Niin on varmasti sitten, jos Saksan autoalan julkaisut toteaa kyseisen kaaran paremmaksi vertailussa A6, 5-Sarja, Infiniti M ja kansa on valmis siirtyy Japsiin (Nissanhan tuo kai on?) omista "loistavista" autoteollisuuden helmistään...
Aggressiivisen hinnoittelukilvankaan en usko kääntävän massoja ainakaan heti Infinitin suuntaan kovinkaan radikaalisti. Aika näyttää - olisi upeata jos kyseisen auto saataisiin tännekin kilpailemaan premiumeja vastaan.
Jos 5-sarja todella menestyy niin menestys on ansaittu. Kaunis ja komea auto ja hyvät ominaisuudet. Infiniti on kivan persoonallisen näköinen ja odotan että niitä tulisi tänne Suomeenkin edes joskus, niin liikennekin saa uutta väriä. Haluaisin nähdä joskus suomenkielisen testin Infinitistä.
Vielä hetki täytyy saksalaisten odottaa, että saavat ostaa 5-sarjan edustaman luokan voittajan, Infiniti M:n.
Nissan rekisteröi tammikuussa muutaman Infiniti mallinimen itselleen myös Euroopassa. Tämä tarkoittanee että jotain on lähivuosina tapahtumassa. Itse voisin kyllä veikata että vaikeata tulee olemaan kyseisellä merkillä Euroopassa, ainakin sedan-puolella. Maasturit saattavat kyllä myydä jos niihin löydetään jostain dieselkone. Seuraavat varmaan mielenkiinnolla miten Lexus pärjää nyt kun sillä on tänä vuonna ensimmäistä kertaa tulossa kilpailukykyisen oloisia malleja tärkeimpiin segmentteihin. Ulkonäköä en pitäisi vielä lopullisena: http://www.clublexus.com/forums/showthread.php?t=151671
Näyttääpä IS-Lexus niin futuristiselta ja persoonalliselta, että vaikee uskoa tuleeko aivan tuollaisenaan ulos. Ensi vuosi näyttää muutenkin aika vilkkaalta uusien autojen suhteen.
Toyotan tuleva 180 hv diesel, voisi olla auton menestykseen johdattava osanen...
Ainakin aikaisemmin on ilmoitettu että tuo Lexus tulee myyntiin jo tänä syksynä. Menestys riippuu tietenkin hyvin pitkälle hinnasta niinkuin sitten tulevaisuudessa myös Infinitin kohdalla.
Tuo uusi IS esitellään Genevessä parin viikon päästä,sittenhän sen ulkonäkö selviää.Mutta kyllä uusi GS on myös tosi komean ja urheilullisen näköinen.Sehän tulee myyntiin jo tänä keväänä.On varmasti ominaisuuksiltaan kova vastus Audi A6:lle,BMW 5-sarjalle,Mersun E-sarjalle ja Jaguar S-typelle.Autossa on melkoinen määrä hienoja varusteita ja uutta tekniikkaa.
Onko japanilaisilla muita tällaisia merkkejä kuin Infiniti tai Lexus?
Acura
Tietysti ja se on Hondan. Olen todella ihmetellyt miksei näitä merkkejä ei ole tullut tänne. Tosin vastassa on kova vastus jotka ovat olleet Euroopassa jo useita vuosia ja nuo ovat tavallaan vieraita merkkejä.
Mitä tulee esim. näiden japsimerkkien "luxusbrändeihin", niin ainakaan niiden Suomeen tuonti tuskin olisi kovin kannattavaa, koska markkinat ovat kovin pienet ja uuden merkin tuominen vaatii aika suuria investointeja huoltoon, jälleenmyyyntiin, varaosasaatavuuteen jne.
Ja ainahan se, joka välttämättä tuollaisen haluaa, voi käydä ostamassa sen jostain muualta, tosin sitten sitä ei saa täällä huollettua !
Mitä tulee esim. näiden japsimerkkien "luxusbrändeihin", niin ainakaan niiden Suomeen tuonti tuskin olisi kovin kannattavaa, koska markkinat ovat kovin pienet ja uuden merkin tuominen vaatii aika suuria investointeja huoltoon, jälleenmyyyntiin, varaosasaatavuuteen jne.
Minusta suurin vaikeus kaikkien uusien tuotemerkkien suhteen (koskee kaikkia kalliita tuotteita, ei vain autoja) on löytää rahat markkinointiin koska ilman sitä ei voi menestyä. Noita muita juttuja en pitäisi niin merkittävinä jos emoyhtiö jo toimii kyseisillä markkinoilla. Kyllä Lexuksen varmaan saa huollettua missä tahansa Toyota-huollossa. Tämä tietenkin sillä edellytyksellä että suostuu yhteen myönnytykseen. Kaveri näytti nimittäin kerran oman RX 300-mallin huoltokirjaa ja siellä luki jotain tyyliin: takaamme että kaikki jotka osallistuvat huoltoon ovat suorittaneet "lexus tutkinnon" (mitähän se on?)..... voit koska tahansa pyytää nähtäväksesi todistuksen siitä että "lexus tutkinto" on suoritettu..... Jos tuosta haluaa välttämättä pitää kiinni niin auto lienee pakko viedä Lexus Kaivokselaan.
Vielä hetki täytyy saksalaisten odottaa, että saavat ostaa 5-sarjan edustaman luokan voittajan, Infiniti M:n.
Miksi kukaan saksalainen ostaisi täysin tuntematonta autoa, jolle on vielä keksitty euroopassa täysin idiootilta kuulostava nimi "Infiniti". Mitä se oikein tarkoittaa -ikuisuus, loputon??? Vähän kuin idioti italiaksi
Ja jos viitsii katsoa sitä hivenen, niin yhdennäköisyys BMW:n uuteen muotoilukieleen on lähes hämmästyttävä ollakseen sattumaa
Olen eri mieltä ja meillä (vaimolla) sentään on 525 Bemari. Mielestäni sukulaisuus 1993 esitellyn ensimmäisen sukupolven ja vuonna 1998 esitellyn toisen sukupolven kanssa näkyy uudessa Lexus GS-mallissa. Lexus puhuu täysin uudesta muotoilukielestä, mutta itse näen tosiaan vain tyylikkään evoluution edellisistä malleista. http://www.lexus-europe.com/pursuit_perfection/lexus_design/index.asp
Onhan siinä toki samaa kuin entisessä Lexuksessa, mutta jos katsoo sen keulan viirulamppuja, vahvaa kylkilinjaa, perän muotoilua sivulta päin jne, niin yhdennäköisyys alkaa olla aika ilmeinen eräiden muiden saman luokan vehkeiden kanssa. Ei tuo minusta yhtään mitään uutta muotoilulinjalla todellakaan ole.
Minussa näissä nykyautoissa on yleensäkin se vikana, että ne muistuttavat liiaksi toisiaan. Poikkeuksen tekevät ehkä vain ranskalaiset, joilla on sentään vähän mielikuvitusta. Ja tavallaan myös BMW ja MB, jotka pitävät kiinni tietyistä perinteistä ja ovat siksi omannäköisiään.
Vielä hetki täytyy saksalaisten odottaa, että saavat ostaa 5-sarjan edustaman luokan voittajan, Infiniti M:n.
Niin on varmasti sitten, jos Saksan autoalan julkaisut toteaa kyseisen kaaran paremmaksi vertailussa A6, 5-Sarja, Infiniti M ja kansa on valmis siirtyy Japsiin (Nissanhan tuo kai on?) omista "loistavista" autoteollisuuden helmistään...
Aggressiivisen hinnoittelukilvankaan en usko kääntävän massoja ainakaan heti Infinitin suuntaan kovinkaan radikaalisti.
Aika näyttää - olisi upeata jos kyseisen auto saataisiin tännekin kilpailemaan premiumeja vastaan.
Jos 5-sarja todella menestyy niin menestys on ansaittu. Kaunis ja komea auto ja hyvät ominaisuudet.
Infiniti on kivan persoonallisen näköinen ja odotan että niitä tulisi tänne Suomeenkin edes joskus, niin liikennekin saa uutta väriä. Haluaisin nähdä joskus suomenkielisen testin Infinitistä.
Nissan rekisteröi tammikuussa muutaman Infiniti mallinimen itselleen myös Euroopassa. Tämä tarkoittanee että jotain on lähivuosina tapahtumassa. Itse voisin kyllä veikata että vaikeata tulee olemaan kyseisellä merkillä Euroopassa, ainakin sedan-puolella. Maasturit saattavat kyllä myydä jos niihin löydetään jostain dieselkone.
Seuraavat varmaan mielenkiinnolla miten Lexus pärjää nyt kun sillä on tänä vuonna ensimmäistä kertaa tulossa kilpailukykyisen oloisia malleja tärkeimpiin segmentteihin.
Ulkonäköä en pitäisi vielä lopullisena:
http://www.clublexus.com/forums/showthread.php?t=151671
Näyttääpä IS-Lexus niin futuristiselta ja persoonalliselta, että vaikee uskoa tuleeko aivan tuollaisenaan ulos. Ensi vuosi näyttää muutenkin aika vilkkaalta uusien autojen suhteen.
Toyotan tuleva 180 hv diesel, voisi olla auton menestykseen johdattava osanen...
Ainakin aikaisemmin on ilmoitettu että tuo Lexus tulee myyntiin jo tänä syksynä. Menestys riippuu tietenkin hyvin pitkälle hinnasta niinkuin sitten tulevaisuudessa myös Infinitin kohdalla.
Tuo uusi IS esitellään Genevessä parin viikon päästä,sittenhän sen ulkonäkö selviää.Mutta kyllä uusi GS on myös tosi komean ja urheilullisen näköinen.Sehän tulee myyntiin jo tänä keväänä.On varmasti ominaisuuksiltaan kova vastus Audi A6:lle,BMW 5-sarjalle,Mersun E-sarjalle ja Jaguar S-typelle.Autossa on melkoinen määrä hienoja varusteita ja uutta tekniikkaa.
Kuvia on ainakin www.lexus-europe.com
Onko japanilaisilla muita tällaisia merkkejä kuin Infiniti tai Lexus?
Acura
Acura
Tietysti ja se on Hondan. Olen todella ihmetellyt miksei näitä merkkejä ei ole tullut tänne. Tosin vastassa on kova vastus jotka ovat olleet Euroopassa jo useita vuosia ja nuo ovat tavallaan vieraita merkkejä.
Mitä tulee esim. näiden japsimerkkien "luxusbrändeihin", niin ainakaan niiden Suomeen tuonti tuskin olisi kovin kannattavaa, koska markkinat ovat kovin pienet ja uuden merkin tuominen vaatii aika suuria investointeja huoltoon, jälleenmyyyntiin, varaosasaatavuuteen jne.
Ja ainahan se, joka välttämättä tuollaisen haluaa, voi käydä ostamassa sen jostain muualta, tosin sitten sitä ei saa täällä huollettua !
Minusta suurin vaikeus kaikkien uusien tuotemerkkien suhteen (koskee kaikkia kalliita tuotteita, ei vain autoja) on löytää rahat markkinointiin koska ilman sitä ei voi menestyä. Noita muita juttuja en pitäisi niin merkittävinä jos emoyhtiö jo toimii kyseisillä markkinoilla. Kyllä Lexuksen varmaan saa huollettua missä tahansa Toyota-huollossa. Tämä tietenkin sillä edellytyksellä että suostuu yhteen myönnytykseen. Kaveri näytti nimittäin kerran oman RX 300-mallin huoltokirjaa ja siellä luki jotain tyyliin: takaamme että kaikki jotka osallistuvat huoltoon ovat suorittaneet "lexus tutkinnon" (mitähän se on?)..... voit koska tahansa pyytää nähtäväksesi todistuksen siitä että "lexus tutkinto" on suoritettu.....
Jos tuosta haluaa välttämättä pitää kiinni niin auto lienee pakko viedä Lexus Kaivokselaan.
Miksi kukaan saksalainen ostaisi täysin tuntematonta autoa, jolle on vielä keksitty euroopassa täysin idiootilta kuulostava nimi "Infiniti". Mitä se oikein tarkoittaa -ikuisuus, loputon??? Vähän kuin idioti italiaksi
Kuvia on ainakin www.lexus-europe.com
Ja jos viitsii katsoa sitä hivenen, niin yhdennäköisyys BMW:n uuteen muotoilukieleen on lähes hämmästyttävä ollakseen sattumaa
Ja jos viitsii katsoa sitä hivenen, niin yhdennäköisyys BMW:n uuteen muotoilukieleen on lähes hämmästyttävä ollakseen sattumaa
Olen eri mieltä ja meillä (vaimolla) sentään on 525 Bemari.
Mielestäni sukulaisuus 1993 esitellyn ensimmäisen sukupolven ja vuonna 1998 esitellyn toisen sukupolven kanssa näkyy uudessa Lexus GS-mallissa. Lexus puhuu täysin uudesta muotoilukielestä, mutta itse näen tosiaan vain tyylikkään evoluution edellisistä malleista.
http://www.lexus-europe.com/pursuit_perfection/lexus_design/index.asp
Onhan siinä toki samaa kuin entisessä Lexuksessa, mutta jos katsoo sen keulan viirulamppuja, vahvaa kylkilinjaa, perän muotoilua sivulta päin jne, niin yhdennäköisyys alkaa olla aika ilmeinen eräiden muiden saman luokan vehkeiden kanssa. Ei tuo minusta yhtään mitään uutta muotoilulinjalla todellakaan ole.
Minussa näissä nykyautoissa on yleensäkin se vikana, että ne muistuttavat liiaksi toisiaan. Poikkeuksen tekevät ehkä vain ranskalaiset, joilla on sentään vähän mielikuvitusta. Ja tavallaan myös BMW ja MB, jotka pitävät kiinni tietyistä perinteistä ja ovat siksi omannäköisiään.