LandCruiser vaiko Touareg?

5 kommenttia

eli suunnitelmissani oli alunperin hankkia Toyotan LandCruiser 3.0 D4D-peli ja koeajoin ja melkein jo iskin nimeni kauppakirjoihin kunnes törmäsin jonkun lehden kautta Volkswagenin Touaregiin. Auto herätti kovasti kiinnostusta, nimenomaan tämä pienin diesel riviviitonen TDI. Vertailin "tilastoja" ja ne kallistuivat ehkäpä hieman Touaregille. LnadCruiser Exclusiven hinta on noij 5000 euroa kalliimpi kuin VW:n ja Touareg tarjoaa hitusen verran paremman suorituskyvyn. Nyt kysyisinkin Teiltä palstan väki, että kumman auton valitsisitte ja jos jollakulla on ihan oikeata kunnon tietoa niin tänne vaan!itse olen perheellinen mies ja nyt on sellainen tilanne, että en kertakaikkiaan saa päätöstä tehdyksi! :smile: mukavaa kesän jatkoa kaikille!

  
  • Minulla ei ole normaalina ihmisenä mitään käytännön kokemusta noin kalliista autoista, mutta yksi asia on varma: molemmat ovat erinomaisia autoja. Siispä valinta riippuneekin aika pitkälle makuasioista. Itse ottaisin noista Volkswagenin, koska se on arvokkaamman näköinen. Onhan Toyotakin muhkea ilmestys fyysisesti, mutta sen edustama nuorekkuus ei ehkä vedä vertoja Volkswagenin klassisille muodoille. Pidemmän päälle varmaan Toyota kestää selkeästi paremmin, mutta se lienee yhdentekevä seikka, jos ihmisellä on niin paljon rahaa, että voi tuollaisia autoja harkita - silloin ei pari korjaamollakäyntiä vuodessa kukkaroa haitanne!

      
  • Ja sen vielä lisäisin, että miksipä sitten ei ostaisi Cayennea?? Siinä vasta uljas rautaorhi!! Komea kuin mikä. Sitä ei taitane saada dieselinä kuitenkaan... kyllä siinä mummojen päät kääntyy Pihtiputaalla kun Cayenne murahtaa esiin kulman takaa..

      
  • Jos sinulla on mahdollinen saada auto firman nimiin, kannattaa harkita Land Cruiseria pakettiautoversiona. Siitä on olemassa maahantuojan valmiiksi pakettiautoksi rekisteröimä pehmeillä penkeillä varustettu versio, josta voi siis alv:n vähentää. Itse olin juuri sellaista hankkimassa firman yhdelle työntekijälle. Autossa on kuitenkin pitkä toimitusaika, muistaakseni tässäkin kuussa saatiin Suomeen vain kolme tai neljä yksilöä, vaikka kysyntää olisi ollut enemmänkin.

    Jos olet kuitenkin yksityishenkilönä autoa ostamassa, itse päätyisin VW:seen, vaikka molemmat ovat hienoja autoja. Vw on mielestäni hienostuneempi ja siinä on parempi diesel kone, vaikkakin pienempi, Toyota taas voi olla parempi maastossa. VW:n diesel koneet ovat myös kestäviä maineeltaan, Toyotastahan tuota ei edes tarvitse mainita. VW:ssä on tosin tuo 80 tkm:n välein vaihdettava nokkahihna, mikä on suht kallis huolto. Kumpikin on varmasti mainioita autoja..

      
  • Kävin keväällä koeajamassa LandCruiserin. juuri tuo ketjussa mainittu pakettiautoksi rekisteröintimahdollisuus houkutti. Lyhyt koeajo sai kuitenkin toisiin ajatuksiin. Ajo-ominaisuudet arkiajossa (melu, huojunta) olivat liikaa. Kohteliaisuudesta kysyin kuitenkin vaihtotarjousta myyjältä. Pitkä toimitusaika (yli puolivuotta) vaikeutti tarjouksen tekoa.

    Koeaja molemmat. Huhun mukaan myös Touaregin saisi rekisteröityä pakettiautoksi. Myös yksityinen autoilija säästää tuolloin dieselveron.

    Bensiiniversioissa kallistuisin ehdottomasti Cayenneen. Samoilla varusteilla, jotka ovat Cayennessa vakiona tulisi Touareg jo kalliimmaksi...

      
  • Lainaus:
    10.06.2004 klo 23:41 individual kirjoitti
    Siitä on olemassa maahantuojan valmiiksi pakettiautoksi rekisteröimä pehmeillä penkeillä varustettu versio, josta voi siis alv:n vähentää.


    Jollei LandCruiser ole tuotu maahan pakettiautoverolla niin se on ns. kaksoiskäyttöauto ja silloin sitä kohdellaan yrityksen verotuksessa samoin kuin henkilöautoa. Tällöin voi vähentää vain joko kaiken ALVin tai ei mitään. Jos vähennetään kaikki niin autolla ei saa ajaa metriäkään yksityisajoa. Yksityisajoa on jo se, että ajat kotoa työpaikalle tai päinvastoin - lisäksi v-mäinen poliisi voi ratsiassa 'käräyttää' autolla liikkuvan, jollei hän ole firman työntekijä ja varmasti työajossa. Jos yksityisajosta jää kiinni joutuu tilittämään vähennyksen korkoineen takaisin verottajalle ja autosta tulee vielä mahdolliset mätkyt käyttäjälle luontaisedun vuoksi.

    Kannattaa muistaa tämä, ennen kuin kikkailee liikaa :innocent:

    Itse selvitin tämän juuri keväällä ja päädyin ostamaan pakettiautona maahantuodun auton, sen helpomman vähennyskelpoisuuden vuoksi.

    Yksityiselle henkilölle tuosta pakettiauto rekisteröinnistä on dieselvero hyöty. Ja käsittääkseni molemmat noista ensimmäisen kirjoittajan mainitsemista autoista on rekisteröitävissä pakettiautoksi. Tällöin kannattaa muistaa kuitenkin nopeusrajoitus, joka on pakettiautoilla 100km/h :sunglasses:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit