Japanilaisten osuus muualla

6 kommenttia

kuten Ranskassa, Espanjassa, Italiassa.
Pelkääkö Seat, Renault ja PSA, sekä Italialaiset merkit Japanilaisia.
Löytyykö tästä tietoa markkinaosuuksista tai sijoituksista myyntilistoilta.

Pelkäävätkö Japanilaiset Korealaisia?
Tämäkin kysymys lienee aiheellinen.
Kaikki Dae..sorry Chevrolet, Kia ja Hyundai syövät markkinaosuuksia Japanilaisilta koko ajan sitä mukaa kun niitä ostetaan. Entä Samsung-merkki, sillä lienee Renaultin kanssa yhteistyötä?

  
  • Lainaus:
    16.02.2005 klo 17:42 SixPack kirjoitti
    kuten Ranskassa, Espanjassa, Italiassa.
    Pelkääkö Seat, Renault ja PSA, sekä Italialaiset merkit Japanilaisia.
    Löytyykö tästä tietoa markkinaosuuksista tai sijoituksista myyntilistoilta.

    Pelkäävätkö Japanilaiset Korealaisia?
    Tämäkin kysymys lienee aiheellinen.
    Kaikki Dae..sorry Chevrolet, Kia ja Hyundai syövät markkinaosuuksia Japanilaisilta koko ajan sitä mukaa kun niitä ostetaan. Entä Samsung-merkki, sillä lienee Renaultin kanssa yhteistyötä?


    Kai se on vähän kaikkialla niin että kotimaista merkkiä tai ainakin kotimaassa valmistettuja tuotteita suositaan. Voihan sitä vaikka verrata Nokian markkinaosuutta Suomessa ja Saksassa niin näkee eron. Ymmärrän sen hyvin ja se on jossain mittakaavassa ehkä myös suotuisaa. Uskon kuitenkin myös siihen että pitkässä juoksussa olisi parasta unohtaa tunnesyyt ja yksinkertaisesti katsoa faktoja ja ostaa se tuote jonka hinta-ominaisuus-suhde vaikuttaa parhaalta. Edellämainittu on tietenkin perusteoriaa, joka on varmaan tuttua kaikille Kaupallista alaa opiskelleille.
    Olisi tosiaan mielenkiintoista tietää keneltä korealaiset syövät markkinaosuuksia. Itselle, jolla on Toyota, on tullut paljon mainospostia Kialta(jota en pidä vaihtoehtona) sekä VW:ltä ja Fordilta. Vaimolle, jolla on BMW, tuli viime vuoden puolella postia Lexukselta.
    Jos vaan jaksatte niin pistäkää tähän oma merkki ja kertokaa mitkä kilpailijat ovat kosiskelleet viime aikoina.

      
  • Lainaus:
    16.02.2005 klo 18:12 olmi kirjoitti
    ...Itselle, jolla on Toyota, on tullut paljon mainospostia Kialta...
    Jos vaan jaksatte niin pistäkää tähän oma merkki ja kertokaa mitkä kilpailijat ovat kosiskelleet viime aikoina.


    Fordilla ajaessani tuli mainospostia Fiatilta.
    Mazdalla ajaessani tuli mainospostia Alfa-Romeolta. (Konela vaikuttaa siis varsin aktiiviselta kaikkien kolmen merkkinsä osalta).
    Nyt alla on BMW, eikä kukaan kilpailija ole toistaiseksi lähestynyt (todennäköisesti liian uusi kulkupeli toistaiseksi).

      
  • Minulla oli Ford ja silloin tuli jatkuvasti postia Audilta ja BMW:ltä. Ehkä johtui siitä että aiemmin oli Bemu, mutta enemmän luulen niiden katselevan jonkinlaisia kohderyhmiä (ikä, ammatti jne, näitä tietojahan ne saavat eri lähteistä). Nyt kun olen ostanut auton S-ryhmän omistamasta kaupasta, niin tulee niiden paikkakunnalla myymien autojen (Peugeot, Ford, Nissan, Chrysler) esitteitä.

      
  • Volvo jaksaa pommittaa, olisiko siksi, että niitä on ollut 6 kpl.

    Jotta alkuperäinen kysymys ei unohtuisi kerrattaessa mitä mainospostia tulee...niin palaan siihen jälleen; onko tietoa japanilaismerkkien valloitusretkestä kyseisistä maista? Saksasta jokaisella oli mielipide olemassa, monella jopa valmis mielipide saksalaisista ihmisinä, entä muut? Loppuko tieto kuin kanan lento?

      
  • Mä oon saanu postia vaan Ikealta.

      
  • Pian kaikki pelkäävät kiinalaisia.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit