RENAULT CLIO 2001

7 kommenttia

HARKITSEN VUODEN 2001 RENAULT CLIO 5d:N OSTOA. OLISIKO KENELLÄKÄÄN KERTOA KOKEMUKSIAAN KYSEISESTÄ AUTOMALLISTA. AUTON HEIKOT KOHDAT JA OHJATTAVUUS ym. :kiss:

  
  • Ohjaus on hidas, takaistuimet ovat ikävät ja vähän tilaa. Sitten itse Tekniikan Maailma on sanonut että moottorin heilunta on ikävää? Sekä takalasi vääristää?

      
  • Kaikki on tietenkin suhteellista, mutta kyllä minusta Clio on luokassaan hyvä ostos.

    + Moottori on riittävän pirteä ja taloudellinen (ainakin vm. -04 1.2 -litrainen perusmoottorikin toimii yksin ja kaksi ajettaessa)
    + etutiloja ei kaipaa yhtään enempää, kuljettajan istuin tuntui hyvältä vuokra-autossa viikon ajalta kokeiltuna.
    + ajettavuus ei juuri Ford Focusta kalpene - saattaa olla jopa parempikin. Ohjaustuntuma (siis vm.-04) kerrassaan hyvä, auto oli heti hanskassa alusta pitäen, turvallisen oloinen 100-120 km/h vauhdeissa.
    + jarrut toimii ja tuntuma on hyvä (abs:t)
    + riittävän hiljainen maantiellä radion kuunteluun, vakioradio kauko-ohjauksella toimii myös riittävän hyvin

    - tavaratila ei ole perheautoon sopiva kooltaa (vaan missä pikkuautossa toisaalta olis)
    - 1.2-litraisesta (8-venttiilinen) ei irtoa aivan isoimpiin maanteiden mäkiin vääntöä, vauhti hiipuu hieman liiaksi.

      
  • Kyllä minunkin mielestäni Clio on hyvä auto. Laitin vain heikot kohdat esille. Onhan Clio pikkuautoksi hiljainen, hyvä ajettavakin se on ja hyvä jousitus. Varusteitakin on ihan kohtalaisesti.

      
  • Minä mietin myös edullisuuden vuoksi tuota Clioa vuodelta 2001. Saa toki ehdottaa muita vastaavia autoja. Minkäverran Clio yleensä kestää, ajattelin ostaa 230 tkm ajetun. Ja itse ajan paljon. Tällä hetkellä käytössä -90 Micra, kilometerhä 260 ja kolisee joka puolelta..

      
  • Minulla oli Clio vuokralla viime talvena Kanarialla. Ajeltiin tosin vähän vuoristossa missä ei kai olisi saanut, mutta kun tultiin hotelliin takaisin niin takalasi oli räjähtänyt ulospäin noin tunnin parkissa olon jälkeen. Vuokrafirma kuittasi että olin pysäköinyt aurinkoon kun autossa oli ollut viileää ilmastoinnin takia ja lämmennyt ilma oli tehnyt ylipaineen autoon. Sanoin : OK, nauramatta. Ei edes vihjaissut että olisi minun vika.
    Suomessa voisi mökkitiellä lasi saada vastaavia jännitteitä. Niin on moneen suuntaan lasi kaarellaan, että maksaa varmaan maltaita.

      
  • Enpä ole moista juttua kuullut autojen laseista..

    By the way.. jos uudemmat Cliot on tällaisia, niin mitenkäs tuollaiset 10-14 vuotta vanhat. Kuten vaikka 91-94.

      
  • Siinä joitakin Clion vikoja:

    käynnistysmoottorivikoja: solenoidi juuttuu ja kaapelivikoja
    pakosarjaan tulee halkeamia, pakosarjan suojapelti murtuu
    pakoputkisto ruostuu herkästi
    etupyöränlaakerivikoja
    polttoaineensuihkutusjärjestelmän ohjausyksikkö viallinen (karkea hakkaava käyntiääni)
    lähivalot eivät toimi
    tuulilasin pyyhkijät voivat jäädä keskelle ruutua
    jarruvikoja: etujarrut juuttuvat, jarrut heikkotehoiset, jarruletkuvikoja
    sähkölaitevikoja: lämpöistuimet reistailevat, takalasin lämmitin ja sähkötoimiset lasinnostimet eivät toimi
    kylmäkäynnistysvaikeuksia
    joutokäynti epätasainen
    ohjauksessa väljää, raidetangon päät kuluneet
    alapallonivelet kuluneet
    jäähdytysnesteletkuvikoja
    kallistuksenvakaajan kiinnityksessä väljyyttä
    virranjakajan akselin tiiviste vuotaa: virranjakajan kansi tulee öljyiseksi (aiheuttaa käyntihäiriöitä)
    sytytyselektroniikkavikoja, sytytysjohdinvikoja
    vesipumppuvikoja
    korin vesivuotoja auton sisään esimerkiksi ovien tiivisteistä
    polttoaineletkuvuotoja

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit