Nyt on parhaat autot valittu

14 kommenttia

http://www.channel4.com/4car/best-in-class/index.html

4carin testien mukainen järjstys on siis tämä.

:sunglasses:

  
  • Varsin mielenkiintoinen lista, ei mitenkään "perinteinen". Siinä oli valittu juuri sellaisia persoonallisia ja hyviä autoja (no ei kaikki mielestäni olleet, mutta ainakin melkein kaikki). Suomessa tuollainen lista olisi varmaan paljon tylsempi.
    Honda Accordkin oli tuolla listassa ensimmäinen muistaakseni. Eikä se olisi mielestäni ansainnut sitä paikkaa... :confused: Lähes muuten melkein ihan ookoo lista. :smile:

      
  • Taas näitä tällaisia listoja. Range Rover oli sitten laitettu samaan luokkaan edustusautojen kanssa, vaikka sehän on maastoauto! Ja mitä joku Volvo S40 teki samassa luokassa Honda Accordin ja Mazda 6:den kanssa? Sehän kuuluu siihen "premium-luokkaan"! Ja sitten oli unohtunut kokonaan pois tämä ylempi keskiluokka, johon kuuluvat muun muassa M-B E-sarja, Nissan Maxima, BMW-500-sarja, Toyota Camry ynnä muut samankokoiset autot. Kaikenkaikkiaan hyvin puuttellinen lista.

      
  • Lainaus:
    12.11.2004 klo 12:48 J R kirjoitti
    Taas näitä tällaisia listoja. Range Rover oli sitten laitettu samaan luokkaan edustusautojen kanssa, vaikka sehän on maastoauto! Ja mitä joku Volvo S40 teki samassa luokassa Honda Accordin ja Mazda 6:den kanssa? Sehän kuuluu siihen "premium-luokkaan"! Ja sitten oli unohtunut kokonaan pois tämä ylempi keskiluokka, johon kuuluvat muun muassa M-B E-sarja, Nissan Maxima, BMW-500-sarja, Toyota Camry ynnä muut samankokoiset autot. Kaikenkaikkiaan hyvin puuttellinen lista.


    Johtunee siitä, että 4car ei välttämättä ole testannut tuon luokan autoja tarpeeksi. Katso tuolta sivustosta onko tuon kokoluokan autoille tehty roadtestejä jne.

      
  • Itseäni pisti eniten silmään havainnot kunkin mallin versiosuosituksista: lähes järjestään taisi olla näitä erittäin timmejä nykyajan diiseleitä! Nopeita, kiihtyvä, vääntäviä ja vähän saastuttavia, sekä TALOUDELLISIA.

    Mikäs sitä tuolla Länsi-Euroopassa onkaan tuollaisia ostella, kun ei erikseen tarvitse maksaa käyttövoimaveroa. Täällä pohjanperukoilla ne ovat....noh, useimmille tavoittamattomissa, tai turhia pienten kilometrimäärien vuoksi.

    Mielestäni näille nykydieselautoille pitäis antaa oikeastaan taloudellisuudesta ja ympäristötekijöistä veroHELPOTUKSIA.

    Turha toivo mistään mitään.... :innocent:

      
  • Huomaa että lista on tehty briteissä, pientä kotiinpäin vetämistä havaittavissa.

      
  • Joo, mitähän Volvo S40 teki sarjassa "isot perheautot" ? Ei siitä isoa saa tekemälläkään, kun se tilojensa puolesta kilpailee Golfin, Corollan, Meganen jne. kanssa.

      
  • Ihan kelpo lista muuten, mutta eihän se pikkuvolvo kuulu samaan sarjaan kuin Accord vaan pykälää, paria alemmas. Toinen moka oli brittiläiseen kansallishenkeen Jaggen hinaaminen edustusautojen kärkipaikalle. Kyllä esim. Lexus LS430 pieksää sinänsä UPEAN Jaguarin vaikka peruutusvaihteella.

      
  • Lainaus:
    12.11.2004 klo 17:16 Anders-Simo kirjoitti
    Ihan kelpo lista muuten, mutta eihän se pikkuvolvo kuulu samaan sarjaan kuin Accord vaan pykälää, paria alemmas. Toinen moka oli brittiläiseen kansallishenkeen Jaggen hinaaminen edustusautojen kärkipaikalle. Kyllä esim. Lexus LS430 pieksää sinänsä UPEAN Jaguarin vaikka peruutusvaihteella.


    En tiedä kun en ole kumpaakaan omistanut, mutta XJ voitti tutkimuksen jossa kysyttiin, että hankkisitko uudestaan saman auton ja XJ oli ainut auto maailmassa jonka jokainen nykyomistaja ostaisi uudestaan eli jotain hyvää siinä todnäk on.

      
  • Ei Anders S. Ei se sinun Hondasi kuulu mihinkään muuhun kuin kökköluokkaan. On sulla kuvitelmat noista itäautoista! Ja Lexus, se nyt piekse muita kuin korkeintaan itsensä! Et taida pohjimmiltasi itsekään uskoa noihin japseihisi, kun jatkuvasti täytyy olla todistelemassa niitten muka ylivertaisia ominaisuuksia. :wink:

      
  • Lainaus:
    12.11.2004 klo 17:46 Warcraft kirjoitti

    En tiedä kun en ole kumpaakaan omistanut, mutta XJ voitti tutkimuksen jossa kysyttiin, että hankkisitko uudestaan saman auton ja XJ oli ainut auto maailmassa jonka jokainen nykyomistaja ostaisi uudestaan eli jotain hyvää siinä todnäk on.

    Tarkoitat Top Gearin tutkimusta, joka sekin - yllätys yllätys - oli tehty Englannissa.

      
  • Mistä näitä riittää? Eikö ihmisten tajuun mene että testit, luokitusket yms, on mielipiteitä? Siten on japsirakastajia/vihaajia, joilla ei ole vihaamistaan autoista selvästikään mitään käsitystä. Vrt edellinen viesti.
    Hohhoijjjaaa. :sleepy:

      
  • Pahoittelen sitä surumieltä, jota olen faktoillani aiheuttanut kaikille mannemersujen ihailijoille.

    PS: Lukekaa asiantuntijalehtiä ( autocar, what car, car & driver... ) niin tiedätte enemmän ja jauhatte ulostetta täällä vähemmän... :smile:

      
  • Faktoilla..?

      
  • Lainaus:
    12.11.2004 klo 19:43 Thorgen kirjoitti
    Lainaus:
    12.11.2004 klo 17:46 Warcraft kirjoitti

    En tiedä kun en ole kumpaakaan omistanut, mutta XJ voitti tutkimuksen jossa kysyttiin, että hankkisitko uudestaan saman auton ja XJ oli ainut auto maailmassa jonka jokainen nykyomistaja ostaisi uudestaan eli jotain hyvää siinä todnäk on.

    Tarkoitat Top Gearin tutkimusta, joka sekin - yllätys yllätys - oli tehty Englannissa.


    En muista mikä se oli, mutta mitäs sitten vaikka olisi tehty Englannissa? Heikentääkö tuo jotenkin tutkimuksen tulosta jos ihmiset asuvat sateisella saarella ja vastaavat kysymyksiin? JD:ssähän haastatellaan pelkkiä engelsmanneja ja kaikki kärkisijat tais mennä jaappanilaisille ja saksalaisille autoille, joten en oikein ymmärrä tulkintaasi.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit