Primera 2005

3 kommenttia

Kokemuksia autosta (1.6 traveller), koeajoin ja vaikutti hyvälle ajaa. Koeajoin myöskin 1.8 koneella ja ero 1.6:een on todella mitätön. Ohituskiihtyvyys täysin samaa luokkaa molemmilla koneilla.
Mutta riittänee meidän perhekäyttöön.

Kokemuksia, talviautona yms.

  
  • Sen verran tiedän, kun kaveripiiristä löytyy kyseisen auton molemmat moottoriversiot, että bensankulutuksessa on aika iso ero.
    Muuten ovat kummatkin olleet autoon erittäin tyytyväisiä, eikä vikoja ole ilmennyt. Autot vm. 2003.

      
  • Etpä ole saanut primera kokemuksia, mutta nyt tulee. On vm 04 ja ajettu vajaa 50tkm. Talvella ei mikään lämmin auto, ja huurtuu ikkunat helposti, tosin ilmastointi auttaa asiaa. Äänekäs on, mutta ruostesuojaus auttaa, maksaa n600 euroa. Kori,koetaulut ym,,ei natise. Minulla on isommalla moottorilla, mutta pienempi ajaa saman asian. Pieniä vikoja on ollut, mutta menevät takuuseen. Mm kosteutta laseissa, takaoven ulko katkaisin ei toimi talvella, takaoven pumput vuotaa. Se mitä olen nyt huomannut niin kellään piirimyyjällä ei ole koeautona 17" renkailla, jos valitset sen mallin niin kannattaa kokeilla. Minä hölmö otin sen. On muuten huonompi ajaa kuin se perusmalli. Ota talvikumeiksi Nokian 4 tai Good Year 500, ne toimii Kyllä se on varsin toimiva ja luotettava valinta, ystäväpiirissä on niitä aika monta. Kunhan löytyisi vielä jostain ystavällinen ja pätevä Nissan huolto. Niillä on aika ontuvaa huolto toiminta, paitsi niinpä se taitaa olla kaikilla muillakin. :wink: Seuraavaa autoa vaihtaessani kyllä voin ottaa myös Nissanilta tarjouksen, vaikka se on kuin harmaavarpunen.

      
  • Minulla on vm 2003 Primera Visia 1,8-litraisella moottorilla. Tähän astiset kokemukset tästä "alkuperäisestä" P12-mallista ovat hyviä - mitään ongelmia ei ole ollut.
    1,6- ja 1,8-litraisella koneella varustetut Primerat ovat talvella todella lämpimiä - senhän todisti TM-talvitestikin aikoinaan.
    Auton kulutus on vähentynyt selvästi uudesta - nyt mennään maantieajossa n. 6,5 l/100 km ilmastointi päällä. Samalla myös "menohalut" ovat kasvaneet -olisiko Primeran "valurauta"-moottori uutena vähän tiukka?
    Sedan -malli on myös miellyttävän hiljainen maantieajossa; en tarkoita mitään BMW- 5-sarjan tason hiljaisuutta, vaan sitä, että äänet eivät häiritse matkustajia. Farkkumalli on selvästi äänekkäämpi.
    Tätä uudempaa mallia en ole käynyt koeajamassa - minulle riittävät hyvin vanhemmankin mallin ajo-ominaisuudet. Voisi olettaa, että uusi malli on vielä parempi ajaa alustamuutoksineen ja ESPeineen. Jotain on menetettykin: Visiassa ei enää ole etumatkustajan istuimessa kaikkia säätöjä (vanhemmassa oli samat säädöt kuin kuskin penkissäkin), ja takapenkin kyynärnojakin on poissa.

    Aikoinaan kokeilin ostopäätöstä tehdessä myös Tekna-mallia: Primeraan eivät todellakaan sovi matalaprofiiliset 17-tuumaiset renkaat.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit