Paras väri

14 kommenttia

Mikä on mielestänne paras väri autoon? Perustelu, kiitos!

  
  • Riippuu autosta ja siitä, mitä väriltä haluaa. Tyyliseikoista ei kannata edes väitellä, mutta jotain havaintoa ylläpidon kannalta.
    - vaalea beessi metalliväri on huoleton, ei tarvitse pitää niin puhtaana eikä erotu pohjamaali naarmuista/kiveniskuista.
    - mustassa vastaavasti näkyy kaikki p**kat ja naarmut
    - kirkkaanpunainen haalistuu ja siinäkin vaalea pohjamaali paistaa alta pienestäkin naarmusta.
    - muut värit sitten jotakin siltä väliltä

      
  • Minuln suosikkivärini autoissa on punainen, minun mielestäni se sopii kaikkiin autoon oli se sitten urheiluauto, maasturi, pakettiauto tai vaikkapa S-mersu. Likakaan ei näy siinä niin hyvin.
    Valkoinen on mielestäni rumin väri, se saa auton näyttämään halvalta ja likakin näkyy hyvin.
    Harmaa taas on tylsä jotenkin mitään sanomaton, ehkä se sopii joihinkin autoihin kuten mersuihin.

      
  • Lainaus:
    18.11.2004 klo 11:02 Tuomas kirjoitti
    Minuln suosikkivärini autoissa on punainen, minun mielestäni se sopii kaikkiin autoon oli se sitten urheiluauto, maasturi, pakettiauto tai vaikkapa S-mersu. Likakaan ei näy siinä niin hyvin.
    Valkoinen on mielestäni rumin väri, se saa auton näyttämään halvalta ja likakin näkyy hyvin.
    Harmaa taas on tylsä jotenkin mitään sanomaton, ehkä se sopii joihinkin autoihin kuten mersuihin.


    Montako kirkkaanpunaista sedan-mallista S-mersua olet nähnyt? Minä en muista nähneeni ensimmäistäkään.

      
  • Lainaus:
    18.11.2004 klo 11:33 W-- kirjoitti
    [
    Montako kirkkaanpunaista sedan-mallista S-mersua olet nähnyt? Minä en muista nähneeni ensimmäistäkään.


    En itse asiassa yhtäkään. Mutta se olisi hieno punaisella värillä. Sellaisia isompia coupeita olen nähnyt punaisena, ei ne nyt S-mersuja ole. Mutta S:ltä alkavia kumminkin ja isoja mersuja.
    :wink:

      
  • On punainen tai tummansininen, näin auto ei erotu joukosta. Mikä onkaan hienompaa kuin, että se oma tummansininen Mondeo sekoitetaan tullin tai poliisin autoon; kannattaa ottaa vielä pölykapselit pois. Jos se kelpaa tullille ja muille virastoille, niin miksei k-verto nörtillekin.

    Metalliväristä ei kannata maksaa, koska eihän se näy sisälle autoon. Punainen on perinteisesti urheilullisen auton väri (kuten Ferrarin), siksi se sopiikin niin hyvin vaikkapa Golf farmariin. Onhan sen kuljettajakin usein urheilullinen vaatteita myöten.

      
  • Metallinhohtohopea johon on sekoitettu aavistus siniharmaata hohtoa, antaa tyyliä ja arvokkuutta eri kulmista katsottuna. Harvinainen, vaikea ja hankala väriyhdistelmä.
    Toinen suosikki on myös harvinainen vaalea metallinhohtovihreä, joita en ole nähnyt kuin parissa autossa. Sisustus kumpaankin kermanvaaleat puolinahkapenkit, kojetaulussa ja ovissa sopivasti puuta. Taitaa ikä jo painaa.

      
  • Sisustuksen suhteen menee maku yksyhteen SixPackin kanssa. Vaaleaa nahkaa ja puusomisteita.. aah. ne vasta hienot ovat! Ulkovärinä seuraavaan autoon tulee kyllä jokin muu kuin punainen. Alfa 156:seni on perus 130 Alfa Rosso ja se on kyllä todella makean näköinen (hyvä punaisen sävy...) mutta naarmut, lika yms. näkyy liikaa ja tekee autosta ikäistään vanhemman. Hankala pitää kunnossa, vaikka kuinka vahaa ja huolehtii...

    Varmaan juuri joku hopeahko väri, joka on kuitenkin sävytetty esim. vihertäväksi tms. Suurimmassa osassa astetta kalliimpien autojen väripaleteista tällaisia löytyy... Perusharmaa, valkoinen, punainen tai musta kun tuntuu liian yleisiltä, 2 viimeksimainittua + valkoinen ovat vanhetessaan pahimman näköiset...

      
  • Tällainen sisusta minulle: Koko sisustus mustaa nahkaa ja hiilikuitupäällysteitä ohjaamoon.

      
  • Olisikohan paras väri sellainen, joka miellyttää silmää. Ajo-ominaisuuksiin en ole värillä vielä huomannut olevan mitään vaikutusta.

    Käytettävyyden kannalta voi tietetenkin pohtia eri värejä, jos on vara mistä valita. Tuosta punaisesta olen kuullut myös, että punaiset pigmentit ovat huonoimpia mitä on, eli haalistuu.

    Joskus on värilläkin väliä. Vaimolle piti nelisen vuotta sitten saada kullanvärinen auto, vuosi sitten se piti vaihtaa vaaleansiniseen ja nyt sähkönsiniseen. Onneksi vielä on löytynyt.

      
  • Minusta parhaat värit ovat vihreä metalliväri sekä kirkkaan valkoinen. Valkoinen sopii hyvin isoon edustusautoon ainaisen mustan sijaan. Sopii se toki kaikkiin muihinkin autoihin. Ainoa huono puoli valkosessa värissä on se, että lika näkyy selvästi. Mutta hei, voihan sen auton pestä!

    Vihreästä metalliväristä tarkoitan sitä hieman tummempaa värisävyä. Tällaista lähinnä: http://www.toyota-europe.com/media/global/cardata/hir/ave_03_sed_cc_6S3_zoom.jpg Kyllä näyttää komealta. Lisäksi tämä sininen väri on kanssa upea. http://www.toyota-europe.com/media/global/cardata/hir/ave_03_sed_cc_8P4_zoom.jpg

    :sunglasses:

    [J R muokkasi tätä viestiä 19.11.2004 klo 17:25]
      
  • En oikein ymmärrä, enkä hyväksy, nimimerkki SKP:n ivallista suhtautumista muiden värivalintoihin. Miksi jonkun pitäisi maksaa ylimääräistä metalliväristä jos auton ulkonäkö ei häntä kiinnosta? Ja toisaalta, voihan joku oikeasti tykätä tavallisesta punaisesta tai sinisestä. Ja antaahan muiden tylsä maku sinulle helpon mahdollisuuden esiintyä "eduksesi" sen värisessä autossa, josta itse pidät.

    Minäkin pidän toki metalliväreistä. Viininpunainen tai tummanvihreä metalliväri tuo arvokkuuden tuntua tavalliseenkin autoon. Yksi suosikeista on ainakin Yarikseen ja Avensikseen joskus saatavilla ollut vaalea metallivihreä (lime?). Myös Citroenilla on ollut tarjolla hienoja sävyjä. Renaultin "kameleonttimaalauksista" en oikein tykkää.

    Selviä inhokkeja ovat ainakin näkemäni tumma paskanruskea Volvo S80, harmaa (ei-metalli!) Saab 9-3SS ja metallivioletit A-mersut.

      
  • Valkoinen halvan näköinen? No, on toki halvoissa autoissa. Mutta valkoinen kuuluu esim. Jaguariin olennaisena osana. Eipä ole halvannäköinen.

      
  • "Auto voi olla minkä värinen tahansa, kunhan se on musta."
    - Henry Ford

      
  • Niin...Väri on enne kaikkea makuasia. Mutta jotkut värit sopivat erilaisiin autoihin selvästi paremmin kuin toiset... Siis minun mielestäni.

    Toinen näkökulma on tietysti käytännöllisyys: Edellisen uuden autoni värin valitsi vaimo. Kieltämättä Metallinhohto tummahko sininen oli tyylikkään näköinen, ainakin puhtaana. Mutta vähinenkin pöly näkyi heti pesunkin jälkeen siinä pinnalla. Totesin vaimolle, että seuraavan auton värin valitsee se, joka sitä pesee... Eli minä!

    Nykyinen autoni on sienrtävään taittuva harmaa. Ei kuitenkaan mikään perusvaalea hopea...

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit