Fiat Stilon käyttökokemuksia?

3 kommenttia

Olisi mukavaa kuulla kokemuksia ko. autosta. Siis ei mitään ennakkoluuloista mutu pohjalta olevaa legendaa vaan faktaa.

  
  • Itse olen ajanut 2 vuotta ja 40tkm Stilo 80:llä, eikä voi moittia olllenkaan. Mitään vikoja ei ole ollut ja muutenkin auto on yllättänyt mut positiivisesti. Mulla oli melkoiset epäluulot Fiatia kohtaan, mutta kyllä ne on karissut nyt lopullisesti enkä yhtään ihmettele vaikka seuraavakin auto ois Fiat.

    Stilo on edullinen, loistavasti varusteltu ja ihan ok peli ajaa. Sähköisesti tehostettu ohjaus ei tosin ole kovinkaan tunnokas, mutta siihen tottuu melko nopeati.

      
  • Aluksi ajettavuus voi tuntua huonolta. Monet autolehdetkin ovat sanoneet niin mutta siihen tottuu ja se alkaa pikku hiljaa tuntumaan ihan kohtalaiselta. Tilat autossa on ainakin kunnossa. Alustan kolahtelua en autosta ole kuullut vaikka joku autolehti niin väitti.

      
  • Fiat Stilo 100 Active 3d väri hopea vm -02 aj 58tkm. Olen ollut erittäin tyytyväinen autooni. Helppoa ajamista; omassani lisävarusteina sadetunnistin ja parkkitutka, joita voi suositella, toimivat mainiosti. Ainoa miinus on hieman tunnoton sähköinen ohjaus ja istuimen etureunan korkeuden säädön puuttuminen :(ei löydy enää kovinkaan monesta autosta enää). Yksi sähkövika on ollut: sisäflektin moottori kärähti. Muuten täysin viaton auto.

    Positiivisena on auton hiljaisuus ja pieni kulutus maantiellä (Helsingin stop&go -sirkuksessa kulutus voi lähennellä 10l/100). Tilava auto, kaksi fillaria menee heittämällä, kun penkit on käännetty. Parasta autossa on mielestäni sen ulkonäkö (siis kolmiovisen). Eroaa tuulipukukansan suosikeista. Malleista kannattaa valita 100 tai 130. Auto painaa 1225kg, joten pieni moottori tukehtuu tuon massan alla. Omani kulkee 10.5s sataseen ja mittarihuippuja kelaa tasan 200. Ohituskiihtyvyys on OK (vääntö 145Nm 2100-5000).

    Autossa on myös vakiona luistonesto, joka toimii mainiosti. Mutkassa se siirtää sutivalta sisemmältä pyörältä tehoa ulommalle eli auto ei puske suoraan vaan todellakin kääntyy (olen aina kironnut ajamiseen puuttuvan elektroniikan, mutta tuo systeemi oli positiivinen yllätys). Systeemi estää myös pyörien lukkiintumisen alaspäin vaihdossa.

    Yksi mainio varuste on myös ilmastoinnin yhteydessä jäähdytettävä lokero. Neste ralli, +27'C, kun saavuin pikikselle, 0.5l oluttölkki oli huurteinen... Aah, mikä nautinto!

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit