Maybach-autojen kuningas

9 kommenttia

Oletteko lukeneet viimeisestä TM:stä Maybach 62:n koeajon? On tosi mahtava peli.Auto ei oikein voi enää täydellisempi olla.Olisi varmaan elämys päästä joskus tämän auton takapenkille tai miksei rattiinkin.Suomessa on tällä hetkellä 2 Maybachia.Onko kukaan nähnyt?

Kyllä Maybach on tällä hetkellä loistoautojen aatelia-ainakin omasta mielestäni.

  
  • http://www.autopress.be/Temporaires/SALON/Rolls%20Royce%20Phantom_av.jpg

    Onhan Maybach toki hieno biili, mutta lopultakin se on vain jatkettu S-Mersu-jossa on kallistuvat takapenkit. Kojelautakin on niin Äsmersua ettei sukulaisuutta voi olla huomaamatta. Sanottakoon vielä, että kojelauta on nykymersujen heikko kohta. Epäonnistunut ja halpa muotoilu.

    Toista on kuvamme Rolls-Royce Phantom, joka on kaikkien autojen Kuningas. Siinä jää sieluton ja jatkettu Äsmersu kolmea, neljää luokkaa alemmas. Rollsin sisustus on todella aatelinen verrattuna Maybachin keskiluokkaiseen mersuapinointiin.

      
  • Kyllä rollari oli ihan kivan näköinen ,mutta oli kyllä ( jatkettu ÄSmersu on kyllä parempi).Kyllä mulle tollainen kelpais vaikka olis se 57.kyllä kelpais kulkee melkeen makuu asennossa ja katto dvd`tä samalla.
    Olihan mootori vaivainen v12.

      
  • En innostu ko. autosta. Johtuu varmasti siitä, että pidän ajamisesta. Tuollaisen ratissa voisi olla hetken uutuuden viehätystä, mutta eihän sitä varmasti edes saa manuaalinakaan.

    Muuten, jos itse olisin takapenkillä viihtyvä kroisos, niin tuskin hankkisin silloinkaan Maybachia. Mieluummin luxus pikkubussi, jossa voi matkan aikana istua ja pitää palaveria pöydän äärellä, keittää kahvit, venytellä sohvalla kotiteatterin/internetin ääressä tai mennä vaikka perän sängylle torkuille...

      
  • Täytyisi olla TODELLA paljon ylimääräistä rahaa, että tuollaisen hankkisi, ja jos nyt järkevästi ajatellaan, niin come on, semmoiset 800 000 euroa autosta, olkoonkin tavallista hienompi sellainen....

    Tosiaan itsekin hankkisin mieluummin täydellisesti varustellun luxusbussin, ja jäisi vielä vähintään 700 000 euroa laitettavaksi johonkin muuhun.

    Toisaalta, ne jotka Maybacheja ostelee, ei varmaan pidä sitä ainoana autonaan, eli rahaa on sitten jo niin paljon, että ei saa ikinä moista määrää tuhlattua.

    Onneksi ei ole niitä harmeja...

      
  • Tuommoinen täydellisellä varustuksella oleva Chevrolet Starcraft jossa takana sähkösänky, DVD:t, pelikonsolit, tähtitaivas katossa, juominkikupit, pöydät, siivoojalle pölynimur jne. voi katsoa www.amvan.de sivuilta. Hinnat jotakuinkin € 60.000,-

      
  • Ottamatta kantaa onko Maybach maailman paras auto, niin eniten surettaa ettei autossa lue Mercedes. Vielä 60-kuvulla sen ajan todellisessa loistoautossa oli vielä ylpeästi tähtimerkki keulalla. Mercedes oli synonyymi laadukkaalle autolle, varsinkin Saksalaisille 90-luvun alkuun asti.

    Tehtiinpä siellä kysely (80-luvulla) mihin instituutioon he luottavat eniten. Ensimmäiseksi tuli Mercedes ja toiseksi Punainen Risti. Auton suunnittelu ideana oli tehdä laadukas auto, katsoa sitten mitä sellaisen valmistaminen maksaa. Se oli sitä aikaa, jolloin autossa luki Made in Germany. Nykyäänhän autossa kerrotaan valmistajan olevan Made in Mercedes, ja suunnittelu filosofiana on: ”tarvitaan tällainen osa kuka tekee sen halvimmalla”. Ok suuntaus on teollisuudessa yleismaailmallinen, mutta Mercedeksin laadun romahtaminen on ”uskomaton” suoritus suurella volyymilla tehtävissä teollisuustuotteissa. Kvartaali taloutta todellakin pahimmillaan.

    Nyt kun Mercedeksin brändillä myydään yhä halvempia tuotteita, joiden laatu ei poikkea kilpailijoiden vastaavista tuotteista on tullut pää vetävän käteen. Tuotekuvaa on venytetty alaspäin halvempiin ja laaduttomampiin tuotteisiin, jolloin todelliseen loistoautoon tuotemerkki on haettava vanhojen merkkien hautausmaasta. Toivottavasti suunta muuttuu ja tulee vielä aika, jolloin tehtaan parhaissakin tuotteissa lukee yksinkertaisesti vain Mercedes-Benz. Eikä esim. Mclaren

      
  • Kyllä Rolls-Royce ja Bentely on niitä aitoja kuninkaita. Vaikka ne jonkun toisen omistuksessa ovatkin. Niissä on sitä jotain mitä Maybachissa ei ole.

      
  • Rollsi ostoksille ==>

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=6384&item=4504981755&rd=1

    Mielestäni vanhemmissa malleissa on enemmän särmää kuin tässä tankissa.

      
  • Lainaus:
    22.11.2004 klo 14:28 JGC kirjoitti
    Rollsi ostoksille ==>

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=6384&item=4504981755&rd=1

    Mielestäni vanhemmissa malleissa on enemmän särmää kuin tässä tankissa.

    Minun mielestäni tuo on erityisen kaunis, iso ja mahtipontinen. Tuotahan saa vielä 1,20 metrin pidennykselläkin. Vanhemmatkin ovat mielestäni todella upeita mutta 70-, 80- ja 90-luvun mallit eivät ole niin hienoja kuin nykyiset ja noitakin vanhemmat mallit.
    Monet autoista ei niin kiinnostuneet ihmiset eivät ymmärrä Maybachin päälle. Lukiessaan esimerkiksi Tekniikan Maailmaa he menevät Maybach-artikkelin ohi, ehkä ne katsovat kuvia jossa Maybachia on kuvattu sisältä päin. Mutta jos kyseessä on esim. Rolssi tai Ferrari kuvat katsotaan tarkemmin ja ollaan selvästi kiinnostuneempia.

    [Tuomas muokkasi tätä viestiä 22.11.2004 klo 14:42]
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit