI parempi, koska Saabissa 2 vuotta ILMAN KM-RAJAA, japsissa tyypillinen 3 v./100 tkm. Eli sekin riippuuu ajomääristä.

    Saabin farkku tulee (kai) ensi vuonna.

      
  • ..toisaalta...
    molemmat on laatuvehkeitä - GM!

      
  • Legacy:n penkit sopivat vain tietyn kokoisille henkilöille. Mulle penkit olivat sopivat (172/69) mutta kaverini ei oikein välittänyt kyseisen auton penkeistä. Jos sen penkit on suuniteltu pienille japanilaisille, no tuskin. Subarussa neliveto ja 93:kin on kohtuullinen talviauto, ainakin Tekniikan Maailman talvitestin mukaan.

      
  • Lainaus:
    14.10.2004 klo 10:04 Anders-Simo kirjoitti
    No Subaru ilman muuta; se on nelivetoinen, ERINOMAINEN ajaa, tilavampi ja kestävämpi - sekä mielestäni paremmannäköinenkin. Lisäksi kuluttajatutkimuksissa Saabit ovat olleet yleensä melko hännillä siellä ranskalaisten kanssa ( sama pätee Volvoon ) kun taas Subarut ovat saaneet hyviä tuloksia. Subarussa on myös merkittävästi pidempi takuu kuin näissä Jenkkien omistamissa pohjoismaalaisissa. Uuden Legacyn bensankulutuskin on romahtanut verrattuna edelliseen malliin. Ei muuta kun Subarukauppaan heti.


    "kuluttajatutkimuksiahan" löytyy. Ehkä yksi suomalaisten kannalta relevantein on pohjoismaisten autolehtien (mukana Tuulilasi) tekemä tutkimus autonkäyttäjien tyytyväisyydestä autoonsa ja siihen liittyviin palveluihin (ks. TL 10/04). Saab on kaikkien maiden yhteisasteikolla kolmanneksi paras, ja Suomessa neljäs. Edelle pääsevät BMW, Mercedes ja Toyota. Pelkästään autoa arvioitaessa Saab on Suomessa viides.

      
  • Itse ottaisin ehdottomasti/valitettavasti Saab 93:n.

    1. paremman näköinen niin päältä kuin sisältä (no tämähän on vain mielipide)

    2. Takuu paljonajavalle Subarua parempi

    3. Nykyään loistavat dieselmoottorit entisten rohisijoiden tilalla, tosin vieläkään ei Saabin oma laitos, vaan Fiatilta hankittu...

    4. Istuimet huomattavasti paremmat, Legacyssä penkit ovat todella kapeat, eli itseni kaltaiselle järkäleelle ei ainakaan sopivat.

    No onhan Subaru neliveto, mutta se onkin ainoa asia, miksi Legacyn ottaisin, siltikin, että Subaru on todennäköisesti luotettavampi, mutta tähän ei voi ottaa kantaa. Joillain autot vaan kestää, toisilla taas ei. Kysymys on enemmänkin siitä, kumpi kestää kovempaa käyttöä

    :wink:

      
  • Osta Subaru 3.0 litran koneella, sen saa myös farkkuna ja se on kiva talvella. Potkua riittävästi, toisaalta hiukan hintava.
    Ainakin 2.0 vapari (101kW) on mielestäni melko nuhainen kulkija.

    Mielipiteitä ovat nuo.

      
  • Ruotsalaisista / belgialaisista Saab on ehdoton ykkönen. Bilian Volvo- sopimus osoittautui taannoin pelkäksi rahastukseksi. Uuden auton vikoja ei saatu korjattua. Saab ei ole koskaan pettänyt.

      
  • Sen verran auto kiinnostaa että Subaru kuten kaikki muutkin japsit eivät tule koskaan kysymykseen. Joten Saab tässä tapauksessa.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit