Focuksessa veivi-ikkunat!

19 kommenttia

Katselin tuossa uuden Focuksen hintoja ja varustelutasoa. Kuvittelin, että tuon luokan autossa on jo sähköikkunat vakiona, mutta mitä vielä. Vasta kun ostaa Ghia-mallin, joka maksaa 25 150 (!!!!!), saa ikkunat liikkumaan sähköllä.

Varsin kummallista. Olin jo luullut, että nykyisin saksalaisetkin ovat varustetut kohtuullisesti. Kyllähän jo tuota Ghia-mallia noin puolet halvemmissa pirkka-autoissakin on sähkölasit. Mutta ei Fordissa. Kauneusvirhe, sanoisin.

Ja jos autoon pitää sijoittaa 25 tuhatta ja yli, niin ei varmaan enää tule Focus mieleen, sillä rahalla saa jo luokkaa isompiakin autoja tai sitten vaikkapa premiumnälkään Audi A3 Sportbackin. Ja alkaapa jo Jagge X-typeäkin saada selvästi alle 30 tuhannen..

Pitäisiköhän Fordin pudottaa REILUSTI hintoja?? Niinhän jo VW teki Golfin kanssa, vaikka taitaa olla vieläkin ylihintaa.

  
  • Vilkaisepas Ambienten pdf-tiedostoa. Siellä kyllä mainitaan sähkötoimiset etusivuikkunat. Ja paljon muutakin.
    Mitä taas siihen A3:een tulee, niin halvimmillaan siinä ei kyllä kovin kummoista varustetasoa ole. Laskeskelin jokin aika sitten sellaista itselleni sopivasti varusteltua autoa, ei vielä mitenkään likikään kaikilla hilavitkuttimilla varustettua ja sain hinnaksi yli 32 000 pienimmällä konevaihtoehdolla.

      
  • Juu, on näköjään jäänyt tuosta varsinaiselta esittelysivulta uupumaan nuo sähkölasit edessä, on ne ambientessa mukana.

    Ja takasähkölaseja ei löydy muuten X-Typestäkään, perusversioista, vakiona, vaan maksaa 550 euroa, samoin ajotietokone 350 euroa jne. eli ei se noissa premium-merkeissäkään varustelu kovin kummoinen ole.

      
  • Kaikki niitä eivät välttämättä kaipaa.
    - Jos käyttää usein parkkihalleja tms, niin niistä on iloa.
    - Ja takaikkunoissa niiden tärkein hyöty on, että ne voi edestä kytkeä napista pois päältä, ettei takapenkkiläiset auo laseja.

    - Toisaalta taas yksi mahdollinen vikakohde lisää

      
  • focus on muutenkin #&%£$!* tai oikeastaan kaikki fordit :tongue: :tongue: :tongue:

      
  • &%£$!* = ???

    Voisitko suomentaa ? Ja jos se on sitä mitä luulen, niin kehottaisin tutustumaan nyky-Fordeihin eikä jauhamaan paskaa asioista joista ei mitään tiedä.

      
  • Lainaus:
    15.02.2005 klo 11:43 horsti kirjoitti
    focus on muutenkin #&%£$!* tai oikeastaan kaikki fordit :tongue: :tongue: :tongue:

    Tiedän että pelleilet mutta täytyy sanoa kumminkin. Focuksessa oli kivat istuimet, hallintalaitteet oikeilla paikoillaan ja tilaa. Kaikkien Fordien mallit ovat hyviä ajettavia. :smile:

      
  • Käy katsomassa liikkeessä, ei siinä mitään veivi-ikkunoita etuikkunoissa ollut!

    Auto Motor und Sportin mukaan Focus on "Der beste in der Klasse".

      
  • Lainaus:
    15.02.2005 klo 13:13 AkiK kirjoitti
    Käy katsomassa liikkeessä, ei siinä mitään veivi-ikkunoita etuikkunoissa ollut!

    Auto Motor und Sportin mukaan Focus on "Der beste in der Klasse".



    Huonoksi varusteluksi riittää että veivi-ikkunat on takana, jos ei ole ihan halvin malli. Ja takanahan niitä sähkölaseja enemmän vielä kaipaakin, kun ei yletä avaan ikkunoita ajon aikana.
    Mites muuten samaa platformia käyttävässä Mazda3:ssa, eikös siinä ole sähkölasit takana.

    Tietty jossain Jagessa ne on vielä tyyliin sopimattomammat, kun auton pitäisi olla luxusauto ja varustelu on huonompi kuin monissa halvemmissa perheautoissa.

      
  • Lainaus:
    15.02.2005 klo 13:42 Mopar man kirjoitti

    Huonoksi varusteluksi riittää että veivi-ikkunat on takana, jos ei ole ihan halvin malli. Ja takanahan niitä sähkölaseja enemmän vielä kaipaakin, kun ei yletä avaan ikkunoita ajon aikana.


    Mihin ihmeeseen niitä tarvitsee ilmastoidussa autossa??? Autossani (joka ei ole Ford) on kyllä sähkölasit kaikissa ikkunoissa. Käytän kuitenkin ainoastaan kuljettajan ikkunaa, ja sitäkin silloin kun käyn pysäköintihallissa tai pesulassa.

      
  • Lainaus:
    15.02.2005 klo 13:49 AkiK kirjoitti
    Lainaus:
    15.02.2005 klo 13:42 Mopar man kirjoitti

    Huonoksi varusteluksi riittää että veivi-ikkunat on takana, jos ei ole ihan halvin malli. Ja takanahan niitä sähkölaseja enemmän vielä kaipaakin, kun ei yletä avaan ikkunoita ajon aikana.



    Mihin ihmeeseen niitä tarvitsee ilmastoidussa autossa??? Autossani (joka ei ole Ford) on kyllä sähkölasit kaikissa ikkunoissa. Käytän kuitenkin ainoastaan kuljettajan ikkunaa, ja sitäkin silloin kun käyn pysäköintihallissa tai pesulassa.


    Välillä on mukava ajaa kesällä ikkunat/kattoluukku auki. Takana olisi lisäksi hyvä olla sähkölasit siksi, että kuski voi itse sulkea lasit jos joku on ne avannut.
    Lisäksi veivit ovat aika köyhän näköiset, varsinkin jos ei ole kyseessä ihan perusmalli, sekä varsinkin jos kilpailjoissa on 4xsähkölasit.

      
  • Meidän Audi A4:ssa on takana veivi-ikkunat, repikää siitä. :frowning:
    (paitsi on ne veivit ihan hyvä)

      
  • Lainaus:
    15.02.2005 klo 09:44 Anders-Simo kirjoitti
    Vasta kun ostaa Ghia-mallin, joka maksaa 25 150 (!!!!!), saa ikkunat liikkumaan sähköllä.

    Varsin kummallista. Olin jo luullut, että nykyisin

    Kyllä maailma ja käsitykset muuttuvat, hymyilyttää vain.
    N. 20-30 vuotta olen saanut yhteen menoon kuulla oikeastaan aivan kaikilta tutuilta , keskuslukitus on nyt aivan pseestä, jäätyy takuuvarmasti aina talvella ja renaa - sähköikkunat on aivan pskoja, joko jäävät aina auki tai ei toimi ollenkaan - ja automaatti, se vasta vihoviimeinen maailmanlopun värkki - ja ilmastointilaite, Suomessa, ootko lopullisesti seonnut ...jne. jne. Entä nyt, tänä päivänä?

    No, kertaakaan ei ole missään näissä ollut vikaa.

    Nyt itketään varusteiden perään aivan heti. Varsin kummallista.

      
  • Kyllä tällaiset varusteet ovat ainakin tähän asti toimineet miksei siis jatkossa eteenpäinkin. Audissakin kuulemma mukamas pitää vaihtaa turvatyynyt 14 vuoden kuluttua, ei kai.

      
  • Että veivi-ikkunoistakin täytyy haloota pitää... Minulla oli edellisessä autossani ja HYVIN pärjäsin. Kas kun minulla on vielä kädet vartalon jatkeena.

    Eivät ole vielä keksineet, että kun kauko-ohjaimen nappia painetaan, niin auto ajaa itsekseen oven eteen, ponnauttaa kuljettajan oven auki ja ilmoittaa "valmiina käyttöönne, Sir". Kun kuljettaja sovittaa ahterinsa penkkiin, niin ovi sulkeutuu automaattisesti...

      
  • Sähköikkunat ottaisin mielummin mutta veivit ovat turvallisemmat, tavallaan helppokäyttöisemmät, parempi talvella tietyissä tilanteissa. Mutta silti ottaisin sähköikkunat.

      
  • Lainaus:
    15.02.2005 klo 09:44 Anders-Simo kirjoitti
    Katselin tuossa uuden Focuksen hintoja ja varustelutasoa. Kuvittelin, että tuon luokan autossa on jo sähköikkunat vakiona, mutta mitä vielä. Vasta kun ostaa Ghia-mallin, joka maksaa 25 150 (!!!!!), saa ikkunat liikkumaan sähköllä.

    Pitäisiköhän Fordin pudottaa REILUSTI hintoja?? Niinhän jo VW teki Golfin kanssa, vaikka taitaa olla vieläkin ylihintaa.



    Jokaisen merkin hintoja tulisi pudottaa ja roimasti... Autoilu yleensäkin on tajutonta rahanlypsämistä, puhumattakaan uusien autojen hinnoista! Varsin hyviä esimerkkejä ylihintaisista ajoneuvoista ovat juuri nuo VW-konserni ja Ford.

    [911 muokkasi tätä viestiä 16.02.2005 klo 14:50]
      
  • Lainaus:
    16.02.2005 klo 14:49 911 kirjoitti
    Jokaisen merkin hintoja tulisi pudottaa ja roimasti... Autoilu yleensäkin on tajutonta rahanlypsämistä, puhumattakaan uusien autojen hinnoista! Varsin hyviä esimerkkejä ylihintaisista ajoneuvoista ovat juuri nuo VW-konserni ja Ford.


    Suomen valtiohan se on joka sitä rahaa lypsää eikä autonvalmistajat.

      
  • Lainaus:
    16.02.2005 klo 12:44 Jeppe Niilonpoika kirjoitti
    "valmiina käyttöönne, Sir". Kun kuljettaja sovittaa ahterinsa penkkiin, niin ovi sulkeutuu automaattisesti...

    Tämä Pösö kun kurvaa pihaan sitä voi olla vähän aikaa ihmeissään
    http://www.automotorundsport.de/d/76722

      
  • Lainaus:
    16.02.2005 klo 14:49 911 kirjoitti

    Jokaisen merkin hintoja tulisi pudottaa ja roimasti... Autoilu yleensäkin on tajutonta rahanlypsämistä, puhumattakaan uusien autojen hinnoista! Varsin hyviä esimerkkejä ylihintaisista ajoneuvoista ovat juuri nuo VW-konserni ja Ford.


    En kyllä oikein ymmärrä miten ne pudottaisivat hintoja, jos katsoo noiden vehkeiden verovapaata hinnoittelua (joissa on jo myyjien ja maahantuojien katteet mukana!) niin ei niissä kovin paljon ilmaa voi tehtaan kannalta olla!

    Eniten ylihintaa lienee Toyotassa ja BMW:ssä, jos katsoo tehtaiden takomia voittoja :grin: .

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit