Meganen kurittaminen?

9 kommenttia

Tuntuu hiukan haetulta tuo Meganen jarruongelma ja siitä kuvattu kuvasarja tai ehkäpä video!(Onko video jossain nähtävillä?)
Tuollaisessa paikassa tehty "paniikkijarrutus"osoittaa enemmän kuskin yläpään köyhyyttä kuin auton huonoutta.
Hyvin tehty koe kuitenkin mutta nimenomaan tehty!Jos Megane todellakin käyttäytyy noin,niin siitä pitäisi saada enemmän tietoa!!

Toisaalta hiukan ihmetyttää,että miksi nämä loistavat koeajajat ovat TM:lla töissä,kun osaavat hetkessä ratkaista koeajettavan auton ongelman.Autotehtaa maksaisivat näille "kullan arvoisille"miehille ruhtinaallista palkaa. :innocent:

  
  • Lainaus:
    13.05.2004 klo 07:00 Isaskar kirjoitti
    Tuntuu hiukan haetulta tuo Meganen jarruongelma ja siitä kuvattu kuvasarja tai ehkäpä video!(Onko video jossain nähtävillä?)
    Tuollaisessa paikassa tehty "paniikkijarrutus"osoittaa enemmän kuskin yläpään köyhyyttä kuin auton huonoutta.

    Niinkö? Kuulostaako uskomattomalta tilanne, jossa auton toinen puoli on lumella/jäällä ja toinen kuivalla ajouralla, asfaltilla? Minusta ainakaan ei. On ihan hyvä, että TM kiinnittää huomiota Meganen puuttuvaan jarruvoiman jakoon, jotta kuluttajat osaavat ostaa ESP:n lisävarusteena Meganeen.

      
  • Eipä todellakaan kuulosta!
    Tarkoitin kyllä tuota nimenomaista tilannetta josta kuvat uudessa TM:ssa olivat.Samaa mieltä olen kanssasi siitä,että jos jokin ABS tarttuu auton käyttäytymiseen,niin sen pitää toimia!
    Ihmettelen vain,että miten olen tullut vuodesta 58 toimeen ilman ABS-jarruja.
    Sillä tuon mutkan(kaarteen)olisin ajannut toisin kuin kuvissa esiintyvä kuski(maantienopeudella).

      
  • Ajettiinkohan kaikilla muillakin testin autoilla sama kohta samalla tavalla?

      
  • Lainaus:
    13.05.2004 klo 10:22 Isaskar kirjoitti
    Ihmettelen vain,että miten olen tullut vuodesta 58 toimeen ilman ABS-jarruja.

    Jos ostaa sähköuunin, niin jotenkin sitä olettaa sen jälkeen pärjäävänsä keittiössä ilman halkoja, eikö niin?

      
  • Se on auton jarrujärjestelmän huonoutta jos auto kääntyy tuolla tavalla poikittain. Normaaliajossa asiasta tuskin on mitään haittaa mutta hätätilanteissa on.

    "Tuollaisessa paikassa tehty "paniikkijarrutus"osoittaa enemmän kuskin yläpään köyhyyttä kuin auton huonoutta."

    Isaskar on näköjään valovuosia edellä muita autoilijoita, kun hän pystyy valitsemaan paikan, jossa tekee paniikkijarrutuksen :smile:

    Tottahan toki tuo on simuloitu tilanne ja siitä on ilmeisesti raportoitu eteenpäin mutta tehdas toimii niin kuin toimii. Todennäköisesti jarrujärjestelmän toimittaja ja auton valmistaja kinaavat keskenään.

    Käy kokeilemassa itse Meganen jarrut. Vanhan keskustelupalstan aikoihin joku oli näin tehnyt ja todennut, että jarruongelmaa on.

    [jalkkis muokkasi tätä viestiä 13.05.2004 klo 15:37]
      
  • Noh' tulihan se sieltä!
    Tilanne oli siis järjestetty Meganea varten.Tehtiinkö muillakin autoilla sama koe,samassa mutkassa ja missä on niiden kuvat?
    Väitän,että jokainen merkki heilahtaa tuossa paikassa "paniikkijarutettaessa"!
    ESP:n apuja ASP ongelmiin ei kait ole mitenkään tutkittu.

    Meganen ABS on Bosh merkkinen,siis sama kuin monessa muussa merkiässä.Elektroniikkayksikkö joka ohjaa tapahtumia on oma.Esim.sedanissa ja breikissä on eri elektroniikkayksiköt kuin 3/5-ovisessa mallissa,johtuen sedanin ja breikin suuremmista painoista sekä pidemmästä akselivälistä.

    Mitä tulee Meganen koeajoon,niin olen todellakin ajannut nyt Megane Sedania noin 1500km,koska satun omistamaan sellaisen.Jarrutuksissa(kokeiluissa,tänään viimeksi)en ole saanut autoa pyörähtämään tai edes yrittämään sitä.

    TM:n tulisikin mielestäni kokeilla myös sedan- ja breik-mallit,jotta saataisiin selville koko Meganen ABS-järjestelmän oikut!!!

    :sunglasses:

      
  • Takavuosien Opel Kadettit tekivät tuota samaa pyörähtämistä talvikelillä, kun takapyörät lukkiutuivat. Luulin jo, että kun lainaamassani edellisen mallisarjan Corsassa oli ABS:t, moista ei tapahtuisi - katin kontit. Hidastin moottoritien rampilla (ihan rauhallisesti), kun vieressä oli auto, ja Corsa otti ja lähti pyörimään kuin taitoluistelija. Orpo olo. Onneksi nopeutta oli vähän, autossa oli kasko, ja se vieressä tullut taksi-mersu ehti hidastaa ennen törmäystä. Kyllä noita epätasaisen pidon kohtia on talvella vaikka kuinka paljon.

    Joku jo mainitsikin tuosta ESP:stä - eikös TM:ssä pitänyt tulla ESP-järjestelmien testi jossain vaiheessa? Joka tapauksessa, se on todettu Folksamin tutkimuksissa todella merkittäväksi turvavarusteeksi pohjoismaissa (kun siis verrataan todellisia kolaritilastoja), ja sopii kyllä toivoa, että se yleistyy nopeasti. Vaikken ole vielä ajanut yhtään talvea ESP:llä varustetulla autolla, voin kuvitella, että siitä on iloa. Nyt on uudessa Scenicissäni on sekin varuste, mutta vielä siitä sai jotain maksaa.

    Osaakos joku autotekniikasta tunteva kertoa, mikä ESP:ssä maksaa - eivätkös kaikki anturit tule jo ABS-jarrujen mukana? Maksetaanko siinä pelkästä softasta?

      
  • Joskushan paniikkijarrutuksia tuollaisissakin paikoissa voi joutua tekemään. Megane lähtee sivuttain siitä jos toisella puolella autoa on puhdasta asfaltia ja sitten toisella puolella autoa on asfaltia jossa on hieman hiekkaa ja siitä kun jarruttaa kovin auto lähtee voimakkaasti sivuttain. Ei tarvitse tehdä tietääkseni edes paniikkijarrutusta. :neutral:

      
  • Tuleppa Tuomas kokeilemaan!
    Jotta heilahtaa sivulle pitää olla HB-Megane ja ensimmäinen jarrutus(paniikki).Toisella jarrutuksella ei enää heilahda koska jarrut ovat lämpimät.

    Onkohan kukaan miettinyt jarrupalojen osuutta ja Meganen ns.jarrutushaukkaamista sekä sen kytkeytymistä asiaan?

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit