TM ei ikinä pistäisi Opelia ja BMW:tä vastakkain tavalliseen testiin. "Premium-merkit" testataan aina erikseen jotta niiden valmistajia ei nolata. Pisteet AutoBildille.
Minulla on hiukan vielä "lukkarinrakkautta" jäljellä Opeleita kohtaan. Itsellänikin on sellainen ollut aikoinaan, ja - vaikka pikkuvikaisuus hieman synkensi kokonaiskuvaa - auto oli mainio ajaa ja varsinkin talviominaisuudet olivat hyvät. Mielenkiinnolla olen seurannut Opeleiden laadun kehittymistä, Saksasta on tullut jo ilahduttavia raportteja. Hiukan arveluttavat sähkölaiteongelmat : ensin C-vectrassa oli Vi Bilägare-lehden långtestissä ylittämättömiä CAN-väyläongelmia (eka auto vaihtoon, toisessakin murheita) ja nyt Tuulilasi-lehden kestotestissä Astrassa jo alkumatkalla mystisiä mittaristo- ja käynnistysongelmia. Kaikki ongelmat ovat esiintyneet (kosteissa) talviolosuhteissa. Ovatko yksilövikoja, suunnitteluvirheitä vai (edelleen) alihankintaosien laatuongelmia??
Hiukan arveluttavat sähkölaiteongelmat : ensin C-vectrassa oli Vi Bilägare-lehden långtestissä ylittämättömiä CAN-väyläongelmia (eka auto vaihtoon, toisessakin murheita) ja nyt Tuulilasi-lehden kestotestissä Astrassa jo alkumatkalla mystisiä mittaristo- ja käynnistysongelmia. Kaikki ongelmat ovat esiintyneet (kosteissa) talviolosuhteissa. Ovatko yksilövikoja, suunnitteluvirheitä vai (edelleen) alihankintaosien laatuongelmia??
No jaa. Tuosta Ruotsin testistä jotkut jaksavat jauhaa loputtomiin. Syyhän oli väärin tehdyssä läpiviennissä, jonka takia ainakin väylän ohjausyksikkö sai kosteutta. Paikallinen maahantuoja katsoi asiakkaan etua ja vaihtoi koko auton ensimmäisten korjausyritysten epäonnistuttua. Pitää muistaa että ko. automalli oli silloin uunituore ja maahantuojallakaan ei ollut siitä juuri kokemusta.
Astrasta: yksi pidempi starttaus ja kerran hetken aikaa palaneet varoitusvalot = mystisiä ongelmia... Tosin uuden Astran ensimmäisistä painoksista on raportoitu vikoja mittaristoissa, joten joku oikeakin vika siinä saattaa piillä. Katsotaan nyt ensin se testi loppuun.
Omien kokemusten perusteella Opelin laatu on ollut varsin hyvää jo G mallin Astrasta lähtien, eli kuutisen vuotta. Maine palautuu hitaasti kun se on kerran mennyt. Olisi kannattanut aikoinaan testata Vectra B hieman paremmin.
Hiukan arveluttavat sähkölaiteongelmat : ensin C-vectrassa oli Vi Bilägare-lehden långtestissä ylittämättömiä CAN-väyläongelmia (eka auto vaihtoon, toisessakin murheita) ja nyt Tuulilasi-lehden kestotestissä Astrassa jo alkumatkalla mystisiä mittaristo- ja käynnistysongelmia. Kaikki ongelmat ovat esiintyneet (kosteissa) talviolosuhteissa. Ovatko yksilövikoja, suunnitteluvirheitä vai (edelleen) alihankintaosien laatuongelmia??
No jaa. Tuosta Ruotsin testistä jotkut jaksavat jauhaa loputtomiin. Syyhän oli väärin tehdyssä läpiviennissä, jonka takia ainakin väylän ohjausyksikkö sai kosteutta. Paikallinen maahantuoja katsoi asiakkaan etua ja vaihtoi koko auton ensimmäisten korjausyritysten epäonnistuttua. Pitää muistaa että ko. automalli oli silloin uunituore ja maahantuojallakaan ei ollut siitä juuri kokemusta.
Astrasta: yksi pidempi starttaus ja kerran hetken aikaa palaneet varoitusvalot = mystisiä ongelmia... Tosin uuden Astran ensimmäisistä painoksista on raportoitu vikoja mittaristoissa, joten joku oikeakin vika siinä saattaa piillä. Katsotaan nyt ensin se testi loppuun.
Omien kokemusten perusteella Opelin laatu on ollut varsin hyvää jo G mallin Astrasta lähtien, eli kuutisen vuotta. Maine palautuu hitaasti kun se on kerran mennyt. Olisi kannattanut aikoinaan testata Vectra B hieman paremmin.
Minulla oli G-Astra vm -99, 8 vikaa neljässä vuodessa, suurin osa meni tosin takuuseen. Toivotaan, että kyse on nyt alkutuotannon ongelmista.
Perhellämme oli parikin G-Astraa: 1.6 16V vm-99 ja 2.0 16V vm-00. 1.6:ssa ei ollut mitään muuta vikaa, kuin ajovalon umpio. Olivat Hellan tekoa ja oikean puoleinen umpio vaihdettiin kahteen kertaan takuuna ilmaiseksi takuuajan jälkeenkin. Kyseiseen umpioon kertyi aina kosteutta. Kolmas umpio ei enää falskannut. Ilmeisesti tässä oli sitä huonoa alihankintaa.
2.0:lla ajettiin runsaassa kahdessa vuodessa melkein 90 tkm, jonka jälkeen auto meni työautona vaihtoon. Mitään vikoja ei ollut, suorituskykyinen kone ei syönyt öljyä ja kaikki pelasi koko ajan kuten piti. Talviautoina molemmat olivat erinomaisia, paljon parempia kuin sen jälkeen käytössä olleet Golf IV ja Octavia.
[yaffa0 muokkasi tätä viestiä 21.02.2005 klo 23:41]
Ehkä hieman outo vertailu. Mutta kumminkin ylivoimainen voitto Opelille. Oikeastaan mieluiten ottaisin noista Alfa Romeon. Ei noita autoja voi keskenään vertailla järkevästi.
Minulla on hiukan vielä "lukkarinrakkautta" jäljellä Opeleita kohtaan. Itsellänikin on sellainen ollut aikoinaan, ja - vaikka pikkuvikaisuus hieman synkensi kokonaiskuvaa - auto oli mainio ajaa ja varsinkin talviominaisuudet olivat hyvät. Mielenkiinnolla olen seurannut Opeleiden laadun kehittymistä, Saksasta on tullut jo ilahduttavia raportteja. Hiukan arveluttavat sähkölaiteongelmat : ensin C-vectrassa oli Vi Bilägare-lehden långtestissä ylittämättömiä CAN-väyläongelmia (eka auto vaihtoon, toisessakin murheita) ja nyt Tuulilasi-lehden kestotestissä Astrassa jo alkumatkalla mystisiä mittaristo- ja käynnistysongelmia. Kaikki ongelmat ovat esiintyneet (kosteissa) talviolosuhteissa. Ovatko yksilövikoja, suunnitteluvirheitä vai (edelleen) alihankintaosien laatuongelmia??
Uusissa ooppeleissa tuntuu olevan nimenomaan sähköpuolen onkelmia. Olihan myös TM:n kestotesti-Vectrassa paikkapaikoin aikamoisia ongelmia sähköhimmeleiden kanssa. Ja noista sähköonkelmista voi lukea myös ooppeliautoilijoiden keskustelupalstoilta. Mutta onhan ooppelin laatu parantunut aika tavalla viime vuosina. G-Astra on ollut aika viaton ensimmäisen tuotantovuoden jälkeen ja H-Astrankin viat ovat olleet vielä suht vähäisiä.
Kuitenkin taas mielestäni hyvä esimerkki, että uuden mallin aivan ensimmäisisissä tuotantoautoissa tuppaa olemaan "ylimääräisiä" vikoja, jotka korjaantuvat tuotannon edetessä.
Laadukkaaksi autoksi olen ainakin kaikki Astrat todennut, eli itse ajelen G-korimallilla. Luotettavasti toimii, mutta rengasäänet kuuluvat selvästi.
Muuten, mikähän on semmoinen korvia viiltävä narina alustasta kun pakkasella ajelee hidastetöyssyihin? Taitaa olla GM:n ongelma sillä joku Saabisti valitti asiasta. Viimeaikoina ollut hyvin pakkasia, jolloin ongelma korostuu. Mikä avuksi, opel-tietäjät please kertokaa?
Tuo johtunee iskareista, jotka ovat osittain jäätyneet ja/tai siellä on lunta/jäätä joka rahisee. Kannattaa ajaa kovalla pakkasella varovasti kovien töyssyjen yli ettet riko iskareita.
No tuossa testissä on saatu näköjään ihan reilut piste-erot autojen välille.
Voi voi. Kyllä on surullista, että uudetkin autot ovat niin kehnoja, että saavat vain 400 + jotain pistettä, kun maksimi on peräti 600!!
Olisikohan Corolla saanut yli 300?
TM ei ikinä pistäisi Opelia ja BMW:tä vastakkain tavalliseen testiin. "Premium-merkit" testataan aina erikseen jotta niiden valmistajia ei nolata. Pisteet AutoBildille.
Minulla on hiukan vielä "lukkarinrakkautta" jäljellä Opeleita kohtaan. Itsellänikin on sellainen ollut aikoinaan, ja - vaikka pikkuvikaisuus hieman synkensi kokonaiskuvaa - auto oli mainio ajaa ja varsinkin talviominaisuudet olivat hyvät. Mielenkiinnolla olen seurannut Opeleiden laadun kehittymistä, Saksasta on tullut jo ilahduttavia raportteja.
Hiukan arveluttavat sähkölaiteongelmat : ensin C-vectrassa oli Vi Bilägare-lehden långtestissä ylittämättömiä CAN-väyläongelmia (eka auto vaihtoon, toisessakin murheita) ja nyt Tuulilasi-lehden kestotestissä Astrassa jo alkumatkalla mystisiä mittaristo- ja käynnistysongelmia.
Kaikki ongelmat ovat esiintyneet (kosteissa) talviolosuhteissa.
Ovatko yksilövikoja, suunnitteluvirheitä vai (edelleen) alihankintaosien laatuongelmia??
Kaikki ongelmat ovat esiintyneet (kosteissa) talviolosuhteissa.
Ovatko yksilövikoja, suunnitteluvirheitä vai (edelleen) alihankintaosien laatuongelmia??
No jaa. Tuosta Ruotsin testistä jotkut jaksavat jauhaa loputtomiin. Syyhän oli väärin tehdyssä läpiviennissä, jonka takia ainakin väylän ohjausyksikkö sai kosteutta. Paikallinen maahantuoja katsoi asiakkaan etua ja vaihtoi koko auton ensimmäisten korjausyritysten epäonnistuttua. Pitää muistaa että ko. automalli oli silloin uunituore ja maahantuojallakaan ei ollut siitä juuri kokemusta.
Astrasta: yksi pidempi starttaus ja kerran hetken aikaa palaneet varoitusvalot = mystisiä ongelmia... Tosin uuden Astran ensimmäisistä painoksista on raportoitu vikoja mittaristoissa, joten joku oikeakin vika siinä saattaa piillä. Katsotaan nyt ensin se testi loppuun.
Omien kokemusten perusteella Opelin laatu on ollut varsin hyvää jo G mallin Astrasta lähtien, eli kuutisen vuotta. Maine palautuu hitaasti kun se on kerran mennyt. Olisi kannattanut aikoinaan testata Vectra B hieman paremmin.
Kaikki ongelmat ovat esiintyneet (kosteissa) talviolosuhteissa.
Ovatko yksilövikoja, suunnitteluvirheitä vai (edelleen) alihankintaosien laatuongelmia??
No jaa. Tuosta Ruotsin testistä jotkut jaksavat jauhaa loputtomiin. Syyhän oli väärin tehdyssä läpiviennissä, jonka takia ainakin väylän ohjausyksikkö sai kosteutta. Paikallinen maahantuoja katsoi asiakkaan etua ja vaihtoi koko auton ensimmäisten korjausyritysten epäonnistuttua. Pitää muistaa että ko. automalli oli silloin uunituore ja maahantuojallakaan ei ollut siitä juuri kokemusta.
Astrasta: yksi pidempi starttaus ja kerran hetken aikaa palaneet varoitusvalot = mystisiä ongelmia... Tosin uuden Astran ensimmäisistä painoksista on raportoitu vikoja mittaristoissa, joten joku oikeakin vika siinä saattaa piillä. Katsotaan nyt ensin se testi loppuun.
Omien kokemusten perusteella Opelin laatu on ollut varsin hyvää jo G mallin Astrasta lähtien, eli kuutisen vuotta. Maine palautuu hitaasti kun se on kerran mennyt. Olisi kannattanut aikoinaan testata Vectra B hieman paremmin.
Minulla oli G-Astra vm -99, 8 vikaa neljässä vuodessa, suurin osa meni tosin takuuseen.
Toivotaan, että kyse on nyt alkutuotannon ongelmista.
Perhellämme oli parikin G-Astraa: 1.6 16V vm-99 ja 2.0 16V vm-00. 1.6:ssa ei ollut mitään muuta vikaa, kuin ajovalon umpio. Olivat Hellan tekoa ja oikean puoleinen umpio vaihdettiin kahteen kertaan takuuna ilmaiseksi takuuajan jälkeenkin. Kyseiseen umpioon kertyi aina kosteutta. Kolmas umpio ei enää falskannut. Ilmeisesti tässä oli sitä huonoa alihankintaa.
2.0:lla ajettiin runsaassa kahdessa vuodessa melkein 90 tkm, jonka jälkeen auto meni työautona vaihtoon. Mitään vikoja ei ollut, suorituskykyinen kone ei syönyt öljyä ja kaikki pelasi koko ajan kuten piti. Talviautoina molemmat olivat erinomaisia, paljon parempia kuin sen jälkeen käytössä olleet Golf IV ja Octavia.
Ehkä hieman outo vertailu. Mutta kumminkin ylivoimainen voitto Opelille. Oikeastaan mieluiten ottaisin noista Alfa Romeon. Ei noita autoja voi keskenään vertailla järkevästi.
Hiukan arveluttavat sähkölaiteongelmat : ensin C-vectrassa oli Vi Bilägare-lehden långtestissä ylittämättömiä CAN-väyläongelmia (eka auto vaihtoon, toisessakin murheita) ja nyt Tuulilasi-lehden kestotestissä Astrassa jo alkumatkalla mystisiä mittaristo- ja käynnistysongelmia.
Kaikki ongelmat ovat esiintyneet (kosteissa) talviolosuhteissa.
Ovatko yksilövikoja, suunnitteluvirheitä vai (edelleen) alihankintaosien laatuongelmia??
Uusissa ooppeleissa tuntuu olevan nimenomaan sähköpuolen onkelmia. Olihan myös TM:n kestotesti-Vectrassa paikkapaikoin aikamoisia ongelmia sähköhimmeleiden kanssa. Ja noista sähköonkelmista voi lukea myös ooppeliautoilijoiden keskustelupalstoilta. Mutta onhan ooppelin laatu parantunut aika tavalla viime vuosina. G-Astra on ollut aika viaton ensimmäisen tuotantovuoden jälkeen ja H-Astrankin viat ovat olleet vielä suht vähäisiä.
Kuitenkin taas mielestäni hyvä esimerkki, että uuden mallin aivan ensimmäisisissä tuotantoautoissa tuppaa olemaan "ylimääräisiä" vikoja, jotka korjaantuvat tuotannon edetessä.
Laadukkaaksi autoksi olen ainakin kaikki Astrat todennut, eli itse ajelen G-korimallilla. Luotettavasti toimii, mutta rengasäänet kuuluvat selvästi.
Muuten, mikähän on semmoinen korvia viiltävä narina alustasta kun pakkasella ajelee hidastetöyssyihin? Taitaa olla GM:n ongelma sillä joku Saabisti valitti asiasta.
Viimeaikoina ollut hyvin pakkasia, jolloin ongelma korostuu.
Mikä avuksi, opel-tietäjät please kertokaa?
Tuo johtunee iskareista, jotka ovat osittain jäätyneet ja/tai siellä on lunta/jäätä joka rahisee. Kannattaa ajaa kovalla pakkasella varovasti kovien töyssyjen yli ettet riko iskareita.