Uusi Megane Break

7 kommenttia

Mitä mieltä olette siitä, että Meganeen on laitettu kaikki mahdolliset lisävarusteet ja sitten vielä rahoitusta tarjotaan 1,9% korolla. Onko Renulla jokin "pakko" myydä tuota autoa vai yritetäänkö näillä kompensoida jotenkin epäonnistunutta autoa?
Ja jos jollain on muutenkin jotain sanottavaa uudesta Renusta, niin olisin kiitollinen.

  
  • Korko- ja lisävarustekannustimet (insentiivit) ovat tehtaan tai maahantuojan tapoja lisätä kysyntää. Joko Meganen mallisarja on loppumassa (en tiedä) tai tehtailla on ylikapasiteettia, jota ei saada purettua normaalein keinoin. Jos ei myynti luista sittenkään, täytyy tehdä rakenneratkaisuja tehtailla. Nykyaikana ei tule tehtaalta yhtäkkisiä alennuksia "huonoista uusista autoista", koska hyvää tekniikkaa saa aina rahalla.

    Meganesta ei ole kokemusta, mutta edeltäjällä Rellu 19:lla tuli ajettua 12 vuotta ja 260 000km (6kk Keski-Euroopassa). Pieni 1.4 litrainen kone kesti hyvin ilman öljyvuotoja, mutta pikkunippelit sisätiloissa meni ajan kuluessa hajalle. Itselleni on tästä jäänyt (vanhentunut?) mielipide, että Rellussa kestää koneet hyvin, mutta pienet ja kuitenkin tärkeät nippelit hajoavat herkästi Suomen ilmastossa.

      
  • Korkotarjouksia on aina kesäisin, kun kauppa uusien autojen osalta on hiljaisempaa, näin saadaan houkuteltua muutama asiakas sisään. Nykyautoissa ei yleensä tunneta täysiä varastoja, koska useimmat tehdään tilauksesta sen mukaan, mitä hilavitkuttimia asiakas on valinnut. Toki jokaisella myyjällä on muutama perusversio niille, jotka haluavat auton heti.

      
  • Lainaus:
    03.08.2005 klo 15:07 Turbo-Tiina kirjoitti
    Mitä mieltä olette siitä, että Meganeen on laitettu kaikki mahdolliset lisävarusteet ja sitten vielä rahoitusta tarjotaan 1,9% korolla. Onko Renulla jokin "pakko" myydä tuota autoa vai yritetäänkö näillä kompensoida jotenkin epäonnistunutta autoa?


    Saattaa liittyä siihen että loppukesä ja syksy ovat nihkeämpiä autokaupassa ja sitä yritetään näin vauhdittaa.

      
  • Lainaus:
    03.08.2005 klo 15:45 irreproducible kirjoitti
    Itselleni on tästä jäänyt (vanhentunut?) mielipide, että Rellussa kestää koneet hyvin, mutta pienet ja kuitenkin tärkeät nippelit hajoavat herkästi Suomen ilmastossa.


    Jos on tottunut sorvaajan työssään käyttämään koneita rankalla kädellä ja käsittelee autoaan samalla tavalla, on kai turha syyttää autoa... Monilla tutuillanikin tuntuu olevan kumma käsitys kuinka auton osia kohdellaan: ovet ja varsinkin takaluukku paiskataan kuin rekan kontin ovet, tuuletussuuttimia säädetään kuin ne olisivat titaania ja hitsattu kiinni jne. Näiden ihmisten kannattaa ostaa vaikkapa Saab 96 -77, ei turhia muoviosia vaan kestävät paiskomistakin.

      
  • Lainaus:
    09.08.2005 klo 14:27 SKP kirjoitti
    Jos on tottunut sorvaajan työssään käyttämään koneita rankalla kädellä ja käsittelee autoaan samalla tavalla, on kai turha syyttää autoa...


    Vaikka en sorvari olekaan, myönnetään, että Rellu 19:n 1.4 kone joutui koville. Ajoin pienellä koneella 40tkm Ranskan Alppeja, Saksan autobaanaa ja Italian moottoriteitä hyvää kyytiä. Lisäksi auto sai tuhansia kylmäkäynnistyksiä Suomessa ja kokonaisuudessaan 260tkm (sekä elää liikenteessä edelleen). Hirveää kuritusta, mutta kone kesti... Okei, armahdin konetta siten, että huolsin autoa ja vaihdoin öljyjä.

    Sen sijaan vilkku, lämpötilasäädin, lukemattomat kojetaulut valot, vaihdekepin nuppi, ryyppykytkin ja monet muut sisätilan vempaimet menivät hajalle. Olen käyttänyt muita autoja yhtä paljon eikä näissä ole ollut ongelmia. Tietenkin laakereita, koiranluita ja muuta kuluvaa meni hajalla, mutta tämä on normaalia muillakin autoilla...

    Nimim. "Ehkä käytin liikaa vilkkua..."

      



  • Vaikka en sorvari olekaan, myönnetään, että Rellu 19:n 1.4 kone joutui koville. Ajoin pienellä koneella 40tkm Ranskan Alppeja, Saksan autobaanaa ja Italian moottoriteitä hyvää kyytiä. Lisäksi auto sai tuhansia kylmäkäynnistyksiä Suomessa ja kokonaisuudessaan 260tkm (sekä elää liikenteessä edelleen). Hirveää kuritusta, mutta kone kesti... Okei, armahdin konetta siten, että huolsin autoa ja vaihdoin öljyjä.

    Sen sijaan vilkku, lämpötilasäädin, lukemattomat kojetaulut valot, vaihdekepin nuppi, ryyppykytkin ja monet muut sisätilan vempaimet menivät hajalle. Olen käyttänyt muita autoja yhtä paljon eikä näissä ole ollut ongelmia. Tietenkin laakereita, koiranluita ja muuta kuluvaa meni hajalla, mutta tämä on normaalia muillakin autoilla...

    Nimim. "Ehkä käytin liikaa vilkkua..."


    En ole sorvari minäkään, mutta täysin samansuuntaisia kokemuksia 19 1,4:stä, eli kone pelasi loistavasti, eikä yli 200t ajettunakaan koskaan tarvinnut öljyä lisäillä. Sen sijaan yksi jos toinenkin kojetaulun nuppi ja luukku murtui tai irtosi. Ja kun yksi lämmityslaitteen nuppi katkesi, piti ostaa kokonainen paneeli tilalle. Muuten ei pahaa sanaa Rellusta, paitsi tietysti jarrut, jotka välillä jumittivat, välillä muuten vaan vinkuivat.
      
  • Lainaus:
    03.08.2005 klo 15:07 Turbo-Tiina kirjoitti
    Mitä mieltä olette siitä, että Meganeen on laitettu kaikki mahdolliset lisävarusteet ja sitten vielä rahoitusta tarjotaan 1,9% korolla. Onko Renulla jokin "pakko" myydä tuota autoa vai yritetäänkö näillä kompensoida jotenkin epäonnistunutta autoa?
    Ja jos jollain on muutenkin jotain sanottavaa uudesta Renusta, niin olisin kiitollinen.


    Rauhoituslaitokset ovat heräänneet kilpailemaan pankkeja vastaan autonostajista.

    Toisten mielestä ranskalainen auto on aina epäonnistunut, vaan eipä itselläni ole ko. auton suhteen. Pienenä miinuksena mainittakoon takapyörän kaariin tulleet kiven iskemät. Koritakuu korvaa kyllä maalaamisen ja sijaisauton maalaamisen ajaksi. Osittaisena syynä saattaa itselläni olla tehtaan suosituksista hieman leveämpi rengas.

    Jos auto muutoin miellyttää, osta pois. Megane on Suomessakin keikkunut 10 myydyimmän koko elinkaarensa, joten mistään totaalisen huonosta autosta ei voi olla kyse.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit