Saa nähdä miten Volvon käy?

7 kommenttia
  • Ilman tuollaisia ongelmiakin Volvo näyttää kulkevan Saabin viitoittamaa tietä - vähän jäljessä tosin. Julkisuuteen on tullut tietoja, joiden mukaan uusi S60 suunnitellaan samalle alustalle uuden Mondeon kanssa.

    EDIT: Muistinpa lopulta, mistä olen yo. asian lukenut: http://www.autocarmagazine.com/news_article.asp?na_id=216228

    [MatLog muokkasi tätä viestiä 15.08.2005 klo 11:14]
      
  • No tuohan tekee ainakin ajettavuudelle vain mannaa, koska nykyinenkin Mondeo on siinä huippuluokkaa.

      
  • Eihän toi oo mikään ylläri.. Onhan s40 Focuksen alustalla

      
  • Eihän samojen moottoreiden, vaihteistojen, alustojen jne. hyödyntäminen saman konsernin eri merkkien välillä ole enää mikään uutinen. Tätä harrastavat Ford-konsernin lisäksi yhtä lailla Volkswagen, Daimler-Chrysler jne. Tervetuloa 2000-luvun autoteollisuuteen.

    Fordin alustan hyödyntäminen on tehnyt Volvon ajettavuudelle pelkkästään hyvää. Tästä esimerkkeinä uudet S40 ja V50. Ei tämä kuitenkaan (muilta osin) onneksi vielä Volvosta Fordia tee...

    AWD

      
  • Lainaus:
    15.08.2005 klo 21:14 AWD kirjoitti
    Eihän samojen moottoreiden, vaihteistojen, alustojen jne. hyödyntäminen saman konsernin eri merkkien välillä ole enää mikään uutinen. Tätä harrastavat Ford-konsernin lisäksi yhtä lailla Volkswagen, Daimler-Chrysler jne. Tervetuloa 2000-luvun autoteollisuuteen.

    Fordin alustan hyödyntäminen on tehnyt Volvon ajettavuudelle pelkkästään hyvää. Tästä esimerkkeinä uudet S40 ja V50. Ei tämä kuitenkaan (muilta osin) onneksi vielä Volvosta Fordia tee...

    AWD

    Aivan, nyt on selvästi nähtävissä, että aikaisemmin itsenäinen Volvo on nyt Ford-konsernin kiinteä osa kuten Skoda VAG-konsernin jne.

    Nyt siis voidaan vapaasti valita, millä "kuorrutuksella" saman alustan haluaa valita : Ford, Volvo, Mazda vai Jaguar.

    Todettakoon vielä, että "Pikku-Volvoille" tämä ei ole uutta: ne ovat aina olleet yhteistyömalleja, joissa Volvo-vaikutus perussuunnitteluun on ollut pieni: DAF-Volvo, Mitsubishi-Volvo ja nyt Ford-Volvo.




    [MatLog muokkasi tätä viestiä 16.08.2005 klo 10:58]
      
  • Lainaus:
    16.08.2005 klo 10:57 MatLog kirjoitti
    Lainaus:
    15.08.2005 klo 21:14 AWD kirjoitti
    Eihän samojen moottoreiden, vaihteistojen, alustojen jne. hyödyntäminen saman konsernin eri merkkien välillä ole enää mikään uutinen. Tätä harrastavat Ford-konsernin lisäksi yhtä lailla Volkswagen, Daimler-Chrysler jne. Tervetuloa 2000-luvun autoteollisuuteen.

    Fordin alustan hyödyntäminen on tehnyt Volvon ajettavuudelle pelkkästään hyvää. Tästä esimerkkeinä uudet S40 ja V50. Ei tämä kuitenkaan (muilta osin) onneksi vielä Volvosta Fordia tee...

    AWD


    Aivan, nyt on selvästi nähtävissä, että aikaisemmin itsenäinen Volvo on nyt Ford-konsernin kiinteä osa kuten Skoda VAG-konsernin jne.

    Nyt siis voidaan vapaasti valita, millä "kuorrutuksella" saman alustan haluaa valita : Ford, Volvo, Mazda vai Jaguar.

    Todettakoon vielä, että "Pikku-Volvoille" tämä ei ole uutta: ne ovat aina olleet yhteistyömalleja, joissa Volvo-vaikutus perussuunnitteluun on ollut pieni: DAF-Volvo, Mitsubishi-Volvo ja nyt Ford-Volvo.





    Eikös 400-sarja ollut muuten Volvon omaa suunnittelua, mutta koneet vain Rellulta?

      
  • Lainaus:
    16.08.2005 klo 14:11 HMT kirjoitti
    Eikös 400-sarja ollut muuten Volvon omaa suunnittelua, mutta koneet vain Rellulta?


    Näin voidaan toki sanoa. Volvo osti aikoinaan hollantilaisen DAF-tehtaan. 400-sarja suunniteltiin Hollannissa, ruotsalaisten vaatimus oli, että autosta tulisi "sukunäköinen".

    Minulla oli aikoinaan 460SE, jonka ostin uutena. Tähän päivään mennessä epäonnistunein autohankintani.


    [MatLog muokkasi tätä viestiä 16.08.2005 klo 15:26]
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit